Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Barbarella92 profilbild

Barbarella92

Kvinna ·

07 okt, 2016

Vi som opereras i November 2016

Bröstförstoring

Ska opereras den 2/11 på Laser & Estetik hos Patrik Höijer, det blir även ett ankarlyft. Storleken på implantat är inte hugget i sten ännu, Patrik tyckte att jag skulle passa bra i 425, men jag testade lite implantat när jag var på konsultation och tyckte att 500 tror jag det var som jag testade kändes bättre, har även lyckats gå ner lite i vikt sedan min konsultation 5 kg nu, förhoppningvis ytterligare 5 kg till op + att han tar bort ca 100g av mitt egna, så lite försvinner ju där. Är samtidigt rädd att det blir för stort, då jag har egen vävnad! Har 3D-bild i mitt galleri. :) Är det flera här som ska OPa sig i November?

209

Sortera efter

Annie

Kvinna ·

14 nov, 2016

Vaknade för 2,5 timmar sen. Känns ganska okej i vänster sida & bröst men höger gör fruktansvärt ont. Även om det är svår smärta så överlever man! Lycka till imorgon lysa!!! Och Fialott, vilket rum har du? Kram på er
Gilla

Fialott

Kvinna ·

14 nov, 2016

Jag har rum 1. Du då Annie? Jag vaknade kl 19.00, kom in på operation kl 17.00. Vilken tid opererades du Annie? Kram
Gilla

Annie

Kvinna ·

14 nov, 2016

Fialott skrev:

Jag har rum 1. Du då Annie? Jag vaknade kl 19.00, kom in på operation kl 17.00. Vilken tid opererades du Annie?
Kram

Okej! Då är vi nog mitt emot varandra! Jag har rum nummer 4! Kom in strax efter 13 & vaknade ungefär 14.30... Hur mår du nu? Jag har jätteont på ena sidan, andra sidan känns mer behaglig! :(
Gilla

Fialott

Kvinna ·

14 nov, 2016

Annie: Jag har inte ont, men är lite groggy. Har precis ätit, så himla gott. Vad blev det för stl och är du nöjd? Det blev 925cc för mig :-)
Gilla

Annie

Kvinna ·

14 nov, 2016

Fialott vad skönt att du sluppit smärtan! För mig är det tvärt om. Knappt varit groggy men riktigt ont & riktigt stel. Kallsvettas som tusan i omgångar! Fy! Hsr du varit uppe & gått något? Jag valde 700/825.. svårt att säga nu. De är missformade just nu, strutiga. Och sen tycker jag att de fortfarande är olika stora så det gör mig lite nervös just nu... Hoppas det redar till sig. Får prata med Johan imorgon & se.. om de kommer vara såhär ojämna kommer jag nog göra om det... hur känner du??
Gilla

Fialott

Kvinna ·

14 nov, 2016

Nä har inte varit uppe än, få väl försöka det innan man somnar. De känns ganska små men tror att de ändrar form senare o då kommer väl att bli lite större. Har du varit uppe än? Rumskompis? Jag är själv på rummet. Vore kul o träffas :-)
Gilla

Annie

Kvinna ·

14 nov, 2016

Japp! Ska upp en gång till nu! Jag är med själv! Absolut! Håller med dig! Kanske tittar förbi snart om det är okej hihi!
Gilla

BA84

Kvinna ·

15 nov, 2016

Imorgon är det dags för min operation. Är så nervös så jag kräks! Har väldigt ont i magen och känner oro i hela kroppen. Känner mig så oförberedd på nåt sätt samtidigt som jag vet att jag eg inte kan göra nåt det är helt upp till min kirurg. Jag får inget gjort idag är helt urfokus! Hjälp hur lugnar jag ner mig???
Gilla

Fialott

Kvinna ·

15 nov, 2016

Det kommer gå jättebra LissB. Jag var oxå skitnervös trots allt detta va min tredje bröstförstoring. Det hör bara till...nervositeten kommer att gå över när du väl kommit dit och du fått lite lugnande tabletter på ditt rum. Alla är så gulliga och du blir väl omhändertagen Lycka till nu då :-)
Gilla

LissB

Kvinna ·

16 nov, 2016

BA84 lycka till idag på din operation :) själv är min tur äntligen i morgon. Är också jävligt nervös! Känns som man vill backa ur men ändå inte eftersom man längtat så mycket efter den dagen.
Gilla

BA84

Kvinna ·

16 nov, 2016

LissB skrev:

BA84 lycka till idag på din operation :) själv är min tur äntligen i morgon. Är också jävligt nervös! Känns som man vill backa ur men ändå inte eftersom man längtat så mycket efter den dagen.

Ställde kl på halv fem och drack en smoothie. Ska vara på op 10:30. Gick och la mig igen och somnade om till nu. Har sovit hur gott som helst och varit hur lugn sol helst.. igår var det en annan historia:-) Men hur som helst så just nu känner jag mig mega lugn!! Har inte gjort nåt speciellt men känner mig bara helt lugn. Hällde upp kaffe och tog två klunkar men kom på att jag fick nog inte dricka nåt mer än klara vätskor till närmast 2h innan. Så ska koka lite the istället och ta ett glas vatten sen får det va.. är sån frukostmänniska i vanliga fall men nu känns det sol att det kvittar:-) Vet faktiskt inte så mycket vad jag ska ta mer än att jag antagligen landar på strl 290cc.. sen får nog kirurgen bestämma resten. Hittade ett par bilder igår som jag ska visa upp samt några bilder på resultat som jag inte vill ha. Vi får se vad han säger. Men i vilket fall som helst så känner jag mig väldigt trygg och lämnar över allt till kirurgen nu så ska han få göra sitt jobb. Lycka till imorgon om vi inte hörs innan! Var inte nervös det kommer gå sjukt bra ska du se:-)
Gilla

Plazatiken

Kvinna ·

16 nov, 2016

BA84, jag ska också op idag kl 10:30. Är inte alls nervös, har dock lite ont i halsen än o idag kom lite snuva, men absolut inte mkt så jag hoppas min 1 1/2 timmes bilresa inte blir förgäves.. Lycka till med din op och hoppas du blir mer än nöjd! Kram
Gilla

LissB

Kvinna ·

16 nov, 2016

va skönt för dig :) hoppas du fortsätter lugnet när du väl kommer till kliniken också. Men får du verkligen dricka? jag får varken äta eller dricka typ 7h innan op. :o bara 2 timmar kvar då :) Jag ska vara på kliniken kl 07.45 och har 11 mil så måste gå upp super tidigt jag med. Och ska operera mig i sthlm så kommer komma till allt trafik kaos när alla ska till jobbet.Håller tummarna att det blir som du vill. Tack BA84
Gilla

BA84

Kvinna ·

16 nov, 2016

Plazatiken skrev:

BA84, jag ska också op idag kl 10:30. Är inte alls nervös, har dock lite ont i halsen än o idag kom lite snuva, men absolut inte mkt så jag hoppas min 1 1/2 timmes bilresa inte blir förgäves.. Lycka till med din op och hoppas du blir mer än nöjd! Kram

I did it!!! Är så himla glad. Är ff på uppvaket, trött och groggy och ser lite suddigt men annars mår jag jättebra. Hade ont när jag vaknade ca 6-7 på en skala från 1/10 men har fått smärtstillande i flera omgångar så nu kanske det mest känns som kraftig träningsvärk bara. Mest känner jag mig glad. Har inte fötter de än. Trodde jag skulle vakna med svullna bollar men de känns jättebra med strl. Inte alls för stora känns bara bra allt. Är jättenyfiken på och se dom! Känns bra och har ska höra av mig snart igen! Tack för allt stöd det betyder så mycket!
Gilla

BA84

Kvinna ·

16 nov, 2016

BA84 skrev:

Plazatiken skrev:

I did it!!! Är så himla glad. Är ff på uppvaket, trött och groggy och ser lite suddigt men annars mår jag jättebra. Hade ont när jag vaknade ca 6-7 på en skala från 1/10 men har fått smärtstillande i flera omgångar så nu kanske det mest känns som kraftig träningsvärk bara. Mest känner jag mig glad. Har inte fötter de än. Trodde jag skulle vakna med svullna bollar men de känns jättebra med strl. Inte alls för stora känns bara bra allt. Är jättenyfiken på och se dom! Känns bra och har ska höra av mig snart igen!
Tack för allt stöd det betyder så mycket!

[/ Förresten hur mår du? Är du färdig? Jag har också1,5h resa hem! Du måste härav dig och visa bilder sen!!
Gilla

BA84

Kvinna ·

16 nov, 2016

LissB skrev:

va skönt för dig :) hoppas du fortsätter lugnet när du väl kommer till kliniken också. Men får du verkligen dricka? jag får varken äta eller dricka typ 7h innan op. :o bara 2 timmar kvar då :) Jag ska vara på kliniken kl 07.45 och har 11 mil så måste gå upp super tidigt jag med. Och ska operera mig i sthlm så kommer komma till allt trafik kaos när alla ska till jobbet.Håller tummarna att det blir som du vill. Tack BA84

Nu ligger jag på uppvaket och börjar piggna till! Är mest glad lite groggy ff men det börjar ge med sig! Har fått yoghurt och kaffe kände mig inte sugen på. Macka än. Brösten har jag inte fått se än de är inlindade men känns redan så fina!! Människorna här är så fantastiska och känner mig så omhändertagen! Men oj nu kom tröttheten igen! Så ska ta en tupplur. Var inte nervös du kommer vara så omhändertagen ska du se så lämna alla bekymmer och slappna av du kommer vara i goda händer. Lycka till och tack för ditt stöd! Kram:-))
Gilla

BA84

Kvinna ·

16 nov, 2016

Nu är jag påväg hem!
Gilla

Plazatiken

Kvinna ·

16 nov, 2016

Hippie, nu är det klart! Vaknade ca 13:30 och kände INGENTING. Trodde verkligen att jag skulle känna nåt, men nada liksom! Sennkom det lite krypande, ont i högra revbenet och sen under brösten som ett bälte runt liksom. Är jättesteg men ska röra på mig lugnt och försiktigt så ofta jag kan. Kommer vara sjukt stel i morgon men men, vad gör det! Måste erkänna att jag trodde 350 kunde bli för mkt men tänkte direkt att jag vill ha större, syns ingen skillnad nu mot tidigare, ser rätt platt ut faktiskt. Men rättar väl till sig framöver hoppas jag! Så glad för er skull och att ni är så nöjda! Bilder kommer! Kram kram
Gilla

LissB

Kvinna ·

17 nov, 2016

Nu tjejer är det min tur idag :o har checkat in och sitter på rummet och väntar. Spydde av nervositet i morse.
Gilla

BA84

Kvinna ·

17 nov, 2016

LissB skrev:

Nu tjejer är det min tur idag :o har checkat in och sitter på rummet och väntar. Spydde av nervositet i morse.

Oh har tänkt på dig! Hur har det gått?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem