Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
fannah profilbild

fannah

Kvinna ·

13 sep, 2016

Vi som opereras i oktober 2016

Bröstförstoring

Äntligen börjar det närma sig! Efter lite strul med jobb så har det slutliga datumet för operation blivit mitt på dagen den 5 oktober, Patrik höijer på laser och estetik i Stockholm, motiva 425/450 cc round HP, + bröstlyft. Vilka andra ska opereras i oktober?

288

Sortera efter

Targaryen

Kvinna ·

16 okt, 2016

Anne skrev:

Hej allesammans som också ska operera er i oktober!

Min operation äger rum, 25/10.
Hur känns det för er? Är allt glasklart för er kring stl och profil? Lycka till :)

Hej! Jag ska operera mig den 19 alltså på onsdag. Galet nära!! Har inte bestämt mig helt angående storlek ännu, haha. Ska göra ett lyft oxå! Har du bestämt storlek och profil? Är du nervös?
Gilla

Anne

Kvinna ·

16 okt, 2016

Targaryen skrev:

Anne skrev:

Hur känns det för er? Är allt glasklart för er kring stl och profil? Lycka till :)

Hej! Jag ska operera mig den 19 alltså på onsdag. Galet nära!! Har inte bestämt mig helt angående storlek ännu, haha. Ska göra ett lyft oxå!

Har du bestämt storlek och profil? Är du nervös?

Spännande :). Jag är mest förväntansfull men kmr garanterat bli nervös närmare operationsdagen. Är lite nojjig över komplikationer osv men försöker tänka realistiskt, dels att det finns risker i allt och sen att jag får ta tag i det om det tyvärr skulle uppstå någon komplikation. Vill inte oroa mig och tänka kring problem som inte finns. Ang stl: Planen är just nu 400cc, hög profil. Kanske kmr välja mellanprofil istället. Har bokat in en tid för att kunna prova ut implantat igen. det resultat jag hoppas få är normalstora bröst..har själv små bröst och liten bröstvävnad idag så vill inte heller lägga in för mkt.. Vilken stl/profil har du tänkt dig? :)
Gilla

Anne

Kvinna ·

16 okt, 2016

Targaryen skrev:

Anne skrev:

Hej! Jag ska operera mig den 19 alltså på onsdag. Galet nära!! Har inte bestämt mig helt angående storlek ännu, haha. Ska göra ett lyft oxå!

Spännande :). Jag är mest förväntansfull men kmr garanterat bli nervös närmare operationsdagen. Är lite nojjig över komplikationer osv men försöker tänka realistiskt, dels att det finns risker i allt och sen att jag får ta tag i det om det tyvärr skulle uppstå någon komplikation. Vill inte oroa mig och tänka kring problem som inte finns. Ang stl: Planen är just nu 400cc, hög profil. Kanske kmr välja mellanprofil istället. Har bokat in en tid för att kunna prova ut implantat igen. det resultat jag hoppas få är normalstora bröst..har själv små bröst och liten bröstvävnad idag så vill inte heller lägga in för mkt.. Vilken stl/profil har du tänkt dig? :)
Gilla

Leahlo

Kvinna ·

16 okt, 2016

Jag har op 21/10 och har inte bestämt storlek....Har lite panik över det just nu eftersom jag väljer mellan 400cc hp och 590/650cc uhp. Jag ska också göra lyft och har mkt egen vävnad så att prova hemma med rispåsar funkar inte riktigt...Jag har mailat och hoppas få komma dit en sväng dagen innan för att prova för det känns inte som det finns så mkt tid på operationsdagen till det?? Jag vill inte känna att jag måste ta ett förhastat beslut på 5 minuter lixom...
Gilla

LifeLife

Kvinna ·

16 okt, 2016

Operation den 25/10 på citadell! Fick bara ett lyft till att börja med. Åkte dit med inställningen att lyfta och förstora men Jörg tyckte jag skulle börja med lyft (har över 600 ml eget) är jag sedan inte nöjd med storleken så får jag göra en förstoring för mellanskillnaden (24.000:-) så jag är väl ändå rätt nöjd med dealen. Dock har jag alltid tyckt att förstorade bröst är finare än riktiga (antagligen för att dom är lite fastare och har finare form) så lite ledsen är jag väl ändå...
Gilla

Anne

Kvinna ·

16 okt, 2016

Leahlo: tycker det är bra att du tagit kontakt med kliniken. De kan säkert ordna så du kan få prova implantaten igen, finns ändå några dagars marginal. Känns som att implantatstl du väljer mellan kan skilja sig en del så tycker absolut att du ska prova igen. Förstod jag dig rätt om du valt ultra (extra hög) profil? Vad fick dig att välja just den profilen? Profilen tycker jag är svårast att bestämma..
Gilla

Leahlo

Kvinna ·

16 okt, 2016

Ja det skiljer ju mycket, inte 25cc man velar om lixom:) Jag har haft stora, fylliga bröst naturligt, men just nu är dom inte så fylliga längre. "Problemet" är att jag fortfarande har mkt vävnad även om jag själv känner att mina bröst är mkt mindre än dom varit. Jag skulle vilja ha ultra hög profil just för att bröstet får en fylligare form upptill-mer put. För att få den fylligheten på bröstet krävs det mer volym och man måste då gå upp i storlek...tyvärr för min del! Jag vill ju inte ha gigantiska bröst, men gillar den fylligare formen mer. Jag känner att jag vill ha lite wawawoom effekt när jag betalar så mycket! Har man haft stora bröst naturligt så är jag rädd att jag inte blir nöjd med endast hög profil. Men pga att jag inte vill att det blir för stort så kanske det tyvärr få bli så ändå. Hade jag saknat egen vävnad hade jag valt uhp implantat utan att blinka!
Gilla

Leahlo

Kvinna ·

16 okt, 2016

LifeLife skrev:

Operation den 25/10 på citadell! Fick bara ett lyft till att börja med. Åkte dit med inställningen att lyfta och förstora men Jörg tyckte jag skulle börja med lyft (har över 600 ml eget) är jag sedan inte nöjd med storleken så får jag göra en förstoring för mellanskillnaden (24.000:-) så jag är väl ändå rätt nöjd med dealen.

Dock har jag alltid tyckt att förstorade bröst är finare än riktiga (antagligen för att dom är lite fastare och har finare form) så lite ledsen är jag väl ändå...

Om du kan tänka dig två operationer så har man ju hört att det är lättare att få ett bättre resultat om man gör lyft och implantat var för sig, så det behöver inte vara ett dåligt alternativ:) Särskilt inte eftersom du bara behöver betala mellanskillnaden!
Gilla

Betsii

Kvinna ·

16 okt, 2016

Hyacinth skrev:

Det var en sköterska som sa åt mig också att jag kunde spänna BHn snäppet tightare efter ett tag när svullnaden gått ner och så men hur vet man hur länge "ett tag" är liksom, haha jag är som dig, rädd att göra fel. Jag tänker att återbesöket är på måndag så jag kan lika gärna fråga när jag kommer dit istället så vet jag säkert.

Ok då va ja inte helt ute å cykla då haha man va ju lite borta efter operationen :-P Jag ska inte på återbesök förns den 24 så är ett tag kvar! Men du kan ju berätta vad de säger om det om du vill? :) Har du bytt bh efter operationen?
Gilla

LifeLife

Kvinna ·

16 okt, 2016

Leahlo skrev:

LifeLife skrev:

Operation den 25/10 på citadell! Fick bara ett lyft till att börja med. Åkte dit med inställningen att lyfta och förstora men Jörg tyckte jag skulle börja med lyft (har över 600 ml eget) är jag sedan inte nöjd med storleken så får jag göra en förstoring för mellanskillnaden (24.000:-) så jag är väl ändå rätt nöjd med dealen.

Dock har jag alltid tyckt att förstorade bröst är finare än riktiga (antagligen för att dom är lite fastare och har finare form) så lite ledsen är jag väl ändå...

Om du kan tänka dig två operationer så har man ju hört att det är lättare att få ett bättre resultat om man gör lyft och implantat var för sig, så det behöver inte vara ett dåligt alternativ:) Särskilt inte eftersom du bara behöver betala mellanskillnaden!

Ja är väl det ,kan ju bli jättenöjd och spara 24000 med. Annars tror jag som du säger, läkprocessen blir nog bättre/lättare när man gör ingreppen var för sig. Sen vill man ju ha as snygga bröst direkt men vad gör det att vänta 3 månader till i värsta fall..
Gilla

Targaryen

Kvinna ·

16 okt, 2016

Anne skrev:

Targaryen skrev:

Anne skrev:

Spännande :). Jag är mest förväntansfull men kmr garanterat bli nervös närmare operationsdagen. Är lite nojjig över komplikationer osv men försöker tänka realistiskt, dels att det finns risker i allt och sen att jag får ta tag i det om det tyvärr skulle uppstå någon komplikation. Vill inte oroa mig och tänka kring problem som inte finns. Ang stl: Planen är just nu 400cc, hög profil. Kanske kmr välja mellanprofil istället. Har bokat in en tid för att kunna prova ut implantat igen. det resultat jag hoppas få är normalstora bröst..har själv små bröst och liten bröstvävnad idag så vill inte heller lägga in för mkt..
Vilken stl/profil har du tänkt dig? :)

Ja det är väl så att det kan uppstå komplikationer, men då får man fråga sig om det är värt det? För mig som har ammat två barn å nu går med två små tomma bröst så vill jag inget hellre än att få nya fina bröst.. Mår dåligt av att ha två "påsar" haha.. jag har funderat på 375cc hög profil, men var dit en gång till och provade. Tyckte då att det kändes bättre med 460cc, inte såg jag så stor skillnaden heller? Hur som har jag inte riktigt bestämt mig ännu å operationen är på onsdag! Ska maila kirurgen imorgonbitti, kanske det finna något mittemellan dom två storlekarna.. som sagt ska ju göra ett lyft oxå. Det jag vill ha som slutresultat är två fast bröst, vill inte ha bomber men inte heller för småa, haha.. jobbigt läge!
Gilla

Sannajosefine

Kvinna ·

17 okt, 2016

Nu är det nära!! På onsdag kl 10 ska jag vara på kliniken, nu börjar jag verkligen bli nervös! Hur har det gått för er andra?
Gilla

Plum

Kvinna ·

17 okt, 2016

Det går bra för mig, dag tre här efter OP. Ömheten har börjat lägga sig, att ta sig upp från sängen på morgonen är värst. Tar starkare smärtstillande på kvällen men under dagen klarar jag mig på Ipren/alvedon. Får verkligen försöka ta det lugnt och inte lyfta fel, mina barn kom hem igår varav två har feber så det är sjukstuga deluxe här. Men det går bra. Gäller att lyfta med armarna och benen :) Brösten är rätt stela och hårda än, men märker ändå att de blivit liiiite mjukare sen igår så muskeln börjar väl sakta men säkert släppa lite. Ibland knastrar det och bubblar i bröstet. Sjukt obehagligt men samtidigt lustig känsla. Hur mår ni andra?
Gilla

Betsii

Kvinna ·

17 okt, 2016

Har samma problem här att ta mej upp på morgonen! Det tar sin lilla tid för man vill ju inte ta i på fel sätt! Annars så har jag lagt av med de starkaste tabletterna funkar bra med alvedonen men det spänner fortfarande nåt fruktansvärt! Försöker att hålla igång så mycket som möjligt men ska jag ut å gå så spänner det bara mer å mer så de känns som de ska sprängas så blir bara korta promenader på 10 minuter! Hoppas att det lägger sej snart!
Gilla

Sannajosefine

Kvinna ·

17 okt, 2016

Härligt att det ändå gått så fort för er att återhämta er! Hoppas på samma då jag också har två små barn, dom ska sova borta på onsdag, men känner att jag nog vill ha dom hemma sen och inte försöka göra en sån stor grej av det! Jätte bra att du ändå försöker röra på dig, är ju så viktigt efter en operation! Hur tyckte ni uppvaket var?
Gilla

LLW73

Kvinna ·

18 okt, 2016

Två veckor i morgon . Livet börjar återgå till det normala :-) Har sänkt sängen lite i huvudändan i natt och sovit väldigt gott men när jag skulle upp i morse va det en lång stund lite obehag från brösten innan dom liksom hamnade på plats eller hur man nu skall beskriva det . Mjuknar fint nu mer för varje dag . Hoppas att dom droppar lite snart , sitter fortfarande högt . Nästan full rörlighet i armarna . Med visst obehag fortfarande vid framåt lutning av överkropp och vissa sidorörelser. Ryggen blir bättre och bättre . Fortfarande lite ovant med tyngden fram . Märker att jag går och håller i brösten eller under mycket. Får nog börja tänka på det hahaha . Nöjd o glad . Svullnaden från fettsugningen börjar också avta, känseln på väg tillbaka och jag kan känna att korven bak är borta . Syns visuellt inte jättemycket ännu men ändå go känsla .
Gilla

Targaryen

Kvinna ·

18 okt, 2016

Sannajosefine skrev:

Nu är det nära!! På onsdag kl 10 ska jag vara på kliniken, nu börjar jag verkligen bli nervös! Hur har det gått för er andra?

Jag ska också vara på plats imorgon kl 10.00... Känns sååå spännande och lite läskigt! :)
Gilla

Sannajosefine

Kvinna ·

18 okt, 2016

Håller med! Det är en spännande känsla men är samtidigt så nervös! Vill bara få det gjort nu! Haha! Känns som jag vill skratta och gråta på samma gång, ska bli så skönt och slippa gå runt med pusch-up hela tiden! Nu har jag börjat förbereda lite här hemma med kläder, ska bädda rent innan duschen ikväll också! Min sambo kommer vara hemma med mig imorgon kväll och hela torsdag, men är det något ni kan tipsa om?
Gilla

LLW73

Kvinna ·

18 okt, 2016

Sannajosefine skrev:

Håller med! Det är en spännande känsla men är samtidigt så nervös! Vill bara få det gjort nu! Haha! Känns som jag vill skratta och gråta på samma gång, ska bli så skönt och slippa gå runt med pusch-up hela tiden! Nu har jag börjat förbereda lite här hemma med kläder, ska bädda rent innan duschen ikväll också! Min sambo kommer vara hemma med mig imorgon kväll och hela torsdag, men är det något ni kan tipsa om?

Ha gärna något högt , pall , sängbord bredvid sängen . Gärna längre ner då det är jättesvårt att röra armar och sträcka sig . Hade vatten , tabletter och sånt på den när jag låg ner så jag bara hade någon DM att sträcka mig . Har du inte ställbar säng så mycket kuddar . Inga kläder att trä över huvudet.
Gilla

Leahlo

Kvinna ·

18 okt, 2016

Ni som har opererats på L&E vad gäller för anhöriga som är med? Får dom följa med in och vänta i omklädningsrummet eller är det byebye i receptionen?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem