Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
92johansson profilbild

92johansson

Kvinna ·

25 sep, 2014

Vi som ska operera oss i November 2014

Bröstförstoring

Hej!

Imorgon åker jag och har min konsultation på Citadellkliniken i Landskrona och den 10 november ska jag opereras. Känns så himla konstigt ändå, väntat på denna dagen sedan jag var 16 år! Tror inte jag riktigt fattat än att innan detta året är slut så har jag nya bröst. Då är jag mitt nya jag, den jag velat vara i flera år.
Har förberett mig med inspirationsbilder & frågor inför imorgon. Vill vara så informerad och förberedd som möjligt! Hur snurrar era tankar? Vore kul att få kontakt med andra som ska opereras och höra allas tankar. Vart ska ni göra era?
Kram
277

Sortera efter

Nelle31

Kvinna ·

02 okt, 2014

CRM skrev:
Nelle31 skrev:
CRM skrev:
Bara 5 ynka veckor kvar nu!!!
Här är det 6v kvar men det är inte alls länge kvar ;) speciellt inte när man har väntat i 10 år!
Så roligt! Äntligen säger jag bara! Såg att vi är rätt jämna i längd/vikt. Vad är du inne på för storlek? :)
Ja underbart kul :) Vi ska åka till Thailand i mars och för första gången i mitt liv så längtar jag till att få strutta omkring i bikini ;-) Jag har asymmetriska bröst och ska lägga in olika mycket. Jag provade ut storlek till det minsta och det blir 500cc hög profil. Vad det blir på mitt större bröst vet jag inte än. Ska träffa kirurgen på onsdag och bestämma. Även om jag ska göra ett minilyft på det större med. Det låter ASMYCKET med 500 men det blev helt perfekt till min kropp. Inga bomber för det vill jag inte ha. Lagom stora till min kropp som ger ett naturligt intryck. När jag stod där framför spegeln med implantaten i bh:n så kände jag bara "detta är jag, så här skulle jag ha fötts". Underbar känsla :-) Kramar
Gilla

Nelle31

Kvinna ·

02 okt, 2014

CRM vad funderar du på för storlek?
Gilla

BabyFace

Kvinna ·

02 okt, 2014

Jag ska operera mig hos Peter Cosmo om allt går som det ska den 24e november! :D

Jag ska ner till Malmö på konsultation den 11e okt. Jag bor i Stockholm så det kommer att bli rätt mycket resor upp och ner, haha! Men det är det verkligen värt! Citadell verkar helt klart vara den bästa kliniken för mig.

Är det fler som ska op:a sig där i slutet av november? :)

Gilla

CRM

Kvinna ·

02 okt, 2014

Hur funkar ett minilyft? Själv ska jag göra ankarlyft
Gilla

sanna1991

Kvinna ·

03 okt, 2014

Jag funderar på att ringa kliniken och prata med dem! Vill ju absolut inte ha förstora bröst heller.. Svårt! Men ska nog kanske be om att få komma in och prova ut igen. Provade 250 utan att veta hur mycket det var och sa "ja absolut inte mer än så" haha så Anders tyckte jag skulle lägga in 290 eller 245 så valde 290! Har en väldigt tunn överkropp och smal midja så vill inte att det ska bli för mycket..

Jag har alltid velat ha en naturlig look därför jag väljer anatomiska! När jag var på konsultationen så sa Anders att jag absolut borde ta det eftersom jag annars kommer att få välidgt runda bröst! Det är olika från person till person men med mina förutsättningar sa han att jag skulle få två bollar om jag tog runda haha och det vill jag ju verkligen inte! Hade med mig en inspirationsbild på konsultationen med en tjej som lagt i samma som jag lägger in länken här om någon är intresserad :)!

http://www.artclinic.se/wp-content/gallery/breast-enlargement/k6-efter-fr-sida-21-ar-cpg322-295-cc_0.jpg

Gilla

92johansson

Kvinna ·

04 okt, 2014

Kul att så många hittat hit! Snart bara en månad kvar för min del, så himla sjukt är det?! Här har man väntat sedan man var 16 år och snart är det verklighet.. svårt att greppa!

Gilla

92johansson

Kvinna ·

04 okt, 2014

Samma för mig! Längtar som en dåre till nästa sommar då jag får gå runt i bikini och fina linnen! Ja när man stod där framför spegeln med implantaten i bhn så kände man verkligen att det är såhär man alltid ska ha varit! Är kär i mina bröst som jag kommer få, dom passar perfekt till mina lite bredare höfter och rumpa. Kroppen blir mer "jämn"!

Gilla

Boobs4me

Kvinna ·

05 okt, 2014

Beauty: Oj det är ju väldigt snart! :) så spännande! Jag funderar mycket kring storleken inför op. Har sett många som lagt in mindre än jag funderar på och fått stora bröst. Jag vill inte ha superstora. Min sambo kommer vara hemma första veckan och hjälpa mig. Då jag kommer vara sjukskriven så antar jag han får vara hemma för att ta hand om barnen, eftersom jag inte kan. Hur har du det? Någon som hjälper dig efter op? Vilken storlek/mängd vävnad har du i brösten nu innan op?
Gilla

Beauty

Kvinna ·

05 okt, 2014

Boobs4me skrev:
Beauty: Oj det är ju väldigt snart! :) så spännande! Jag funderar mycket kring storleken inför op. Har sett många som lagt in mindre än jag funderar på och fått stora bröst. Jag vill inte ha superstora. Min sambo kommer vara hemma första veckan och hjälpa mig. Då jag kommer vara sjukskriven så antar jag han får vara hemma för att ta hand om barnen, eftersom jag inte kan. Hur har du det? Någon som hjälper dig efter op? Vilken storlek/mängd vävnad har du i brösten nu innan op?
Vill heller inte ha några stora bollar jag har 200 egen vävnad men rätt tomma om man säger så efter 2 barn som har ammats. Jag tänkte mig 300cc ska till Peter den 14 okt för att bestämma storlek.. Jag längtar som tusan nu!! Min sambo ska vara hemma till och från han ska jobba lite med men sen ska jag få hjälp av vänner och min mamma... ;-) jag längtar men samtidigt orolig tiden efter ska ju även gör full bukplastik samtidigt men så skönt få detta gjort ;-) Jag tror att på många bilder är de svårt att få en uppfattning hur stora brösten är igentligen på vissa är de riktiga stora bomber fast man inte lagt in så mycket.. Svårt att de på bild tycker jag.. Jag tönkte jag ska ta kort när jag är och testar nu om någon vecka och se hur de ser ut på bild ;-) har testat med ristestet och då kändes 300 jättebra ;-)
Gilla

Rumpetossa

Kvinna ·

05 okt, 2014

Jag ska också operera mig hos Peter cosmo den 10 november :D
Gilla

Nelle31

Kvinna ·

06 okt, 2014

92johansson skrev:

Samma för mig! Längtar som en dåre till nästa sommar då jag får gå runt i bikini och fina linnen! Ja när man stod där framför spegeln med implantaten i bhn så kände man verkligen att det är såhär man alltid ska ha varit! Är kär i mina bröst som jag kommer få, dom passar perfekt till mina lite bredare höfter och rumpa. Kroppen blir mer "jämn"!

Iiiih va snygga vi kommer att bli ;-) Jag har med mer rumba och lår till min smala överkropp. Kommer att känna mig så mycket kvinnligare med ett par större bröst till min kropp. Tycker att det är skitsnyggt med former, bara men har ett par schyssta tuttar till det ;) Snart så blir drömmen verklighet!! Kram!
Gilla

Nelle31

Kvinna ·

06 okt, 2014

Ha ha, rumpa ska det va och man inte men..
Gilla

Nelle31

Kvinna ·

06 okt, 2014

CRM skrev:
Hur funkar ett minilyft? Själv ska jag göra ankarlyft
Ett minilyft innebär att man skär ett snitt runt bröstvårtan och sen som en kil nedtill under bröstvårtan. Sen stramar de upp med hjälp av "kilen" och i mitt fall så kommer bröstvårtorna att hamna på samma höjd. Det skiljer 1,5 cm i höjd i dag.. Hoppas att du förstod ;)
Gilla

indianen92

Kvinna ·

06 okt, 2014

jag ska operera mig där den 20e November! ;)

Gilla

indianen92

Kvinna ·

06 okt, 2014

BabyFace skrev:

Jag ska operera mig hos Peter Cosmo om allt går som det ska den 24e november! :D

Jag ska ner till Malmö på konsultation den 11e okt. Jag bor i Stockholm så det kommer att bli rätt mycket resor upp och ner, haha! Men det är det verkligen värt! Citadell verkar helt klart vara den bästa kliniken för mig.

Är det fler som ska op:a sig där i slutet av november? :)

Jag ska operera mig hos Cosmo den 20e november! ;)

Gilla

Dashuri

Kvinna ·

06 okt, 2014

Opererades av cosmo i torsdag, det värsta jag har varit med om haha, så fruktansvärt ont! Men han och personalen är den bästa som finns
Gilla

92johansson

Kvinna ·

06 okt, 2014

Rumpetossa skrev:
Jag ska också operera mig hos Peter cosmo den 10 november :D

Nej vad kul!! Vilken tid ska du opereras? :D
Gilla

92johansson

Kvinna ·

06 okt, 2014

Mailade Cosmo idag och bytte från 325 till 350, han sa att dom också funkade bra till min kropp så jag känner attt det är bäst att ta det större alternativet! Vill inte ha för brett mellan brösten. Känns sååå sjukt att det bara exakt 5 veckor kvar nu tills det är min tur!

Gilla

sanna1991

Kvinna ·

06 okt, 2014

Mailade också min kirurg och bytte inplantat från 290cc till 330. Han sa att jag kunde ta 345 men då måste jag ta hög profil. Så lyssnade på honom och ökade i bredd istället för put! Känns jätte bra
Gilla

dreyton

Kvinna ·

06 okt, 2014

Vad kul jag har tid den 14nov på laser och estetik. Valde 520 allergan soft touch :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem