Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
saha

saha

Kvinna ·

Vi som ska göra bröstförstoring april 2014

Bröstförstoring

Hej tjejer!

Hittade ingen tråd för oss som ska göra bröstförstoring i april så gjorde en här där vi kan diskutera och tagga tillsammans! Själv opereras jag den 16 april på KKAB i Falköping, sååå taggad!!! Någon mer som ska opereras där samma dag kanske??

Puss på er!

1023

Sortera efter

meride

meride

Kvinna ·

Våga-2014 skrev:
Precis, min kirurg sa da det vänder efter dag 5 o jag kunde sluta med mediciner dag 6 på dagtid men tog på natten då jag blir så stel.. Men nu i två dagar har jag inte använt ngt. Det med att sova var lite besvärligt för mig o är fortfarande! Jag har alltid sovit på mage så det var en utmaning.. Men efter 7 dgr kunde man enl. Min klinik ligga på sidan.. O i natt sov jag på sidan med många kuddar under huvudet o det var gudomligt! Sov som en stock till kl 7, vaknar nu väldigt tidigt för jag får krsmpkänsla i brösten (stel!!!!!) så måste jag ändra läge för att det skall släppa! Sen så tycker även jag att snitten i armhålorna har svidit o ömmat, gör väl så fortfarande då man överanstränger sig men igår rakade jag mig under armarna för första gången sedan Op. o jag känner mig som en ny människa! Men det var konstigt med att raka! Känseln där är borta o det känns som att det är någon annans hud där! Kad du sova på natten? Kan du inte ligga alls? ❤️

Gomorron! Jag behövde kanske bara få bara det på pränt för att det skulle hända, men nu tror jag att det har vänt! Woohooo! Jag har fortfarande ont och tog en oxynorm för att kunna leka med kidsen mer obehindrat idag, men tror jag kan gå på bara ipren/alvedon imorgon eller så. Yess!

Så skönt att du kunde sova gott på sidan. Jag är sidsovare så det är det jag hoppas på snart. Jag kan nog sova på rygg men är långsam att ta mig upp, så jag känner mig oförsvarad när ungarna kommer galopperande. Känner mig mer redo att avväja klättrande barn som halvsittandes. =))

Hur kommer det sig att armhålan inte har ngn känsel, är det p g a snittet? Jag har snittet i vecket, så det är bara stelhet som hör att jag inte kan raka mig så bra. Skall göra ett försök idag! Haahaaa! Kram!

Gilla
Nellaaan

Nellaaan

Kvinna ·

Gjordein min bröstförstoring för 3 veckor sedan imorgon och har vart smärtfri i 2 veckor, igår började det spänna i höger bröst och göra lite ont, det håller i sig idag också, inte hela bröstet utan bara på översidan när jag använder muskeln. Normalt?
Gilla
boppar

boppar

Kvinna ·

Fyfan vad svullen man blir.. Känner mig så himla tjock :( Är van vid att vara slank. Hoppas de lägger sig snart.. Har ändå slutat med smärtstillande i torsdags eller fredags liksom.. Tror de är antibiotikan?

Usch, hoppas all vätska försvinner snart...

Vill bara träna när jag känner och ser detta, blö

Gilla
Vitchoklad

Vitchoklad

Kvinna ·

boppar skrev:

Fyfan vad svullen man blir.. Känner mig så himla tjock :( Är van vid att vara slank. Hoppas de lägger sig snart.. Har ändå slutat med smärtstillande i torsdags eller fredags liksom.. Tror de är antibiotikan?

Jag tränade för första gånge idag, det är 18 dagar sedan min operation och jag körde bara superlätt benspark, stående bencurl och superlätt benspark.

Förstår precis vad du menar med att känna sig uppsvälld, fet och blöt... Hatar det men efter idag känns allt så mycket lättare!

Även om man kanske borde vänta längre med att anstränga sig än 18 dagar så kände jag att jag verkligen behövde detta, få in lite endorfiner i systemet och få känna mig som mig själv igen.

Så länge man lyssnar på kroppen och inte överdriver utan använder sitt förnuft så tror jag inte det är någon fara.

Under gympasset så kunde jag tidvis känna att ärren bultade lite men nu efteråt känner jag ingenting! Hoppas det håller i sig👍

Gilla
Våga-2014

Våga-2014

Kvinna ·

meride skrev:

Våga-2014 skrev:
Precis, min kirurg sa da det vänder efter dag 5 o jag kunde sluta med mediciner dag 6 på dagtid men tog på natten då jag blir så stel.. Men nu i två dagar har jag inte använt ngt. Det med att sova var lite besvärligt för mig o är fortfarande! Jag har alltid sovit på mage så det var en utmaning.. Men efter 7 dgr kunde man enl. Min klinik ligga på sidan.. O i natt sov jag på sidan med många kuddar under huvudet o det var gudomligt! Sov som en stock till kl 7, vaknar nu väldigt tidigt för jag får krsmpkänsla i brösten (stel!!!!!) så måste jag ändra läge för att det skall släppa! Sen så tycker även jag att snitten i armhålorna har svidit o ömmat, gör väl så fortfarande då man överanstränger sig men igår rakade jag mig under armarna för första gången sedan Op. o jag känner mig som en ny människa! Men det var konstigt med att raka! Känseln där är borta o det känns som att det är någon annans hud där! Kad du sova på natten? Kan du inte ligga alls? ❤️

Gomorron! Jag behövde kanske bara få bara det på pränt för att det skulle hända, men nu tror jag att det har vänt! Woohooo! Jag har fortfarande ont och tog en oxynorm för att kunna leka med kidsen mer obehindrat idag, men tror jag kan gå på bara ipren/alvedon imorgon eller så. Yess!

Så skönt att du kunde sova gott på sidan. Jag är sidsovare så det är det jag hoppas på snart. Jag kan nog sova på rygg men är långsam att ta mig upp, så jag känner mig oförsvarad när ungarna kommer galopperande. Känner mig mer redo att avväja klättrande barn som halvsittandes. =))

Hur kommer det sig att armhålan inte har ngn känsel, är det p g a snittet? Jag har snittet i vecket, så det är bara stelhet som hör att jag inte kan raka mig så bra. Skall göra ett försök idag! Haahaaa! Kram!

Hej Meridite! Vad skönt att det nu har vänt.. Är så glad för dig, så skönt att kunna röra sig lite mer och må allmänt bättre, samt att medicinen hjälper.. :-) Vad underbart.. Ja, mina snitt är i armhålan och där är det fortfarande "domnat".. ver inte alls hur långt tid det tar innan det återkommer men förutom när man skall raka sig så spelar det nog ingen roll.. ;-) hihih inte så stor funktion där.. hihih Idag körde jag manuell bil, 10 dagar efter.. lite smått obehagligt när muskeln spänner till sig men förutom det gick det bara bra. jag har bakomplacering, du då? Hur stora är dina barn? Hoppas att din läkning fortsätter i samma goda anda och att du blir bättre för var dag.. <3
Gilla
justfine

justfine

Kvinna ·

Hej!! Vad heter tejpen ni köpte till snitten? Dom på Apoteket hade ingen aaaaning. Kul
Gilla
Ängen

Ängen

Kvinna ·

Hej tjejer!! Va precis inne på sportamore.se och såg att de hade 20% på abercita kimberly. Så nu kostar den 359:- Så snart kommer den en i min brevlåda. :)
Gilla
AlexC

AlexC

Kvinna ·

justfine skrev:
Hej!! Vad heter tejpen ni köpte till snitten? Dom på Apoteket hade ingen aaaaning. Kul
Min heter micropore, den vita. Finns på flesta apoteken för en tjuga.
Gilla
boppar

boppar

Kvinna ·

Vitchoklad skrev:

boppar skrev:

Jag tränade för första gånge idag, det är 18 dagar sedan min operation och jag körde bara superlätt benspark, stående bencurl och superlätt benspark.

Förstår precis vad du menar med att känna sig uppsvälld, fet och blöt... Hatar det men efter idag känns allt så mycket lättare!

Även om man kanske borde vänta längre med att anstränga sig än 18 dagar så kände jag att jag verkligen behövde detta, få in lite endorfiner i systemet och få känna mig som mig själv igen.

Så länge man lyssnar på kroppen och inte överdriver utan använder sitt förnuft så tror jag inte det är någon fara.

Under gympasset så kunde jag tidvis känna att ärren bultade lite men nu efteråt känner jag ingenting! Hoppas det håller i sig👍

Vad skönt att jag inte är ensam om att känna så, haha! Jag förstår vad du menar, man känner ändå sin kropp så pass väl så man känner på något sätt på sig vad man klarar eller ej! Skönt att det gick bra för dig :)

Det har snart gått en vecka (på tisdag) men känner knappt av någon smärta längre, så känns också som att jag kan börja med träningen lite tidigare om någon vecka eller så! Eller ja, lätt träning såklart! :)

Gilla
meride

meride

Kvinna ·

Våga-2014 skrev:
meride skrev:

Våga-2014 skrev:

Hej Meridite! Vad skönt att det nu har vänt.. Är så glad för dig, så skönt att kunna röra sig lite mer och må allmänt bättre, samt att medicinen hjälper.. :-) Vad underbart.. Ja, mina snitt är i armhålan och där är det fortfarande "domnat".. ver inte alls hur långt tid det tar innan det återkommer men förutom när man skall raka sig så spelar det nog ingen roll.. ;-) hihih inte så stor funktion där.. hihih Idag körde jag manuell bil, 10 dagar efter.. lite smått obehagligt när muskeln spänner till sig men förutom det gick det bara bra. jag har bakomplacering, du då? Hur stora är dina barn? Hoppas att din läkning fortsätter i samma goda anda och att du blir bättre för var dag.. <3

Oooo, djärvt att köra manuell, verkligen! =) Jag fick också rycka in o använda musklerna lite då min treåring ramlade ner i toaletten med rumpan först! Haahaaa vilken syn det var! Hon blev rädd så jag fick hålla mig för skratt när jag fiskade upp henne. Hon är min stora treåring och så har jag en liten kille på 1,5.Hur gamla är dina knott?🙂

Gilla
boopies

boopies

Kvinna ·

Idag gick en dröm i uppfyllelse! Jag har provat trekantsbh och de satt jättesnyggt :-) Inte som innan när brösten ville ramla ur hela tiden. Tre stycken köpte jag :-) Lycka! Kram på er allihop!
Gilla
meride

meride

Kvinna ·

boopies skrev:
Idag gick en dröm i uppfyllelse! Jag har provat trekantsbh och de satt jättesnyggt :-) Inte som innan när brösten ville ramla ur hela tiden. Tre stycken köpte jag :-) Lycka! Kram på er allihop!

Grattis! Kul att läsa!

Gilla
AlexC

AlexC

Kvinna ·

Grattis boopies!! :) den dagen längtar jag till!! :)
Gilla
boopies

boopies

Kvinna ·

Tack snälla ni :-) Och det är ju tur att man inte ser alla ärr igenom bikinin :-)
Gilla
Mandelblom

Mandelblom

Kvinna ·

Har vaknat flera gånger i natt när jag varit på väg att somna eller sovit av att brösten krampat ihop sig så att hela kroppen ryckte till. Är det någon mer som varit med om det? Gjorde lite ont men kändes mest konstigt.

Gilla
Mandelblom

Mandelblom

Kvinna ·

Vad kul att köpa bikinis boopies! Jag tittar en del på nätet men har inte börjat kolla i riktiga affärer än.

Gilla
meride

meride

Kvinna ·

Mandelblom skrev:

Har vaknat flera gånger i natt när jag varit på väg att somna eller sovit av att brösten krampat ihop sig så att hela kroppen ryckte till. Är det någon mer som varit med om det? Gjorde lite ont men kändes mest konstigt.

Jag känner igen det där lite, tycker dt påminner om sammandragningar!😀

Gilla
Mandelblom

Mandelblom

Kvinna ·

meride skrev:

Mandelblom skrev:

Jag känner igen det där lite, tycker dt påminner om sammandragningar!😀

Precis, jagfår också en hel del sammandragningar som om jag var gravid:) fastdetta med kramperna borde se ut som jag får elchocker (typ som man sett på film) eftersom hela kroppen studsar upp.

Nu har jag lagt upp bronsbilder, men efterbilderna hamnar inte i efter-galleriet och jag vet inte varför. Är lite feg för att lägga upp silverbilder. Jag har inte varit på jobbet idag men det känns verkligen mycket bättre idag så imorgon ska jag gå till jobbet.

Gilla
Anna1234

Anna1234

Kvinna ·

Jag har lagt in nya bilder!
Gilla
Linis

Linis

Kvinna ·

Min kirurgs rekommendationer är bygellös bh efter op. Köpte mig en abecita kimberly men idag har jag varit i varenda butik!!! Letat! Varken Change, twilfit, Åhléns, Lindex, Kappahl, hm samt en mindre underklädesbutik hade bygellösa! Då fanns det 100C typ!! Ska enl. Change ha 70G alt. F? Men det finns inte med 70 i underband någonstans! Ghaaa! Hade det varit ok med bygel så hade det funnits massa fina! Nu sa han iofs 1 mån bara sen var det ok med bygel? (Trodde det var3-6?) så jag kör väl på kimberlyn tills vidare! Tråkigt bara under klänningar mm. Så breda band. Den vita e ju inte så snygg under svart klänning med tunna band;) Men men, nu ska jag sluta klaga:) slipper ju mina tant-tuttar nu iallafall:)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem