Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Anjou2 profilbild

Anjou2

Kvinna ·

03 jan, 2017

Vi som opereras i februari 2017

Bröstförstoring

Tänkte starta en tråd för oss som opereras i februari! (Tror inte det redan finns någon i alla fall) Jag ska i alla fall göra ett bröstlyft och förstoring den 24/2 på L&E :) som det ser ut just nu ska jag lägga in 450cc bakom muskeln, hög profil. Vela dock lite eftersom jag är rädd att det blir för stort.. Patrik (som ska operera mig) sa dock att jag behöver stora implantat för att jag har en bred bröstkorg och har inte mycket bröst sen innan. Just nu är jag ägare till ett par hängande påsar så jag ser verkligen fram emot att få ett par nya bröst! Så om du ska opereras i februari lan du ju gärna få skriva ett inlägg här, så kan vi peppa varandra! :)

821

Sortera efter

Emmis 88

Kvinna ·

22 jan, 2017

Måste fråga, ristestet stämmer det? Kanske bör kolla hur jag känner det hjälp av det.
Gilla

lojsaaan1

Kvinna ·

22 jan, 2017

Jag har op 3/2 på L&E hos patrik =) fortfarande inte bestämt storleken... :( vill verkligen inte att de ska bli för stort. men vill heller inte ta för små och känna att " detta resultat kunde jag uppnå med mycket puch-up"
Gilla

34an

Kvinna ·

22 jan, 2017

Är det bara jag som ska lägga in "mindre " ? Blir lite nojig nu även att jag bet att det känns bra . Har bara 100 i egen vävnad och min kirurg tyckte 300 cc var mer än tillräckligt och alldeles lagom för ett snyggt resultat ! Motiva ergonomix Fler som inte lägger in så stort?
Gilla

Emmis 88

Kvinna ·

22 jan, 2017

34an skrev:

Är det bara jag som ska lägga in "mindre " ? Blir lite nojig nu även att jag bet att det känns bra . Har bara 100 i egen vävnad och min kirurg tyckte 300 cc var mer än tillräckligt och alldeles lagom för ett snyggt resultat ! Motiva ergonomix
Fler som inte lägger in så stort?

Jag har typ ingen egen vävnad och kommer lägga in 400 cc tror inte det blir så mycket större än vad ditt resultat kommer bli. Har bara skinn kvar efter sista barnen. Lita på dig och din magkänsla. Alla är olika och allt beror även på hur bred man är har jag hört. Så man ska inte haka upp sig på cc
Gilla

Fritjof

Kvinna ·

22 jan, 2017

1v och 2dagar! Ahh Jag är ff osäker på stl jag med..
Gilla

Fritjof

Kvinna ·

22 jan, 2017

34an skrev:

Är det bara jag som ska lägga in "mindre " ? Blir lite nojig nu även att jag bet att det känns bra . Har bara 100 i egen vävnad och min kirurg tyckte 300 cc var mer än tillräckligt och alldeles lagom för ett snyggt resultat ! Motiva ergonomix
Fler som inte lägger in så stort?

Jag ska lägga in 325cc, jag är ena stunden rädd för att det ska bli för lite och nästa stund rädd för att det ska bli för mycket.
Gilla

34an

Kvinna ·

22 jan, 2017

Känner likadant . Hur mkt i egen vävnad? Vill inte ha för stort för fet finns ju vadderad bh men svårt att ta bort om man valt för stort känner jag
Gilla

Mami1113

Kvinna ·

22 jan, 2017

Jag opererade mig i december på Proforma hade ca 75a innan och la i 400 cc idag har jag 65ff-70g beroende på bh:n Trodde jag skulle svimma när jag första gången fick höra min storlek
Gilla

xxenia

Kvinna ·

22 jan, 2017

Jag ska lägga in 450cc bakom muskeln. Min kirurg uppskattade att jag kommer landa på en visuell D-kupa men kanske en 70E i bhn. Är rädd att det kommer se jättekonstigt ut på mig men samtidigt vill jag inte ta mindre då jag hellre har för stora än för små efter en operation...
Gilla

Fritjof

Kvinna ·

22 jan, 2017

34an skrev:

Känner likadant . Hur mkt i egen vävnad? Vill inte ha för stort för fet finns ju vadderad bh men svårt att ta bort om man valt för stort känner jag

Jag vet inte alls hur mycket egen vävnad jag har, gissar på 150-200cc? Jag har E-kupa, jag fyller inte alls ut den men jag har breda bröst. Innan jag fick hjälp med rätt stl så hade jag C-kupa, vilket det ena bröstet fyllde ut men inte det andra (jag har väldig asymmetriska bröst..
Gilla

Mirsan

Kvinna ·

22 jan, 2017

Jag ska lägga in anatomiska 300cc bakom muskeln
Gilla

Kentaura

Kvinna ·

23 jan, 2017

Hur mäter man hur mycket egen vävnad man har?
Gilla

Entjejistan

Kvinna ·

23 jan, 2017

Emmis 88 skrev:

Måste fråga, ristestet stämmer det? Kanske bör kolla hur jag känner det hjälp av det.

Jag vet inte riktigt, men jag har gjort två påsar med rätt volym i två nylonstrumpor som jag har i min gamla amningsbh. Hade det på mig ett dygn, testade att sova med stor byst, laga mat, bada barn, testade olika kläder. Ristestet kändes mest jobbigt först men efter ett tag tyckte jag att jag fick en ganska bra bild av hur det kommer att vara med brösten där (minus att rispåsarna inte är dom skönaste och trycker in befintligt bröst). Men absolut bra grej att testa sådär länge, jag tycker att det är jobbigt att sova på rygg, men det funkade. Annars när jag ska testa så vaknar jag ändå på mage. Var svårare med rispåsarna på plats ;)
Gilla

nattinat

Kvinna ·

23 jan, 2017

22 feb är det dags för mig :) Art clinic i jönköping, nån mer som har samma dag?
Gilla

Emmis 88

Kvinna ·

23 jan, 2017

Entjejistan skrev:

Emmis 88 skrev:

Jag vet inte riktigt, men jag har gjort två påsar med rätt volym i två nylonstrumpor som jag har i min gamla amningsbh. Hade det på mig ett dygn, testade att sova med stor byst, laga mat, bada barn, testade olika kläder. Ristestet kändes mest jobbigt först men efter ett tag tyckte jag att jag fick en ganska bra bild av hur det kommer att vara med brösten där (minus att rispåsarna inte är dom skönaste och trycker in befintligt bröst).

Men absolut bra grej att testa sådär länge, jag tycker att det är jobbigt att sova på rygg, men det funkade. Annars när jag ska testa så vaknar jag ändå på mage. Var svårare med rispåsarna på plats ;)

Hehe okej, ja det blir nog som när man ligger med bebis på magen man ligger där man ligger när man väl gjort op, innan är det svårt att styra sig att inte hamna på mage ;) har testat med ris nu, får en bättre uppfattning om storlek och hur det kommer bli känns jättebra. Blir inte för stort utan precis lagom plus minus kan man nog räkna med lite men överlag känns det ändå bra. Är ännu mer längtansfull nu.
Gilla

34an

Kvinna ·

23 jan, 2017

Och jag som inte kan bestämma strl mellan 320 och 300 . Vad är det för fel liksom
Gilla

OliviaA

Kvinna ·

23 jan, 2017

Jag har ingen aning om hur mkt egen vävnad jag har men väldigt lite skulle jag tro. Hade en liten b-kupa innan barnen som nu är typ halvfull. Mitt mål är att se mer proportionelig ut.
Gilla

Entjejistan

Kvinna ·

23 jan, 2017

34an skrev:

Och jag som inte kan bestämma strl mellan 320 och 300 . Vad är det för fel liksom

Det skiljer ju inte så väldigt mycket.. Säger inte nästan alla att dom känner att dom tagit för små? Jag hade valt den större av dom två.. Fast det är ju iofs jag det.
Gilla

Pralinen

Kvinna ·

23 jan, 2017

Idag bokade jag min op =D 16/2-17 är det min tur <3 Längtar ihjäl mig! 24dagar tills jag ska till Proforma, Örjan Gribbe för att få bröst och känna mig kvinnlig igen XD
Gilla

ellenn

Kvinna ·

23 jan, 2017

Vad roligt! Längtar tills jag ockaå får uppleva den känslan igen :) den 8/2 smäller det.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem