Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
PumaBaby profilbild

PumaBaby

Kvinna ·

06 feb, 2017

Vi som opereras oss i Mars 2017!

Bröstförstoring

Hej! Tänkte starta tråd för oss som ska operera oss i Mars 2017! : ) Här kan vi dela funderingar och frågor som rör oss själva. Ge varandra stöd och tips! Osv! Jag börjar med o berätta att jag är 23 år gammal, har ett barn. Och har nu äntligen efter 8 års fundering...och längtan efter en bröstförstoring. Ska nu äntligen ÄNTLIGEN bli sann! Har bokat operation den 1 mars på Clinic Strömstad. Har gjort ristestet hemma. O känner mig nöjd med 300cc..kanske blir lite större. Men absolut inte mindre! Min operation kommer att ske kl 12.00 på dagen. Åker hem samma dag, funderar ev att ta in på hotell men inget som är viktigt. Än så länge vill jag bara att operationen ska vara över, allt ska ha gått bra så ja kan åka hem o sova i min egna säng! Operationen kommer att kosta mig cirka 40.000:-, har valt Motiva runda implantat som kommer att sättas bakom muskeln. Klarar jag av denna operationen och blir nöjd så kommer jag absolut göra fler operationer i framtiden! Lycka till tjejer! // PumaBaby

794

Sortera efter

2barnsmamma87

Kvinna ·

06 feb, 2017

Hej! Jag har op 2/3 i Umeå Polarkliniken. Var ca 1 månad sedan jag bestämde mig för att göra detta men tanken har funnits i många år. Har alltid haft små bröst men nu efter 2 barn är de nästan obefintliga :-/ längtar efter att få känna mig mer kvinnlig och inte som en tolvåring :-D
Gilla

Alma7

Kvinna ·

06 feb, 2017

Hej! Jag har op den 9/3 på Akademikliniken i Sthlm kl 07. Har önskat op från o till sen jag var 19 år så nästan svårt att ta in att nu ska det ske. Har verkligen en önskan om att kläder ska sitta bra o känna mig fin i underkläder och bikini. Jag kommer ta semester från jobbet o inte berätta något där. Min alldeles nya pojkvän vet men ingen mer, ska försöka berätta för min mamma. Berättade för en nära vän o hon var så oerhört dömande så jag har inte orkat berätta för nån mer efter dess. På ett sätt kan jag känna att jag inte heller behöver berätta, att det är min ensak. Spännande ska det bli iaf:)
Gilla

PumaBaby

Kvinna ·

08 feb, 2017

Vad roligt för er! Tänk att vi snart äntligen ska få ett par bröst vi drömt om. Kunna ta på sig kläder som sitter snyggt, underkläder som man känner sig snygg o kanske till o med sexig i! Just nu ligger mitt samliv väldigt lågt.. Jag hatar mina bröst, o det påverkar mig att släppa till med min sambo. O jag anser att det spelar ingen roll hur fin o snygg han tkr att jag är. För känner inte jag mig fin. Då tar man inte heller åt sig om vad andra säger. För det som spelar någon roll är vad man själv tycker. O jag tror..att får jag ett par snygga fylligare bröst. Då kan jag känna mig sexig som jag absolut inte gör nu...o genom det vilja ha sex. Just nu tycker jag bara att mina bröst är ett par halv tomma russin som blir platta så fort jag lägger mig på rygg.. : (
Gilla

rosa

Kvinna ·

10 feb, 2017

Åh vilken rolig tråd! Jag ska också operera mig i mars, kommer göra det den 16 mars på Sophiahemmet. Har fortfarande inte helt bestämt storlek ännu men det blir mellan 300-350cc modarate plus, haha måste bestämma mig snarast....
Gilla

PumaBaby

Kvinna ·

10 feb, 2017

Haha eller hur! Står också mellan 300-350 cc. Jag tror bestämt att det blir 350 cc. Då ja tänt placera under muskeln. : D
Gilla

Spigg

Kvinna ·

11 feb, 2017

Jag har op 1/3 på Nordiska kliniken. Jag har tänkt flera år m2n bestämde mig för ca 6 mån sen. Det konstiga är att nu när allt är bestämt och lånpengarna finns på mitt konto börjar jag tveka... Tänker att jag är 37 och om jag ska opa mig kanske jag borde satsa på fettsugning haka och annat som syns mer.. Men jag vet att jag vill egentligen.
Gilla

Haily

Kvinna ·

11 feb, 2017

Jag ska opereras 8/3 på Citadellkliniken i Landskrona! Är jätte nervös men äntligen är det snart dax! Har tänkt på detta några år då jag haft mycket upp och ned i viktgång. Ska även ta bort överskottshud!
Gilla

Haily

Kvinna ·

11 feb, 2017

Jag ska opereras 8/3 på Citadellkliniken i Landskrona! Är jätte nervös men äntligen är det snart dax! Har tänkt på detta några år då jag haft mycket upp och ned i viktgång. Ska även ta bort överskottshud!
Gilla

PumaBaby

Kvinna ·

11 feb, 2017

Va roligt för er alla! O ni som tvekar det minsta. Varför gör ni det? När man väl bokat allt o pengarna är på plats..då bör man väl ha bestämt sig? Gör det bara! Operera er, jag tror att det kommer bli eran bästa investering någonsin! : ) Jag tänker inte så mycket på att jag snart ska operera mig...men när jag tänker på det så blir jag så spänd o vill Bara att dagen ska vara här! Vill ha mina nya bröst nu! Gärna färdig läkta också haha!
Gilla

Jenkan91

Kvinna ·

12 feb, 2017

Har också operationstid 16 mars på Polarkliniken i Umeå. Efter konsultation kom vi överens om att Motivas 450cc round full borde passa mig med min bröstbredd och längd. Längtar ihjäl mig och vill bara snabbspola tiden nu! Är det något speciellt ni andra oroar er för?
Gilla

rosa

Kvinna ·

13 feb, 2017

PumaBaby skrev:

Haha eller hur!
Står också mellan 300-350 cc. Jag tror bestämt att det blir 350 cc. Då ja tänt placera under muskeln. : D

Haha vad kul att vi väljer mellan exakt samma! Jag tänker nog ta mittemellan för det känns säkert :) Men alltså jag vet verkligen inte, så jäkla svårt att bestämma sig!!
Gilla

PumaBaby

Kvinna ·

13 feb, 2017

Det enda jag oroar mig för är ev blödning..eller dubbel bubble..herre gud. Tänk o få två bröst på varje bröst..haha! Kommer ni sova över på klinken eller åker ni hem samma dag? Jag åker hem så fort dom kollat så inte jag fåTT nån ev blödning eller så. Har inte så långt ifrån klinken. Knappt två tim. O enligt alös papper o så som jag fått. Där står det att man oftast åker hem samma dag då operationen inte är så stor. E lycklig över att min kära sambo tagit ledigt från jobbet o kommer köra mig dit o hem. Känns tryggt!
Gilla

Lua31

Kvinna ·

15 feb, 2017

Hej, jag ska med opereras i mars, 7 mars. Bokades idag! Men inte heller helt bestämt mig vad gäller storlek. Men ska försöka lyssna på min kirurg som säger 315 i ena och 275 i andra - motiva round full framför muskeln. Jag opereras i Oslo eftersom att jag bor här :).
Gilla

Estet

Kvinna ·

16 feb, 2017

Hej Lua31 Vi opereras samma dag! Sjukt nervös över implantat storlek! Jag ska boka en till konsultation i morgon så jag känner mig lugnare.
Gilla

Lua31

Kvinna ·

16 feb, 2017

Estet skrev:

Hej Lua31
Vi opereras samma dag! Sjukt nervös över implantat storlek! Jag ska boka en till konsultation i morgon så jag känner mig lugnare.

Hej! vad kul! vilken tid på dagen ska du opereras? Vilka storlekar velar du mellan? Håller med om att valet av storleken är svår...inte heller helt hundra än, men får bara lita på kirurgen.
Gilla

PumaBaby

Kvinna ·

16 feb, 2017

Står man mellan två storlekar så ska man välja det större har jag hört. O det kommer jag göra. Velar mellan 300-350 cc. Tror det blir 350 cc. Just för att jag ska placera bakom muskeln, och så utgår jag även själv..att jag har rätt breda axlar o tror att det blir snyggast så propositionellt... Har ni funderat nått på profil då? Om ni vill ha hög eller låg...eller mellan? :) Där har inte jag bestämt än..vad är det för skillnad? Är det hur mkt det kmr att puta ut?
Gilla

Nillan

Kvinna ·

16 feb, 2017

Jag ska operera mig den 20/3 på Bellakliniken. Ska lägga in 450cc hp. Vill bara att tiden ska gå fort så jag får mina nya fina bröst :)
Gilla

rosa

Kvinna ·

16 feb, 2017

Jag håller också på och velar med vilken profil jag ska ta, min läkare rekommenderade att jag skulle ha high profile men är rädd att det ska puta ut för mycket och att det blir för långt avstånd mellan brösten... Sjukt svårt men man får väl lita på sin läkare
Gilla

Estet

Kvinna ·

16 feb, 2017

Jag velar mellan 320 cc och 360 cc. Motiva ergonomix demi profil. Det är ju sååå liten skillnad så det spelar väl ingen roll antar jag. Men när jag tittar på bilder så känns det som jag vill ha mini profil:-) Allt ser stort ut!! Jag ska göra ristest ikväll igen:-)) Jag ska vara där kl. 11 och hoppas att jag inte behöver vänta så länge för jag mår inte så bra på fastande mage:-(
Gilla

Lua31

Kvinna ·

16 feb, 2017

PumaBaby skrev:

Står man mellan två storlekar så ska man välja det större har jag hört. O det kommer jag göra.
Velar mellan 300-350 cc. Tror det blir 350 cc.
Just för att jag ska placera bakom muskeln, och så utgår jag även själv..att jag har rätt breda axlar o tror att det blir snyggast så propositionellt...

Har ni funderat nått på profil då? Om ni vill ha hög eller låg...eller mellan? :)
Där har inte jag bestämt än..vad är det för skillnad?
Är det hur mkt det kmr att puta ut?

Hej! Ja det stämmer att det har att göra med putet. Om du ser på motivas tabell så kan du se hur mkt de "putar" eller hur höga de är och jämföra demi med high. Jag hade nog känt mig mer bekväm med demi, vill att mitt ska diskret. Men min kirurg säger high, så jag fyller ut mina lite spetsiga bröstvårtor. :/. Och så ska jag ha framför. Får för mig att d blir mkt put... haha. Men jag får väl lite på henne. Om det inte spelar så stor roll för dig och hellre vill ha lite större än mindre så hade jag valt high. Dessutom har du bakom muskeln. Så då försvinner lite av det.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem