Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Anjou2 profilbild

Anjou2

Kvinna ·

03 jan, 2017

Vi som opereras i februari 2017

Bröstförstoring

Tänkte starta en tråd för oss som opereras i februari! (Tror inte det redan finns någon i alla fall) Jag ska i alla fall göra ett bröstlyft och förstoring den 24/2 på L&E :) som det ser ut just nu ska jag lägga in 450cc bakom muskeln, hög profil. Vela dock lite eftersom jag är rädd att det blir för stort.. Patrik (som ska operera mig) sa dock att jag behöver stora implantat för att jag har en bred bröstkorg och har inte mycket bröst sen innan. Just nu är jag ägare till ett par hängande påsar så jag ser verkligen fram emot att få ett par nya bröst! Så om du ska opereras i februari lan du ju gärna få skriva ett inlägg här, så kan vi peppa varandra! :)

821

Sortera efter

beltimdes

Kvinna ·

24 jan, 2017

Hej tjejer! 9/2 är det dags för mig att lida pin för att bli fin, så att säga.. OP på Proforma, av Örjan Gribbe. Finns det någon annan som också ska Op'as där och då? Det hade varit kul att ha någon att hypa tillsammans med nu när det inte är så lång tid kvar! Åker man själv så tänker jag att det skulle vara kul att ha någon att prata med under själva vistelsen också, några av oss kanske blir rumskompisar till och med? holla at me sisters!
Gilla

34an

Kvinna ·

24 jan, 2017

Någon som ska op 16/2 citadell?
Gilla

Kentaura

Kvinna ·

24 jan, 2017

9/2 på Citadell :-)
Gilla

lojsaaan1

Kvinna ·

25 jan, 2017

34an skrev:

Är det bara jag som ska lägga in "mindre " ? Blir lite nojig nu även att jag bet att det känns bra . Har bara 100 i egen vävnad och min kirurg tyckte 300 cc var mer än tillräckligt och alldeles lagom för ett snyggt resultat ! Motiva ergonomix
Fler som inte lägger in så stort?

Jag ska lägga 300 eller 355 :)
Gilla

OliviaA

Kvinna ·

26 jan, 2017

Jag har inte bestämt mig än och det är ca 2v kvar. Kirurgen sa att 300-400cc skulle passa mig. Jag har med rispåse provat upp till 450cc och det känns bra, men jag avvaktar samtalet från honom som kommer 1v innan. Då ska jag rådfråga. Jag tänker inte gå emot hans rekommendationer.
Gilla

Emmis 88

Kvinna ·

26 jan, 2017

Idag är det exakt två veckor kvar, så spännande
Gilla

xxenia

Kvinna ·

26 jan, 2017

Mindre än en vecka kvar nu.. är sååå nervös och livrädd för komplikationer :(
Gilla

Fritjof

Kvinna ·

26 jan, 2017

Samma här! Jag ska också opas på onsdag. Men på Proforma. Jag är egentligen mest uppspelt men även rädd för smärtan efteråt :0
Gilla

xxenia

Kvinna ·

26 jan, 2017

Fritjof skrev:

Samma här! Jag ska också opas på onsdag.
Men på Proforma.
Jag är egentligen mest uppspelt men även rädd för smärtan efteråt :0

Joo uppspelt också såklart! Ser fram emot alla fina sommarklänningar och att fylla ut en bikini på ett snyggt sätt! Vad ska du sätta i? :)
Gilla

Emmis 88

Kvinna ·

26 jan, 2017

Åh ni är först ut vad spännande, ni måste hålla oss uppdaterade :)
Gilla

Kentaura

Kvinna ·

26 jan, 2017

Emmis 88 skrev:

Exakt två veckor ja!!! Emmis 88, ska du också opereras tidigt på morgonen den 9:e? Jag är egentligen mer nervös för min bukplastik att den inte ska bli bra denna gången heller, än för tuttarna! ^^ Men har även drömt att boobsen får ett jättemellanrum och ser helt psyco ut. Ganska normalt att nojja tror jag. ^^
Gilla

Emmis 88

Kvinna ·

26 jan, 2017

Kentaura skrev:

Emmis 88 skrev:

Exakt två veckor ja!!! Emmis 88, ska du också opereras tidigt på morgonen den 9:e?
Jag är egentligen mer nervös för min bukplastik att den inte ska bli bra denna gången heller, än för tuttarna! ^^ Men har även drömt att boobsen får ett jättemellanrum och ser helt psyco ut. Ganska normalt att nojja tror jag. ^^

Jag har tid 10.30 så inte jättetidigt, är glad för den tiden eftersom jag kan lämna barnen i lugn och ro på morgonen innan. Fick först en tid kl 13.00 och frågade om de inte fanns tidigare, tänk att vara utan kaffe så länge, går inte haha. Har även hört att det tar ca 30 min från att man kommer in tills man ligger i op salen så kl 11.00 blir det då för mig ungefär. Vilken tid har du? Ja nervös förväntansfull man har nog alla känslor som finns. Haha ja vore konstigt om man inte noja sig det är ändå ett ingrepp på ens kropp som man drömt om länge.
Gilla

Emmis 88

Kvinna ·

26 jan, 2017

Kentaura skrev:

Emmis 88 skrev:

Exakt två veckor ja!!! Emmis 88, ska du också opereras tidigt på morgonen den 9:e?
Jag är egentligen mer nervös för min bukplastik att den inte ska bli bra denna gången heller, än för tuttarna! ^^ Men har även drömt att boobsen får ett jättemellanrum och ser helt psyco ut. Ganska normalt att nojja tror jag. ^^

Jag har tid 10.30 så inte jättetidigt, är glad för den tiden eftersom jag kan lämna barnen i lugn och ro på morgonen innan. Fick först en tid kl 13.00 och frågade om de inte fanns tidigare, tänk att vara utan kaffe så länge, går inte haha. Har även hört att det tar ca 30 min från att man kommer in tills man ligger i op salen så kl 11.00 blir det då för mig ungefär. Vilken tid har du? Ja nervös förväntansfull man har nog alla känslor som finns. Haha ja vore konstigt om man inte noja sig det är ändå ett ingrepp på ens kropp som man drömt om länge.
Gilla

Kentaura

Kvinna ·

26 jan, 2017

Jag ska va på Citadell redan klockan 7 på morgonen, så jag lär väl ligga på uppvaket lagom groggy när de börjar med dig.
Gilla

Emmis 88

Kvinna ·

26 jan, 2017

Åh vad spännande. skönt att vara där så tidigt då slipper man tänka. Två veckor är ju ingen tid alls det är helt sjukt ändå känner man att tiden kan gå lite fortare.
Gilla

lojsaaan1

Kvinna ·

26 jan, 2017

1 vecka kvar! Jag har op 9 på morgonen :D Börjar bli riktigt nervös när jag läser tråden och inser hur tiden närmar sig med stormsteg... har så mycket jobb att stå i om dagarna så hinner inte riktigt tänka på operationen då:o
Gilla

3troll

Kvinna ·

26 jan, 2017

Jag har oxå en vecka kvar. tiden går såå långsamt men ändå för fort..
Gilla

Emmis 88

Kvinna ·

26 jan, 2017

3troll skrev:

Jag har oxå en vecka kvar. tiden går såå långsamt men ändå för fort..

Ja precis så känns det.
Gilla

memyselfandi

Kvinna ·

26 jan, 2017

Jag opereras den 8e. Alltså mindre än två veckor kvar... Jag är så sjukt nervös då jag inte valt varken form eller storlek än. Lider av världens beslutångest!! Har inte varit på någon konsultation och kommer inte vara det heller förrän dagen innan då jag inte gör det i sverige. Mina nerver är inte att leka med just nu :( Nån som har tips på lugna nerver inför en operation, alltså nu dagarna innan? Sist jag opererades "förträngde" jag det hela tiden och när det väl var dags kom det som en käftsmäll och jag höll på att svimma. (Opererade inte brösten då)
Gilla

Emmis 88

Kvinna ·

26 jan, 2017

memyselfandi skrev:

Jag opereras den 8e. Alltså mindre än två veckor kvar... Jag är så sjukt nervös då jag inte valt varken form eller storlek än.
Lider av världens beslutångest!! Har inte varit på någon konsultation och kommer inte vara det heller förrän dagen innan då jag inte gör det i sverige.
Mina nerver är inte att leka med just nu :(

Nån som har tips på lugna nerver inför en operation, alltså nu dagarna innan?
Sist jag opererades "förträngde" jag det hela tiden och när det väl var dags kom det som en käftsmäll och jag höll på att svimma.
(Opererade inte brösten då)

Har du testat ristestet? Den har lugnat mina nerver även om jag provat ut storlek innan så velade jag ändå. Det kommer gå bra.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem