Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
undefined profilbild

Anonym användare

28 dec, 2014

Vi som ska göra bukplastik vinter/vår 2015!

Bukplastik

Här hänger vi som skall göra bukplastik vinter/vår 2015 :-)

172

Sortera efter

Fit4Life

Man ·

28 jan, 2015

Wrestsgirl skrev:
Hej! Japp jag fick åka hem samma dag redan. Jag mår över förväntan måste jag säga :-) Enda problemet jag har nu är en enorm smärta i ryggen pga att jag måste gå framåtböjd och att jag fr endast kan ligga på rygg. All personal på läkarhuset i Uppsala var helt underbara. När jag vaknade kändes det som någon kört en påle genom magen eller att jag blivit överkörd av tåget, men det gick fort över med smärtlindring. Svårt att se resultat än, har knäppt upp gördeln några ggr men känns lite obehagligt, är ju ff svullen så svårt att säga resultatet än, sen där de har fettsugit ut på kärlekshandtagen så är huden väldigt slapp, men det kanske drar ihop sig med tiden :)
Jag hade också ont i ryggen till och från i början ... Det kommer att ge sig men du får bara ge det tid ... Varje vecka kan du sträcka dig mer och mer ... Det tog mig 1 månad innan jag kunde stå naturligt. Känner fortfarande att det sträcker lite när jag sträcker mig. Men nu bara positiva tankar kring det - så måste det kännas ned en platt fast mage :) Bara nyhet att just jag får njuta av den känslan !!!
Gilla

Emm

Kvinna ·

28 jan, 2015

Jaha & idag var det min tur... Känns lite overkligt, har väntat så länge på detta & nu är det äntligen dagen D. Har duschat en sista gång, skall väcka maken & fixa det sista... 12:00 planerar de att sätta igång OP. Detta känns galet spännande!! :)
Gilla

Wrestsgirl

Kvinna ·

28 jan, 2015

Åh, skönt att höra, hoppas på att det blir bättre och bättre, just nu är det ryggen som är det jobbigaste. Men får inse att jag inte klarar av så mycket än utan att jag får ta det lugnt ett tag till. Ja jag har ju ff inte sett min mage, men allt kommer att va värt det i slutändan, om man tänker efter så är man ju helt ny på detta med platt mage, det har jag aldrig någonsin haft, inte ens som barn, så det känns helt fantastiskt till jag oxå skall kunna njuta av det fullt ut. :)
Gilla

Fit4Life

Man ·

28 jan, 2015

Wrestsgirl skrev:
Åh, skönt att höra, hoppas på att det blir bättre och bättre, just nu är det ryggen som är det jobbigaste. Men får inse att jag inte klarar av så mycket än utan att jag får ta det lugnt ett tag till. Ja jag har ju ff inte sett min mage, men allt kommer att va värt det i slutändan, om man tänker efter så är man ju helt ny på detta med platt mage, det har jag aldrig någonsin haft, inte ens som barn, så det känns helt fantastiskt till jag oxå skall kunna njuta av det fullt ut. :)

Låt läkandet ta den tid det tar ... :) Du kommer att vara orörlig, obekväm och ha det ont. Säkert kommer du också att vara rejält svullen. Har du otur kan du få sårvätska - det fick jag som fick tömmas ...,Men kroppen läker med tiden och det blir bättre och bättre :) Till sommaren kommer du att vara jättefin !!!

Gilla

carilutan

Kvinna ·

28 jan, 2015

Denna tråden hoppar jag på! 😀

Jag är oxå en tjej som vill göra en full bukop, samt fettsugning av kärlekshandtagen och bröstlyft utan inlägg.

Så jag e grymt avundsjuk på er som redan gjort eller har bokat eran tid.

Jag vill göra min op på citadellkliniken, då jag hört väldigt bra om dom.

Men det ä ju detta med pengarna. Jag vill ju inte ta allting på avbetalning. Vill ju helst spara minst hälften själv... så min op lär får dröjja tyvärr.

😢

Men jag får helt enkelt nöja mig med att höra era berättelser och tankar kring detta.
Hoppas jag snat kan se er abilder, jag e verkligen nyfiken.
Stort lycka till till er som snart ska göra eran op.
En kram till er 🙂
Gilla

Anonym användare

29 jan, 2015

Emm skrev:
Jaha & idag var det min tur... Känns lite overkligt, har väntat så länge på detta & nu är det äntligen dagen D. Har duschat en sista gång, skall väcka maken & fixa det sista... 12:00 planerar de att sätta igång OP. Detta känns galet spännande!! :)
HUR MÅR DU? Har tänkt på dig!!!
Gilla

Krisma

Kvinna ·

29 jan, 2015

Hej, jag hänger på den här tråden.

Jag ska på två konsultationer för full bukplastik på mån 2/2 på ArtClinic och GPC, så förhoppningsvis blir det operation för mig under våren.

Gilla

Fit4Life

Man ·

29 jan, 2015

Hej på er. Kul att se så mycket liv i tråden. Har tar några bilder och ska lägga upp ikväll. Hoppas de kan ge lite inspiration och kul att höra vad ni tycker!
Gilla

Beauty

Kvinna ·

29 jan, 2015

Hej alla!! Hoppas på här.. Jag ha gjort full Bukplastik för 3 månader sedan på citadellkliniken.. . Kolla gärna in bilderna för inspiration.. Det är de bästa jag gjort och smärtan va inte alls så farlig som jag trodde ställde in mig på det värsta men de blev aldrig så jobbigt.. Gjorde även brösten samtidigt! ;-) tiden efter op hade jag hjälp 2 veckor med allt hemma.. Sen så började jag må mycket bra i vecka 3 gick rakt efter 2 veckor.. Började jobba vecka 4.. Nu är jag igång och tränar för fullt.. Lycka till allihopa!!!
Gilla

carilutan

Kvinna ·

29 jan, 2015

Beauty skrev:
Hej alla!! Hoppas på här.. Jag ha gjort full Bukplastik för 3 månader sedan på citadellkliniken.. . Kolla gärna in bilderna för inspiration.. Det är de bästa jag gjort och smärtan va inte alls så farlig som jag trodde ställde in mig på det värsta men de blev aldrig så jobbigt.. Gjorde även brösten samtidigt! ;-) tiden efter op hade jag hjälp 2 veckor med allt hemma.. Sen så började jag må mycket bra i vecka 3 gick rakt efter 2 veckor.. Började jobba vecka 4.. Nu är jag igång och tränar för fullt.. Lycka till allihopa!!!

Du har gjort på citadell ser jag.

Gjorde du även en fettsugning av höfter? (känns bara som att det är vanlig att man även gör det)

Vilken kirurg hade du?

Får man fråga vad du fick betala?

Jag har mer eller mindre bestämt att jag vill göra min op på citadellkliniken nämligen 😀
Gilla

Beauty

Kvinna ·

29 jan, 2015

carilutan skrev:

Beauty skrev:

Du har gjort på citadell ser jag.

Gjorde du även en fettsugning av höfter? (känns bara som att det är vanlig att man även gör det)

Vilken kirurg hade du?

Får man fråga vad du fick betala?

Jag har mer eller mindre bestämt att jag vill göra min op på citadellkliniken nämligen 😀
Hej! Jag gjorde inte fettsugning hade inget fett enligt läkaren.. Har legat i med träning efter mitt sista barn och då när jag gick ner allt och va vältränad så fick jag aldrig väck den lösa huden på magen.. Kan se före och efter på min sida! Trodde jag hade lite fett runt höfterna men icke.. Kan bara prata gott om citadell jag är så nöjd med dem och Peter Cosmo! Jag betalde 42 tusen för full buk sydda magmuskler också hela 4 cm.. Har du bokat konsultation?
Gilla

carilutan

Kvinna ·

29 jan, 2015

Beauty skrev:
Hej! Jag gjorde inte fettsugning hade inget fett enligt läkaren.. Har legat i med träning efter mitt sista barn och då när jag gick ner allt och va vältränad så fick jag aldrig väck den lösa huden på magen.. Kan se före och efter på min sida! Trodde jag hade lite fett runt höfterna men icke.. Kan bara prata gott om citadell jag är så nöjd med dem och Peter Cosmo! Jag betalde 42 tusen för full buk sydda magmuskler också hela 4 cm.. Har du bokat konsultation?

Men då har du gjort din läxa, att tränat duktigt 👍

Men tyvärr kan jag inte se några bilder än 👎Så jag får vänta ett tag.. Men jag väntar med spänning :)

Jag har ju verkligen oxå hört så himla gott om Citadell och speciellt Peter Cosmo..

Jag har bara varit på konsultation här i göteborg, på akademikliniken. Men där skulle jag betala runt 85.000 för en full bukop + fettsugning av höfter...

Tyckte de va väldans mycket pengar...
Jag vill vänta med konsultation tills jag känner att vikten är rätt samt att jag har tillräckligt med pengar 🙂
Gilla

Beauty

Kvinna ·

29 jan, 2015

carilutan skrev:

Beauty skrev:

Men då har du gjort din läxa, att tränat duktigt 👍

Men tyvärr kan jag inte se några bilder än 👎Så jag får vänta ett tag.. Men jag väntar med spänning :)

Jag har ju verkligen oxå hört så himla gott om Citadell och speciellt Peter Cosmo..

Jag har bara varit på konsultation här i göteborg, på akademikliniken. Men där skulle jag betala runt 85.000 för en full bukop + fettsugning av höfter...

Tyckte de va väldans mycket pengar...
Jag vill vänta med konsultation tills jag känner att vikten är rätt samt att jag har tillräckligt med pengar 🙂
Klokt att satsa på rätt vikt.. Ligg i med träningen det är så mycket värt de.. Tror också att träningen hjälpte mig efter op att återhämta mig så bra! Ja de va ett högt pris! Jag betade 84 för jag gjorde börsten samtidigt ;-)
Gilla

Fit4Life

Man ·

29 jan, 2015

Hej på er. Jag tog mod till mig och laddade upp bilder på hur jag ser ut drygt 1 mån efter full bukplastil. La som ny tråd med namn "Bukplastik *bilder*" :) kolla gärna. Där kan ni också se hur min navel blivit.
Gilla

Anonym användare

29 jan, 2015

Fit4Life skrev:
Hej på er. Jag tog mod till mig och laddade upp bilder på hur jag ser ut drygt 1 mån efter full bukplastil. La som ny tråd med namn "Bukplastik *bilder*" :) kolla gärna. Där kan ni också se hur min navel blivit.
Ser jätte bra ut :-D Lääääääängtar ihjäl mig efter min op nu!!!!!
Gilla

Ophelia

Kvinna ·

29 jan, 2015

11 februari ska jag i samband med lårplastik och korrigering av bysten även korrigera buken. Då det är massor av hud kvar, landstinget gjorde den ( stor bukplastik, snitt höft från höft). Nu ska det dras ihop på sidorna hela vägen upp till armhålan. Blir snyggare resultat än ett tvärs över magen eller dra uppåt och sy under bysten sa kirurgen. Får lita på det. Om ni undrar varför jag nu gör en fjärde operationen, så beror det på att jag felbehandlats vid tumörsjukdomen och gick upp 70 kg på tre månader. Nu är min hudkostym alldeles för stor.blivit buk, överarmarna, bysten och lårens insida. Landstinget har stått för en del av kostnaden ( första bukplastiken och nu korrigeringen). Min kirurg tycker de borde stått för allt, så privat har jag fått halva priset på övriga operationener. Har inte fått känselbortfall vid byst, armar och hoppas inte få det på låren heller. Men buken har gett känselbortfall hela vägen höft från höft upp till naveln. Ett tag ned på låret, men det har gett med sig. Bukplastiken är den största operationen och ger nästan alltid mer eller mindre permanent känselbortfall av olika grad. Lycka till med era operationer. Ser fram emot min den 11 februari, den fjärde på 1 1/2 år. Det räcker nu ;-). Bysten ska korrigeras andra gången nu.. Har lärt mig att det inte är att bara bli opererad och sen återställd efter ett halvår. Och gäller att ha is i magen och hoppas alla nerver hittar tillbaka till varandra. Och om möjligt, var viktstabila sedan minst ett halvår, för går ni ned sen blir det häng igen :-(
Gilla

Fit4Life

Man ·

29 jan, 2015

cookie skrev:
Fit4Life skrev:
Ser jätte bra ut :-D Lääääääängtar ihjäl mig efter min op nu!!!!!
Tack !!! Ska bli jättekul att höra hur det går för dig. Du kommer säkert att bli supernöjd !!!!
Gilla

carilutan

Kvinna ·

29 jan, 2015

Beauty skrev:

Klokt att satsa på rätt vikt.. Ligg i med träningen det är så mycket värt de.. Tror också att träningen hjälpte mig efter op att återhämta mig så bra! Ja de va ett högt pris! Jag betade 84 för jag gjorde börsten samtidigt ;-)

Joo, men det har du säkerligen lite rätt i, att träningen kanske hjälpte till med återhämtningen, att du va såpass bra tränad innan.. Smart där, ytterligare ett skäl till att köra igång hårt :)

Jaa, men de e ju just det jag har hört innan, att man gjort en sådan stor op samt gjort bröst för samma peng..

Men det är ju inte bara det att jag vill ha de billigare, jag vill ju självklart göra de på ett bra å seriöst ställe. Men jag har hört så väldans bra om Citadell, så ah... why not 😀
Gilla

Beauty

Kvinna ·

30 jan, 2015

carilutan skrev:

Beauty skrev:

Joo, men det har du säkerligen lite rätt i, att träningen kanske hjälpte till med återhämtningen, att du va såpass bra tränad innan.. Smart där, ytterligare ett skäl till att köra igång hårt :)

Jaa, men de e ju just det jag har hört innan, att man gjort en sådan stor op samt gjort bröst för samma peng..

Men det är ju inte bara det att jag vill ha de billigare, jag vill ju självklart göra de på ett bra å seriöst ställe. Men jag har hört så väldans bra om Citadell, så ah... why not 😀
Du kommer inte ångra ditt val av citadell som du säger de ska vara bra och seriöst och det är kliniken suverän på!! Lycka till med träning ovh kommande op! ;-)
Gilla

Emm

Kvinna ·

30 jan, 2015

Fick frågan hur jag mår... Ehum skall jag vara ärlig... Sådär va... Värsta av allt jag tål verkligen inte morgon & spydde 40 ggr efter OP, inte så skönt för magen... Illamåendet var absolut det värsta... Nu ligger jag i soffan & bara väntar på att bli mindre öm & mindre handikappad... Ni som OP innan, ca hur lång tid tar det innan man kan ta sig upp själv?!.. Kommer helt säkert att vara värt det men är grymt tråk att bara ligga... Vandrar runt lite i husert på 1:a vån för det sa dr var bra för mig... :) Ha det fint alla från en rejält mörbultad tjej ii Gbg.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem