Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Anjou2 profilbild

Anjou2

Kvinna ·

03 jan, 2017

Vi som opereras i februari 2017

Bröstförstoring

Tänkte starta en tråd för oss som opereras i februari! (Tror inte det redan finns någon i alla fall) Jag ska i alla fall göra ett bröstlyft och förstoring den 24/2 på L&E :) som det ser ut just nu ska jag lägga in 450cc bakom muskeln, hög profil. Vela dock lite eftersom jag är rädd att det blir för stort.. Patrik (som ska operera mig) sa dock att jag behöver stora implantat för att jag har en bred bröstkorg och har inte mycket bröst sen innan. Just nu är jag ägare till ett par hängande påsar så jag ser verkligen fram emot att få ett par nya bröst! Så om du ska opereras i februari lan du ju gärna få skriva ett inlägg här, så kan vi peppa varandra! :)

821

Sortera efter

Sussi

Kvinna ·

01 mar, 2017

xxenia skrev:

Fyra veckor sedan min op idag. Högra läker snabbare än vänstra men tycker dom ser sååå mycket bättre ut nu än i vecka 3. (Ny bild lägger jag upp senare idag för er nyfikna). Mellanrummet jag var så orolig för tidigare har minskat så det ser mer naturligt ut nu och brösten har mjuknat rätt rejält! Kan klämma utan smärtor nu! :D

Har börjat men benträning för två veckor sedan och allt känns bara fint!

Hur vet man att ena bröstet läker fortare? Tre veckor fyller mina bröst imorgon och mitt ena bröst är mycket större än det andra. Tycker skillnaden blir mer och mer.. sköterskan sa att det bröstet var mer svullet men verkar som att det större bröstet förblir större.. :( (finns bild i mitt galleri på storleksskillnaden).. hoppas innerligt det jämnar ut sig...
Gilla

somenvind

Kvinna ·

01 mar, 2017

Kentaura skrev:

Förresten, var hittar ni bra bh:ar nu?

Jag har alltid och kommer alltid gå till Change, så oerhört bra service och man registrerar sig som medlem så finns din storlek inlagd, så skulle någon vilja köpa dig en present där så behöver dom bara uppge ditt namn så är det klart. Det tycker jag är supersmidigt, för då behöver jag inte berätta storleken rakt ut. Jag vet inte om dom finns överallt men jag tror det
Gilla

somenvind

Kvinna ·

01 mar, 2017

Kentaura skrev:

Jag har alltid och kommer alltid gå till Change, så oerhört bra service och man registrerar sig som medlem så finns din storlek inlagd, så skulle någon vilja köpa dig en present där så behöver dom bara uppge ditt namn så är det klart. Det tycker jag är supersmidigt, för då behöver jag inte berätta storleken rakt ut. Jag vet inte om dom finns överallt men jag tror det
Gilla

somenvind

Kvinna ·

01 mar, 2017

Kentaura skrev:

Kentaura skrev:

Gilla

Marie

Kvinna ·

01 mar, 2017

Ska man gå in och registrera sitt implantat någonstans? Jag har Motiva SIlksurface Round.
Gilla

Anonym användare

01 mar, 2017

DorisP skrev:

Emmis 88 skrev:

DorisP skrev:

Godmorgon! Nu har jag klarat första natten efter operationen. Jag valde att avstå från morfintabletterna eftersom det gick helt okej ändå :) är väldigt stel i hela nacken och armarna typ.

Hur länge brukar man känna att man inte kan lyfta armarna över axelhöjd?

Jag kan fortfarande inte göra det snart tre veckor efter op. Men sköterskan sa att det är bra för man ska undvika det i fyra veckor. Så hör med din klinik för alla verkar ha olika riktlinjer.

Oj va lång tid det känns som.. jag ska fråga på efterkontrollen. Man är ju helt borta när de ger all information efter uppvaket alltså, haha..
men hur känns det annars då, ömmar det mycket för din del?

Oj, jag rör armarna utan problem åt alla håll. Tycker det känns skönt att röra så mkt som möjligt och "stretcha" på sig..Inte haft problem överhuvudtaget med hårtvätt och borsta/blåsa hår heller tex..Op mig i tors 23/2
Gilla

Anonym användare

01 mar, 2017

xxenia skrev:

Marie skrev:

xxenia skrev:

Fyra veckor sedan min op idag. Högra läker snabbare än vänstra men tycker dom ser sååå mycket bättre ut nu än i vecka 3. (Ny bild lägger jag upp senare idag för er nyfikna). Mellanrummet jag var så orolig för tidigare har minskat så det ser mer naturligt ut nu och brösten har mjuknat rätt rejält! Kan klämma utan smärtor nu! :D

Vad härligt att du känner dig nöjdare nu!!! Ser fram emot att se bild!

Nu är ny bild efter fyra veckor upplagd :)

Verkligen jättefina, stor skillnad på vecka 3 och 4 ja!
Gilla

Emmis 88

Kvinna ·

01 mar, 2017

Frida3 skrev:

DorisP skrev:

Emmis 88 skrev:

DorisP skrev:

Godmorgon! Nu har jag klarat första natten efter operationen. Jag valde att avstå från morfintabletterna eftersom det gick helt okej ändå :) är väldigt stel i hela nacken och armarna typ.

Hur länge brukar man känna att man inte kan lyfta armarna över axelhöjd?

Jag kan fortfarande inte göra det snart tre veckor efter op. Men sköterskan sa att det är bra för man ska undvika det i fyra veckor. Så hör med din klinik för alla verkar ha olika riktlinjer.

Oj va lång tid det känns som.. jag ska fråga på efterkontrollen. Man är ju helt borta när de ger all information efter uppvaket alltså, haha..
men hur känns det annars då, ömmar det mycket för din del?

Oj, jag rör armarna utan problem åt alla håll. Tycker det känns skönt att röra så mkt som möjligt och "stretcha" på sig..Inte haft problem överhuvudtaget med hårtvätt och borsta/blåsa hår heller tex..Op mig i tors 23/2

Kan också röra åt alla håll utom rakt upp, och det skulle man inte göra för det var något med plantatet vet inte riktigt vad hon sa men något. Kan också tvätta håret och sånt utan problem men har svårare att raka under armarna eftersom jag inte kan sträcka upp armen så mycket men det går med mycket vilja :)
Gilla

2barnsmamma87

Kvinna ·

01 mar, 2017

Hej! När kunde ni köra bil igen efter op? Bor på landet så är ganska beroende av bil :-/
Gilla

Anonym användare

01 mar, 2017

Emmis88: ok, ja alldeles rakt upp går ju inte riktigt nej. Har inte provat förrens nu, brukar nog inte göra så särskilt mkt annars heller : ) Känner igen det där med rakningen..brösten skymmer ju ganska bra med. Lite ovant att varken se eller komma åt armhålan ordentligt. Minns att jag tänkte likadant min första op haha 2barnsmamma87: Jag har inte haft problem med att köra bil. Det enda som är lite obehagligt är när jag växlar och lägger i backen för det är ganska mkt luft i mitt högra bröst så det känns då. Men inget ont. Behövde inte köra bil förrens på 3:e dagen efter op så det gick jättebra. Nu har jag haft mina 3barn hemma hos mig sen dag 4 och fixar allt med dom inkl kör och lämnar/hämtar på fsk och skola
Gilla

somenvind

Kvinna ·

01 mar, 2017

Så har då äntligen jag kunnat lägga ut 2 bilder :) en som visar före samt efter korr. Tydligen och sorgligt är ju jag ett "svårt fall" numera så jag hoppas innerligt att jag kommer ut på andra sidan, efter läkningen, och slår mig själv med häpnad :D jag är redan såååå glad över förbättringen
Gilla

DorisP

Kvinna ·

02 mar, 2017

somenvind skrev:

Så har då äntligen jag kunnat lägga ut 2 bilder :) en som visar före samt efter korr. Tydligen och sorgligt är ju jag ett "svårt fall" numera så jag hoppas innerligt att jag kommer ut på andra sidan, efter läkningen, och slår mig själv med häpnad :D jag är redan såååå glad över förbättringen

Men vilken skillnad det blev! :D ser bra ut!
Gilla

Emmis 88

Kvinna ·

02 mar, 2017

2barnsmamma87 skrev:

Hej! När kunde ni köra bil igen efter op? Bor på landet så är ganska beroende av bil :-/

Jag körde bil 5 dagar efter op, pendlar till högskolan och har 9,2 mil enkel väg gick jättebra.
Gilla

Emmis 88

Kvinna ·

02 mar, 2017

Frida3 skrev:

Emmis88: ok, ja alldeles rakt upp går ju inte riktigt nej. Har inte provat förrens nu, brukar nog inte göra så särskilt mkt annars heller : )
Känner igen det där med rakningen..brösten skymmer ju ganska bra med. Lite ovant att varken se eller komma åt armhålan ordentligt. Minns att jag tänkte likadant min första op haha

2barnsmamma87: Jag har inte haft problem med att köra bil. Det enda som är lite obehagligt är när jag växlar och lägger i backen för det är ganska mkt luft i mitt högra bröst så det känns då. Men inget ont. Behövde inte köra bil förrens på 3:e dagen efter op så det gick jättebra. Nu har jag haft mina 3barn hemma hos mig sen dag 4 och fixar allt med dom inkl kör och lämnar/hämtar på fsk och skola

Ja precis brösten skymmer sikten lite. Men blir bättre när man kan sträcka på armen helt hoppas jag.
Gilla

Perny

Kvinna ·

02 mar, 2017

Idag är det äntligen dags för återbesök och få bort all den jävla tejpen som täcker mestadels av brösten :P så får jag äntligen se dom ordentligt! Hoppas det ser bra ut bara, haha
Gilla

xxenia

Kvinna ·

02 mar, 2017

Sussi skrev:

xxenia skrev:

Hur vet man att ena bröstet läker fortare? Tre veckor fyller mina bröst imorgon och mitt ena bröst är mycket större än det andra. Tycker skillnaden blir mer och mer.. sköterskan sa att det bröstet var mer svullet men verkar som att det större bröstet förblir större.. :( (finns bild i mitt galleri på storleksskillnaden).. hoppas innerligt det jämnar ut sig...

Jag ser det dels på svullnaden på det ena och sen är det "mindre" mycket hårdare, som att det inte fallit på plats riktigt ännu :) ha lite is i magen och se, det ordnar nog upp sig med storleken ska du se!
Gilla

xxenia

Kvinna ·

02 mar, 2017

Tack alla ni, känns skönt att höra att dom äntligen börjar se okej ut! :D
Gilla

Emmis 88

Kvinna ·

02 mar, 2017

Ja wow vad det har hänt mycket för dig från vecka 3 till vecka 4! Tycker inte att mina bröst har ändrats från vecka 2-3 så hoppas på att det blir lite förändring till nästa vecka :)
Gilla

DorisP

Kvinna ·

02 mar, 2017

Perny skrev:

Idag är det äntligen dags för återbesök och få bort all den jävla tejpen som täcker mestadels av brösten :P så får jag äntligen se dom ordentligt! Hoppas det ser bra ut bara, haha

Åh va avis jag blir :D
Gilla

Marie

Kvinna ·

02 mar, 2017

DAG 3 idag (opades i måndags em). Nyduschad. Öm. Vilka blåmärken under tejpen. Brösten är inte alls så mysiga och jag har haft en pestig och jobbig natt då jag vaknat och fått ont i sidorna. Ser verkligen fram emot att få bort tejpen här med. Att få raka mig. Att kunna röra sig. Jag har inte ont som i ont (trodde det skulle vara värre), men värk, öm, svidande känsla. Hoppas att jag sätter bh:n rätt och stödbandet. Försöker tänka på det hela tiden. =)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem