Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
PumaBaby profilbild

PumaBaby

Kvinna ·

06 feb, 2017

Vi som opereras oss i Mars 2017!

Bröstförstoring

Hej! Tänkte starta tråd för oss som ska operera oss i Mars 2017! : ) Här kan vi dela funderingar och frågor som rör oss själva. Ge varandra stöd och tips! Osv! Jag börjar med o berätta att jag är 23 år gammal, har ett barn. Och har nu äntligen efter 8 års fundering...och längtan efter en bröstförstoring. Ska nu äntligen ÄNTLIGEN bli sann! Har bokat operation den 1 mars på Clinic Strömstad. Har gjort ristestet hemma. O känner mig nöjd med 300cc..kanske blir lite större. Men absolut inte mindre! Min operation kommer att ske kl 12.00 på dagen. Åker hem samma dag, funderar ev att ta in på hotell men inget som är viktigt. Än så länge vill jag bara att operationen ska vara över, allt ska ha gått bra så ja kan åka hem o sova i min egna säng! Operationen kommer att kosta mig cirka 40.000:-, har valt Motiva runda implantat som kommer att sättas bakom muskeln. Klarar jag av denna operationen och blir nöjd så kommer jag absolut göra fler operationer i framtiden! Lycka till tjejer! // PumaBaby

794

Sortera efter

Lua31

Kvinna ·

16 feb, 2017

Estet skrev:

Jag velar mellan 320 cc och 360 cc. Motiva ergonomix demi profil. Det är ju sååå liten skillnad så det spelar väl ingen roll antar jag. Men när jag tittar på bilder så känns det som jag vill ha mini profil:-)
Allt ser stort ut!! Jag ska göra ristest ikväll igen:-)) Jag ska vara där kl. 11 och hoppas att jag inte behöver vänta så länge för jag mår inte så bra på fastande mage:-(

Jag har inte sett så många mini bilder. Men demi gillar jag. Men allt har ju att göra med din kroppaform med. Vad säger din kirurg? Åhh, kl 11! Jag ska kl 10. Kanske jag är färdig när de börjar med dig :) Hoppas med man kommer in fort. Jag blir lätt grinig på tom mage :D.
Gilla

Lua31

Kvinna ·

16 feb, 2017

Estet skrev:

Jag velar mellan 320 cc och 360 cc. Motiva ergonomix demi profil. Det är ju sååå liten skillnad så det spelar väl ingen roll antar jag. Men när jag tittar på bilder så känns det som jag vill ha mini profil:-)
Allt ser stort ut!! Jag ska göra ristest ikväll igen:-)) Jag ska vara där kl. 11 och hoppas att jag inte behöver vänta så länge för jag mår inte så bra på fastande mage:-(

Jag har inte sett så många mini bilder. Men demi gillar jag. Men allt har ju att göra med din kroppaform med. Vad säger din kirurg? Åhh, kl 11! Jag ska kl 10. Kanske jag är färdig när de börjar med dig :) Hoppas med man kommer in fort. Jag blir lätt grinig på tom mage :D.
Gilla

Lua31

Kvinna ·

16 feb, 2017

Nillan skrev:

Jag ska operera mig den 20/3 på Bellakliniken. Ska lägga in 450cc hp.
Vill bara att tiden ska gå fort så jag får mina nya fina bröst :)

Kul att en av oss är säker med sitt val! :)
Gilla

Lua31

Kvinna ·

16 feb, 2017

rosa skrev:

Jag håller också på och velar med vilken profil jag ska ta, min läkare rekommenderade att jag skulle ha high profile men är rädd att det ska puta ut för mycket och att det blir för långt avstånd mellan brösten... Sjukt svårt men man får väl lita på sin läkare

Jag tänker som du gör! Samma rädsla men kirurgen säger att jag inte behöver oroa mig.
Gilla

aleexis

Kvinna ·

16 feb, 2017

Åh! Jag opar mig 27/2 klockan 8.00 på Polarkliniken i Umeå! Kan knappt vänta! :D
Gilla

Estet

Kvinna ·

17 feb, 2017

Sant, jag får nog lita på kirurgen. Med mitt kontrollbehov ;-)) är det en sann utmaning!!:-)
Gilla

Nillan

Kvinna ·

17 feb, 2017

Haha jag velar ibland och är orolig att det ska bli för stort eller för litet, men kände mig trygg med Johan och har därför bestämt mig för att lägga in det han ansåg passade bäst :) Men ska prova en gång till på opdag för att vara säker :)
Gilla

Uskan

Kvinna ·

17 feb, 2017

2barnsmamma87 skrev:

Hej! Jag har op 2/3 i Umeå Polarkliniken.
Var ca 1 månad sedan jag bestämde mig för att göra detta men tanken har funnits i många år.
Har alltid haft små bröst men nu efter 2 barn är de nästan obefintliga :-/ längtar efter att få känna mig mer kvinnlig och inte som en tolvåring :-D

Va kul, jag opereras dagen innan dig på polarkliniken
Gilla

Uskan

Kvinna ·

18 feb, 2017

Haily skrev:

Jag ska opereras 8/3 på Citadellkliniken i Landskrona!

Är jätte nervös men äntligen är det snart dax! Har tänkt på detta några år då jag haft mycket upp och ned i viktgång. Ska även ta bort överkottshud

Vad härligt att du nu ska få en kropp du kämpat för och inte vara märkt av viktnedgången. Jag har gått ner 35+ kilo och har några få kvar sedan, väntar snällt på landstingets hjälp med hudkostymen, men det kommer att bli om ett år ungefär.
Gilla

Lua31

Kvinna ·

18 feb, 2017

Uskan skrev:

Haily skrev:

Jag ska opereras 8/3 på Citadellkliniken i Landskrona!

Är jätte nervös men äntligen är det snart dax! Har tänkt på detta några år då jag haft mycket upp och ned i viktgång. Ska även ta bort överkottshud

Vad härligt att du nu ska få en kropp du kämpat för och inte vara märkt av viktnedgången.
Jag har gått ner 35+ kilo och har några få kvar sedan, väntar snällt på landstingets hjälp med hudkostymen, men det kommer att bli om ett år ungefär.

Bra kämpat av er! Jag hoppas ni tycker om er nya kropp! Ska bli kul att följa alla i mars och peppa varandra inför och under läkningsperioden!
Gilla

Coffie

Kvinna ·

18 feb, 2017

Jag opereras den 6 mars. Jag ska lägga in 525/545 Allergan hög profil. Op upptar mycket av mina tankar. Har längtat länge efter att fixa till boobsen men inte haft möjlighet förrän nu. Är smånojig över att det blir för stort och för mycket "två vandrande jättebröst". Men det kändes bra på konsultationen så det är nog mest nervösnoja. Ogillar tanken på att sövas oxå.
Gilla

Jenkan91

Kvinna ·

18 feb, 2017

Ja det här med storlekar är verkligen en djungel. Man kan ju inte riktigt jämföra sig med någon annan heller vilket gör det svårt. Ena stunden tänker jag att mina planerade 450cc känns helt lagom, för att i nästa tänka att det kanske blir alldeles för stort till att se en bild på någon med skitsnygga bröst i 625cc å tänka att mina blir för små. Hela dagarna går man runt och tänker på bröst, haha!
Gilla

xxenia

Kvinna ·

18 feb, 2017

Jenkan91 skrev:

Ja det här med storlekar är verkligen en djungel. Man kan ju inte riktigt jämföra sig med någon annan heller vilket gör det svårt. Ena stunden tänker jag att mina planerade 450cc känns helt lagom, för att i nästa tänka att det kanske blir alldeles för stort till att se en bild på någon med skitsnygga bröst i 625cc å tänka att mina blir för små. Hela dagarna går man runt och tänker på bröst, haha!

Jag tror iaf inte att 450cc kommer bli för stort på dig! Jag har satt in det och är kortare och väger mindre än dig och jag tycker nästan dom känns små på mig haha :D men alla ser ju olika på sånt! Tror det kommer bli superbra oavsett vad du väljer! :)
Gilla

PumaBaby

Kvinna ·

19 feb, 2017

Hej allihopa igen! Väntat med att svara med en ny kommentar. Va roligt att vi blivit några st som ska operera oss i Mars! : ) Nu är det bara drygt en vecka kvar till min operation! Helt sjukt...att efter så många år efter längtan av större bröst, ÄNTLIGEN ska bli sann! Wow! Än så länge är jag inte nervös över något. Håller mest tummarna att jag slipper komplikationer och att dom läker fint efter op. Är rädd för att få DB bla.. Har nån av er någon koll på smärtstillande tabletter? När man ska ta ut dem. Kan man låta sin partner göra det om man inte orkar själv? Hur går man till väga då? Räcker det att han tar med mitt id kort och sitt till apoteket ? :)
Gilla

Uskan

Kvinna ·

19 feb, 2017

Där ändras det ju lite då och så. Ring apoteket och fråga. O skriv här sen. Jag pratade smärtstillande med kliniken men glömde fråga om man får med nåt verksannare än citodon hem, tänker ju att där kan vara under ngt dygn man kan behöva typ tradolan, yes jag jobbar inom sjukvården o träffar nyopererade
Gilla

ffors

Kvinna ·

19 feb, 2017

Hej allihopa! Jag var på min efterlängtade konsultation igår på nordiska kliniken hos Patrik. Operationstid bokad den 7 mars och där blev det bestämt att lägga i 450cc high profile, motiva rund. Jag har dock nu i efterhand insett att 450 känns som det blir i minsta laget och funderar på 500cc istället... Vill inte bli besviken!
Gilla

PumaBaby

Kvinna ·

19 feb, 2017

Ta den större storleken! Det kommer jag att göra ialf. :) Jag ska kolla med apoteket! Annars löser det väl sig på ett eller annat sett.
Gilla

ffors

Kvinna ·

19 feb, 2017

PumaBaby skrev:

Ta den större storleken!
Det kommer jag att göra ialf. :)
Jag ska kolla med apoteket! Annars löser det väl sig på ett eller annat sett.

Ja det lutar åt det, dock tyckte patrik att 425 såg bäst ut om han hade fått bestämma.. såg jätte lite ut i min värld men har ju inte vana "tuttögon" direkt.. Vad rekommenderade din läkare?
Gilla

PumaBaby

Kvinna ·

19 feb, 2017

Han sa 300 cc på konsultationen. Men efter att ja visade bilder på ett ungefär vad ja tänkt mig så sa han att han kan tänka att lägga in 350 cc. Men 400 cc skulle inte gå. Då skulle de bli för stort o de skulle antagligen inte gå in ändå.. Eller det skulle det nog men då skulle säkert mina pattar spricka...haha!
Gilla

Uskan

Kvinna ·

19 feb, 2017

PumaBaby skrev:

Han sa 300 cc på konsultationen. Men efter att ja visade bilder på ett ungefär vad ja tänkt mig så sa han att han kan tänka att lägga in 350 cc.
Men 400 cc skulle inte gå. Då skulle de bli för stort o de skulle antagligen inte gå in ändå..

Eller det skulle det nog men då skulle säkert mina pattar spricka...haha!

Haha, tror nog inte rattarna spricker, eller hoppas jag för jag ska dra i 700-800, OJ!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem