Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Elsa12345 profilbild

Elsa12345

Kvinna ·

15 mar, 2017

Vi som opereras i maj 2017

Bröstförstoring

Hej! Tänkte starta tråd för oss som ska operera oss maj 2017! Här kan vi dela funderingar och frågor. Ge varandra stöd och tips! Osv! Ser att det är fler som fått tider för operation i maj. Jag har fått tid för operation den 11 maj på Aleris i Umeå. Det lutar åt mentor 295 anatomiska, men känner mig fortfarande inte säker på storleken. skulle vilja ha ett naturligt resultat. Inte för stort men inte heller för litet. Lagom liksom. :) Längtas sjukt mkt.

317

Sortera efter

Haannachanel

Kvinna ·

11 apr, 2017

Kickifine - åh vad roligt! Hört mycket bra om honom! Jag har op den 18 maj på Bellakliniken. Såg att du har två barn. Hur är dina bröst nu? Frågar för jag ligger liksom mellan att inte behöva göra ett lyft och göra ett lyft så kirurgen vill lägga framför muskeln men jag ville ha bakom. Så tänkte bara höra lite hur det ligger till för dig som också har två barn :).
Gilla

JHN

Kvinna ·

11 apr, 2017

Emma89 skrev:

Hej.
Ja är oxå en som ska ev op i maj. Har 2 Maj :)
Ska isf op på citadellkliniken, hos Tuve.
Har inte varit iväg på konsultation än, men det närmar sig :D 5 April ska vi åka 6 timmar i bil.
Ska ev göra ankarlyft m inlägg.

Såg att du också ska opereras av Tuve, och ev. göra samma som mig, hur gick konsultationen? :)
Gilla

KickiFine

Kvinna ·

11 apr, 2017

Haannachanel ...varför ska du ha framför muskel. de flesta kirurger rekomenderar bakom. Jonas på akademikliniken berättade att han varit med om nått fall där patienten ville ha framför och han lyckades inte övertala henne om att ha bakom. Han tyckte det var konstigt att man väljer framför. Är det någon speciell anledinig till att han vill opa framför muskel då? Vad har har för argument?? Jag har haft stora rund perfekta brörst innan barn. Efter båda barnen var de inte lika fasta men varchelt ok tills jag började träna o tappade i fettprocent. Då försvann typ allt jag hade :) är väldigt tunn och har lite egen vävnad. Dock så stor mina bröstvårot och gården på rätt plats... Ej ledsna enligt kirurgen och pekar inte ner lot marken utan framåt. Så han tyckte inte jag behövde lyft. Du då??? Ska du lägga i 450-500? Ergonomix? Jag är rädd att 425 blir för stort. Vill inte se ut som enbart ett oar bröst :)) vill dock ha SNYGGA :)))
Gilla

Emma89

Kvinna ·

12 apr, 2017

Det gick jätte bra :) lyft gick ja in m & veta att ja skulle behöva göra, men det gör mig inget m ärren. Är mer rädd för komplikationerna. Han kommer ta bort lite av min egna vävnad & även så fick vi minska implantatet till 425 skulle behöva haft 440 full för att få de resultatet ja fick i spegeln. Men när ja kom hem kunde ja inte sluta tänka på att dom skulle bli mindre än de. Så skickade iväg ett mejl till Tuve & frågade om corse så har nu bytt till 510 corse istället & ja känner mig nöjd m mitt val :)
JHN skrev:

Emma89 skrev:

Hej.
Ja är oxå en som ska ev op i maj. Har 2 Maj :)
Ska isf op på citadellkliniken, hos Tuve.
Har inte varit iväg på konsultation än, men det närmar sig :D 5 April ska vi åka 6 timmar i bil.
Ska ev göra ankarlyft m inlägg.

Såg att du också ska opereras av Tuve, och ev. göra samma som mig, hur gick konsultationen? :)

Gilla

aesvens

Kvinna ·

12 apr, 2017

Här är en till tjej som har OP den 17e maj på Nordiska Kliniken! Bara i den här tråden är vi 3 på samma dag som gör bröstOP på Nordiska har jag märkt haha, Har även sett en till på POF som också är bokad 17e! Lite kul att det går så fort och att vi typ kommer stå på rad för att fixa tuttarna hos Patrik haha :P
Gilla

KickiFine

Kvinna ·

12 apr, 2017

Min blev ändrar till 15 maj :) pga att mannen hade något på jobbet och jag ville att han skulle följa med så det blev 2 dagar tidigare :D
Gilla

Jejje

Kvinna ·

12 apr, 2017

Jag ska opereras den 29 maj på proforma av Michael. Börjar bli lite nervös och det är det enda jag kan tänka på . Hoppas man blir nöjd . Vi bestämde aldrig direkt ngn storlek eller inplantat utan tar det när det är dax . Jag ska ha med mig en bild på de perfekta brösten . Men jag tycker det är så svårt att titta på alla bröst och välja ut en bild . Hittade väldigt många fina bröst som Patrik höijer har gjort och blev lite sugen på att kontakta honom . Så vi får se vad jag bestämmer mig för .
Gilla

Emma89

Kvinna ·

12 apr, 2017

Förstår verkligen att du är nervös när ni inte bestämt nått & ska bestämma på op dagen, då har du ju ingen chans att ändra om du skulle känna dig osäker. :/ & hitta dom perfekta bröna är ju typ omöjligt enligt min åsikt. Hittat många fina, men kollar ja på dom samtidigt så är dom alla olika. Haha!
Jejje skrev:

Jag ska opereras den 29 maj på proforma av Michael. Börjar bli lite nervös och det är det enda jag kan tänka på . Hoppas man blir nöjd . Vi bestämde aldrig direkt ngn storlek eller inplantat utan tar det när det är dax . Jag ska ha med mig en bild på de perfekta brösten . Men jag tycker det är så svårt att titta på alla bröst och välja ut en bild .

Hittade väldigt många fina bröst som Patrik höijer har gjort och blev lite sugen på att kontakta honom . Så vi får se vad jag bestämmer mig för .

Gilla

Roséringen

Kvinna ·

13 apr, 2017

Hej! Jag har bokat tid för op 18 maj på Proforma.
Gilla

Car81

Kvinna ·

13 apr, 2017

aesvens skrev:

Här är en till tjej som har OP den 17e maj på Nordiska Kliniken! Bara i den här tråden är vi 3 på samma dag som gör bröstOP på Nordiska har jag märkt haha, Har även sett en till på POF som också är bokad 17e! Lite kul att det går så fort och att vi typ kommer stå på rad för att fixa tuttarna hos Patrik haha :P

Jag har också tid 17 maj hos Patrik!! Hur många tar han egentligen på en dag?!!
Gilla

Car81

Kvinna ·

13 apr, 2017

KickiFine skrev:

Hej tjejer! Ska operera mig 17 maj på nordiska kliniken utan patrik höijer. Är supernervös för narkos och komplikationer som kan bli. Huh. Men jag också sagt till chefen och en närmast koleg. Det är ingen annan som vet på jobbet...och jag kommer bli sjukskriven i en månad pga mitt jobb där det är många lyft dagligen.
Jag kan bara inte bestämma stl är! Han tyckte 380 cc mellanprofol men jag blir rädd att det blir för platt utan bh?!? Vad tror ni? Annars kommer jagctesta 425 hp på op dagen! :///

Jag ska också opereras av Patrik 17 maj!
Gilla

aesvens

Kvinna ·

14 apr, 2017

Car81 skrev:

aesvens skrev:

Jag har också tid 17 maj hos Patrik!! Hur många tar han egentligen på en dag?!!

Jaa haha jag menar det, verkar vara många bröst han fixar varje dag :P
Gilla

KickiFine

Kvinna ·

14 apr, 2017

Min blev ändrad till 15 maj :)))
Gilla

KickiFine

Kvinna ·

14 apr, 2017

Vad fick dig att älja patrik framför örjan???:)
Gilla

Opbröst

Kvinna ·

14 apr, 2017

KickiFine skrev:

Min blev ändrad till 15 maj :)))

Jag ska oxå op den 15 maj fast på citadellkliniken :)
Gilla

Haannachanel

Kvinna ·

16 apr, 2017

Kickifine- kirurgen var det som tyckte att framför Blir bättre då han var rädd att jag kunde få DB lätt om vi la bakom då jag har ett eget bröst kvar. Men jag har nu avbokat allt och tänker inte göra en bröstförstoring. Är mer nöjd med hur jag ser ut nu än att behöva lägga i allt för stora implantat eller riskera komplikationer vid bakom placering. Så ska jag göra i framtiden då blir det lyft + den stl jag vill ha på implantat. Får se hur det slutar :). Jag själv vill ha bakom placering :)
Gilla

Car81

Kvinna ·

16 apr, 2017

KickiFine skrev:

Vad fick dig att älja patrik framför örjan???:)

Om du syftar på mig så är svaret enkelt. Patrik var bäst på konsultationen. Tog sig tid och förklarade mycket mer. På de bilder jag sett så har jag även fastnat mer för Patriks jobb än Örjans.
Gilla

Car81

Kvinna ·

19 apr, 2017

Hej tjejer! Är det någon av er som ska opas hos Patrik Höijer och kan skicka mig hans mailadress? Jag har en del frågor till honom inför op och jag har tappat bort visitkortet :-( Kan någon av er hjälpa mig? Tack!
Gilla

aesvens

Kvinna ·

19 apr, 2017

Car81 skrev:

Hej tjejer! Är det någon av er som ska opas hos Patrik Höijer och kan skicka mig hans mailadress? Jag har en del frågor till honom inför op och jag har tappat bort visitkortet :-( Kan någon av er hjälpa mig? Tack!

[email protected] :-)
Gilla

Alice100

Kvinna ·

22 apr, 2017

Jag har operation den 18/5. Är så taggad, längtar verkligen. Jag har inte bestämt mig än om jag ska ha 450cc eller 500cc. Någon som vet hur stor skillnad det är på high profile och moderate plus?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem