Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
saha

saha

Kvinna ·

Vi som ska göra bröstförstoring april 2014

Bröstförstoring

Hej tjejer!

Hittade ingen tråd för oss som ska göra bröstförstoring i april så gjorde en här där vi kan diskutera och tagga tillsammans! Själv opereras jag den 16 april på KKAB i Falköping, sååå taggad!!! Någon mer som ska opereras där samma dag kanske??

Puss på er!

1023

Sortera efter

Vitchoklad

Vitchoklad

Kvinna ·

Linis skrev:
Min kirurgs rekommendationer är bygellös bh efter op. Köpte mig en abecita kimberly men idag har jag varit i varenda butik!!! Letat! Varken Change, twilfit, Åhléns, Lindex, Kappahl, hm samt en mindre underklädesbutik hade bygellösa! Då fanns det 100C typ!! Ska enl. Change ha 70G alt. F? Men det finns inte med 70 i underband någonstans! Ghaaa! Hade det varit ok med bygel så hade det funnits massa fina! Nu sa han iofs 1 mån bara sen var det ok med bygel? (Trodde det var3-6?) så jag kör väl på kimberlyn tills vidare! Tråkigt bara under klänningar mm. Så breda band. Den vita e ju inte så snygg under svart klänning med tunna band;) Men men, nu ska jag sluta klaga:) slipper ju mina tant-tuttar nu iallafall:)

Jag ska undvika bygelbh:ar i 6 månader men det kanske är olika.

GoldenHeart(?experten herself!!) tipsade mig om La Leia, där finns bland annat dessa i större kupstorlekar:

http://www.laleia.se/p/underklader/bh/sport-bh/active-d-classic-support.html

http://www.laleia.se/p/underklader/bh/sport-bh/active-multi-sports-support.html

http://www.laleia.se/p/underklader/bh/sport-bh/soft-cup-sports-bra.html

Gilla
Våga-2014

Våga-2014

Kvinna ·

meride skrev:

Våga-2014 skrev:
meride skrev:

Våga-2014 skrev:
Precis, min kirurg sa da det vänder efter dag 5 o jag kunde sluta med mediciner dag 6 på dagtid men tog på natten då jag blir så stel.. Men nu i två dagar har jag inte använt ngt. Det med att sova var lite besvärligt för mig o är fortfarande! Jag har alltid sovit på mage så det var en utmaning.. Men efter 7 dgr kunde man enl. Min klinik ligga på sidan.. O i natt sov jag på sidan med många kuddar under huvudet o det var gudomligt! Sov som en stock till kl 7, vaknar nu väldigt tidigt för jag får krsmpkänsla i brösten (stel!!!!!) så måste jag ändra läge för att det skall släppa! Sen så tycker även jag att snitten i armhålorna har svidit o ömmat, gör väl så fortfarande då man överanstränger sig men igår rakade jag mig under armarna för första gången sedan Op. o jag känner mig som en ny människa! Men det var konstigt med att raka! Känseln där är borta o det känns som att det är någon annans hud där! Kad du sova på natten? Kan du inte ligga alls? ❤️

Gomorron! Jag behövde kanske bara få bara det på pränt för att det skulle hända, men nu tror jag att det har vänt! Woohooo! Jag har fortfarande ont och tog en oxynorm för att kunna leka med kidsen mer obehindrat idag, men tror jag kan gå på bara ipren/alvedon imorgon eller så. Yess!

Så skönt att du kunde sova gott på sidan. Jag är sidsovare så det är det jag hoppas på snart. Jag kan nog sova på rygg men är långsam att ta mig upp, så jag känner mig oförsvarad när ungarna kommer galopperande. Känner mig mer redo att avväja klättrande barn som halvsittandes. =))

Hur kommer det sig att armhålan inte har ngn känsel, är det p g a snittet? Jag har snittet i vecket, så det är bara stelhet som hör att jag inte kan raka mig så bra. Skall göra ett försök idag! Haahaaa! Kram!

Hej Meridite! Vad skönt att det nu har vänt.. Är så glad för dig, så skönt att kunna röra sig lite mer och må allmänt bättre, samt att medicinen hjälper.. :-) Vad underbart.. Ja, mina snitt är i armhålan och där är det fortfarande "domnat".. ver inte alls hur långt tid det tar innan det återkommer men förutom när man skall raka sig så spelar det nog ingen roll.. ;-) hihih inte så stor funktion där.. hihih Idag körde jag manuell bil, 10 dagar efter.. lite smått obehagligt när muskeln spänner till sig men förutom det gick det bara bra. jag har bakomplacering, du då? Hur stora är dina barn? Hoppas att din läkning fortsätter i samma goda anda och att du blir bättre för var dag.. <3

Oooo, djärvt att köra manuell, verkligen! =) Jag fick också rycka in o använda musklerna lite då min treåring ramlade ner i toaletten med rumpan först! Haahaaa vilken syn det var! Hon blev rädd så jag fick hålla mig för skratt när jag fiskade upp henne. Hon är min stora treåring och så har jag en liten kille på 1,5.Hur gamla är dina knott?🙂

Hihih! Vad bra att mamma kunde komma till undsättning! Min dotter är 7,5 och min son 4,5, de är stora men ändå vana att vända sig till mamma hela tiden! Just "mys" stunderna då vi kramas o gosas (som jag brukar göra med dem båda dagligen!) var saknade för båda parterna, men nu är det i all sin ordning! Jag har idag återvänt till mitt arbete, kändes hur bra som helst att arbeta hela dagen!
Gilla
Våga-2014

Våga-2014

Kvinna ·

Mandelblom skrev:

Har vaknat flera gånger i natt när jag varit på väg att somna eller sovit av att brösten krampat ihop sig så att hela kroppen ryckte till. Är det någon mer som varit med om det? Gjorde lite ont men kändes mest konstigt.

Kännde så med fösta veckan att det typ spirrar igenom brösten o de hårdnar till, som att mjölken rinner till när man var ammande.. Det är den närmaste känslan jag kunde koppla det till!
Gilla
arigato

arigato

Kvinna ·

Linis skrev:
Min kirurgs rekommendationer är bygellös bh efter op. Köpte mig en abecita kimberly men idag har jag varit i varenda butik!!! Letat! Varken Change, twilfit, Åhléns, Lindex, Kappahl, hm samt en mindre underklädesbutik hade bygellösa! Då fanns det 100C typ!! Ska enl. Change ha 70G alt. F? Men det finns inte med 70 i underband någonstans! Ghaaa! Hade det varit ok med bygel så hade det funnits massa fina! Nu sa han iofs 1 mån bara sen var det ok med bygel? (Trodde det var3-6?) så jag kör väl på kimberlyn tills vidare! Tråkigt bara under klänningar mm. Så breda band. Den vita e ju inte så snygg under svart klänning med tunna band;) Men men, nu ska jag sluta klaga:) slipper ju mina tant-tuttar nu iallafall:)
Du kan ju iofs plocka ut byglarna då funkar bh:n utmärkt
Gilla
Bara-jag

Bara-jag

Kvinna ·

Jag får oxå använda bygel-bh efter 4 veckor. Det enda var art det kan skava på såren sa han?

Angående träning så saknar jag det så jag blir tokig! Känner ändå att jag ska ge det 4 veckor då jag inte vill utmana läkningen.

Gilla
Linis

Linis

Kvinna ·

Tack arigato! Men var på Change å hon sa att de bygellösa bh:ar är sydda på ett speciellt stöd. Så om jag skulle göra på det sättet så bildar man bara en " limpa".att det inte ger stöd på rätt sätt. Så jag vet inte? Kanske kör på min kimberly (det lär väl inte skada) så provar jag bygel om några v.? Bor ändå i Göteborg! Å inte en enda jäkla bygellös bh! Bara till Pytte små tuttar;) Å de är inte så små;)
Gilla
oklart

oklart

Kvinna ·

Linis skrev:
Tack arigato! Men var på Change å hon sa att de bygellösa bh:ar är sydda på ett speciellt stöd. Så om jag skulle göra på det sättet så bildar man bara en " limpa".att det inte ger stöd på rätt sätt. Så jag vet inte? Kanske kör på min kimberly (det lär väl inte skada) så provar jag bygel om några v.? Bor ändå i Göteborg! Å inte en enda jäkla bygellös bh! Bara till Pytte små tuttar;) Å de är inte så små;)
Vet inte om du redan hade hittat någon mer färg, men jag köpte till en extra kimberly i svart på art clinic i Gbg. 300kr
Gilla
Mandelblom

Mandelblom

Kvinna ·

I mina papper från Proforma står det ungefär att bygel kan användas från 4 veckor och att byglarna kan skära mot huden så att huden och det som är under tunnas ut och att implantaten då kan bli synliga.

Gilla
Smika

Smika

Kvinna ·

Hej tjejer! Nu är jag hemma från Thailand :)och har läst ikapp. Roligt att ni skriver massor fortfarande 👍

Gilla
Mandelblom

Mandelblom

Kvinna ·

Smika, hur har det gått?

Gilla
Linis

Linis

Kvinna ·

Känner mig nedstämd. Bytte tejpen flesta ggn själv idag. Tycker det är olika stora och att vänster bröst har löst skinn in mot klyftan. Försöker hålla mig lugn å tänka att jag bara ska låta det vara å se hur det känns i sept. på 6 mån kontroll. Är väl ingen ide å börja ringa efter två veckor?! Men det är svårt att tejpa. Fick brösta upp mig ordentligt för att komma åt:( Försöker tänka att det är ju lycka att slippa tant-tuttarna men känner att jag lagt nästan 60.000kr å vill ju vara nöjd med investeringen! Känns ju inte som de kommer åka uppåt? Åker väl bara neråt med tiden? Tråk:(
Gilla
Smika

Smika

Kvinna ·

Mandelblom skrev:

Smika, hur har det gått?

Hej Mandel och alla andra!

Det har gått himla bra tack. Har varit så bekvämt att ta det på n semester, att käka frukostbuffé och gå på restaurang varje dag. Nu när man är hemma igen märker jag att man gör mycket mer och det känns i tuttarna. Bara en sån sak som att sträcka sig till hatthyllan eller lyfta en stekpanna 😉

Gilla
Smika

Smika

Kvinna ·

Linis skrev:
Känner mig nedstämd. Bytte tejpen flesta ggn själv idag. Tycker det är olika stora och att vänster bröst har löst skinn in mot klyftan. Försöker hålla mig lugn å tänka att jag bara ska låta det vara å se hur det känns i sept. på 6 mån kontroll. Är väl ingen ide å börja ringa efter två veckor?! Men det är svårt att tejpa. Fick brösta upp mig ordentligt för att komma åt:( Försöker tänka att det är ju lycka att slippa tant-tuttarna men känner att jag lagt nästan 60.000kr å vill ju vara nöjd med investeringen! Känns ju inte som de kommer åka uppåt? Åker väl bara neråt med tiden? Tråk:(

Kram till dig Linis, hoppas det ordnar till sig till det bättre för dig :/

visst finns det chans till korr i Sept om du fortfarande är missnöjd?

förstår att det känns trist men, 2 veckor är väl för tidigt att säga något...

hoppas det fixar till sig..

Gilla
Mandelblom

Mandelblom

Kvinna ·

Linis, jagtycker brösten ser jättefina ut på bilderna, men vad tråkigt att du känner så. Hur känns brösten är de spända? Jag har läst att allt eftersom bröstmuskeln tänjs ut av implantaten (när man har lagt bakom vilket du ju har gjort) så växer brösten (putet), så om de känns platta nu så kommer de förmodligen att bli rundare, de kmmer inte att åka ner eller upp utan putet blir större. Så har jag tolkat det. Nån annan?

Gilla
meride

meride

Kvinna ·

Våga-2014 skrev:
Hihih! Vad bra att mamma kunde komma till undsättning! Min dotter är 7,5 och min son 4,5, de är stora men ändå vana att vända sig till mamma hela tiden! Just "mys" stunderna då vi kramas o gosas (som jag brukar göra med dem båda dagligen!) var saknade för båda parterna, men nu är det i all sin ordning! Jag har idag återvänt till mitt arbete, kändes hur bra som helst att arbeta hela dagen!

Ja myset och att inte vara tillgänglig har varit det värsta. Men nu kan jag ha dem i knäet med en kudde som skydd . Mmmm gosa o snusa barnahår!👍Bra att det kändes fint att jobba, själv är jag föräldraledig fram tills i höst. Ser inte fram emot att visa upp mog på jobbet med de nya vännerna. Hur gick det för dig? Ngra kommentarer eller frågor? Kram!

Gilla
Smika

Smika

Kvinna ·

jag såg ju nu att du har bild Linis, jag tycker de ser bra ut och jag har också som du MAndelblom förstått det som om putet blir större eftersom muskeln tänjs ut, de framträder mer då. Nu är det mer inpressade..!? 

Gilla
Smika

Smika

Kvinna ·

Hur många bh:ar har ni nu?

Gilla
Linis

Linis

Kvinna ·

Tack!!! Skönt med forumet! Pratar inte med någon annan om detta. Ingen gubbe att tjöta hål i huvudet på;) Kändes bara så trist när jag nästan behöver lyfta på vänster bröst för att kunna tejpa:( Vänster känns mjukt och bra. Höger hårt och ingen känsel? Tycker set känns skönare med det högra. Eftersom det vänstra känns slappt i jämförelse? Får ha lite is i magen å invänta put på vänster bröst;) Blir nog bättre nä man börjar jobba å inte tänker på tuttarna hela dagarna :)
Gilla
Mandelblom

Mandelblom

Kvinna ·

Smika, har en bh från Proforma, men ska från och med idag gå topless på dagarna och ha bh:n på natten. Före operationen köpte jag en i sportbh-modell på kapp-ahl i mjuk bomull, som inte är knäppbar utan som man måste dra över huvudet och det är för svårt att göra än. Har idag beställt en bh från figleaves, se kläder-forumet.

Gilla
fannzan

fannzan

Kvinna ·

Ny bild på min sida. Utan tejp så man kan se ärren. 5 v igår!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem