Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Opticruise profilbild

Opticruise

Kvinna ·

06 mar, 2012

Vi som ska operera oss i MAJ 2012 Tråden!!

Bröstförstoring

Snart är det dax(även om det känns som en evighet😕) för oss MAJ tjejer!! Skulle vara kul om ni ville skriva en rad eller 2 i denna tråd.. 🙂

Vart ska ni operera er?

Vilken typ av operation?

När?

1:a op /om.op??

Jag ska göra min andra op,denna gång på Proforma hos Michael Olenius 21MAJ !

Gjorde min första op för 1 år sedan på SPC i Falun. Shit vilket misstag.. Där fick man inte välja stl,profil, nada..

Så inte nog med att jag fick MFD och muskelsmärta vart brösten för små och PLATTA(low profile) för min smak..

Nu ska jag flytta fram och dessutom ta större implantat och HIGH PROFILE!! JIIPPIIEE!! Längtar galet och hoppas hitta fler MAJ  tjejer att dela tankar och funderingar med..

Kram på er!!

805

Sortera efter

Frida

Kvinna ·

23 mar, 2012

Hejsan, Ska opa:s av Peter Cosmo den 28 maj. Provade endast 380 cc när jag var på konsultationen men efter att ha läst en del på forumet börjar jag tveka lite gällande storleken. Ska på nytt besök den 26 april för att spika storlek så det blir till att testa fler storlekar då. Är rädd för att jag ska tycka att det blir för litet? Är lite osäker på hur stort 380 cc blir egentligen, har 75A i dagsläget samt 12,5 mm i bröstbredd. Det är verkligen en djungel det här med implantat och storlekar! Är det någon som har koll på vad klinikerna åtgärdar i form av komplikationer? Kapselförsäkring ingår ju när man opa:s på Citadell, men hur ser det ut med de andra komplikationerna som kan uppstå?
Gilla

Casiopeia

Kvinna ·

24 mar, 2012

Frida skrev:
Hejsan, Ska opa:s av Peter Cosmo den 28 maj. Provade endast 380 cc när jag var på konsultationen men efter att ha läst en del på forumet börjar jag tveka lite gällande storleken. Ska på nytt besök den 26 april för att spika storlek så det blir till att testa fler storlekar då. Är rädd för att jag ska tycka att det blir för litet? Är lite osäker på hur stort 380 cc blir egentligen, har 75A i dagsläget samt 12,5 mm i bröstbredd. Det är verkligen en djungel det här med implantat och storlekar! Är det någon som har koll på vad klinikerna åtgärdar i form av komplikationer? Kapselförsäkring ingår ju när man opa:s på Citadell, men hur ser det ut med de andra komplikationerna som kan uppstå?

Dom korrigerar det mesta utan knussel. På så sätt har det inte varit några problem. När det gäller korrigering är min uppfattning att Citadellkliniken är den generösaste.

Gilla

Frida

Kvinna ·

24 mar, 2012

Vad skönt att höra. Tack för svaret! Får man fråga vad du hade för storlek innan op och varför du valde att lägga in större? Är som sagt lite tveksam gällande storleken, hellre lite för stort än för litet! 

Gilla

aemes

Kvinna ·

24 mar, 2012

Jag har op 15 maj hos clas lossing på carlanderska! Blir 500 bakom muskeln. Trodde aldrig jag skulle gå över 400 men med mina förbannade höfter så syntes knappt skillnaden. Haha! så 500 blir det och så håller jag tummarna tt jag sliper framflytt.:D
Gilla

Emime

Kvinna ·

24 mar, 2012

Hej Frida!

Jag provade bara 305cc när jag var hos Peter och ångrar mig så.. Har dock 20 mil att åka så åker inte dit igen innan op! Dock skrev Peter upp att 380cc hp var ett alternativ för mig men han hade inte detta implant hemma eftersom det var en ovanlig storlek.. Så att du provat 380cc men var det mp eller hp? Jobbigt att vela:) Mailade och frågade om jag fick prova 380 innan min op men eftersom det inte är en standard stl så måste jag bestämma innan att jag vill ha den:( Rädd att det blir för stort men ändå nyfiken! Känner som du efter att ha läst lite för mycket här på pof att jag börjar tveka!!

Lycka till!

Gilla

Frida

Kvinna ·

25 mar, 2012

Hejsan Emime,

Jag provade 380 cc mp, jag tycker egentligen att storleken rent visuellt är fin på mig men sedan började jag vela lite efter att ha läst att ca 15 % "försvinner" när man lägger bakom. Jag är 165 och väger 60 kg, tränar en hel del så jag vill inte att det ska bli för stortheller. Men som sagt det är det här med 15% som försvinner som spökar för mig.

Hoppas du får möjlighet att prova innan op. De måste ju kunna beställa hem implantatet ändå, finns säkert fler än du som någon gång kommer att viljaha den storleken om det är så att du inte väljer den. Önskar även dig lycka till!=)

Mvh

Frida

Gilla

Casiopeia

Kvinna ·

25 mar, 2012

Frida skrev:

Vad skönt att höra. Tack för svaret! Får man fråga vad du hade för storlek innan op och varför du valde att lägga in större? Är som sagt lite tveksam gällande storleken, hellre lite för stort än för litet!

Jag valde inte att lägga in större (känner jag), det va en kompromiss som inte fungerade.

Jag hade 375cc och va nöjd storleksmässigt. Men jag fick problem med DB och MFD bland annat. För att "trycka bort" min DB och få muskeln att sluta krama runt implantatet så föreslog min kirurg att vi skulle gå upp i storlek. Han föreslåg 550cc. VIlket skrämde mig rent ut sagt.

Jag tyckte då att min DB och MFD va så illa att jag ansåg att jag kunde acceptera att gå upp i storlek om det "botade" min db och mfd.

Nu blev så inte fallet. Min DB och MFD är kvar och till råga på allt har jag bröst som för mig känns allt gör stora.

Du skriver hellre för stort än för litet. Med facit i hand så känner jag precis tvärtom, hellre för litet än för stort.

Det är lätt att lägga i ett par inlägg i bh´n eller ha en bra puch upp bh. Men ett par för stora är svåra att gömma och ger lätt mer komplikationer.

Jag fick rippling i hela klyftan, det hade jag inte med mina 375cc.

Gilla

Frida

Kvinna ·

25 mar, 2012

Jag förstår, det måste naturligtvis kännas väldigt jobbigt att inte lägga in den storlek som man egentligen vill ha samtidig som komplikationer uppstår i samband med det. Precis som du säger så är ju komplikationerna större vid större implantat vilket jag känner är en av anledningarna till varför jag är tveksam till att gå upp i cc (även om min ökning inte skulle vara i samma skala, funderar på 380 cc till 440 cc). Jag hoppas verkligen att du och kirurgen kommer fram till ett beslut som känns bra för båda parter och att du får de brösten som du längtat efter. Håller tummarna för dig!!!

Mvh

Frida

Gilla

boobiesvidern

Kvinna ·

03 apr, 2012

Hej.

Jag ska göra min op den 3 maj och det blir hos Jörg Bohn. Jag ska ant lägga 375cc el 400 cc bakom muskeln och inte att glömma det ska vara runda också.

Jag längtar verkligen har hört att Jörg och Cosmo är två av sveriges bästa!! annat vet jag Calanderska som har en anmälan mot sig.

HOHOHOHO..

Håller tummar och tår.

Gilla

encisen

Kvinna ·

03 apr, 2012

Måste bara skriva av mig att jag fick lånet hos MF, så nu känns det verkligt att jag ska göra op!!!!!! :D
NERVÖS REDAN!!!! 

Gilla

Opticruise

Kvinna ·

03 apr, 2012

boobiesvidern skrev:

Hej.

Jag ska göra min op den 3 maj och det blir hos Jörg Bohn. Jag ska ant lägga 375cc el 400 cc bakom muskeln och inte att glömma det ska vara runda också.

Jag längtar verkligen har hört att Jörg och Cosmo är två av sveriges bästa!! annat vet jag Calanderska som har en anmälan mot sig.

HOHOHOHO..

Håller tummar och tår.

Hoppas du blir nöjd nu då :) Har du fått bråka mkt med din gamla klinik ang. pip implantaten eller? Är det han Lossing?

Gilla

Frida_star

Kvinna ·

04 apr, 2012

Hej

dags för Op 2, den 15 Maj, Clas Lossing, Carlanderska.. oklart om strlk.. nu är det sagt 700 cc HP bakom muskeln.

Op1, feb-2009, Clas Lossing, Carlanderska, 500 HP bakom muselkn.

Gilla

Anonym användare

05 apr, 2012

Konsultation hos Örjan Gribbe (Proforma) bokad 23 april och operation 10 maj!! Tränar en himla massa tung styrketräning, så att sätta implantaten framför känns nästan givet. Jag är inte ute efter att få några stora bröst, utan bara NÅGRA bröst. Skulle helt klart klara mig med b-kupa, men är pga styrketräningen ganska bred och muskulös, så jag antar att jag kommer vara tvungen att ta lite större.. Kanske runt 400cc.  Är btw 175cm och väger runt 65kg. 

Eftersom jag aldrig har haft några bröst har jag absolut ingen koll på hur mjuka de bör vara... Mitt mål är helt klart att få naturliga och mjuka bröst (vilket logiskt nog skulle vara coh 1), men efter som jag inte vet hur ett par naturliga bröst känns och risken för rippling verkar vara större vid coh 1 så blir det nog mentor coh 2 för min del, släta. Har dessutom väldigt lite egen vävnad (dock relativt stora bröstmuskler).. Tror ni att risken för rippling är mindre för mig då mina bröst är rätt fasta och tighta nu pga att de är så vältränade? :)

Gilla

BumbleBeez

Kvinna ·

05 apr, 2012

Hej hej! Detta blir mitt första inlägg här. Jag ska OPa mig 10 Maj hos Peter Zachrisson på Art Clinic i Göteborg. Min första Förstoring gjorde jag på Kosmetisk Kirurgi i Falköping 370cc bakom muskeln men fick som många andra problem med att bröstmuskeln såg konstig ut. Min andra förstoring gjorde jag på Nackakliniken hos Gustav Aniansson 575cc Pip Ultra High. Detta resulterade i att min hud inte lyckades bära upp så tunga inlägg och nu har jag hängpattar. Dessutom har inläggen lixom "lossnat" i brösten och hänger löst i en skinpåse som en gång var mitt egna bröst. Böjer jag mig fram kan jag få in hela handen på baksidan av mina inlägg. Inte så snyggt. Efter att ha slaktat internet och pumpat alla jag känner på information så valde jag att gå till Peter på Art Clinik för att göra ett bröstlyft med ankarärr samt byta ut Pip till Mentor och flytta tillbaka inläggen bakom muskeln och gå ner till 450cc. Är måttligt nervös kan jag säga!
Gilla

kicki79

Kvinna ·

05 apr, 2012

Hej

9 Maj ska jag opereras Dr Tarnow på Carlanderska.

En dryg månad kvar, kändes som om tiden rusade fram ett tag, men nu står det stiiiiiiiilll :)

Gilla

Vanessa88

Kvinna ·

05 apr, 2012

Jag ska göra en bröstförstoring på Proforma clinic den 14 maj =) ska dit nu den 12e så då kommer jag väl bestämma mig lite närmare =D

Gilla

kicki79

Kvinna ·

05 apr, 2012

BumbleBeez

Förstår att du är nervös :-) Är du inte orolig att du ska få problem med muskeln igen?

Jag är så djäkla orolig över att få fula ärr med ankarlyftet :/

Gilla

kicki79

Kvinna ·

05 apr, 2012

Vanessa:

Du har inte bestämt någonting än? Har du nån koll på vad du tror att du vill ha?

🙂

Gilla

Anonym användare

05 apr, 2012

Och jag op på Victoriakliniken i maj!!! Verkar inte va så många som gör sin op där?!!! Man undrar lite varför?
Gilla

Vanessa88

Kvinna ·

05 apr, 2012

Jag har en bild framför mig men när jag kollat på exempel före och efter bilder tycker jag de ser så olika ut på alla fast de lagt in lika mycket osv. Men mellan 3-400cc, bakom muskeln. Vill ha runda!

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem