Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
saha

saha

Kvinna ·

Vi som ska göra bröstförstoring april 2014

Bröstförstoring

Hej tjejer!

Hittade ingen tråd för oss som ska göra bröstförstoring i april så gjorde en här där vi kan diskutera och tagga tillsammans! Själv opereras jag den 16 april på KKAB i Falköping, sååå taggad!!! Någon mer som ska opereras där samma dag kanske??

Puss på er!

1023

Sortera efter

boopies

boopies

Kvinna ·

Någon annan som känner att huden inte ligger tajt mot bröstkorgen i klyftan längre. Huden har liksom släppt och man kan trycka typ 5 mm innan man når benet i bröstkorgen. Förstår ni?
Gilla
Millo

Millo

Kvinna ·

Jättefint resultat
Gilla
fannzan

fannzan

Kvinna ·

Millo skrev:
Jättefint resultat
Tack är verkligen nöjd! Han är ju grym vår Tuve :-)
Gilla
Linis

Linis

Kvinna ·

Boopies, inget jag känner. Känns det som svullnad? Trycker jag där nu så gör det bara ont. Skulle vilja fråga dig om den svarta bh:n du har på dina bilder. Är den utan bygel? Isåfall skulle jag väldigt gärna vilja veta vart du köpt den:) e på jakt!!
Gilla
Vitchoklad

Vitchoklad

Kvinna ·

Är det någon mer som är överkänslig i bröstvårtorna?

Min är liksom styva hela tiden och det gör på riktigt ONT att ha bh:n tryckt mot dem tidvis... Har aldrig varit så medveten om att jag har dem som nu... På ett dåligt sätt 😐

Gilla
boopies

boopies

Kvinna ·

Det är abecita rita h mjuk bh. Den är utan byglar så jag får lov att använda den :-) Den är inte så jätteskön men det är ju inte så mycket som är skönt att ha på sig just nu :-) Tänkte ha den när jag måste vara fin. Startade en tråd om mitt problem om det nu är ett problem. Känns obehagligt iaf.
Gilla
Linis

Linis

Kvinna ·

Tack, ska kika på den. Hoppas någon svarar och att det inte är ngt. konstigt!
Gilla
Choklad1

Choklad1

Kvinna ·

boopies skrev:
Det är abecita rita h mjuk bh. Den är utan byglar så jag får lov att använda den :-) Den är inte så jätteskön men det är ju inte så mycket som är skönt att ha på sig just nu :-) Tänkte ha den när jag måste vara fin. Startade en tråd om mitt problem om det nu är ett problem. Känns obehagligt iaf.
Usch då, jag har inte det problemet men hoppas du får reda på vad det är & att det inte är nåt problem. Finns säkert nån logisk förklaring! Händer ju mycket med överkroppen nu & det ändras hela tiden tycker jag! Lycka till!!
Gilla
Millo

Millo

Kvinna ·

Ja verkligen !! Jag är supernöjd, men är väldigt ojämn förtilfället men hade ett svårt utgångsläge.. Jag antar att jag får ha lite is i magen
Gilla
Millo

Millo

Kvinna ·

:-)
Gilla
arigato

arigato

Kvinna ·

fannzan skrev:
Ny bild på min sida. Utan tejp så man kan se ärren. 5 v igår!
Wow fannzan de är grymt snygga fantastiskt att ärren redan är så fina.
Gilla
Choklad1

Choklad1

Kvinna ·

Jag opererade mig på Kkab i Falköping & där får man inget bröstband efter op. Man får bara en top som man får använda om man vill. Ska även massera, bl.a. Pressa dom neråt 3 ggr/dag. Nu är det exakt 3 v sen op & när jag pressar neråt syns det att fickan under vänster bröst töjs ut i nederkant (som det ska göra). Men höger ser inte ut att töjas på samma sätt under. Har mer underpol på vänster... Tycker jag i alla fall. Nån mer som har samma. Blir lite nojig att det högra kommer fastna?! Hoppas ni förstår vad jag menar. Kanske bars beror på att de läker olika men det är alltid bra att höra lite.
Gilla
Linis

Linis

Kvinna ·

Har varken ngt. band eller ska trycka eller massera så jag förstår ingenting av vad alla pratar om;) Mest avis på dina tuttar och ser inte vad du menar! Hoppas du blir nöjd! De är kanon fina:)
Gilla
Våga-2014

Våga-2014

Kvinna ·

Hej igen! Jag jobbar inom vården och tog "ledigt" i en vecka, valde att berätta för chefen och två arbetskamrater och ingen mer, konstigt nog har jag varit tillbaka två dagar och ingen har påpekar eller pikat om att har växt till sig! ;-D de har bara frågat vad jag gjort på min ledighet och då sa jag att jag bara va hemma med mina underbaraste hemma för en gång skull för att greja hemma och besöka/skola dagis! Ingen mer disskution om det så! Sen så har vit arbetskläder som ser ut som oversized pyjamaser så så mycket märks det inte! Jag är noga med att byta om tröjan på toa (då vi har gemensamt omklädningsrum) så att man inte ser bröstbandet o det är det enda jag behövt tänka på! Så väldigt smidigt, inte ens min 7,5åring hemma har reflekterat, men jag brukar ha mannens t-shirtar.. Tror nog att även fast jag valde ganska stort implantat att man kan framhäva dem men även dölja dem om man vill! Vilken är toppen för jag vill inte att det skall vara självklart att jag har silisar! Vad jobbar du med? Tror du dina arb.kamrater märker det så tydligt? Kramiz!
Gilla
Våga-2014

Våga-2014

Kvinna ·

Våga-2014 skrev:
Hej igen! Jag jobbar inom vården och tog "ledigt" i en vecka, valde att berätta för chefen och två arbetskamrater och ingen mer, konstigt nog har jag varit tillbaka två dagar och ingen har påpekar eller pikat om att har växt till sig! ;-D de har bara frågat vad jag gjort på min ledighet och då sa jag att jag bara va hemma med mina underbaraste hemma för en gång skull för att greja hemma och besöka/skola dagis! Ingen mer disskution om det så! Sen så har vit arbetskläder som ser ut som oversized pyjamaser så så mycket märks det inte! Jag är noga med att byta om tröjan på toa (då vi har gemensamt omklädningsrum) så att man inte ser bröstbandet o det är det enda jag behövt tänka på! Så väldigt smidigt, inte ens min 7,5åring hemma har reflekterat, men jag brukar ha mannens t-shirtar.. Tror nog att även fast jag valde ganska stort implantat att man kan framhäva dem men även dölja dem om man vill! Vilken är toppen för jag vill inte att det skall vara självklart att jag har silisar! Vad jobbar du med? Tror du dina arb.kamrater märker det så tydligt? Kramiz!
Meride, vet inte varför jag inte fick med ditt sista inlägg.. Men hopas du förstår att jag svara till dig ändå! ❤️❤️
Gilla
Choklad1

Choklad1

Kvinna ·

Linis! Tack va glad jag blir! Det syns inte så mycket men det märks när jag masserar. Konstigt att de säger så olika på olika kliniker? Men om du inte ska massera alls, borde det inte va farligt om jag inte lyckas massera ner båda lika mycket. Det löser sig säkert med tiden.... Är ju ganska nya än. Har jobbat hela helgen & gjort lite mer än jag borde. Burit för tungt osv. Det kan ju va pga det också?! Försöker ta det lugnare fast jag har väldigt svårt för det.....!!
Gilla
Ängen

Ängen

Kvinna ·

boopies skrev:
Någon annan som känner att huden inte ligger tajt mot bröstkorgen i klyftan längre. Huden har liksom släppt och man kan trycka typ 5 mm innan man når benet i bröstkorgen. Förstår ni?
Jag har haft samma problem som du har. Min hud har nu kommit tillbaka till sitt utsprungsläge. Det va 13 dagar sen jag opererade mig. Skit konstig känsla!
Gilla
Ängen

Ängen

Kvinna ·

Choklad1 skrev:
Jag opererade mig på Kkab i Falköping & där får man inget bröstband efter op. Man får bara en top som man får använda om man vill. Ska även massera, bl.a. Pressa dom neråt 3 ggr/dag. Nu är det exakt 3 v sen op & när jag pressar neråt syns det att fickan under vänster bröst töjs ut i nederkant (som det ska göra). Men höger ser inte ut att töjas på samma sätt under. Har mer underpol på vänster... Tycker jag i alla fall. Nån mer som har samma. Blir lite nojig att det högra kommer fastna?! Hoppas ni förstår vad jag menar. Kanske bars beror på att de läker olika men det är alltid bra att höra lite.
Jag opererades för 2v sen och upplever att mitt högra bröst också är högre upp. Inte lika stor underpool och lite hårdare. Kanske läker de olika eller så överanstränger jag höger bröst mer ( är höger hänt). Tror även faktiskt att mitt högra bröst är mindre med. Ska snart på återbesök, för höra lite om det då.
Gilla
meride

meride

Kvinna ·

Har handlat sportBH idag för första ggn i mitt liv! Blev Abecita Kimberly i 75G! Det hade jag inte trott hihhii Finns bild i mitt galleri =)

👍

Gilla
boopies

boopies

Kvinna ·

Ängen skrev:
boopies skrev:
Jag har haft samma problem som du har. Min hud har nu kommit tillbaka till sitt utsprungsläge. Det va 13 dagar sen jag opererade mig. Skit konstig känsla!
Åh va skönt att höra!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem