Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Anjou2 profilbild

Anjou2

Kvinna ·

03 jan, 2017

Vi som opereras i februari 2017

Bröstförstoring

Tänkte starta en tråd för oss som opereras i februari! (Tror inte det redan finns någon i alla fall) Jag ska i alla fall göra ett bröstlyft och förstoring den 24/2 på L&E :) som det ser ut just nu ska jag lägga in 450cc bakom muskeln, hög profil. Vela dock lite eftersom jag är rädd att det blir för stort.. Patrik (som ska operera mig) sa dock att jag behöver stora implantat för att jag har en bred bröstkorg och har inte mycket bröst sen innan. Just nu är jag ägare till ett par hängande påsar så jag ser verkligen fram emot att få ett par nya bröst! Så om du ska opereras i februari lan du ju gärna få skriva ett inlägg här, så kan vi peppa varandra! :)

821

Sortera efter

Vera

Kvinna ·

19 feb, 2017

Ja det låter likt mina rekomendationer, dock bygelbh redan efter 1 mån (lär nog dra ut på det längre), tejpa ärr 6 mån, första 6 veckorna med lite restrektioner kring träning och fysiska aktiviteter. Jag är bara på dag 3 än men hoppas jag ska repa mig fortare nu, har haft en slitsam återhämtning, drabbad av illamående och yrsel fortfarande :(
Gilla

Perny

Kvinna ·

19 feb, 2017

Ni som redan opats, när kunde ni sova ordentligt igen om nätterna efteråt? Jag ska opereras på onsdag och har sovit så dåligt de senaste två veckorna att jag vet inte vart jag ska ta vägen! Trodde det var för jag stressade för kalas igår men inte fan fick jag sova en hel natt utan vaknade typ hela tiden. Jag vill mest att min op ska vara över nu och jag kan få sova igen :P
Gilla

Nillan

Kvinna ·

19 feb, 2017

Jenny80 skrev:

KLUVEN! Ska opereras om 8 dagar och är osäker på storleken!! Blir dem för stora på min kropp?! Om jag ska ha mindre måste jag väl välja mellanprofil med samma bröstbredd? Men kirurgen bestämde ju hög profil på mig! Vad baserar han det på?

Jag ska också operera mig hos Johan. På mig sa han att vi skulle ta hp för att få en snygg överpol och klyfta. Jag har gansk lite vävnad själv. Be om att få prova storleken på opdagen, det var inga problem när jag pratade med dem. Jag är ungefär lika stor som dig och ska lägga in 450cc.
Gilla

Jenny80

Kvinna ·

19 feb, 2017

Ja, jag får fråga om jag får prova igen innan på dagen! Jag kan ju inte ha mindre cc på hög profil eftersom min bröstbredd är 13.5 cm! Blir ju för stort mellanrum mellan brösten då! Vill ha ganska tight klyfta! Då är väl enda alternativet att välja mellanprofil.. Hade velat se före och efterbilder på tjejer i min storlek! Men är ju bara bronsmedlem
Gilla

Nillan

Kvinna ·

19 feb, 2017

Tror att jag såg några bilder på Motivas instagram om jag knte minns fel. Johan hade opererat iaf, om det var 450cc vet jag inte. Du kan maila kliniken och be om före och efter bilder.
Gilla

34an

Kvinna ·

19 feb, 2017

Inne på 3 dagen efter op och jobbig natt. Längtar ihjäl mig till att bli mjukare i kropp och byst. Jäkla bh alltså;) gode tid vad den spänner! Duschat idag iaf ! Så skönt . Brösten ser bra ut men magen lutar som i 5:e månaden av alla tabletter etc:) När släppte det värsta för er andra? Vågar man stretcha lite öven att det typ knakar i kropp ich bröst korg eller hur ska man bete sig?
Gilla

Vera

Kvinna ·

19 feb, 2017

Jag är också inne på 3:e dagen. Inatt var första natten som inte var helt sömnlös. Haft såna spänningar och ont när jag försöker röra mig (kan bero på att jag inte får ta morfin jag då är lägre smärtlindrad). Märkte på 3:e dagen att jag mår bättre och kan röra mig betydligt lättare, ska ta första duschen idag med lite hjälp med hårtvättningen.
Gilla

Beafiacajsa

Kvinna ·

19 feb, 2017

34an skrev:

Inne på 3 dagen efter op och jobbig natt. Längtar ihjäl mig till att bli mjukare i kropp och byst. Jäkla bh alltså;) gode tid vad den spänner! Duschat idag iaf ! Så skönt . Brösten ser bra ut men magen lutar som i 5:e månaden av alla tabletter etc:)
När släppte det värsta för er andra?
Vågar man stretcha lite öven att det typ knakar i kropp ich bröst korg eller hur ska man bete sig?

Haha, när jag kom hem igår frågade min sambo om dom lagt in implantat i magen också... så sjukt svullen!! Jag opererades av Jörg och han sa att jag skulle vandra med handen längs väggen och sen låtsas putsa väggen som lite stretching. Men det var inte alla som skulle göra det men för att inte ärren skulle dra ihop sig för mycket skulle jag göra det. Hur hårt sitter era bröstband? Mitt sitter inte alls hårt också på instruktion av Jörg.
Gilla

IdaLiine

Kvinna ·

19 feb, 2017

Suck.. verkar som jag drabbats av Monders Cord (eller Axillary web syndrome som verkar vara något liknande). Har det i båda armarna men den högra är värst.. kan inte räta helt på armarna och är öm längs hela venen ner mot handen. Blir så begränsad i vardagen och ska tillbaka till jobb imorgon. Jag hoppas bara att jag kan nå ratten utan att det gör för ont :( Måste köra till och från jobb nämligen. Har återbesök på tisdag så ska ta det med läkaren då. Har just nu tagit av bröstbandet lite för tycker det lättar lite.
Gilla

34an

Kvinna ·

19 feb, 2017

Åh skönt att fler känner sig som mig ! Idag är jsg ert vandrande lik pga dålig sömn , el ja nästan obefintlig . Har svårt att tro att man ska bli normal igen ;) Mitt höger bröst känns bra men vänster känns helt bedövat fortfarande ! Fler som känner så? Mitt bröstband sitter inte heller jätte hårt men tro de gör nytta ändå ! Kram på er
Gilla

Emmis 88

Kvinna ·

19 feb, 2017

Sussi skrev:

Vera skrev:

Ny här :) op 16/2 i Luleå. Reagerar främst på hur olika direktivman verkar få beroende på var i landet och vilken klinik man opererades på. Jag ficken tajt sport/läkbh (inget band ovanpå brösten) värsta tortyren, ska bli skönt få ta av sig den under duschningen iaf. Jag fick inga order om massage eller stretchning jag sett vissa fått. De får mig att undra vilka metoder som faktiskt ger bäst resultat...

Tänkte också på det! Jag fick en väldigt skönt sportbh av kliniken som ska användas dygnet runt i två veckor och därefter dagtid i två veckor. Behövde inget bröstband och ska absolut inte massera brösten. Bygelbh får inte användas de första 3 månaderna. Och jag ska tejpa ärren helst 6 månader men kan sluta tidigare om jag vill och om ärren ser bra ut...

Vi opererade på samma dag och samma klinik men jag ska ha behån dygnet runt i 4 veckor och sedan ytterligare 8 veckor dagtid, konstigt att även det kan variera
Gilla

aleexis

Kvinna ·

19 feb, 2017

Imorgon är det bara EN(!!) vecka kvar tills min operation! Gu vad jag längtar!! Jag velar fortfarande lite mellan om jag ska ta 425cc eller 450cc, vad tycker ni blir snyggast till min kropp? (Förebild och ristest för 425cc finns i mitt galleri)! Är lite osäker på om jag kanske tycker att 425 är lite för litet med tanke på att lite förvinner när jag lägger bakom muskeln! Vill ju som ändå ha stora fina bröst nu när jag ändå ska göra det! :)
Gilla

Sussi

Kvinna ·

19 feb, 2017

Emmis 88 skrev:

Sussi skrev:

Vera skrev:

Ny här :) op 16/2 i Luleå. Reagerar främst på hur olika direktivman verkar få beroende på var i landet och vilken klinik man opererades på. Jag ficken tajt sport/läkbh (inget band ovanpå brösten) värsta tortyren, ska bli skönt få ta av sig den under duschningen iaf. Jag fick inga order om massage eller stretchning jag sett vissa fått. De får mig att undra vilka metoder som faktiskt ger bäst resultat...

Tänkte också på det! Jag fick en väldigt skönt sportbh av kliniken som ska användas dygnet runt i två veckor och därefter dagtid i två veckor. Behövde inget bröstband och ska absolut inte massera brösten. Bygelbh får inte användas de första 3 månaderna. Och jag ska tejpa ärren helst 6 månader men kan sluta tidigare om jag vill och om ärren ser bra ut...

Vi opererade på samma dag och samma klinik men jag ska ha behån dygnet runt i 4 veckor och sedan ytterligare 8 veckor dagtid, konstigt att även det kan variera

Men så märkligt! Kanske är olika också beroende på implantat... åh vilken tid var du inne? Undra om vi låg på post op samtidigt :)
Gilla

Marie

Kvinna ·

19 feb, 2017

34an skrev:

Inne på 3 dagen efter op och jobbig natt. Längtar ihjäl mig till att bli mjukare i kropp och byst. Jäkla bh alltså;) gode tid vad den spänner! Duschat idag iaf ! Så skönt . Brösten ser bra ut men magen lutar som i 5:e månaden av alla tabletter etc:)
När släppte det värsta för er andra?
Vågar man stretcha lite öven att det typ knakar i kropp ich bröst korg eller hur ska man bete sig?

Alltså :) Nu har jag ju enorm ångest över Bh:n!!!!! Är det så illa!! Gah =))) 8 dagar kvar för mig nu =)
Gilla

Marie

Kvinna ·

19 feb, 2017

aleexis skrev:

Imorgon är det bara EN(!!) vecka kvar tills min operation! Gu vad jag längtar!! Jag velar fortfarande lite mellan om jag ska ta 425cc eller 450cc, vad tycker ni blir snyggast till min kropp? (Förebild och ristest för 425cc finns i mitt galleri)!

Är lite osäker på om jag kanske tycker att 425 är lite för litet med tanke på att lite förvinner när jag lägger bakom muskeln! Vill ju som ändå ha stora fina bröst nu när jag ändå ska göra det! :)

1 vecka för mig med imorgon =))) Hur lägger man in bilder? Vill lägga in bild med inlägg jag provat.
Gilla

Sharky

Kvinna ·

19 feb, 2017

aleexis skrev:

Imorgon är det bara EN(!!) vecka kvar tills min operation! Gu vad jag längtar!! Jag velar fortfarande lite mellan om jag ska ta 425cc eller 450cc, vad tycker ni blir snyggast till min kropp? (Förebild och ristest för 425cc finns i mitt galleri)!

Är lite osäker på om jag kanske tycker att 425 är lite för litet med tanke på att lite förvinner när jag lägger bakom muskeln! Vill ju som ändå ha stora fina bröst nu när jag ändå ska göra det! :)

Jag la in 425cc du kan ju kika på min profil om du ville ha exempel på hur det kan se ut. Jag är iaf supernöjd med storleken och tycker att det passar min kropp utomordentligt bra :).
Gilla

Sharky

Kvinna ·

19 feb, 2017

Pralinen skrev:

Sharky- jag har redan opererat mig. Jag la in 500cc :) så har bara lite större :) längtar såå mycket tills mina är lika fina som dina är nu så man är lite närmare "klara"

Min make hjälper mig mycket med :) har ju ett barn på 15månader och 3 hundar. Två av hundarna är hos min mamma och valpen är hemma så kan inte vila så mycket på dagarna haha...

Jag har inte heller så ont som många verkar ha. Idag (2dagar efter op) va jag i skogen i en grillarna och åt korv. Var väldigt försiktig så gick jätte bra :) jag har mest ont när jag ska upp från liggande läge eller lägga mig ner. "Stretchingen" gör inte så ont heller längre, eller ja det gjorde ju inte ont innan heller men var mer obehagligt första dagarna :)

Hoppas det är bra med er andra med Är såååååå glad att alla härliga kvinnor/tjejer finns där ute och hjälper och stöttar varandra

Åh, den biten missade jag, tiden har gått så fort att man tappar uppfattning om datum och tid. Så ett stort grattis till dina nya bröst!!! Lägg gärna in före och efterbild så att man kan se :). Nu ska jag lägga mig i ett varmt bad, ska bli riktigt härligt! :D
Gilla

34an

Kvinna ·

19 feb, 2017

Endel tycker inte alls bh-n är jobbig så det behöver inte alls betyda att du/ ni kommer känns den besvärlig . Jag har väldigt lite hull upptill så säkert därför den känns extra jobbig! Fler som har lite olika strl på sina ny op bröst? Ena mer svullet och mindre känsel i det än de andra ! Fler?
Gilla

Emmis 88

Kvinna ·

19 feb, 2017

Sussi skrev:

Emmis 88 skrev:

Sussi skrev:

Vera skrev:

Men så märkligt! Kanske är olika också beroende på implantat... åh vilken tid var du inne? Undra om vi låg på post op samtidigt :)

Hmm ja kanske har med det att göra, jag var där 10.30 men kom inte in på op förrän 15.00 och åkte hem vid 19.00 så jag va där hela dagen. Du då?
Gilla

ellenn

Kvinna ·

19 feb, 2017

34an skrev:

Endel tycker inte alls bh-n är jobbig så det behöver inte alls betyda att du/ ni kommer känns den besvärlig . Jag har väldigt lite hull upptill så säkert därför den känns extra jobbig!
Fler som har lite olika strl på sina ny op bröst? Ena mer svullet och mindre känsel i det än de andra !
Fler?

Mitt ena är litw större för de känns som att implantatet sjunkit ner mer i det. De andra sitter fortfarande lite högre upp och upplevs därmed mindre. Övertygad om att det ger med sig med tiden, bara 11 dagar sedan OP :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem