Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Barbarella92 profilbild

Barbarella92

Kvinna ·

07 okt, 2016

Vi som opereras i November 2016

Bröstförstoring

Ska opereras den 2/11 på Laser & Estetik hos Patrik Höijer, det blir även ett ankarlyft. Storleken på implantat är inte hugget i sten ännu, Patrik tyckte att jag skulle passa bra i 425, men jag testade lite implantat när jag var på konsultation och tyckte att 500 tror jag det var som jag testade kändes bättre, har även lyckats gå ner lite i vikt sedan min konsultation 5 kg nu, förhoppningvis ytterligare 5 kg till op + att han tar bort ca 100g av mitt egna, så lite försvinner ju där. Är samtidigt rädd att det blir för stort, då jag har egen vävnad! Har 3D-bild i mitt galleri. :) Är det flera här som ska OPa sig i November?

209

Sortera efter

LissB

Kvinna ·

17 nov, 2016

sitter och väntar fortfarande kom in kl 07.45. Fått infart väntar på kirurgen ska komma och rita på mig m.m. Vill bara komma iväg på op nu så man har detta överstökat.
Gilla

LissB

Kvinna ·

17 nov, 2016

hur har det gått för dig BA84?? :)
Gilla

Plazatiken

Kvinna ·

17 nov, 2016

LissB, hur gick det? Är så nyfiken. Tycker synd om dig sim spydde i morse men du kommer fixa detta!
Gilla

BA84

Kvinna ·

17 nov, 2016

LissB skrev:

sitter och väntar fortfarande kom in kl 07.45. Fått infart väntar på kirurgen ska komma och rita på mig m.m. Vill bara komma iväg på op nu så man har detta överstökat.

Så sjukt spännande! Var inte nervös du är i goda händer och allt kommer gå så bra ska du se! Du kommer få avslappnande medicin och bli lite glad av dom:-) lycka till nu!
Gilla

BA84

Kvinna ·

17 nov, 2016

LissB skrev:

hur har det gått för dig BA84?? :)

Det har gått jättebra för mig! Var inte ett dugg orolig eller nervös nån gång. Kände mig i goda händer och gjorde bara som de sa och släppte kontrollen helt. Det gjorde lite ont efter op men fick smärtlindring och nu är det bara bra. Vi pratar mer sen när du är klar! Stort lycka till!
Gilla

FrökenGeléhallon

Kvinna ·

17 nov, 2016

Idag är det en vecka sedan min operation. Jag mår bra, har inte ont längre. Mina största problem är att bhn är tight, jag är less på att sova på rygg och jag är hemskt trött hela tiden. Testade att gå tillbaka till mitt kontorsjobb idag, blev för trött och snurrig i huvudet så jag gick hem och blir hemma imorgon också.
Gilla

LissB

Kvinna ·

17 nov, 2016

Operation gick bra :) kirurgen sa att det blev bra resultat nu och kommer bli jättefint. Första jag sa när jag vaknade upp ur narkosen var oj va små dom var haha.. Blev inte riktigt som jag ville ha det men blir nog bra till slut när dom hamnat på plats och läkt. Mått hyffsat bra faktiskt efter op tills kl 16 då kom smärtor och kändes som man blivit överkörd på bröstkorgen. Var upp på toa och blev knall vit i ansiktet och sjukt kallsvettig fick blodtrycksfall. Så sköterskan skicka mig i säng igen. Hon tog min puls och hade dörren öppen en stund och sänkte ner mig helt i sängen för att få tillbaka blodtrycket. Blev bra efter lite vila och fick citadon och alvedon. Sover nästan hela tiden är såååå trött. Men hade förväntat mig ännu värre mående så glad ändå att jag bara har ont. Men man står ut. Försöker göra gympan men satan i hellskotta va ont de gör och tar mig knappt ur och i sängen.
Gilla

LissB

Kvinna ·

17 nov, 2016

blev så omhändertagen och gick fort som sjutton vid sövningen också. Är så nöjd med min vistelse här på proforma. Nu hoppas jag bara på ett bra och läkande process.
Gilla

mmariaa

Kvinna ·

17 nov, 2016

Åh vad skönt att allt gått bra! När fick du komma in på operation? Om 1 vecka är det min tur! Längtar och är nervös! Börjar dock bli lite förkyld. Hoppas det är nåt snabbt som går över!!
Gilla

LissB

Kvinna ·

17 nov, 2016

Fick komma in till ca kl 11. tog ca 2 timmar innan jag kom tillbaka till rummet igen. önskar dig all lycka till mmariaa
Gilla

Annie

Kvinna ·

18 nov, 2016

LissB skrev:

Operation gick bra :) kirurgen sa att det blev bra resultat nu och kommer bli jättefint. Första jag sa när jag vaknade upp ur narkosen var oj va små dom var haha.. Blev inte riktigt som jag ville ha det men blir nog bra till slut när dom hamnat på plats och läkt. Mått hyffsat bra faktiskt efter op tills kl 16 då kom smärtor och kändes som man blivit överkörd på bröstkorgen. Var upp på toa och blev knall vit i ansiktet och sjukt kallsvettig fick blodtrycksfall. Så sköterskan skicka mig i säng igen. Hon tog min puls och hade dörren öppen en stund och sänkte ner mig helt i sängen för att få tillbaka blodtrycket. Blev bra efter lite vila och fick citadon och alvedon. Sover nästan hela tiden är såååå trött. Men hade förväntat mig ännu värre mående så glad ändå att jag bara har ont. Men man står ut. Försöker göra gympan men satan i hellskotta va ont de gör och tar mig knappt ur och i sängen.

Vad är det för gympa? För armar & sånt eller? För att minska stelhet? Vill också ha övningar haha!
Gilla

LissB

Kvinna ·

18 nov, 2016

mmariaa ja precis :) fick inte veta fören mot kvällen hur jag skulle göra så började sent och hade jävligt ont för var så stel men efter att jag började med dom så blev det bättre så önskade faktiskt att sköterskorna kunde ha visat mig tidigare på dagen om övningarna.
Gilla

Caroline__

Kvinna ·

21 nov, 2016

Hur mår ni som opererats =)
Gilla

BA84

Kvinna ·

21 nov, 2016

Caroline__ skrev:

Hur mår ni som opererats =)

Det går framåt! Dag fem och har slopat all stark medicin förutom alvedon. Klara mig själv med dusch och kläder sen några dagar ff lite smärta vid rörelse. Lite jobbig och sova på rygg hela natten känner att ryggen rar stryk men det funkar ok ändå. Svullnaden börjar lägga sig i kroppen men brösten är ff väldigt spända. Hur går det för andra? Har brösten ändrat mkt form?
Gilla

Geishal

Kvinna ·

21 nov, 2016

Mår jätte bra men fortfarande lite sömnproblem eftersom jag inte är en rygg sovare så vaknar rätt ofta på natten och är stel och öm i ryggen. Mitt ena bröst har ändrat sig en del, sjunkit på plats och börjar få fin form.. det andra däremot har det inte hänt mycket med, något litet bara. Känns inte som att det sjunkit ner ordentligt så hoppas det gör det snart för just nu har jag väldigt ojämna tuttar men börjat mjukna en hel del.
Gilla

Klantfian

Kvinna ·

21 nov, 2016

Idag är det en vecka tills min tur att opereras. Oj vad jag börja bli nervös .. ifrågasätter storleken hela tiden . Kollar bilder och tycker ibland att jag valt för stort och ibland för litet . Någon som känner igen sig? Tycker det är svårt iom att jag gör lyft också . Hur mycket av den egna vävnaden som tas bort och så ..
Gilla

FrökenGeléhallon

Kvinna ·

21 nov, 2016

Jag gick tillbaka till jobbet idag och det gick jättebra. Sov första natten på sida och jag börjar äntligen känna mig som mig själv igen :) Just nu känns brösten för stora dock men jag hoppas att det vänder!
Gilla

mmariaa

Kvinna ·

21 nov, 2016

2 dagar kvar. AH! Börjar bli supernervös!!
Gilla

Plazatiken

Kvinna ·

21 nov, 2016

Dag 5 efter op, har känt mig bra hela tiden. Hade smärtpump i ca 3 dgr som jag fick dra ut själv men det gick fint. Har slutat med de starka tabletterna, endast alvedon nu. Sover dock inte helt hundra genom nätterna, men får sova på sidan om jag vill. Vågar inte helt, så det blir nån blandning. Har haft mkt stickningar inröstande de senaste dagarna, nervtrådarna som hittar tillbaks. Har lite besvärlig hosta också. Tyvärr ingen aning om resultat än, då jag ff bär gördel. Ska på första återbesök i morgon, ska köra själv vilket gör mig lite nervös. Har 1 1/2 timme men går nog bra. :) Ska lägga ut bild så snart jag fåkan/får!
Gilla

LissB

Kvinna ·

22 nov, 2016

Opererades den 17e och jag mår bra förutom att jag råkade göra någon hastig rörelse härom dagen så det small kändes de som i mitt bröst men jag kollade på det och min man på styngnen och inget var fel. Haft ont när jag ska resa mig upp i det bröstet och vid vissa rörelser. Blir som en ilande känsla från styngen upp mot bröstvårtan typ. Om inte detta hänt hade jag klarat mig rätt bra faktiskt. Jag har varit ute på promenad sedan dagen efter op. Är uppe och rör på mig om dagarna utan problem. Jag klarar av att blöta håret och duscha kroppen själv men min man får tvätta håret på mig och gnugga in mig i tvål. Klarar av att klä mig med enklare kläder strumpor är svårt ännu. Jag tar knappt varken alvedon eller tramadol längre endast till natten för att kunna sova utan att behöva vakna hela tiden. Jag blir väldigt trött av tramadol och får jätte ont i min rygg av att ligga på ryggen hela tiden.. Vill bara kunna få sova på sidan.! Vaknar inte av smärta i brösten utan vaknar av smärta i rygg och ligger obekvämt när man är lite upphöjd. Har haft stort tryck på bröstkorgen när jag ligger ner också men det börjar försvinna lite. På fredag ska jag börjar vara utan bhn på dagarna och längtar dit för den kliar och gör ont på mina stygn. "/ Jag kan inte luta mig framåt för då känns det som om att brösten ska ramla av.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem