Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Elsa12345 profilbild

Elsa12345

Kvinna ·

15 mar, 2017

Vi som opereras i maj 2017

Bröstförstoring

Hej! Tänkte starta tråd för oss som ska operera oss maj 2017! Här kan vi dela funderingar och frågor. Ge varandra stöd och tips! Osv! Ser att det är fler som fått tider för operation i maj. Jag har fått tid för operation den 11 maj på Aleris i Umeå. Det lutar åt mentor 295 anatomiska, men känner mig fortfarande inte säker på storleken. skulle vilja ha ett naturligt resultat. Inte för stort men inte heller för litet. Lagom liksom. :) Längtas sjukt mkt.

317

Sortera efter

Tussen

Kvinna ·

16 mar, 2017

Åh, äntligen! Har sett sådana trådar för januari, februari, mars och april.. och nu börjar det verkligen närma sig maj! Jag har tid i Umeå på polarkliniken 8 maj. Ärligt talat så slängs jag fortfarande mellan längtan och förtvivlan för om jag ska operera nu eller om jag ska vänta tills efter barnen. Är också väldigt kluven över storleken. Har ändå tänkt att det är länge kvar att fundera men nu är det fan nära! :D
Gilla

Elsa12345

Kvinna ·

17 mar, 2017

Har du varit på en eller flera konsultationer? Funderar på om jag ska gå på ytterligare en fast på polarkliniken. Visst är det gratis konsultation på polarkliniken?
Gilla

Tussen

Kvinna ·

17 mar, 2017

Jag har bara varit på en konsultation och det var på polarkliniken. Man borde kanske gått på flera men jag har hört bra om kliniken och det är relativt nära dit för mig så det känns bra. Och ja, det är gratis konsultation där :)
Gilla

Emma89

Kvinna ·

17 mar, 2017

Hej. Ja är oxå en som ska ev op i maj. Har 2 Maj :) Ska isf op på citadellkliniken, hos Tuve. Har inte varit iväg på konsultation än, men det närmar sig :D 5 April ska vi åka 6 timmar i bil. Ska ev göra ankarlyft m inlägg.
Gilla

Tussen

Kvinna ·

24 mar, 2017

Fler som ska opereras i maj? Jag börjar bli så himla nervös nu. Tänker massor på eventuella komplikationer och funderar över om det verkligen är värt alla risker, men jag hoppas verkligen att allt kommer gå bra. Har fortfarande inte bestämt om jag ska ha 450 eller 500 cc.. kommer mest troligt bestämma mig på operationsdagen. Någon här som berättat för sin arbetsgivare? Det känns också gruvsamt. Endast min sambo och min syster vet i dagsläget. Ska berätta för mamma och ska förvarna chefen om sjukskrivning men kommer inte att berätta varför.
Gilla

Car81

Kvinna ·

24 mar, 2017

Jag bokade tid för op idag och det blir 17 maj!!! Känner mig så förväntansfull men även pirrigt. Mycket tankar som snurrar runt i huvudet. För mig blir det ett lyft och en förstoring efter två graviditeter. Har kontorsjobb och kommer därför inte att berätta för min chef då jag beräknar att vara borta en vecka bara och då behöver man ju inte lämna intyg.
Gilla

Fannyli

Kvinna ·

28 mar, 2017

Jag har operation 2 maj hos Patrik på Nordiska kliniken. Känns så overkligt och nästan som att det inte är sant! Ska resa över nästan hela sverige för operationen och har endast haft konsultation via telefon med Patrik men fick så bra intryck då! De enda som känns lite tråkigt är att jag än inte vet vad det blir för implantat, det bestämmer vi på operationsdagen. Det jag är ganska säker på är att det blir Motiva Round, mellan 300-400cc :) Dock så sa Patrik när han såg bilderna att han skulle rekomendera bakomplacering på mig och det är de som jag velar lite om.. jag skulle hellre göra en framförplacering, har hört så mycket om muskelpåverkan, trasig muskel, längre återhämtningstid mm. Men jag tror att vi kommer att komma överrens om något bra, som jag kommer bli nöjd med.. de kändes så :)
Gilla

Flisan90

Kvinna ·

28 mar, 2017

Jag har också bokat tid till op idag, 18/5 hos Peter Cosmo på Citadell! Ska förmodligen göra ankarlyft med implantat. Har inte helt bestämt vilken storlek än men det lutar åt 450cc med bakomplacering. Räknar ner dagarna nu, så förväntansfull :)
Gilla

Haannachanel

Kvinna ·

28 mar, 2017

Jag har op den 15 maj, Citadellkliniken :). Inte bestämt riktigt än vad det blir men runt 400cc round Motiva full :)
Gilla

Opbröst

Kvinna ·

28 mar, 2017

Hejsan! Gjorde oxå en tråd om operation i maj :) Jag ska operera mig den 15 maj på Citadellkliniken i Landskrona av Peter cosmo. Har varit på konsultation den 10 mars och då sa vi 425 cc men har nu ångrat mig och står i valet mellan 475cc och 500cc så ska tillbaka och testa inplantat den 24/4 :) ska även då få prova deras 3D grej dom börjat med. Men just nu lutar det mot 500cc som jag kommer välja. Är väldigt nellad på denna operation så vill bara få det gjort nu :/ Lite nervös inför narkosen då jag aldrig blivit sövd eller opererad förr. Men samtidigt ska det bli en upplevelse :) Enligt Peter kommer jag bli sjukskriven i ca 3 veckor då jag jobbet med mycket lyft. Finns en person på min arbetsplats som vet om denna op. Annars vet ingen vad för op jag ska göra. De vet bara att jag ska vara sjukskriven. Alla i min familj vet om operationen, då jag pratat om en sådan här operation sedan 9 år tillbaka. Och dom alla är glada för min skull :) Vilka har ni berättat för? Och hur många vet detta? Hur länge blev ni sjukskrivna? Och hur mycket ska ni lägga in? :)
Gilla

Habi86

Kvinna ·

28 mar, 2017

Hej alla! Idag var jag på min konsultation på Akademikliniken i Stockholm. Jag fick ett jättebra bemötande av Paolo M och kände mig tryggare och säkrare efteråt. Bokade in operation på onsdagen den 24 maj då jag fram till måndagen kommer att vara ledig. Känns skönt att kunna återhämta sig ett par dagar utan att behöva ta ledigt från jobbet. Vill absolut inte att någon på jobbet ska veta. Det angår i gen. De enda som vet än så länge är min man och mamma. Det blir anatomiska implantat för min del och jag följde hans rekommendation att lägga in ca 370 cc då jag hade en bröstbredd på 13 cm. Han utgick från nån tabell sa han. Fick även se det på 3D så det var häftigt :) Nu blir det ca 2 månaders väntan till operation.
Gilla

Car81

Kvinna ·

31 mar, 2017

Jag har bara berättat för min sambo och min mamma. Tycker inte heller att det angår någon annan egentligen. Dock kommer jag inte ljuga om det heller om någon frågar. Skäms inte över att jag gör detta men orkar inte heller höra några negativa kommentarer då många dessvärre har fördomar kring plastikkirurgi :-S I vilket fall så kommer ju iallafall tjejerna på kontoret se det ändå. Vi går ofta och tränar tillsammans och då kommer de ju se det i duschen.
Gilla

Habi86

Kvinna ·

01 apr, 2017

Car81, har du bestämt var du opererar dig någonstans? :) såg att du också bla varit hos Paolo. Det jobbiga är att behöva förklara sig för denna diskussion har dykt upp på fikarasterna. Folk har tyvärr fördomar som du säger. Jag gör det här för att JAG ska må bra.
Gilla

Car81

Kvinna ·

02 apr, 2017

Habi86 skrev:

Car81, har du bestämt var du opererar dig någonstans? :) såg att du också bla varit hos Paolo.
Det jobbiga är att behöva förklara sig för denna diskussion har dykt upp på fikarasterna. Folk har tyvärr fördomar som du säger. Jag gör det här för att JAG ska må bra.

Habi86, ja jag har bokat op på Nordiska kliniken med Patrik Höijer. Var på tre olika konsultationer och den hos Patrik kändes bäst för mig :) Så valet blev enkelt. Exakt, man gör ju detta för sin egen skull och därav känner jag att ingen annan har med det att göra. Som sagt, frågor kommer ju komma förr eller senare och då kommer jag givetvis att vara ärlig och stå upp för mig själv :)
Gilla

Elsa12345

Kvinna ·

06 apr, 2017

Idag kom fakturan. Dyraste räkningen jag någonsin har haft.
Gilla

Opbröst

Kvinna ·

06 apr, 2017

Elsa12345 skrev:

Idag kom fakturan. Dyraste räkningen jag någonsin har haft.

Hahaha :p jag väntar ivrigt på min haha
Gilla

Habi86

Kvinna ·

08 apr, 2017

Kan bara instämma där :D Sjukt mycket pengar men värt det..
Gilla

Elsa12345

Kvinna ·

10 apr, 2017

Idag berättade jag för mina chefer om att jag kommer vara borta lite i maj. Jag hade gruvat mig lite inför samtalet men helt i onödan. De är så himla bra alltså. Berättade att jag fått tid för operation, men inte vad jag ska göra. Och de frågade inte heller. Så ytterligare en sak fixad inför op.
Gilla

Tussen

Kvinna ·

11 apr, 2017

Förstår känslan. Jag berättade också för chef igår, en milstolpe närmare operation :D
Gilla

KickiFine

Kvinna ·

11 apr, 2017

Hej tjejer! Ska operera mig 17 maj på nordiska kliniken utan patrik höijer. Är supernervös för narkos och komplikationer som kan bli. Huh. Men jag också sagt till chefen och en närmast koleg. Det är ingen annan som vet på jobbet...och jag kommer bli sjukskriven i en månad pga mitt jobb där det är många lyft dagligen. Jag kan bara inte bestämma stl är! Han tyckte 380 cc mellanprofol men jag blir rädd att det blir för platt utan bh?!? Vad tror ni? Annars kommer jagctesta 425 hp på op dagen! :///
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem