Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
saha

saha

Kvinna ·

Vi som ska göra bröstförstoring april 2014

Bröstförstoring

Hej tjejer!

Hittade ingen tråd för oss som ska göra bröstförstoring i april så gjorde en här där vi kan diskutera och tagga tillsammans! Själv opereras jag den 16 april på KKAB i Falköping, sååå taggad!!! Någon mer som ska opereras där samma dag kanske??

Puss på er!

1023

Sortera efter

Hängis o slängis

Hängis o slängis

Kvinna ·

Wonderland; jag ska opas där men dagen innan, så när jag går hem är det nog dags för dig:)
Gilla
Wonderland

Wonderland

Kvinna ·

Spännande!! Man vill ju ändå kolla runt lite för att få ett hum om hur det kan tänkas bli men jag blir bara mer förvirrad :( jag testade endast 400 och 450 varav 400 var det riktiga implantatet och 450 var testimplantatet och båda såg normalt ut med tröja på men det är väl naket som man kommer uppleva dom som bomber ;) men dom sa samma sak till mig att det inte skulle se dumt ut på min kroppstyp men dock fick jag aldrig höra hur mkt jag hade i egen vävnad idag. För mig blir det runda mentor med hög profil :)
Gilla
Wonderland

Wonderland

Kvinna ·

Hängis o slängis skrev:
Wonderland; jag ska opas där men dagen innan, så när jag går hem är det nog dags för dig:)
Ja men se där! Önskar dig all lycka till :)
Gilla
Hängis o slängis

Hängis o slängis

Kvinna ·

Detsamma! =) Känner mig jättenervös.. Ska göra ett ankarlyft också, orolig kring vad man kan ha för förväntningar då egentligen.. 

Jag ska på en till konsultation imorgon eftersom jag velar kring storleken så behöver prova igen =)

Gilla
blanche

blanche

Kvinna ·

Åh, jag ska OP:as på Bellakliniken den 22 april! Är så nervös att jag bokade in en konsultation till i veckan för att gå igenom allt i detalj (jag var inte alls förberedd inför min förra konsultation..).

Gilla
Vitchoklad

Vitchoklad

Kvinna ·

Hej!

Jag ska op:as den 23/4 på Conturkliniken här i Sthlm. Lutar åt att det blir 450/425cc (mitt högra är större än vänstra), Mentor runda High Profile Coh II, bakom muskeln.

Är dock osäker på storleken iom att jag både är stor (Bodyfitnesstävlande, vägen 72 kg just nu) och lång (170 cm) och efter att ha gjort ristestet är jag mer sugen på att lägga in 500/525... Vad tror ni tjejer? (Ska försöka lägga upp bilder från ristestet på min sida.)

Gilla
biggerboobs

biggerboobs

Kvinna ·

Vad jag hört från många här inne så blir de ingen storleksklass på 450cc eller 500cc. Men jag vet inte! Jag skulle egentligen lägga i 500cc high profile mentor coh2. Men jag blev lute rädd för just "500" dels för att de lät för mycket (jag vet att man ska tänka på spegeln) och sen så va jag rädd att jag kanske skulle se för bred ut med dom eftersom dom skulle puta ut lite utanför min egen bröstkorg. Så jag ändrade till 450cc son går jämnt med bröstkorgen :)
Gilla
biggerboobs

biggerboobs

Kvinna ·

Storleksskillnad* skulle de stå!
Gilla
Linis

Linis

Kvinna ·

Var på ny konsultation hos Peter idag. Känns väldigt bra. Han är ganska så tystlåten men sa ändå att av de storlekar han rekommenderat så kommer det bli jätte fint oavsett. Så jag provade om från 265-325... Bestämt mig för 300cc:) Det är ju himla svårt! Men det känns bra! Har ju mkt egen vävnad så det blir nog lagom? Men vad vet jag;) Peter förklarade att det blir ankarärr:( det visste jag innan iofs. Lite trist men jag lever hellre med fula ärr än dessa hemska bröst som jag hatat hela mitt liv! Bort med tunga, slappa hängiga!! In med upplyfta, fasta fina bröst:)) Gud vad jag längtar nu! Hur känner ni er?
Gilla
Vitchoklad

Vitchoklad

Kvinna ·

biggerboobs skrev:
Vad jag hört från många här inne så blir de ingen storleksklass på 450cc eller 500cc. Men jag vet inte! Jag skulle egentligen lägga i 500cc high profile mentor coh2. Men jag blev lute rädd för just "500" dels för att de lät för mycket (jag vet att man ska tänka på spegeln) och sen så va jag rädd att jag kanske skulle se för bred ut med dom eftersom dom skulle puta ut lite utanför min egen bröstkorg. Så jag ändrade till 450cc son går jämnt med bröstkorgen :)

Precis så känner jag lite också, att det LÅTER så mycket!

Men det behöver inte alls vara så då det ju faktiskt är som en lerklump som ska formas på plats och är man bredaxlad med stor bröstkorg så är det ju inte alls så fruktansvärt stort.

Gilla
biggerboobs

biggerboobs

Kvinna ·

Vitchoklad skrev:

biggerboobs skrev:

Precis så känner jag lite också, att det LÅTER så mycket!

Men det behöver inte alls vara så då det ju faktiskt är som en lerklump som ska formas på plats och är man bredaxlad med stor bröstkorg så är det ju inte alls så fruktansvärt stort.

Precis. Så jag hade säkert kunnat ha 500cc utan att de sett gigantiskt ut men jag va rädd för orden "500" haha! Men är ändå glad att jag ändrat till 450 så att jag får de jämnt med bröstkorgen :)
Gilla
Zotor

Zotor

Kvinna ·

Hejsan. Jag skall på konsultation hos Göran Elmerstig på Citadell nästa vecka och förhoppningsvis opereras 30/4 i Landskrona! :-))
Gilla
fannzan

fannzan

Kvinna ·

Nedräkningen har börjat på riktigt. På måndag är det min tur och jag börjar bli riktigt nervös!
Gilla
Vitchoklad

Vitchoklad

Kvinna ·

fannzan skrev:
Nedräkningen har börjat på riktigt. På måndag är det min tur och jag börjar bli riktigt nervös!

Åh vad spännande - hur mycket ska du lägga in? :)

Gilla
fannzan

fannzan

Kvinna ·

400 cc mentor 1, hp.
Gilla
Vitchoklad

Vitchoklad

Kvinna ·

fannzan skrev:
400 cc mentor 1, hp.

Aha, vad har du för storlek innan?

Jag har 80B nu och tänker lägga in 500/525 cc, Mentor Coh II, Runda :)

Gilla
fannzan

fannzan

Kvinna ·

Jag fyller knappt ut en b kupa så ska bli underbart med en snygg bh!
Gilla
störrebröst 2014

störrebröst 2014

Kvinna ·

Jag ska också opereras på måndag =D är sååå förväntansfull!!! Var nånstans ska du göra dina fannzan??
Gilla
fannzan

fannzan

Kvinna ·

På citadellkliniken :-) Vi får uppdatera varandra :-)
Gilla
Wonderland

Wonderland

Kvinna ·

En fråga tjejer! Hur har ni kommit fram till placeringen antingen framför eller delvis bakom? På konsultationen talade vi nästan inte om något annat än delvis bakom men jag satt och läste igår och blev så rädd pga muskelpåverkan som kan ske men samtidigt är ju bakomplacering långvarigare. Jag älskar att träna och skulle kunna leva med att inte träna just bröst men vissa verkar ha haft problem med att ens lyfta lille vikter. Hur är era funderingar kring detta?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem