Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Barbarella92 profilbild

Barbarella92

Kvinna ·

07 okt, 2016

Vi som opereras i November 2016

Bröstförstoring

Ska opereras den 2/11 på Laser & Estetik hos Patrik Höijer, det blir även ett ankarlyft. Storleken på implantat är inte hugget i sten ännu, Patrik tyckte att jag skulle passa bra i 425, men jag testade lite implantat när jag var på konsultation och tyckte att 500 tror jag det var som jag testade kändes bättre, har även lyckats gå ner lite i vikt sedan min konsultation 5 kg nu, förhoppningvis ytterligare 5 kg till op + att han tar bort ca 100g av mitt egna, så lite försvinner ju där. Är samtidigt rädd att det blir för stort, då jag har egen vävnad! Har 3D-bild i mitt galleri. :) Är det flera här som ska OPa sig i November?

209

Sortera efter

Hallon2

Kvinna ·

03 nov, 2016

9/11 ska jag! Börjar bli lite nervös och funderar på vad jag ska köpa hem så jag är redo!
Gilla

Barbarella92

Kvinna ·

03 nov, 2016

strutsen79 skrev:

Barbarella92 skrev:

FrökenGeléhallon skrev:

Barbarella92 skrev:

Nu sitter jag och väntar på min tur i omklädningsrummet, fått lite smärtlindring. Är sjukt nervös!

Hur gick det? Hur känns det? :D Säger som Strutsen79, det är såå kul att få följa alla! :)

Det gick hur bra som helst, vaknade pigg o klar i knoppen efteråt, inte ont alls men det känns såklart, spänner och har sig! Nu ligger jag hemma nerbäddad o kollar serier, ska ta första dosen smärtlindring vid 22. Har blödit igenom pyttelite på högra bröstet, såg det på linnet så blev lite rädd först. Ska fråga imorgon när dom ringer ifall det är normalt.

Skönt att höra att det gick bra och hoppas det med blödningen inte är någon fara. Imorgon är det min tur :)

Dom ringde upp mig tidigare idag, jag öppnade min bh och tog en snabb titt (la upp bild på min sida) och jag hade inget förband utan bara fått suturtejp och kirurgtejp på ärren av nån anledning, då sa sjuksköterskan att det inte var så konstigt och helt normalt att jag blödigt lite grann, inget jag behövde oroa mig över! Hoppas det har gått bra för dig idag??
Gilla

Annie

Kvinna ·

04 nov, 2016

FrökenGeléhallon skrev:

Jag har 9 dagar kvar och dagarna går sååå långsamt just nu! Hoppas att alla uppdaterar här hur det går :) Mitt humör växlar mellan oro/panik och längtan några gånger per dag haha! Jag är inte heller säker på storlek.

Alltså jag känner igen mig såå mycket i detta! Har du bestämt storlek än? :)
Gilla

strutsen79

Kvinna ·

04 nov, 2016

Hade min operation igår och mår ganska bra men har väldigt ont i vågor :) Ska skriva op-berättelse när jag orkar=) Nu väldigt svullen men annars ser resultatet bra ut, längtar tills svullnaden går ner och att de "hänger" till sig :)
Gilla

M_L_I

Kvinna ·

04 nov, 2016

Det är såå kul att följa er alla! Funderat länge nu på att förstora brösten och vill bara göra det NU när jag läser era kommentarer. Pengarna som saknas än så länge :/
Gilla

FrökenGeléhallon

Kvinna ·

05 nov, 2016

Annie skrev:

FrökenGeléhallon skrev:

Jag har 9 dagar kvar och dagarna går sååå långsamt just nu! Hoppas att alla uppdaterar här hur det går :) Mitt humör växlar mellan oro/panik och längtan några gånger per dag haha! Jag är inte heller säker på storlek.

Alltså jag känner igen mig såå mycket i detta! Har du bestämt storlek än? :)

Nej jag kommer att bestämma mig på riktigt på onsdag :) Men kring 300 blir det, och jag vill nog inte ha hög profil Sen vill jag kolla runt efter inspiration här på POF men moderatorn har inte loggat in på över tre dagar så då är jag inte godkänd som silver ännu.
Gilla

Jasmine

Kvinna ·

05 nov, 2016

Jag skulle operera mig i början av december men då hörde dom av sig från Polarkliniken och sa att de hade en ledig tid 21/11 och självklart tog jag den då jag bara längtar som tusan! :D
Gilla

strutsen79

Kvinna ·

05 nov, 2016

Jasmine skrev:

Jag skulle operera mig i början av december men då hörde dom av sig från Polarkliniken och sa att de hade en ledig tid 21/11 och självklart tog jag den då jag bara längtar som tusan! :D

oh vad spännande :) Lycka till!!
Gilla

HannaJ90

Kvinna ·

05 nov, 2016

Någon som ska opereras på nackakliniken?
Gilla

Mirou

Kvinna ·

05 nov, 2016

Jag ska opereras på måndag. Lite kris här då sonen blev jätteförkyld igår o mannen fick problem med utbuktande disk o typ inte kunde röra sig. JIPPIE liksom. Nu har mannen fått Tramadol utskrivet o jag lever på hoppet att han kan ta hand om barnen på måndag.
Gilla

E85

Kvinna ·

06 nov, 2016

Hallon2 skrev:

9/11 ska jag! Börjar bli lite nervös och funderar på vad jag ska köpa hem så jag är redo!

Har oxå 9/11 som datum. Så nu är det nära =)
Gilla

strutsen79

Kvinna ·

06 nov, 2016

E85 skrev:

Hallon2 skrev:

Opererade mig där i torsdags :) Dom är verkligen toppen, tror du med kommer bli supernöjd! Lycka till :)
Gilla

BA84

Kvinna ·

06 nov, 2016

Jag ska operera mig 16/11 på Akademikliniken:)
Gilla

E85

Kvinna ·

07 nov, 2016

strutsen79 skrev:

E85 skrev:

Hallon2 skrev:

Åh hur känns det nu? nästan en vecka senare, mår du bra? Tack, blir bara nervösare o nervösare hahaha samtidigt som jag bara vill att det ska bli onsdag nu !! =D

Opererade mig där i torsdags :) Dom är verkligen toppen, tror du med kommer bli supernöjd!
Lycka till :)

Gilla

E85

Kvinna ·

07 nov, 2016

Strutsen79 Åh hur känns det nu? nästan en vecka senare, mår du bra? Tack, blir bara nervösare o nervösare hahaha samtidigt som jag bara vill att det ska bli onsdag nu !! =D
Gilla

Mirou

Kvinna ·

07 nov, 2016

Nu är jag klar :-D Ligger i sängen o tittar på tv. Kan varmt rekommendera Citadellkliniken o Tuve!
Gilla

strutsen79

Kvinna ·

07 nov, 2016

E85 skrev:

Strutsen79

Åh hur känns det nu? nästan en vecka senare, mår du bra?
Tack, blir bara nervösare o nervösare hahaha samtidigt som jag bara vill att det ska bli onsdag nu !! =D

Hej, 4 dagar har nu gått och i det stora hela känns de bra men jag är så svullen så jag tycker de känns lite för stora i nuläget he he men jag hoppas de minskar lite med tiden. Kan inte riktigt fatta än att de är mina :) Jag måste dock säga att jag har väldigt tur med smärtan, har inte ont alls, och tar bara panodil och den mot infektion typ. Det stramade en del första 2 dagarna men thats it. Förstår att du är nervös, bara 2 dagar kvar nu, men det kommer gå bra ska du se :) Dom är suveräna på AK och kände mig så bra bemött. Jag har skrivit en op-berätelse som du kan läsa om du vill, samt lagt upp bild på resultatet :)
Gilla

HannaJ90

Kvinna ·

07 nov, 2016

Jag ska operera mig nu på onsdag och nervositeten har verkligen smugit på en. Jag är så orolig inför allt; narkos, kommer jag att bli nöjd, kommer jag att överleva. Någon mer med samma tankar?
Gilla

BA84

Kvinna ·

07 nov, 2016

HannaJ90 skrev:

Jag ska operera mig nu på onsdag och nervositeten har verkligen smugit på en. Jag är så orolig inför allt; narkos, kommer jag att bli nöjd, kommer jag att överleva.

Någon mer med samma tankar?

Gilla

BA84

Kvinna ·

07 nov, 2016

Jag ska operera mig nästa vecka på onsdag och känner ungefär som du! Är verkligen nervös ovh mest för att ännu inte riktigt bestämt strl och känns som att eg inte mkt är bestämt så det känns lite som lotteri det här och jag som är en sån controllfreak!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem