Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Opticruise profilbild

Opticruise

Kvinna ·

06 mar, 2012

Vi som ska operera oss i MAJ 2012 Tråden!!

Bröstförstoring

Snart är det dax(även om det känns som en evighet😕) för oss MAJ tjejer!! Skulle vara kul om ni ville skriva en rad eller 2 i denna tråd.. 🙂

Vart ska ni operera er?

Vilken typ av operation?

När?

1:a op /om.op??

Jag ska göra min andra op,denna gång på Proforma hos Michael Olenius 21MAJ !

Gjorde min första op för 1 år sedan på SPC i Falun. Shit vilket misstag.. Där fick man inte välja stl,profil, nada..

Så inte nog med att jag fick MFD och muskelsmärta vart brösten för små och PLATTA(low profile) för min smak..

Nu ska jag flytta fram och dessutom ta större implantat och HIGH PROFILE!! JIIPPIIEE!! Längtar galet och hoppas hitta fler MAJ  tjejer att dela tankar och funderingar med..

Kram på er!!

805

Sortera efter

Sweedie

Kvinna ·

03 jun, 2012

Ärligt? Att promenera till dagis tycker jag inte borde vara något problem. Men att börja jobba efter en vecka i butik... det hade jag inte velat göra. Men alla är vi olika och har olika ont. Det är svårt att förespå innan.

Gilla

Anonym användare

03 jun, 2012

Hej alla Maj-människor! :-) Hur mår ni och börjar ni kunna röra er normalt nu? Jag opererade mig 31/5 och nu börjar jag kunna ta mig upp själv från sängen osv men ont gör det...
Gilla

Anonym användare

03 jun, 2012

Hej! Ärligt talat hade jag inte fixat det. Nu tre dagar sen jag op:ade mig. Har också barn och har ej kunnat böja mig ens för att hjälpa eller dyl. Hade kanske kunnat gå till dagis men knappt....inte att rekomendera.
Gilla

Kär

Kvinna ·

03 jun, 2012

Jag hade inte jätteont efteråt men höll på att svimma när jag promenerade till Ica tre dagar efter.
Gilla

Pixi

Kvinna ·

03 jun, 2012

Jag har oxå fjällat på brösten!! Min hud har inte töjts ut så mycket då jag hade lite tomma innan, konstigt tycker jag.. Jag la framför så jag hade inte så jätte ont de första dagarna så jag klarade att vara ute och gå. Men tror det är väldigt individuellt. Hoppas det kommer att gå bra för dig!
Gilla

Anonym användare

03 jun, 2012

Ni som opat er på Proforma, fick ni märken av bh:n fram mot mitten där det är rynkor i tyget? Fått jättefula märken på brösten. :-/
Gilla

Opticruise

Kvinna ·

03 jun, 2012

Cassie13 skrev:
Ni som opat er på Proforma, fick ni märken av bh:n fram mot mitten där det är rynkor i tyget? Fått jättefula märken på brösten. :-/
Ja det fick jag, men de försvinner när du byter bh :-)
Gilla

Anonym användare

03 jun, 2012

Optic: Åh vad bra såg ju förskräckligt ut :-/
Gilla

kicki79

Kvinna ·

03 jun, 2012

Hahaha jag hade en likadan bh :) skitfula märken.
Gilla

Nyfikan

Kvinna ·

03 jun, 2012

Efter som det verkar stört omöjligt att få svar på min fråga i egen tråd så gör jag ett desperat försök här hos alla er som opererat sig. Jag ska göra lyft och förstoring på fredag men fortfarande velar jag om storlek men framför allt om höjd på implantatet. Efter vad jag sett här på forumet så tycker jag hög profil ger snyggast bröst då jag vill ha put upptill. Men är rädd att de implantatet blir för smala på mig, har en bröstbredd på mellan 15 och 16 när jag mäter precis i vecket alltså under brösten. Hur ska man tänka? Misstänker att Gunnar ringer i morgon och jag vill ha kött på benen. Har funderat på att ha 350cc eller 375. Snälla hjälp någon!
Gilla

Opticruise

Kvinna ·

03 jun, 2012

Mitt tips är att kika i implantatsguiden. Där kan du se vilka implantat du kan ha med din bröstbredd.. Är du säker på din bröstbredd? Låter stort..:s
Gilla

Nyfikan

Kvinna ·

03 jun, 2012

Har kollat listan och just därför jag blir tveksam:-/ googlade på hur jag skulle mäta och la måttbandet under mitt hängiga bröst och mätte från ena sidan till den andra just i vecket...
Gilla

Nyfikan

Kvinna ·

03 jun, 2012

Mätte en gång till... 14 cm så du hadde rätt... Men ändå väldigt brett om man jämför med andra, hur mycket mindre ska sedan implantatet vara?
Gilla

Opticruise

Kvinna ·

03 jun, 2012

Men har inte Gunnar mätt? Tror det är svårt att mäta själv.. Vad prata ni om för alternativ på konsultationeni
Gilla

Nyfikan

Kvinna ·

03 jun, 2012

Jo han har mätt men noterade inte vad han kom fram till, tyvärr diskuterade vi inte storlek så ingående då jag var där för jag ville ha ett utlåtande om magen och brösten var liksom i fall att jag ville göra dem, sen bestämde jag mig dagen efter och han svarar ku tyvärr inte på mejl, eller har inte gjort på mina tre iallafall, därför jag känner att jag vill ha lite hjälp med hur jag ska tänka när jag pratar med honom
Gilla

Opticruise

Kvinna ·

03 jun, 2012

Nyfikan skrev:
Jo han har mätt men noterade inte vad han kom fram till, tyvärr diskuterade vi inte storlek så ingående då jag var där för jag ville ha ett utlåtande om magen och brösten var liksom i fall att jag ville göra dem, sen bestämde jag mig dagen efter och han svarar ku tyvärr inte på mejl, eller har inte gjort på mina tre iallafall, därför jag känner att jag vill ha lite hjälp med hur jag ska tänka när jag pratar med honom
Okej men hålla på att mäta själv tror jag inte är nån ide.. Jag skulle om jag var du velat ha en ordentlig konsultation, är ju superviktigt så du verkligen väljer rätt.. Är ju omöjligt att sia om stl. så länge du inte vet bröstbredd.. Har du gjort ristest? Så du vet på ett ungefär hur mkt du vill ha?
Gilla

Nyfikan

Kvinna ·

03 jun, 2012

Japp velade mellan 325 och 350 men är inne på att gå upp till 375. Litar på att vi kan komma fram till rätt via telefon, han har ju sett brösten, mätt osv och har kort på dem, men vill vara förberedd. Fast eftersom ingen verkar kunna svara på hur man förhåller sig till inläggets bredd kontra brösten så får jag ha is i magen tills han ringer.
Gilla

Nyfikan

Kvinna ·

03 jun, 2012

Japp velade mellan 325 och 350 men är inne på att gå upp till 375. Litar på att vi kan komma fram till rätt via telefon, han har ju sett brösten, mätt osv och har kort på dem, men vill vara förberedd. Fast eftersom ingen verkar kunna svara på hur man förhåller sig till inläggets bredd kontra brösten så får jag ha is i magen tills han ringer.
Gilla

Opticruise

Kvinna ·

03 jun, 2012

Man brukar säga 5 mm upp eller ner.. Men finns ju de som har mkt bredare än bröstbredden men är ju en smaksak och beroende av vad kirurgen tycker..
Gilla

Opticruise

Kvinna ·

03 jun, 2012

Mentor 375cc,coh1 text, hp ,har en bredd på 12,0.. Alltså bör ju din bröstbredd ligga runt11.5-12.5 för bästa resultat..
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem