Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Anjou2 profilbild

Anjou2

Kvinna ·

03 jan, 2017

Vi som opereras i februari 2017

Bröstförstoring

Tänkte starta en tråd för oss som opereras i februari! (Tror inte det redan finns någon i alla fall) Jag ska i alla fall göra ett bröstlyft och förstoring den 24/2 på L&E :) som det ser ut just nu ska jag lägga in 450cc bakom muskeln, hög profil. Vela dock lite eftersom jag är rädd att det blir för stort.. Patrik (som ska operera mig) sa dock att jag behöver stora implantat för att jag har en bred bröstkorg och har inte mycket bröst sen innan. Just nu är jag ägare till ett par hängande påsar så jag ser verkligen fram emot att få ett par nya bröst! Så om du ska opereras i februari lan du ju gärna få skriva ett inlägg här, så kan vi peppa varandra! :)

821

Sortera efter

DorisP

Kvinna ·

01 mar, 2017

Emmis 88 skrev:

DorisP skrev:

Godmorgon! Nu har jag klarat första natten efter operationen. Jag valde att avstå från morfintabletterna eftersom det gick helt okej ändå :) är väldigt stel i hela nacken och armarna typ.

Hur länge brukar man känna att man inte kan lyfta armarna över axelhöjd?

Jag kan fortfarande inte göra det snart tre veckor efter op. Men sköterskan sa att det är bra för man ska undvika det i fyra veckor. Så hör med din klinik för alla verkar ha olika riktlinjer.

Oj va lång tid det känns som.. jag ska fråga på efterkontrollen. Man är ju helt borta när de ger all information efter uppvaket alltså, haha.. men hur känns det annars då, ömmar det mycket för din del?
Gilla

DorisP

Kvinna ·

01 mar, 2017

2barnsmamma87 skrev:

Hej alla! Jag har min op imorgon och sitter och nojar nu! Vad ska man ta med sig? Kommer att åka tåg samt sova över en natt på kliniken. Har ingen anhörig med mig :-/

Jag sov inte över, men mitt bästa tips som jag fick här var mjukisbyxor och tröja med dragkedja. Lycka till!!
Gilla

Marie

Kvinna ·

01 mar, 2017

2barnsmamma87 skrev:

Hej alla! Jag har min op imorgon och sitter och nojar nu! Vad ska man ta med sig? Kommer att åka tåg samt sova över en natt på kliniken. Har ingen anhörig med mig :-/

Jag opades i måndags. Åkte dit i mjukis, stor tröja. Hade extra trosor med och stor t-shirt. Åkte hem igår i stor t-shirt och stor tröja och mjukis. Använde inget annat jag hade med mig än tandborste och tandkräm. Jag klara ta på mig stora tröjorna, för när jag fick dem över huvdudet kom armarna i lätt. Tyckte det var svårt med kofta att ta bak armarna. Lycka till!!! Jag hade tom dator med, med serier. Startade den inte. Kollade tv hela natten. Lycka till!!!
Gilla

hemligönskan

Kvinna ·

01 mar, 2017

Åh jag opererade mig i måndags, jag har gjort en korrigering pga tidigare misslyckad operation av en annan kirurg, går att se bilder i mitt galleri för den som vågar. Jag fick byta storlek, implantatprofil och fixat mina ärr, så ooooont dock! Känns som att jag inte kan andas haha
Gilla

xxenia

Kvinna ·

01 mar, 2017

Fyra veckor sedan min op idag. Högra läker snabbare än vänstra men tycker dom ser sååå mycket bättre ut nu än i vecka 3. (Ny bild lägger jag upp senare idag för er nyfikna). Mellanrummet jag var så orolig för tidigare har minskat så det ser mer naturligt ut nu och brösten har mjuknat rätt rejält! Kan klämma utan smärtor nu! :D Har börjat men benträning för två veckor sedan och allt känns bara fint!
Gilla

Emmis 88

Kvinna ·

01 mar, 2017

DorisP skrev:

Emmis 88 skrev:

DorisP skrev:

Godmorgon! Nu har jag klarat första natten efter operationen. Jag valde att avstå från morfintabletterna eftersom det gick helt okej ändå :) är väldigt stel i hela nacken och armarna typ.

Hur länge brukar man känna att man inte kan lyfta armarna över axelhöjd?

Jag kan fortfarande inte göra det snart tre veckor efter op. Men sköterskan sa att det är bra för man ska undvika det i fyra veckor. Så hör med din klinik för alla verkar ha olika riktlinjer.

Oj va lång tid det känns som.. jag ska fråga på efterkontrollen. Man är ju helt borta när de ger all information efter uppvaket alltså, haha..
men hur känns det annars då, ömmar det mycket för din del?

Nej jag har inte ett dugg ont. Har inte kännt smärta i brösten sen efter dag 5 och även då ytterst lite. Har bars haft en brännande smärta under ärret men det va tejpen som gjorde att jag reagerade så för nu när jag tagit bort den och tvättat bort klistret så känns det inte alls så längre :)
Gilla

Pralinen

Kvinna ·

01 mar, 2017

Hur länge har ni varit svullna mellan brösten? Jag har en hård svullnad mellan mina.
Gilla

somenvind

Kvinna ·

01 mar, 2017

hemligönskan skrev:

Åh jag opererade mig i måndags, jag har gjort en korrigering pga tidigare misslyckad operation av en annan kirurg, går att se bilder i mitt galleri för den som vågar.
Jag fick byta storlek, implantatprofil och fixat mina ärr, så ooooont dock! Känns som att jag inte kan andas haha

Bilderna på din sida är alla från den tidigare operationen eller? Det stod inga fotodatum så jag hade svårt att förstå, det stod dock att du va 23 år på alla så antog att alla va gamla :) Infektionen såg ju inte så mysig ut :/ men brösten såg bra ut på vissa bilder men mindre bra ut på andra. Vad är det du har korrigerat nu?
Gilla

hemligönskan

Kvinna ·

01 mar, 2017

Hej, Kunde du se hålen han gjorde i mina bröst? Han brände sönder min hud så jag fick två hål rakt i brösten vid klyftan. Det ärret blev inte fint så det försökte vi fixa till nu i måndags. Så det var många år sedan med många operationer, men detta var först gången jag litade på en annan kirurg att försöka hjälpa mig. :(
Gilla

Marie

Kvinna ·

01 mar, 2017

xxenia skrev:

Fyra veckor sedan min op idag. Högra läker snabbare än vänstra men tycker dom ser sååå mycket bättre ut nu än i vecka 3. (Ny bild lägger jag upp senare idag för er nyfikna). Mellanrummet jag var så orolig för tidigare har minskat så det ser mer naturligt ut nu och brösten har mjuknat rätt rejält! Kan klämma utan smärtor nu! :D

Har börjat men benträning för två veckor sedan och allt känns bara fint!

Vad härligt att du känner dig nöjdare nu!!! Ser fram emot att se bild!
Gilla

Marie

Kvinna ·

01 mar, 2017

hemligönskan skrev:

Åh jag opererade mig i måndags, jag har gjort en korrigering pga tidigare misslyckad operation av en annan kirurg, går att se bilder i mitt galleri för den som vågar.
Jag fick byta storlek, implantatprofil och fixat mina ärr, så ooooont dock! Känns som att jag inte kan andas haha

Så skönt att ha fått fixat. Vad var det som gick fel och hur lyckas man bränna ngn så? Eller vad hände? Svårt att se vilka som är från vilken op, men har du gjort 3 st?
Gilla

Kentaura

Kvinna ·

01 mar, 2017

Hemligönskan, tvi vad du varit med om! :-O Hur kunds han bränna hål i brösten så, vad var det han försökte göra? Måste varit svårt att få bort de ärren väl? I morgon är det 3 veckor sedan min op och jag är fortfarande öm i brösten, särskilt när man klämmer på dom. Nån mer av er som opererades i början av månaden som känner av det än? Läste att många av er är helt smärtfria nu ju. .
Gilla

Kentaura

Kvinna ·

01 mar, 2017

Förresten, var hittar ni bra bh:ar nu?
Gilla

xxenia

Kvinna ·

01 mar, 2017

Kentaura skrev:

Hemligönskan, tvi vad du varit med om! :-O Hur kunds han bränna hål i brösten så, vad var det han försökte göra? Måste varit svårt att få bort de ärren väl?

I morgon är det 3 veckor sedan min op och jag är fortfarande öm i brösten, särskilt när man klämmer på dom. Nån mer av er som opererades i början av månaden som känner av det än? Läste att många av er är helt smärtfria nu ju. .

Känner fortfarnade en viss ömhet i brösten men inte så att det gör ont. Efter att ha ansträngt mig lite mer så känns det lite mer också.. tror inte du ska oroa dig över det :)
Gilla

DorisP

Kvinna ·

01 mar, 2017

Här har det börjat ömma mer, har nån smärtlindring som heter diflofenak typ men törs inte äta den för de e så många biverkningar man kan få x) ja har tryckt i mig två alvedon precis och hoppas att det ska ta bort det värsta. Helt plötsligt kan ja knappt röra armarna alls liksom.. Jag försöker påminna mig själv att operationen gjordes igår och att det ska va såhär men skulle va skönt att spola framåt ett par veckor typ ;)
Gilla

xxenia

Kvinna ·

01 mar, 2017

Marie skrev:

xxenia skrev:

Fyra veckor sedan min op idag. Högra läker snabbare än vänstra men tycker dom ser sååå mycket bättre ut nu än i vecka 3. (Ny bild lägger jag upp senare idag för er nyfikna). Mellanrummet jag var så orolig för tidigare har minskat så det ser mer naturligt ut nu och brösten har mjuknat rätt rejält! Kan klämma utan smärtor nu! :D

Nu är ny bild efter fyra veckor upplagd :)
Gilla

Fritjof

Kvinna ·

01 mar, 2017

Hej Xxenia! Vad skönt att du börjar bli nöjd :) Själv känner jag tvärtom :( Jag var jättenöjd med storleken i början men nu känns dom alldeles för små, jag kan knappt tänkta på någonting annat..
Gilla

xxenia

Kvinna ·

01 mar, 2017

Fritjof skrev:

Hej Xxenia!
Vad skönt att du börjar bli nöjd :)
Själv känner jag tvärtom :( Jag var jättenöjd med storleken i början men nu känns dom alldeles för små, jag kan knappt tänkta på någonting annat..

Tycker också mina känns för små, hade lätt kunnat gå upp till 590cc utan problem. Men jag har försökt acceptera läget och min pojkvän kommenterar hela tiden hur stora dom är så då känns det ändå okej :) tror mycket kan bero på att man vant sig också!
Gilla

Marie

Kvinna ·

01 mar, 2017

xxenia skrev:

Marie skrev:

xxenia skrev:

Jättesnyggt det börjar bli! Förstår att du börjar bli nöjd! Man ser att de börjat ge form och klyftan var ju snygg!! =)
Gilla

2barnsmamma87

Kvinna ·

01 mar, 2017

xxenia skrev:

Marie skrev:

xxenia skrev:

Jättefina ju!!!!!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem