Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
saha

saha

Kvinna ·

Vi som ska göra bröstförstoring april 2014

Bröstförstoring

Hej tjejer!

Hittade ingen tråd för oss som ska göra bröstförstoring i april så gjorde en här där vi kan diskutera och tagga tillsammans! Själv opereras jag den 16 april på KKAB i Falköping, sååå taggad!!! Någon mer som ska opereras där samma dag kanske??

Puss på er!

1023

Sortera efter

anonym88

anonym88

Kvinna ·

Åh underbart!! Tack så hemskt mycket för svaren tjejer. Jag är så ivrig att komma iväg på konsultation och få op tid. :D

Gilla
Bara-jag

Bara-jag

Kvinna ·

Ringt kliniken idag. Vill prata med kirurgen om att jag vill ha implantaten framför muskeln..

Får se när han ringer upp.. 🙂

Gilla
Linis

Linis

Kvinna ·

Hej hej! Nu är jag så förvirrad! Har op tid på carlanderska hos Peter tarnow. Var hos frissan och de rek. starkt klinik 34. Ringde och fick konsultationstid där. Men jag vet inte. Kändes bra hos Peter på carlandersla men han var rätt tyst? De tyckte det var högst märkligt att Peter inte talat om vilket typ av snitt han ska göra mm!Så här i efterhand blir jag orolig på hur mkt han kan om bröst? Han är en framstående kirurg men hela businessen att läkare hyr in sig för att "knäcka extra" känns lite otryggt? Eller att klinik 34 är så flashigt med 3-D spegel mm. Å carlanderska är ett vanligt sjukhus. Nu börjar jag tveka och vet inte? Orkar inte springa på fler konsultationer hit och dit! Hade bestämt mig men nu känner jag mig velig! Önskar bara man kunde lita på att läkaren är bra och duktig! Fredrik på klinik 34 är inte utbildad plastikkirurg? Det känns ju inte bra heller? Eller vad tycker ni?
Gilla
Hanagh

Hanagh

Kvinna ·

Jag ska oxkså operera mina bröst på carlanderska fast hos Fredrik gewalli han e jätte bra! Fast hört att Peter är ett snepp bättre och carlanderska har de bästa narkosläkarna underbara sjuksköterskor o man blir ompysslad som en prinsessa.. Hihi.. Än så länge rekommenderar jag carlanderska !!
Gilla
Våga-2014

Våga-2014

Kvinna ·

Hej Alla, för min del blir det citadell 24/4 - Göran Elmerstig, Perthese 550cc hp - egenvävnad 200cc och 180cc (lite olika stora).. Någon mer som skall till landskrona??? :-D

Gilla
Bara-jag

Bara-jag

Kvinna ·

Linis skrev:
Hej hej! Nu är jag så förvirrad! Har op tid på carlanderska hos Peter tarnow. Var hos frissan och de rek. starkt klinik 34. Ringde och fick konsultationstid där. Men jag vet inte. Kändes bra hos Peter på carlandersla men han var rätt tyst? De tyckte det var högst märkligt att Peter inte talat om vilket typ av snitt han ska göra mm!Så här i efterhand blir jag orolig på hur mkt han kan om bröst? Han är en framstående kirurg men hela businessen att läkare hyr in sig för att "knäcka extra" känns lite otryggt? Eller att klinik 34 är så flashigt med 3-D spegel mm. Å carlanderska är ett vanligt sjukhus. Nu börjar jag tveka och vet inte? Orkar inte springa på fler konsultationer hit och dit! Hade bestämt mig men nu känner jag mig velig! Önskar bara man kunde lita på att läkaren är bra och duktig! Fredrik på klinik 34 är inte utbildad plastikkirurg? Det känns ju inte bra heller? Eller vad tycker ni?

Jag har hört jättebra om Peter Tarnow! Om inte min nuvarande kirurge känns bra efter att vi pratats vid igen tänkte jag boka tid hos Tarnow. :)

Rekommenderade Peter bakom muskeln eller vad det du själv som önskade det?

Gilla
h_91

h_91

Kvinna ·

Hej allihopa! 

För mig blir det konsultation på fredag och sen förhoppningsvis op den 29 april om allt känns bra!:D

Ska göra hos Örjan på Proforma i så fall, har hört att han är bröstkungen haha. Tror det blir ca 350-400 cc bakom muskeln för mig, eller det får jag egentligen se på fredag. Det beror på vad han säger och tycker:) men är såå spänd, ser verkligen fram emot op men är samtidigt livrädd! för smärtan, att det inte ska bli så som jag hoppas på och för narkosen... :/

Gilla
Linis

Linis

Kvinna ·

Tack så mkt för era svar! Kände idsg att jag inte tvekade! Trivs ju med Peter och är trygg med valet carlanderska. Blev så påverkad av andra personer som sa sig gjort massor av operationer och att de inte var bra där. Samtidigt känner jag att Fredrik berne är ju inte utbildad plastikkirurg så detvlänns inte helt bra. Ska ju på en konsultation till hos Peter på måndag så jag tänker gå och samtidigt ställa de frågor och funderingar jag har
Gilla
Linis

Linis

Kvinna ·

Nu kom inte hela inlägget med? Hanagh: när ska du op? Läst mkt. gott om Fredrik och var inne på att boka honom istället;) men de ligger mig på Samma nivå:) Bara_jag: det var Peter som sa det ganska direkt. Tror att jag själv tänkt tanken att det skulle bli så. Just för att jag gör lyft och vill ha hållbart resultat. Har rätt elastisk hud och tror det blir bäst. Litar på att han vet det! Hoppas jag har rätt! Har du varit på konsultation? Hur kändes det?
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Jag ska opereras på Proforma hos Örjan den 24/4 någon som ska opereras där samma dag? :) ska på konsultation nästa vecka och är superladdad :)
Gilla
arigato

arigato

Kvinna ·

Jag opereras 10 april, inskrivning 8.00, citadell Landskrona. Börjar bli lite nervös.
Gilla
Bara-jag

Bara-jag

Kvinna ·

Linis skrev:
Nu kom inte hela inlägget med? Hanagh: när ska du op? Läst mkt. gott om Fredrik och var inne på att boka honom istället;) men de ligger mig på Samma nivå:) Bara_jag: det var Peter som sa det ganska direkt. Tror att jag själv tänkt tanken att det skulle bli så. Just för att jag gör lyft och vill ha hållbart resultat. Har rätt elastisk hud och tror det blir bäst. Litar på att han vet det! Hoppas jag har rätt! Har du varit på konsultation? Hur kändes det?

Jag var på Akademikliniken (fd Specilistkliniken på Guldhedstorget)

Kirurgen ringde idag och det var inga problem att få framför muskeln. Puuuh, vad lättad jag är!

Tränar upptll 6 dagar i vecka och skulle bli olycklig om bröstförstoring skulle stoppa mig i vissa styrkeövningar. :)

Nu ska jag skicka in avtalet! Detta bli av!

Gilla
biggerboobs

biggerboobs

Kvinna ·

Äntligen får jag också vara med i en sån här tråd!!! Jag ska opereras den 3 April på citadell i Landskrona! Har fortfarande panik över storlek!!! Väljer mellan 500cc hög profil eller 450cc hög profil (men 5mm mindre breda än dom på 500cc) Jäkla panik man har & de känns just nu som att hela vardagen handlar om bröst och vilken storlek! Bläää
Gilla
dalarnablge

dalarnablge

Kvinna ·

jag ska på konsultation den 28/3 på proforma clinik, jag hoppas hoppas att dom har tid i april. . wiihhoo ! jah vet inte om jag vill lägga bakom eller framför, men jag tror att jag vill lägga framför. få se va läkaren säger också 🙂och jagmåste plugga lite mer på vad de är för skillnad.

vad fick er att bestämma er om bakom framför placering ?

Gilla
Linis

Linis

Kvinna ·

Bara_jag: skönt att det kändes bra där! Det var lite mitt andra handsval. Alltså inte för att de är sämre utan om det inte skulle kännas bra på carlanderska så skulle jag gått på konsultation där. Blev lite osäker på att Peter sa runda med en gång? Vi pratade inte ens om anatomiska? Har sett fina resultat av dessa! Ska fråga honom men jag tror det beror på att jag har ammat och är väääldigt tom upptill och behöver volym där? Och så tyckte han att det blir ofta komplikationer med att protesen inte fixerar? Vad sa din läkare om det? Hur kom ni fram till anatomiska? Tror det blir mer naturligt. Hoppas inte man får två bollar med runda bara är inte ute efter fejk utseende utan som det var innan allt rasade
Gilla
Linis

Linis

Kvinna ·

biggerboobs: välkommen ! Tror du är först ut i april till följd av någon den4:e
Gilla
biggerboobs

biggerboobs

Kvinna ·

Japp de verkar som de! Längtar så in i bomben! Vill bara bestämma storleken nu! ;)
Gilla
Pickel

Pickel

Kvinna ·

hejfredriksson: Jag ska op'as på proforma 24 april :D kul med någon som ska vara där samtidigt! Plus att vi har samma kirurg ;)
Gilla
Wonderland

Wonderland

Kvinna ·

Jag fick en tid bara en månad efter konsultation! 24e april smäller det! Någon annan som ska opa sig då på Polarkliniken i Umeå? Min största rädsla är att det ska se för stort ut och bli hängigt med 400 eller 450cc. Blir så förvirrad när jag kollar på olika efter-bilder då det ser stort ut på vissa och supersnyggt och rätt normalt ut på vissa.
Gilla
Våga-2014

Våga-2014

Kvinna ·

Wonderland skrev:
Jag fick en tid bara en månad efter konsultation! 24e april smäller det! Någon annan som ska opa sig då på Polarkliniken i Umeå? Min största rädsla är att det ska se för stort ut och bli hängigt med 400 eller 450cc. Blir så förvirrad när jag kollar på olika efter-bilder då det ser stort ut på vissa och supersnyggt och rätt normalt ut på vissa.
Hej, vi ska  opereras samma dag, men jag nere i Landskrona.. har precis som du samma funderingar.. vissa ser hur snygga ut med 500cc medan andra ser det helt stort ut på, disskuterade med min kirurg om det, o det han sa var att alla har olika utgångsläge o kroppsbyggnad så man kan inte utgå från ngn annan.. jag provade olika storlekar o kände att 550cc perthese var det jag ville ha, visste inte storleken innan jag valt.. så nu hoppas jag att det inte blir för stort, han mätte kors och tvärs o detta skulle funka bra på mig tydligen.. :-) ser att vi är lika långa och väger samma.. vad tänkte du för implantat? lycka till!!

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem