Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
undefined profilbild

Anonym användare

28 dec, 2014

Vi som ska göra bukplastik vinter/vår 2015!

Bukplastik

Här hänger vi som skall göra bukplastik vinter/vår 2015 :-)

172

Sortera efter

Nilla

Kvinna ·

12 mar, 2015

Ja på akademikliniken så ligger man i 2 nätter men så är det också dyrare.
Gilla

Britney

Kvinna ·

12 mar, 2015

Ingår fettsugning av kärlekshandtagen i det priset? 

Gilla

Nilla

Kvinna ·

12 mar, 2015

Jag har gjort stor bukplastik, flyttat naveln , fettsugit valken direkt under brösten samt det fettet mitt på magen alltså det som satt ovanför under och vid sidorna där gamla naveplatsen var samt pyttelite på höftkammarna. När jag kommit hem och orkar så kommer jag att lägga in en bild där man ser hur kirurgen ritat på mig. Snittet är lagt så att kroppsformen skulle bli så snygg som möjligt och kommer kanske inte döljas helt av trosorna men det var så jag ville ha det. Dvs snygg i baddräkt och klänning.
Gilla

Nilla

Kvinna ·

12 mar, 2015

Lyckades lägga in bilden med mobilen på min sida. Det tjocka strecket som bildar en glad mun var som jag valde att snittet skulle läggas då formen på min kropp blir finast på det viset. Under den glada munnen på min högra sida ser man ett litet streck typ högt upp på låret. Det är det som jag kallar höftkammarna där sög han bort plyttelite samt där de andra är på magen också. Totalt sögs det bort ca 700 ml o skinnet var ca 700 g.
Gilla

Anonym användare

13 mar, 2015

Spännande att ha hittat detta forum och läsa era berättelser.
Gilla

Anonym användare

13 mar, 2015

Superbruden skrev:
Spännande att ha hittat detta forum och läsa era berättelser.
Vet inte vad som hände men del av mitt inlägg försvann!
Gilla

Anonym användare

13 mar, 2015

Fattar inte men ser inte mina inlägg?! Ska göra Mommy makeover 16 mars.
Gilla

Marone

Kvinna ·

13 mar, 2015

Vi ser dina inlägg iallafall :) huvudsaken det!
Gilla

Marone

Kvinna ·

13 mar, 2015

Hej Presenterar mig här då jag ska göra en bröstförstoring kombinerat med en bukplastik den 22 april. Ska bli skönt att bli av med mina separerade magmuskler som gör att jag ser ut som jag är i sjunde månaden om jag inte spänner magmusklerna. Har fått frågan om "man får lov att gratulera" för många gånger då jag tillfälligt glömt att dra in magen. Har funderat på om jag helt enkelt är bara dåligt tränad, så det var skönt att få det bekräftat av läkaren att det var en separation av magmusklerna.
Gilla

bijoh

Kvinna ·

13 mar, 2015

Nilla skrev:
Lyckades lägga in bilden med mobilen på min sida. Det tjocka strecket som bildar en glad mun var som jag valde att snittet skulle läggas då formen på min kropp blir finast på det viset. Under den glada munnen på min högra sida ser man ett litet streck typ högt upp på låret. Det är det som jag kallar höftkammarna där sög han bort plyttelite samt där de andra är på magen också. Totalt sögs det bort ca 700 ml o skinnet var ca 700 g.

Alltså det är ju helt galet att du inte har så ont!!! Vad skönt för dig och grattis till avklarad op! Gör full bukplastik och bröst på fredag och räknar med att ha sjuuukt ont!

Gilla

bijoh

Kvinna ·

13 mar, 2015

Marone skrev:
Hej Presenterar mig här då jag ska göra en bröstförstoring kombinerat med en bukplastik den 22 april. Ska bli skönt att bli av med mina separerade magmuskler som gör att jag ser ut som jag är i sjunde månaden om jag inte spänner magmusklerna. Har fått frågan om "man får lov att gratulera" för många gånger då jag tillfälligt glömt att dra in magen. Har funderat på om jag helt enkelt är bara dåligt tränad, så det var skönt att få det bekräftat av läkaren att det var en separation av magmusklerna.

Bern there, done that. Folk har frågat många ggr om nummer fyra är på g

Gilla

Nilla

Kvinna ·

13 mar, 2015

bijoh skrev:

Nilla skrev:

Alltså det är ju helt galet att du inte har så ont!!! Vad skönt för dig och grattis till avklarad op! Gör full bukplastik och bröst på fredag och räknar med att ha sjuuukt ont!

Både min mamma och dotter tål stark smärta och förlossningarna mina upplevde jag inte som särskilt svåra. Den ena blev ett snitt och det var inte så jobbigt att bli frisk från. Jag tror man upplever smärta väldigt olika och även olika hur effektiv smärtlindring tar. Det visa sig att de starka smärtstillande som de ger med 6 timmars mellanrum hade jag bara fått var tolfte timme pga av att jag inte klaga om smärta.
Gilla

Anonym användare

13 mar, 2015

Hej alla,

gjorde en full bukplastik med ankarsnitt i tisdags 11/3 via landstinget på Sahlgrenska.

Totalt tog dom bort 2.3 kg hud och vävnad. 😲
Finns före och efterbilder på min sida. 😎
Trodde det skulle vara mycket värre efter operationen när det gäller smärta, men den är helt klart uthärdlig, har inte tagit något starkare än alvedon sedan jag kom hem i onsdags.
Trodde dock inte jag skulle klara av att åka hem i onsdags då jag inte ens kunde ta mig ur sängen på sjukhuset men sjukgymnasten hjälpte mig med tips och råd och väl hemma var det lättare än på sjukhuset.
Smärtan var helt klart värst första dygnet.
Dom drog dränet redan på sjukhuset vilket också var skönt att inte dras med hemma...
Det som är mitt största problem nu är ryggen som inte mäktar med att jag går framåtlutad. 😕
Gilla

BIMI

Kvinna ·

13 mar, 2015

Hoppar in här ska göra full buk den 18/3 längtig men nervös 😀 😢 i Ljungby .

Gilla

Marone

Kvinna ·

14 mar, 2015

Ser att det är många som har problem med ryggen pga ostkroksgången. Är det någon som fått tips från sjukgymnast hur man ska göra för att motverka denna problematik?
Gilla

Britney

Kvinna ·

14 mar, 2015

Jag har betalat in handpenningen nu och skrivit på kontrakt och allting så nu börjar det kännas mer verkligt att jag ska göra detta :)

Gudrunskan: Jag har inte hört talas om ankarsnitt för bukop tidigare, antar att det har att göra med hur stort ens hudöverskott är? Ser bra ut i alla fall! Hoppas det får läka fint!

Gilla

redelicious

Kvinna ·

14 mar, 2015

Hej!!! Jag gör stor bukplastik och bröstförstoring på samma gång på Clinic Strömstad den 28e april!! Känns helt overkligt men nu ska det äntligen bli av!!
Gilla

Marone

Kvinna ·

14 mar, 2015

redelicious skrev:
Hej!!! Jag gör stor bukplastik och bröstförstoring på samma gång på Clinic Strömstad den 28e april!! Känns helt overkligt men nu ska det äntligen bli av!!
Kul att se fler som ska göra samma som jag. Ska bli spännande att följa dig! Vi har ju datum väldigt nära varandra också :)
Gilla

BIMI

Kvinna ·

17 mar, 2015

I morgon den 18/3 ska jag till Ljungby och göra full bukplastik med ankarsnitt / T- snitt hoppas jag är på benen snart 😀

Gilla

BIMI

Kvinna ·

17 mar, 2015

👍 Lycka till snart då !

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem