Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
PumaBaby profilbild

PumaBaby

Kvinna ·

06 feb, 2017

Vi som opereras oss i Mars 2017!

Bröstförstoring

Hej! Tänkte starta tråd för oss som ska operera oss i Mars 2017! : ) Här kan vi dela funderingar och frågor som rör oss själva. Ge varandra stöd och tips! Osv! Jag börjar med o berätta att jag är 23 år gammal, har ett barn. Och har nu äntligen efter 8 års fundering...och längtan efter en bröstförstoring. Ska nu äntligen ÄNTLIGEN bli sann! Har bokat operation den 1 mars på Clinic Strömstad. Har gjort ristestet hemma. O känner mig nöjd med 300cc..kanske blir lite större. Men absolut inte mindre! Min operation kommer att ske kl 12.00 på dagen. Åker hem samma dag, funderar ev att ta in på hotell men inget som är viktigt. Än så länge vill jag bara att operationen ska vara över, allt ska ha gått bra så ja kan åka hem o sova i min egna säng! Operationen kommer att kosta mig cirka 40.000:-, har valt Motiva runda implantat som kommer att sättas bakom muskeln. Klarar jag av denna operationen och blir nöjd så kommer jag absolut göra fler operationer i framtiden! Lycka till tjejer! // PumaBaby

794

Sortera efter

Jenjen

Kvinna ·

18 apr, 2017

Guppie skrev:

La in bild på mina ärr efter 3v :)

Tack. Du har fina ärr
Gilla

Jenjen

Kvinna ·

18 apr, 2017

Shewolf72 skrev:

Jenjen skrev:

Shewolf72 skrev:

Jenjen skrev:
Shewolf72 skrev:

Bilder ligger uppe nu på min sida på ärren ;)

Jenjen skrev:

Kan ni snälla dela med er av bilder på ärren(bröstveck)
Mina läker inte som de ska och jag skulle vilja ha nåt att jämföra med. Gärna bilder där ärren är runt två veckor.

Jag kan fota mina efter jobbet idag om du vill dom var två veckor igår, för jag ska byta tejpen idag :)

Jag är lite seg att svara men om du tog nåt foto så ser jag gärna det :)

Bilder ligger uppe nu på min sida , hoppas det är till någon hjälp

Tack! :D
Ditt vänstra är jättefint. Bägge mina är lite "bubbligare" och rödare än ditt högra men ändå ganska likt.

Tror det tar några veckor till innan ärren snyggar till sej , sen läste jag att dom kommer bli rödare efter en månad tror jag det var innan dom börjar blekna jag e lite orolig över " påsen " under mitt ärr . Har du någon sådan ?

Fick svar av kirurgen att detta kommer försvinna.
Gilla

Jenjen

Kvinna ·

18 apr, 2017

Är det vanligt med ilningar och hugg efter 3 veckor?
Gilla

DorisP

Kvinna ·

18 apr, 2017

Jag la precis upp bild på mina 7 veckors tuttar. Jag har fått muskelpåverkan på vänster bröst, men känner mig ändå mer nöjd än innan! Det började vara lite ur ärret på höger bröst idag med. Har inte haft några problem innan men misstänker att jag tejpade hela ärret för tidigt.. hoppas inte de blir värre! Jag lägger upp en bild på ärret också..
Gilla

Marie

Kvinna ·

18 apr, 2017

DorisP skrev:

Jag la precis upp bild på mina 7 veckors tuttar. Jag har fått muskelpåverkan på vänster bröst, men känner mig ändå mer nöjd än innan!

Det började vara lite ur ärret på höger bröst idag med. Har inte haft några problem innan men misstänker att jag tejpade hela ärret för tidigt.. hoppas inte de blir värre! Jag lägger upp en bild på ärret också..

Jättefina!! När du säger muskelpåverkan, vad menar du då? Jag menar, finns det ngn som inte känner av inläggen när de spänner bröstmusklerna eller hur funkar det? =)
Gilla

Tuttefian

Kvinna ·

18 apr, 2017

Jag har lagt upp bild på mina ärr/snitt, dom är 2 veckor och 5 dagar gamla. Är orolig för att det högra ärret inte läker lika fint som det vänstra.. det vänstra är rakt och fint och jämnt, men det högra är "knöligt" ojämnt och stora sårskorpor i och det ömmar mer.. Någon som har haft liknande men det har läkt fint ändå?? Är så rädd att det högra ska bli fult... hjääälp
Gilla

PumaBaby

Kvinna ·

18 apr, 2017

Hej! Längesen ja uppdatarede mig. Nu är inga bröst 7 veckor gamla cirka. Snart 8...allt flyter på bra. Glömmer dock av att massera brösten varje dag utan gör det så fort ja kommer ihåg. Brösten har mjuknat o sjunkit en del. Är nöjd me dem än så länge. Trots att ja ev hade velat haft större. Men vaksamma, någon som har koll på hur länge man ska fortsätta att massera brösten? O är det nån mer än jag som känner av implantaten vid massage? Det är som att man flyttar runt på implantaten, känns bara obehagligt. Har ingen muskelpåverkan när jag spänner musklerna...osv osv. Kan även säga att jag fortfarande inte har någon vidare känsel i vänstra bröstet. Bara stickningar ibland. Lägger upp ny bild på mina boobs med en lättare topp fall någon skulle vara intresserad av att kika in. :)
Gilla

Marie

Kvinna ·

19 apr, 2017

PumaBaby skrev:

Hej! Längesen ja uppdatarede mig. Nu är inga bröst 7 veckor gamla cirka. Snart 8...allt flyter på bra. Glömmer dock av att massera brösten varje dag utan gör det så fort ja kommer ihåg.
Brösten har mjuknat o sjunkit en del. Är nöjd me dem än så länge. Trots att ja ev hade velat haft större. Men vaksamma, någon som har koll på hur länge man ska fortsätta att massera brösten?

O är det nån mer än jag som känner av implantaten vid massage? Det är som att man flyttar runt på implantaten, känns bara obehagligt.

Har ingen muskelpåverkan när jag spänner musklerna...osv osv. Kan även säga att jag fortfarande inte har någon vidare känsel i vänstra bröstet. Bara stickningar ibland.

Lägger upp ny bild på mina boobs med en lättare topp fall någon skulle vara intresserad av att kika in. :)

Hej! Mina är 7 veckor gamla med och jag masserar morgon och kväll på mitt ena, för att skulle sjunka ner mer (det var högre upp). Sedan gör jag en liten snabb massage på båda med att trycka ihop, ifrån och upp. (inte ner för det gör jag bara på det ena). Tror det är viktigt att massera ihop och ifrån och upp, eftersom man ska kunna föra ihop brösten snyggt och naturligt i en bh sen. De ser jättefina ut! Jag vet inte om jag har ngn muskelpåverkan. Känner inget direkt obehag men känner ju ändå av inläggen när jag spänner musklerna. Däremot känner jag inte implantaten vid massage direkt, utan det känns rätt naturligt (tills jag ligger ner). Då känns det att det är silikon. :)
Gilla

Spigg

Kvinna ·

19 apr, 2017

Även mina 7 veckor. Har mjuknat och sjunkit men inte riktigt bra på vä än. Implantatet skulle behöva sjunka nån cm för att det ska bli symmetriskt. Jag har nu nästan full känsel. Lite sämre hö bröstvårta. Jag tycker det känns tydligt att det är silikon och inte mina egna. Känner tydligt vad som är implantat och vad som är min egen vävnad. Dock inte så det stör. Jag ska inte massera alls men har gjort det ändå på vä. Inga problem att få klyfta eller så trots det.
Gilla

Kattmamma

Kvinna ·

19 apr, 2017

Hur länge kan det ta innan brösten sjunker? Jag ska absolut inte massera & har heller inte fått bröstband så "naturen" ska väl ha sin egna gång antar jag, men ni som varken masserar eller har bröstband, hur länge tog det innan brösten sjönk? Mina fyller 4 veckor idag!
Gilla

Jenjen

Kvinna ·

19 apr, 2017

Kattmamma skrev:

Hur länge kan det ta innan brösten sjunker? Jag ska absolut inte massera & har heller inte fått bröstband så "naturen" ska väl ha sin egna gång antar jag, men ni som varken masserar eller har bröstband, hur länge tog det innan brösten sjönk? Mina fyller 4 veckor idag!

Jag ska inte heller massera eller ha bröstband. Mina är bara tre veckor så de har säkert inte sjunkit än men har heller aldrig varit högt upp. Har du inte märkt nån skillnad?
Gilla

DorisP

Kvinna ·

19 apr, 2017

Marie skrev:

DorisP skrev:

Jag la precis upp bild på mina 7 veckors tuttar. Jag har fått muskelpåverkan på vänster bröst, men känner mig ändå mer nöjd än innan!

Det började vara lite ur ärret på höger bröst idag med. Har inte haft några problem innan men misstänker att jag tejpade hela ärret för tidigt.. hoppas inte de blir värre! Jag lägger upp en bild på ärret också..

Jättefina!! När du säger muskelpåverkan, vad menar du då? Jag menar, finns det ngn som inte känner av inläggen när de spänner bröstmusklerna eller hur funkar det? =)

Tack snälla du! :) jag menar att om jag spänner bröstmusklerna så hoppar vänstra bröstet iväg liksom.. haha svårt att förklara men man kan se en tendens till det på senaste bilden jag tog. Jag antar att det är muskelpåverkan iaf för det blir inte så på höger bröst. Självklart rör de sig när jag spänner brösten, men det vänstra får en annan form liksom.
Gilla

hannaronja

Kvinna ·

20 apr, 2017

Hej! Någon som har kommit igång med sin träning än? :)
Gilla

Beauty2017

Kvinna ·

20 apr, 2017

Hej, hur gick det? Jag har ett tungt jobb också och har op i maj med placering bakom muskeln. Har du mycket ont fortfarande?
Gilla

Kattmamma

Kvinna ·

21 apr, 2017

Jenjen skrev:

Kattmamma skrev:

Jag ska inte heller massera eller ha bröstband. Mina är bara tre veckor så de har säkert inte sjunkit än men har heller aldrig varit högt upp.

Har du inte märkt nån skillnad?

Jo självklart har jag märkt skillnad! Men tycker fortfarande att dom är så.. avlånga typ? Ska jag prova en vanlig bh så ser alla försmå ut för att brösten ligger så högt/är avlånga, sjukt störigt & jag vet att det kan ta tid. La upp en ny bild nu från i onsdags, visst är det märkbar skillnad men som sagt:-P
Gilla

Kattmamma

Kvinna ·

21 apr, 2017

hannaronja skrev:

Hej! Någon som har kommit igång med sin träning än? :)

Ja hur är det egentligen, det sägs ju ingen träning förrän 3 eller 6 månader, men det kan ju inte gälla resten utav kroppen? Såg att vi har samma kirurg:-) är du nöjd med Örjan & ditt resultat hittills?
Gilla

PumaBaby

Kvinna ·

23 apr, 2017

Ok. Bra att de går så bra för dom flesta. En fråga, Vad för by har ni som gått över 7 veckor? Jag har börjat använda lite lätta toppar o så..utöver sport bh. Men har fått börja sova med sport bh på måtten igen. För har vaknat på natten o haft ont i brösten när jag sovit med bara topp, Då jag gärna sover på sida/mage...
Gilla

Spigg

Kvinna ·

23 apr, 2017

PumaBaby skrev:

Ok. Bra att de går så bra för dom flesta.
En fråga, Vad för by har ni som gått över 7 veckor?
Jag har börjat använda lite lätta toppar o så..utöver sport bh.

Men har fått börja sova med sport bh på måtten igen. För har vaknat på natten o haft ont i brösten när jag sovit med bara topp, Då jag gärna sover på sida/mage...

I mina papper står det att jag ska ha stödbh dygnet runt i 6 mån...
Gilla

PumaBaby

Kvinna ·

23 apr, 2017

Och på mitt papper står de att ja skulle ha min i 4 veckor..en slags sport läke bh...:P
Gilla

Gammbeno

Kvinna ·

23 apr, 2017

PumaBaby skrev:

Och på mitt papper står de att ja skulle ha min i 4 veckor..en slags sport läke bh...:P

Väldigt olika.. jag ska ha min i 6 veckor. Å sedsn bygel löst i 6 mån...
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem