Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
PumaBaby profilbild

PumaBaby

Kvinna ·

06 feb, 2017

Vi som opereras oss i Mars 2017!

Bröstförstoring

Hej! Tänkte starta tråd för oss som ska operera oss i Mars 2017! : ) Här kan vi dela funderingar och frågor som rör oss själva. Ge varandra stöd och tips! Osv! Jag börjar med o berätta att jag är 23 år gammal, har ett barn. Och har nu äntligen efter 8 års fundering...och längtan efter en bröstförstoring. Ska nu äntligen ÄNTLIGEN bli sann! Har bokat operation den 1 mars på Clinic Strömstad. Har gjort ristestet hemma. O känner mig nöjd med 300cc..kanske blir lite större. Men absolut inte mindre! Min operation kommer att ske kl 12.00 på dagen. Åker hem samma dag, funderar ev att ta in på hotell men inget som är viktigt. Än så länge vill jag bara att operationen ska vara över, allt ska ha gått bra så ja kan åka hem o sova i min egna säng! Operationen kommer att kosta mig cirka 40.000:-, har valt Motiva runda implantat som kommer att sättas bakom muskeln. Klarar jag av denna operationen och blir nöjd så kommer jag absolut göra fler operationer i framtiden! Lycka till tjejer! // PumaBaby

794

Sortera efter

Jenjen

Kvinna ·

23 apr, 2017

Man vet ju faktiskt inte vad som är rätt ang. bh med alla olika rekommendationer. Kanske spelar det inte någon roll alls? Vore intressant att se de olika klinikernas anledning till varför de har som de har. Det är ju allt från bh med bygel, åtsittade bh utan bygel, sportbh. Det sägs också att man inte ska ha bygel eller sportbh som plattar ihop. Sen skiljer sig tiden att ha bh:n på både dag och natten rejält.
Gilla

Gammbeno

Kvinna ·

23 apr, 2017

Jenjen skrev:

Man vet ju faktiskt inte vad som är rätt ang. bh med alla olika rekommendationer.
Kanske spelar det inte någon roll alls?
Vore intressant att se de olika klinikernas anledning till varför de har som de har.

Det är ju allt från bh med bygel, åtsittade bh utan bygel, sportbh. Det sägs också att man inte ska ha bygel eller sportbh som plattar ihop.
Sen skiljer sig tiden att ha bh:n på både dag och natten rejält.

Ja det skiljet sig så mycket. Hade jätte problem å hitta någon stödbh å spec i min storlek . Vart en sport-bh med grymt stöd . Spännande å se vad kirurgen säger om form å sånt:)
Gilla

PumaBaby

Kvinna ·

23 apr, 2017

Jisses. Ja jag får nog höra av mig till min kirurg o fråga helt enkelt vad jag ska ha på mig. Under dagen känns lätta toppar bra att ha på sig. Men på natten en stadig sport bh.. När fäster sig implantaten? Mina bröst är cirka 8 veckor gamla. Dom sitter på sin plats, även när ja ligger ner. Men när jag masserar dem o trycker upp dem, Så åker implantaten upp? Någon mer som har samma problem? Eller ett problem är det väl inte. Men det är obehagligt..
Gilla

Marie

Kvinna ·

24 apr, 2017

Jag fick börja sova utan bh på natten från 5 veckor och köpa vanlig bh med bygel (utan formpressade kupor eller ngt annat pushigt) på dagarna i 6 månader. Mina är 8 veckor idag och jag har inte ont i dem alls, och sover halvt på magen/sidan hela natten, och mest på en sida. På bikinifrågan om jag var tvungen att ha bygel där med i sommar sa min kirurg att jag kunde ha vad jag vill eftersom man inte har bikinin i 8 timmar. Så tar jag bh med stöd sen. Skönt då jag vill köpa ngn bygellös bikini. När jag trycks ihop mina så åker de ihop och inte upp. Men det är säkert individuellt. Men jag lyfter mina med och då åker implantaten upp så klart. Slarvat lite med massagen nu de senaste 7 dagarna.. Men får väl ta upp den igen. Vet inte hur mkt man ska massera och hur länge?
Gilla

hannaronja

Kvinna ·

24 apr, 2017

Kattmamma skrev:

hannaronja skrev:

Hej! Någon som har kommit igång med sin träning än? :)

Ja hur är det egentligen, det sägs ju ingen träning förrän 3 eller 6 månader, men det kan ju inte gälla resten utav kroppen? Såg att vi har samma kirurg:-) är du nöjd med Örjan & ditt resultat hittills?

Hej! Ja funderar på det med tanke på att några stora profiler inom träningsvärlden börjat träna efter någon vecka, skulle vilja veta vad dom har kört, så man vågar köra igång lite smått :) jaha, va roligt! Jo jag är jätte nöjd, lite storleksblind nu när svullnaden har gått ner och känner implantaten eller om det är någon luftbubbla i nedre delen av brösten som är lite obehaglig. Är du nöjd med ditt resultat ? :)
Gilla

Kattmamma

Kvinna ·

26 apr, 2017

hannaronja skrev:

Kattmamma skrev:

hannaronja skrev:

Hej! Någon som har kommit igång med sin träning än? :)

Ja hur är det egentligen, det sägs ju ingen träning förrän 3 eller 6 månader, men det kan ju inte gälla resten utav kroppen? Såg att vi har samma kirurg:-) är du nöjd med Örjan & ditt resultat hittills?

Hej! Ja funderar på det med tanke på att några stora profiler inom träningsvärlden börjat träna efter någon vecka, skulle vilja veta vad dom har kört, så man vågar köra igång lite smått :) jaha, va roligt! Jo jag är jätte nöjd, lite storleksblind nu när svullnaden har gått ner och känner implantaten eller om det är någon luftbubbla i nedre delen av brösten som är lite obehaglig. Är du nöjd med ditt resultat ? :)

Ja men ellerhur! Lär ju gå & börja träna ben oså, sålänge man inte anstränger överkroppen? Storleksblind här med, haha. Ja jättenöjda hittills, fina ärr med☺️
Gilla

PumaBaby

Kvinna ·

26 apr, 2017

Jag är också osäker på hur länge man ska hålla på o massera brösten...försöker iaf att massera dem en gång om dagen ialf! Har ni alla vant er med era bröst än? För mig känns de som att jag alltid har haft dom. Är fortfarande stolt över mig själv att ja opererade mig! : D
Gilla

Tuttflickan

Kvinna ·

28 apr, 2017

Mina bröst är 6 veckor nu! Efter 4 veckor fixk jag ta av tortyren och gå med en bygelbh som inte puschar eller trycker eller gå utan (det gick lika bra). Fick även veta att jag skulle fortsätta med min massage 4 veckor till (alltså 2 veckor kvar, sammanlagt 8 veckor efter op). Har som er missat att vara lika strikt med massagen den senaste men gör det iaf lite varje dag. Sova på mage va okej 10 veckor efter op. Mina bröst är så mjuka nu och formbara, ser naturliga och fina ut och jag är så jädra nöjd så de finns inte! Ibland när jag ligger på sidan känner jag av lite i något bröst då byter jag sida eller lägger mig på rygg en stund. Armen som jag hade svårt att sträcka ut känns inte längre och jag kan röra mig helt vanligt igen! Brösten känns verkligen som en del av mig som jag älskar men jag är inte van vid dem helt då jag gillar att känna på dem & titta på dem så fort jag får möjlighet. Prova dem i olika kläder osv! Faschinerad av dem och älskar dem! Träna får jag göra igen (efter 4 veckor) men såklart har jag varit sjuk en vecka nu så de får vänta ytterligare zzz haha. Kul att höra allas historier och se hur det gått!
Gilla

Marie

Kvinna ·

28 apr, 2017

Tuttflickan skrev:

Mina bröst är 6 veckor nu! Efter 4 veckor fixk jag ta av tortyren och gå med en bygelbh som inte puschar eller trycker eller gå utan (det gick lika bra). Fick även veta att jag skulle fortsätta med min massage 4 veckor till (alltså 2 veckor kvar, sammanlagt 8 veckor efter op). Har som er missat att vara lika strikt med massagen den senaste men gör det iaf lite varje dag. Sova på mage va okej 10 veckor efter op. Mina bröst är så mjuka nu och formbara, ser naturliga och fina ut och jag är så jädra nöjd så de finns inte! Ibland när jag ligger på sidan känner jag av lite i något bröst då byter jag sida eller lägger mig på rygg en stund. Armen som jag hade svårt att sträcka ut känns inte längre och jag kan röra mig helt vanligt igen! Brösten känns verkligen som en del av mig som jag älskar men jag är inte van vid dem helt då jag gillar att känna på dem & titta på dem så fort jag får möjlighet. Prova dem i olika kläder osv! Faschinerad av dem och älskar dem! Träna får jag göra igen (efter 4 veckor) men såklart har jag varit sjuk en vecka nu så de får vänta ytterligare zzz haha. Kul att höra allas historier och se hur det gått!

Vad härligt att höra!! Jag hamnar på mage ibland (8 veckors bröst), sover mkt på sidan och känner inget ont längre. Den där tråden jag hade i armhålan är nu borta. Brösten känns mer lika nu och jag är också jättenöjd! Vet inte om jag behöver massera mer då ju. Vet iof att jag skulle massera mitt ena för att det skulle sjunka mer, så kanske får fortsätta ett tag till. Underbart att du är nöjd! Tänkte lägga upp nya bilder ikväll Träna har jag börjat men inget med bröstmusklerna, utan enbart motionsmaskinerna och ben/rygg. Känns gött!! =)
Gilla

Jenjen

Kvinna ·

07 maj, 2017

Hur mår ni och era bröst? Mina är snart 6 veckor och jag tror att svullnaden har lagt sig men vet ju inte säkert. Mitt vänstra bröst har blivit mjukt och är lite längre ner(det har det iofs varit från start) det gör heller knappt ont. mitt högra är hårdare och sitter längre upp, det kan göra lite mer ont ibland, när jag vaknar eller har ansträngt mig mycket. Den senaste veckan har dock mitt högra börjat komma ikapp lite. Jag har inte full känsel i nåt av brösten och fortfarande lite ont i bröstvårtorna. Jag är jättenöjd med mina nya bröst och hoppas att höger bröst vill mjukna till lite och inte göra ont så vore allt perfekt. Vill iofs. också kunna träna överkroppen, det längtar jag efter! Just nu så tränar jag benen/magen och går på pw varje dag. Jag bor fortfarande i min läkningsbh och trivs i den men det ska bli kul att få köpa en bh sen. Provade ut ett par på Change igår och hamnade på 75 F.
Gilla

Uskan

Kvinna ·

28 maj, 2017

Jamen nu har det ju gått ett tag sedan våra operationer... Hur har ni det? Är ni nöjda? Hitta någon bikini?
Gilla

Gammbeno

Kvinna ·

28 maj, 2017

Uskan skrev:

Jamen nu har det ju gått ett tag sedan våra operationer... Hur har ni det? Är ni nöjda? Hitta någon bikini?

Har det bara bra men längtar efter bygel bh ar:) jag är nöjd men tycker att mitt skinn börja hänga mycket. Ska på 3 mån kontroll om 2 veckor få se vad han säger. Men annars är jag nöjd. Storleken vart jätte bra:) hur har ni de?
Gilla

PumaBaby

Kvinna ·

30 maj, 2017

Jag mår bra. Längtar också efter bygel bhsar. Önskar dock fortfarande att jag skulle valt större implantat. Tycker att mina blev för små. Men man vänjer väl sig...eller så gör man aldrig det. Har börjat träna mer o mer nu så får jag bara format kroppen lite så lär nog mina bröst framhäva alldeles perfekt! :D Upplever dem fortfarande lite hårda. Men efter massage och hårt ihop pressande/tryckande så blir den lite mjukare.
Gilla

Marie

Kvinna ·

31 maj, 2017

Här är brösten nu 3 månader. De känns naturliga. Använder bygelbh och har handlat 2 bikini, en med bygel och en trekants. Skitsnygga. Skulle också kunnat tänka lite större nu vid eftertanke, men är nöjd. Har 4 barn och vill inte mina bröst ska vara i fokus för mkt, men tillräckligt för att jag ska kunna klä mig. Tänker att när man kan köpa lite mer pushiga bh:ar så blir det ju större =). Men det är väl först efter 6 månader? Är jättenöjd med mina med tanke på mina förutsättningar jag hade. De ser lika stora ut. Känsel i vänstra, ingen känsel i höger. Ska ta bild en kväll och jämföra =).
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem