Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
92johansson profilbild

92johansson

Kvinna ·

25 sep, 2014

Vi som ska operera oss i November 2014

Bröstförstoring

Hej!

Imorgon åker jag och har min konsultation på Citadellkliniken i Landskrona och den 10 november ska jag opereras. Känns så himla konstigt ändå, väntat på denna dagen sedan jag var 16 år! Tror inte jag riktigt fattat än att innan detta året är slut så har jag nya bröst. Då är jag mitt nya jag, den jag velat vara i flera år.
Har förberett mig med inspirationsbilder & frågor inför imorgon. Vill vara så informerad och förberedd som möjligt! Hur snurrar era tankar? Vore kul att få kontakt med andra som ska opereras och höra allas tankar. Vart ska ni göra era?
Kram
277

Sortera efter

Rumpetossa

Kvinna ·

11 nov, 2014

Tjock skrev:
Jag minns inget från uppvaket hahaha. Kan jsg ha frågat? Näääää haha. Jsg är blond
Kanske var du, haha! Vem vet :-D vilken tid opade du dig? :) jag opade mig runt 12 tiden. Jag kommer ihåg att jag babblade om en massa karuseller >< att jag hade en sån fin dröm om tivoli. HAHAHAHA!
Gilla

Tjock

Kvinna ·

11 nov, 2014

Vilken tur, då va de inte jag haha. då va jsg redan på rummet igen:) oroades först på dan.)
Gilla

Rumpetossa

Kvinna ·

11 nov, 2014

Tjock skrev:
Vilken tur, då va de inte jag haha. då va jsg redan på rummet igen:) oroades först på dan.)
Ahaaa okej :-D då kanske de var den fjärde här på tråden :-) Har ni alla sovit gott föresten?
Gilla

CRM

Kvinna ·

11 nov, 2014

Jag har slutat helt med all medicin va tror du om de att sluta med antibiotikan med jag mådde så sjukt dåligt så jag bara kräktes! Eller ska jag på börja antibiotikan igen va tror du?
Oj, antibiotikan är ju superviktig! Du borde kolla upp om du inte ska börja en helt ny kur eller om det är okej att bara hoppa på igen och ta det du har kvar. Värst mår jag av morfinet. Det gör mig helt slut, så det tar jag bara till natten.
Gilla

CRM

Kvinna ·

11 nov, 2014

Grattis till nya brösten tjejer!!! Jag minns inte heller nåt från uppvaket :P Idag har jag varit på återbesök och klippt lite trådar och sådär. Allt såg kanon ut tyckte Peter :) Ska börja massera morgon och kväll. Vänster bröst sitter lite högre men det va han inte ett dugg orolig över. Fick en till bh med, så jag har att byta med :)
Gilla

92johansson

Kvinna ·

11 nov, 2014

CRM skrev:
Grattis till nya brösten tjejer!!! Jag minns inte heller nåt från uppvaket :P Idag har jag varit på återbesök och klippt lite trådar och sådär. Allt såg kanon ut tyckte Peter :) Ska börja massera morgon och kväll. Vänster bröst sitter lite högre men det va han inte ett dugg orolig över. Fick en till bh med, så jag har att byta med :)
Tack! :D åh va kul, längtar efter mitt återbesök. Har du lika ont nu som efter operationen eller har det avtagit rejält? Själv har jag fruktansvärt ont, typ träningsvärk x100 haha!
Gilla

92johansson

Kvinna ·

11 nov, 2014

Hur är er smärta? Jag lär få sova i en fåtölj inatt, kommer inte upp om jag ligger rakt i sängen :/ men tänker att det bara är några dagar och brösten är värda det! Tror det är bhn också som trycker + all svullnad.
Gilla

Beauty

Kvinna ·

11 nov, 2014

CRM skrev:
Jag har slutat helt med all medicin va tror du om de att sluta med antibiotikan med jag mådde så sjukt dåligt så jag bara kräktes! Eller ska jag på börja antibiotikan igen va tror du?
Oj, antibiotikan är ju superviktig! Du borde kolla upp om du inte ska börja en helt ny kur eller om det är okej att bara hoppa på igen och ta det du har kvar. Värst mår jag av morfinet. Det gör mig helt slut, så det tar jag bara till natten.
Peter sa de va helt ok att sluta med alla tabletter så jag ha gjort de för några dagar sedan. Trodde aldrig jag skulle bli så dålig av tabletterna hade inte knappt någon smärta efter min op men så mådde jag illa istället de va fan nästan värre haha!! Va oxå och tog stygnen idag. Så skönt och ska med börja massera morgon och kväll... Mina känns så stora men hoppas dem är svullna nu bara så de lägger sig lite annars är jag super nöjd med allt ;-)
Gilla

SuzieQ

Kvinna ·

11 nov, 2014

crm jag ska också OP på torsdag! Ska vara där kl 10
Gilla

SuzieQ

Kvinna ·

11 nov, 2014

Haha nu såg jag att du redan har opats! Nervös :-) ngn mer som har tid på torsdag?
Gilla

CRM

Kvinna ·

11 nov, 2014

92johansson skrev:
CRM skrev:
Tack! :D åh va kul, längtar efter mitt återbesök. Har du lika ont nu som efter operationen eller har det avtagit rejält? Själv har jag fruktansvärt ont, typ träningsvärk x100 haha!
Smärtan avtog rejält idag faktiskt! Nu har jag mest ont i rygg/nacke, eller när jag hostar :P Kan lättare dra mig upp ur sängen med hjälp av de få magmuskler jag har med, så det är skönt! Det blir bättre snart ska du se :) men hahha fy vad låååååångsamt man går nu!
Gilla

Tjock

Kvinna ·

11 nov, 2014

Jag känner mig lite hemsk, jag har typ ingen smärta alls, kittlar som fan... Jag kanske borde höra av mig haha? Kanske är grymt fel på mig!:O

Gilla

Rumpetossa

Kvinna ·

12 nov, 2014

Vissa får ju mindre smärta än andra :-) min syster hade ingen smärta alls dagen efter. Av vad hon sa ialf. Haha! Jag har dock fått en mardrömstutte. Mitt högra gör inte ont alls och har fått tillbaka ganska mycket känsel MEN min vänstra. Waaaah! Hur ont som helst. Hoppas verkligen det går över det också.
Gilla

Kekka

Kvinna ·

12 nov, 2014

SuzieQ- jag har op imorn! Hos Patrik L&E. Har fortfarande inte fattat. Känns som det är en månad kvar :P
Gilla

tyson

Kvinna ·

12 nov, 2014

Jag är ganska nervös. Ska opereras den 18, blev väldigt snabbt bestämt med kort varsel. jag valde först silimed 360 cc. Då jag tyckte de såg bra ut, stort tyckte jag, men passande. Kommer sedan på att det försvinner ca 50cc bakom muskeln så gick upp en storlek till 430cc. Tror det var den storleken läkaren tyckte passa mig bäst med när jag provade men jag tyckte det såg enormt ut. Så nu är jag lite nervös att det blir för stora bröst, jag vill ha lagom men inte heller för små...
Gilla

Boobs4me

Kvinna ·

12 nov, 2014

Åh grattis alla som gjort op nyligen :) Idag är det exakt 2 veckor tills min op! Känns jättekonstigt. Blev supernervös för någon dag sedan när det slog mig att det inte är lång tid kvar. Men idag är jag inte alls nervös :P haha! Tror däremot att jag kommer kissa på mig av nervositet när det väl är dags ;)
Gilla

loonette

Kvinna ·

12 nov, 2014

Jag betalade min operation idag... fast jag har nog ändå inte riktigt fattat att det är så kort tid (12 dagar!) kvar. Om två veckor kommer jag att vara hemma redan, och ligga och ha ont.❤️Men jag blev lite nervös i morse när jag fick mail om att det är tio dagar till Tunnel Run, för det var ju det som bestämde mitt operationsdatum - bad om den "första möjliga tiden efter den 22/11", eftersom jag inte ville missa det loppet.

Ser fram emot att få börja träna igen efter operationen, och att få köpa nya behåar! Typ alla mina är helt slut nu, men jag vill inte lägga pengar på det nu när jag inte vet hundraprocentigt vad jag får för storlek sen!

Grattis till alla er som redan gjort er operation!

Gilla

SarahBernhardt

Kvinna ·

13 nov, 2014

Nu har jag kommit hem efter op i Falköping på Kosmetisk Kirurgi.

Ivan är fantastisk, mina bröst är jättefina!! Så nöjd och det gör yttepyttelite ont, stramar mest.
Gilla

92johansson

Kvinna ·

13 nov, 2014

Min smärta har avtagit men ryggen gör något så fruktansvärt ont.. Håller på att bli galen! Bröt ihop och grät innan och ångrade till och med min operation..!haft problem med ryggen förut så denna bhn hjälper förmodligen inte mig. Hoppas verkligen denna smärtan avtar annars vet jag inte vad jag gör! Grattis till er som knappt känner något :)
Gilla

CRM

Kvinna ·

13 nov, 2014

92johansson skrev:
Min smärta har avtagit men ryggen gör något så fruktansvärt ont.. Håller på att bli galen! Bröt ihop och grät innan och ångrade till och med min operation..!haft problem med ryggen förut så denna bhn hjälper förmodligen inte mig. Hoppas verkligen denna smärtan avtar annars vet jag inte vad jag gör! Grattis till er som knappt känner något :)
Är du ute och rör på dig? Jag har inte alls lika ont i ryggen sen jag började gå ut och gå :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem