Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Opticruise profilbild

Opticruise

Kvinna ·

06 mar, 2012

Vi som ska operera oss i MAJ 2012 Tråden!!

Bröstförstoring

Snart är det dax(även om det känns som en evighet😕) för oss MAJ tjejer!! Skulle vara kul om ni ville skriva en rad eller 2 i denna tråd.. 🙂

Vart ska ni operera er?

Vilken typ av operation?

När?

1:a op /om.op??

Jag ska göra min andra op,denna gång på Proforma hos Michael Olenius 21MAJ !

Gjorde min första op för 1 år sedan på SPC i Falun. Shit vilket misstag.. Där fick man inte välja stl,profil, nada..

Så inte nog med att jag fick MFD och muskelsmärta vart brösten för små och PLATTA(low profile) för min smak..

Nu ska jag flytta fram och dessutom ta större implantat och HIGH PROFILE!! JIIPPIIEE!! Längtar galet och hoppas hitta fler MAJ  tjejer att dela tankar och funderingar med..

Kram på er!!

805

Sortera efter

BumbleBeez

Kvinna ·

05 apr, 2012

Jo jag är ju det som sagt... Men han säger att det går att motverka genom att kapa muskelfästet på något vis. Jag hoppas verkligen han har rätt. Visserligen skulle han göra om det annars men jag vill ju inte hålla på och skärna upp brösten hela tiden heller =/
Gilla

Anonym användare

05 apr, 2012

Hej!  Den 24/5 e de dax för mig att äntligen få ett par bröst :)

Ska lägga in 390-425cc, runda, bakom.

Gilla

boobiesvidern

Kvinna ·

05 apr, 2012

Opticruise skrev:

boobiesvidern skrev:

Hej.

Jag ska göra min op den 3 maj och det blir hos Jörg Bohn. Jag ska ant lägga 375cc el 400 cc bakom muskeln och inte att glömma det ska vara runda också.

Jag längtar verkligen har hört att Jörg och Cosmo är två av sveriges bästa!! annat vet jag Calanderska som har en anmälan mot sig.

HOHOHOHO..

Håller tummar och tår.

Hoppas du blir nöjd nu då :) Har du fått bråka mkt med din gamla klinik ang. pip implantaten eller? Är det han Lossing?

Hej.

Ja alltså Calanderska är väl i Blåsvädret just nu, men jag hoppas för er som redan ska göra eran opeation där att det lyckas.

För mig förde det bara med sig massa negativt men så är det väl ibland!

Jag hoppas själv på att bli supernöjd med Jörg!!!:-)

kram kram

Gilla

aemes

Kvinna ·

05 apr, 2012

Sen finns det ju tre olika "företag" på carlanderska som inte jobbar ihop på något sätt. Clas lossing har ju faktiskt ingenting med APS att göra, så kanske är synd att dra dålig publicitet över alla tre ifall bara en gjort fel.
Gilla

Himmel

Kvinna ·

05 apr, 2012

Var har du fått det ifrån att dom är i blåsväder för jag har då inte hört något? Och som aemes säger så är det flera skilda "företag" och läkare. Och jag har inte hört något negativt om Clas Lossing OCH han har aldrig använt PIP inplantat...
Gilla

Frida_star

Kvinna ·

06 apr, 2012

Jag känner 4 andra tjejer op lossing och med mig är vi fem brudar som op av Clas Lossing olika tillfällen och år! Ingen har fått komplikationer eller PIP implantat. han delar ut ett personligt mentor bevis på ens egna implantat. Clas har opererat bröst i över 30 år tom de som har haft bröstcancer, anledningen till varför jag valde honom är inte svår att list ut då alla får grymma resultat. På min förra klnsultAtion fråga jag om diverse komplikationer då svarade han att det är resultatet av dålig Kirurgi och det är ju faktiskt sant :)
Gilla

Sharon

Kvinna ·

09 apr, 2012

Dax för mig den 15 maj på Proforma om jag inte hinner banga ur innan dess haha..... Ju mer jag läser undrar jag om det är värt det. Jag har bröst, men gravitationen har ju varit framme... Jag kan leva med dem även om kläderna inte passar så bra längre och jag måste gå ner i bh-stl. Men inte är det kul. Det är lätt att glömma bort alla lyckade resultat  för de finns ju, men faaan om det blir katastrof. Vad har jag för utgångsläge då om jag måste plocka bort implantaten? En ännu mindre byst, tommare och dessutom med ärr efter lyftet? Datumet närmar sig och jag håller på och velar fram och tillbaka. Blir det för stort, för litet? Kan jag fortsätta träna? Vad händer om jag fortsätter deffa?Är profilen rätt?Hopplös människa!Skulle vara skönt att inte tänka på bröst åtminstone några timmar om dagen:)). Lycka till alla!

Gilla

Vanessa88

Kvinna ·

09 apr, 2012

Ja man vet ju aldrig hur det blir! Man kan inte annat än önska att det blir perfekt. Men om man tänker hur många bröstop som faktiskt görs så är inte risken stor att de ska gå fel.

Gilla

Sibylla

Man ·

09 apr, 2012

Hej!

Jag ska korrigeras den 15 maj på Art Clinic i Göteborg av Pelle Sahlin. Ska byta till mindre, 275 cc men hade egentligen velat ha ännu mindre men det tror inte Pelle blir bra så jag får lita på honom. Jag vacklar mellan att behålla de hårda tennisbollarna jag har till att ta ut allt och bli helt platt till att göra den operation som är implanerad. Jag kommer vara så försiktig med att träna och röra denna gången så att risken för att jag ska få kapsel är minimal. Det känns tråkigt att inte kunna träna, rida och spela golf som jag brukar på hela sommaren.

Gilla

pinkbutterfly

Kvinna ·

10 apr, 2012

Dax 7 maj på Citadell av Peter Cosmo!!!!! Längtar!!!
Gilla

kicki79

Kvinna ·

10 apr, 2012

Vanessa88 skrev:

Jag har en bild framför mig men när jag kollat på exempel före och efter bilder tycker jag de ser så olika ut på alla fast de lagt in lika mycket osv. Men mellan 3-400cc, bakom muskeln. Vill ha runda!

Hoppas att det går br :-)))

Gilla

kicki79

Kvinna ·

10 apr, 2012

BumbleBeez skrev:
Jo jag är ju det som sagt... Men han säger att det går att motverka genom att kapa muskelfästet på något vis. Jag hoppas verkligen han har rätt. Visserligen skulle han göra om det annars men jag vill ju inte hålla på och skärna upp brösten hela tiden heller =/

Ja.. Nej det är ju ingen höjdare att ligga på OP bordet. Ska han kapa muskelfästet? Låter läskigt, men han kan ju det här :)) Det kommer säkert bli kanon.

Gilla

Lovely Lily

Kvinna ·

10 apr, 2012

Op 15/5 och längtar! Endast 250 cc (doc tyckte 200cc) så jag får minst tuttar här =) Någon som har en aning om var jag hamnar i bh storlek? Ingen kan säga men kanske uppsktta? Jag har tomma tuttar i nuläget men kanske som en b om man skulle "samla ihop" vävnaden =) Vad tror ni? C kupa? jag hoppas på en snygg C kupa fylld med fasta tuttar =) =) (jag tror jag skrivit i denna tråd tidigare, så ledsen om jag upprepar mig...) Någon annan Sophiahemmet?

Gilla

Opticruise

Kvinna ·

10 apr, 2012

Lovely Lily skrev:

Op 15/5 och längtar! Endast 250 cc (doc tyckte 200cc) så jag får minst tuttar här =) Någon som har en aning om var jag hamnar i bh storlek? Ingen kan säga men kanske uppsktta? Jag har tomma tuttar i nuläget men kanske som en b om man skulle "samla ihop" vävnaden =) Vad tror ni? C kupa? jag hoppas på en snygg C kupa fylld med fasta tuttar =) =) (jag tror jag skrivit i denna tråd tidigare, så ledsen om jag upprepar mig...) Någon annan Sophiahemmet?

Jag hade en visuell liten B kupa innan operation, lade in 350/300 fick en liten C(visuell).. Så svårt att säga vad du får med en stor B kanske..  Varför ska du ha så små implantat?

Gilla

Trinna

Kvinna ·

10 apr, 2012

Hej hej!

Jag har idag preliminär bokat operation hos Tuve på Citadell.

15 maj blir det isf av.

Inte varit på konsultation än (25/4), men tror det blir runt 300, mellanprofil.

Vill gärna ha mjuka o naturliga o fylla ut mina tomma bröst (2 barn)...

Är jättenervös, men ringde dit idag för att fråga hur det såg ut med väntetider. Planerar nämligen en utlandsres i mitten av juni, men sköterskan jag pratade med tyckte det skulle hinnas med (läka, bli av med BHn osv), så hoppas hon har rätt.

Kommer låna det sista, då det inte hunnits spara ihop mer än 30.000.

Vääldigt sugen på att fixa till deg-magen oxå, men får vänta med den helt enkelt. En sak i taget!

:-)

Gilla

Trinna

Kvinna ·

11 apr, 2012

Blir konsultation imorgon ist. Nervööös!!
Gilla

Lovely Lily

Kvinna ·

11 apr, 2012

Lycka till! Ska du ha Mentor implantat?

Gilla

Lovely Lily

Kvinna ·

11 apr, 2012

Opticruise, jag kan inte ha större pga av bröstbredd eller liknande (ringde och pratade med kirurgen) men om jag byter till HP så ska det gå, så jag undrar egentligen vad skillnaden blir på bröstet... Mer put? Vill gärna ha relativt små bröst och ser mig själv i en C kupa... Men jag ska tillbaka på ny konsultation så vi reder ut detta. =)
Gilla

Trinna

Kvinna ·

11 apr, 2012

Lovelylilly: Vet ej. Vad skiljer de åt?
Gilla

boobiesvidern

Kvinna ·

11 apr, 2012

Hej.

Jag sa inte att det var någon speciell läkare utan jag sa att Carlanderska är i blåsvädret.

Men visst finns det tre läkare där.. Säger verken vem läkaren som har anmälts av 4 tjejer.

Men nu ska jag göra op den 18 april så det ska bli skönt. Jörg Bohn😀

Hoppas ni förstår och menar bara att ni ska fråga era läkare om de har någon anmälning el så går det att hitta på google.

Kram

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem