Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
saha

saha

Kvinna ·

Vi som ska göra bröstförstoring april 2014

Bröstförstoring

Hej tjejer!

Hittade ingen tråd för oss som ska göra bröstförstoring i april så gjorde en här där vi kan diskutera och tagga tillsammans! Själv opereras jag den 16 april på KKAB i Falköping, sååå taggad!!! Någon mer som ska opereras där samma dag kanske??

Puss på er!

1023

Sortera efter

saha

saha

Kvinna ·

ängen: nej 16e för mig, så är lite före! Jaa vad härligt, lika bra att få det gjort ja! Okej va skönt! Fick du bra intryck av honom? :) känner några tjejer som har opat sig hos honom och är supernöjda, därför ajag valde honom, men kommer ju inte träffa honom förrän på op!

Gilla
Ängen

Ängen

Kvinna ·

Saha: fick ett bra intryck av honom, lugn och jordnära. Okej den 16:e va kul! Lycka till!!
Gilla
Bara-jag

Bara-jag

Kvinna ·

Hej tjejer!

VAD jag ser fram emot detta! De sita veckorna har mer och mer bröst försvunnit från mig då jag försöker minska i vikt. Är för bövelen HELT PLATT i sport-BH. Idag var det tom en på gymmet som i all vänlighet undrade om jag inte fått mindre boobs -haha!

Jaja, lite mindre än 4 veckor kvar.

Vandrar med rispåsari BH:n härhemma..
Gilla
Bara-jag

Bara-jag

Kvinna ·

Wonderland skrev:
En fråga tjejer! Hur har ni kommit fram till placeringen antingen framför eller delvis bakom? På konsultationen talade vi nästan inte om något annat än delvis bakom men jag satt och läste igår och blev så rädd pga muskelpåverkan som kan ske men samtidigt är ju bakomplacering långvarigare. Jag älskar att träna och skulle kunna leva med att inte träna just bröst men vissa verkar ha haft problem med att ens lyfta lille vikter. Hur är era funderingar kring detta?

Jag blev rekommenderad bakom men har pratat med alla jag känner som har implantat, googlat, läst på och till sist pratat med min kirurg så jag har ändrat till framför.

Kan inte tänka mig t skippa träna bröst och skulle blir deprimerad om muskelpåverkn skulle komma ivägen för min träning. :)

Gilla
Smika

Smika

Kvinna ·

Hej! Jag hoppar gärna med här också. Ska göra min operation 21 April.
Gilla
Mandelblom

Mandelblom

Kvinna ·

En månad kvar och jag velar fortfarande kring storleken, men jag tror faktiskt att det blir moderate plus och inte hög profil. Är mest orolig för skvallergubbarna (det är mest killarna som skvallrar) på jobbet. Frågan är ska jag verkligen låta andra bestämma hur mina bröst ska se ut? Ska jag ge dem den makten? Nää! Så svag är jag inte!

Gilla
Ängen

Ängen

Kvinna ·

Hur tänker ni ang placeringen, bakom eller framför?? Fick ingen info alls konsultationen. Jag arbetar mycket med kroppen och är väldigt starkt. Vill ju inte att det ska försvinna om man väljer bakom. Hur tänker ni omkring detta?? Hjälp!!
Gilla
Wonderland

Wonderland

Kvinna ·

Det är också det som jag är nojig över Ängen. På något vis känns det som om det finns en anledning att flest lägger delvis bakom då det ses som mest långvarigt men samtidigt är jag riktig nojig pga muskelpåverkan. Blir bara mer förvirrad ju mer jag läser, önskar att jag inte hade börjat läsa om det.. Men man får också tänka att det finns fall för allting oavsett metod och att det faktiskt finns en större andel som faktiskt är nöjda men de är de som fått komplikationer som hörs mest. Som jag fattat det så är det vanligare/bättre för tex fitnesstjejer att lägga framför men sen är det ju ändå fullt möjligt att träna trots bakomplacering men inte lika fokuserat på just bröstövningar I guess. Kommer ta upp detta med kirurgen på op-dagen och då helt enkelt lita på honom vad han tycker.. Nojig om något.
Gilla
Bara-jag

Bara-jag

Kvinna ·

Mandelblom skrev:

En månad kvar och jag velar fortfarande kring storleken, men jag tror faktiskt att det blir moderate plus och inte hög profil. Är mest orolig för skvallergubbarna (det är mest killarna som skvallrar) på jobbet. Frågan är ska jag verkligen låta andra bestämma hur mina bröst ska se ut?Ska jag ge dem den makten? Nää! Så svag är jag inte!

Visst är det svårt med storleken...! Vill inte att jagska bli "hon med bauta-bröna" men vill inte heller ångra sedan att jag tog för små.

Gilla
Smika

Smika

Kvinna ·

Jag är också osäker från och till angående placering har bröstmuskeler (det har väl alla men de är hårda men tränar ändå inte styrka för tillfället) men tänker att det kommer bli mer klart efter konsultationen och när jag träffat kirurgen. Så i nuläget tänker jag placeringen helt bakom.
Gilla
Ängen

Ängen

Kvinna ·

Tänker precis som du med. Ju mer man läser ju mer snurrar tankarna. Men oftast hör man ju det negativa mest, tyvärr. Men kör som du, att förlita sig på att kirurgen gör det bästa utifrån mig och min kropp. Risker finns alltid men hoppas det positiva överväger det negativa.
Gilla
störrebröst 2014

störrebröst 2014

Kvinna ·

Imorgon är det dags för mig att få en kvinnligare kropp!! ÄNTLIGEN!!!
Gilla
Wonderland

Wonderland

Kvinna ·

störrebröst 2014 skrev:
Härligt! Lycka till och håll oss uppdaterade :)
Gilla
störrebröst 2014

störrebröst 2014

Kvinna ·

Wonderland skrev:
störrebröst 2014 skrev:
Härligt! Lycka till och håll oss uppdaterade :)
Tackar!! Det kommer jag absolut göra!! ;))
Gilla
Linis

Linis

Kvinna ·

Åh, vad spännande!!! Första april brösten
Gilla
glitterfjant

glitterfjant

Kvinna ·

3 april för min del :) kan inte vänta!!
Gilla
Batgirl

Batgirl

Kvinna ·

Glitterfjant: kul dit går de ju snart, jag ska op dagen efter dej då. Har väntat så länge nu men snart är det äntligen min tur:))
Gilla
Bara-jag

Bara-jag

Kvinna ·

Åh vad spännande! Drygt 3 veckor kvar....!

Gilla
störrebröst 2014

störrebröst 2014

Kvinna ·

Hej tjejer!! Nu ligger jag här med mina nya fina bröst och är så nöjd så nöjd! Mentors 375 cc mp blev det till slut och det kommer passa mig perfekt. Det sa även läkaren :)) Har precis hämtar lite kaffe och macka. Gissa om det va gott!!! Men har legat ända sen 9-tiden då jag rullades in på op. Nu ska det stretcha var 10 minut för det stramar ordentligt men har ingen direkt värk.
Gilla
Batgirl

Batgirl

Kvinna ·

Grattis till dina nya bröst, skönt att det är över för dej:)) Och att det har gått bra.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem