Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
92johansson profilbild

92johansson

Kvinna ·

25 sep, 2014

Vi som ska operera oss i November 2014

Bröstförstoring

Hej!

Imorgon åker jag och har min konsultation på Citadellkliniken i Landskrona och den 10 november ska jag opereras. Känns så himla konstigt ändå, väntat på denna dagen sedan jag var 16 år! Tror inte jag riktigt fattat än att innan detta året är slut så har jag nya bröst. Då är jag mitt nya jag, den jag velat vara i flera år.
Har förberett mig med inspirationsbilder & frågor inför imorgon. Vill vara så informerad och förberedd som möjligt! Hur snurrar era tankar? Vore kul att få kontakt med andra som ska opereras och höra allas tankar. Vart ska ni göra era?
Kram
277

Sortera efter

Tjock

Kvinna ·

11 okt, 2014

92johansson skrev:

Tjock skrev:

92johansson skrev:
Tjock skrev:

Nu har jag bytt datum så för mig blir de 10 november hos cosmo! Sjuuuukt spännande!

Åh du också? :D vilken tid ska du opereras?

Ja!:) Jag vet inte, har du fått reda på det redan? :)

Nej jag kom på efter jag skrev att man inte får reda på det än haha! Tror man fick veta det två veckor innan op eller något :)

Ja haha, tänkte väl de! Blev orolig att de glömt mig ;)
Gilla

92johansson

Kvinna ·

11 okt, 2014

Petite skrev:
Idag har jag varit på konsultation!!! Det känns jätte bra. Jag kom fram till mentor 425cc HP, det kändes väldigt stort, men 375 kändes alldeles för likt det som jag hade innan jag fick barnen, o då ville jag ha större...

Åh va roligt!! Visst är det en härlig känsla efter man varit på konsultation? Det är nu två veckor sedan jag var på min, det går helt sjukt snabbt!

Gilla

92johansson

Kvinna ·

11 okt, 2014

Längtar som en galning tills jag kan börja köpa nya och fina bhar utan att känna ångest över att alla är för stora! Och varje gång jag shoppar nu och hittar ett fint plagg så tänker jag "kan jag ha detta sen?"  och "detta passar inte mig nu men efter operationen kommer det sitta skitsnyggt!"

Började gråta på jobbet igår när jag tänkte på att det bara är fyra veckor kvar nu och att min dröm ska gå i uppfyllelse. Är så glad!!
Gilla

CRM

Kvinna ·

11 okt, 2014

Den där med att de frågar om man kan tänka sig en tid vid 09 då man ändå har en bit att resa, och sen får tid 07 istället. Baaah kommer få åks mitt i natten!
Gilla

Petite

Kvinna ·

11 okt, 2014

92johansson skrev:

Längtar som en galning tills jag kan börja köpa nya och fina bhar utan att känna ångest över att alla är för stora! Och varje gång jag shoppar nu och hittar ett fint plagg så tänker jag "kan jag ha detta sen?"  och "detta passar inte mig nu men efter operationen kommer det sitta skitsnyggt!"

Började gråta på jobbet igår när jag tänkte på att det bara är fyra veckor kvar nu och att min dröm ska gå i uppfyllelse. Är så glad!!
Ja, en sjuk känsla när man stod där o provade, o sen åkte hem med känslan av att detta är påriktigt! Ännu bättre när min svärmor ringde o frågade hur det hade gått, o hejade på mitt val med att hellre ha lite större än för små! :) Åh, jag längtar som en tok tills man kan ta på sig linnen som sitter snyggt! Och bh:ar som inte glipar!!
Gilla

Linnéa.W

Kvinna ·

11 okt, 2014

Jag längtar som en tok efter att kunna luta mig framåt för att skrapa golvet i duschen utan känslan av att "men jösses nu ramlar de av!" :))
Gilla

Ubbelina

Kvinna ·

11 okt, 2014

Ja visst är det en underbar känsla?! Jag blir helt pirrig i magen när jag tänker på att det på måndag bara är tre veckor kvar! Har svårt att tro att det är sant, längtar så mycket!! Kommer bli såå nice att kunna köpa en snygg bikini och inte den enda som passar, wiiie! Och massa fina bhar, och verkligen kunna känna sig fin i dem, och sen att gå i linne! Nästa sommar kommer bli såå mycket roligare än alla andra ;)
Gilla

Nelle31

Kvinna ·

13 okt, 2014

Ubbelina skrev:
Ja visst är det en underbar känsla?! Jag blir helt pirrig i magen när jag tänker på att det på måndag bara är tre veckor kvar! Har svårt att tro att det är sant, längtar så mycket!! Kommer bli såå nice att kunna köpa en snygg bikini och inte den enda som passar, wiiie! Och massa fina bhar, och verkligen kunna känna sig fin i dem, och sen att gå i linne! Nästa sommar kommer bli såå mycket roligare än alla andra ;)
Precis så känner jag med :-) att äntligen få längta efter en sommar :) Åker utomlands i mars och har redan börjat kolla lite på bikinis även att jag inte kan köpa någon nu så tycker jag för första gången i mitt liv att det är såååå kul att spana på bikini och bh:ar :) Iiiih bara 4,5 v kvar nu.
Gilla

92johansson

Kvinna ·

13 okt, 2014

Fick hem alla papper idag! Ska börja förberedas inför operationen 08.00, känns ännu bättre nu när man vet vilken tid det sker! Fick hem pappret jag ska hämta ut receptet med idag, och tänkte betala operationen redan imorgon (senast 27e ska det betalas). Lika bra att göra det nu!

Gilla

Beauty

Kvinna ·

13 okt, 2014

Imorn ska jag på min sista konultation hos Peter och bestämma storlek på implanat. Tänktw även betala för kalaset ;-) nu är de verkligen nära.. Än är jag inte nervös med de blirl man säkert samma dag som de är dags!! Hoppas bara jag väljer rätt storlek de e så himla svårt tycker jag ;-)
Gilla

Tjock

Kvinna ·

13 okt, 2014

92johansson skrev:

Fick hem alla papper idag! Ska börja förberedas inför operationen 08.00, känns ännu bättre nu när man vet vilken tid det sker! Fick hem pappret jag ska hämta ut receptet med idag, och tänkte betala operationen redan imorgon (senast 27e ska det betalas). Lika bra att göra det nu!

Åh, då är jag nog först! 7.00 är det min tur. Lite nervositet kom smygande innan när jag öppnade kuveret. WIEEEE! Omg, börjar närma sig nu!

Gilla

Ubbelina

Kvinna ·

14 okt, 2014

Nelle31 skrev:
Ubbelina skrev:
Precis så känner jag med :-) att äntligen få längta efter en sommar :) Åker utomlands i mars och har redan börjat kolla lite på bikinis även att jag inte kan köpa någon nu så tycker jag för första gången i mitt liv att det är såååå kul att spana på bikini och bh:ar :) Iiiih bara 4,5 v kvar nu.
Ååh va härligt!! Jag vill också åka på semester, speciellt några månader efter op ;) haha! Jag har också kollat lite bikinis och bh-ar redan ändå. Så härligt att titta och veta att snart kan man ha dem där snygga!! Gud jag spricker av förväntan snart! Haha
Gilla

sanna1991

Kvinna ·

14 okt, 2014

Åhh såg att min första dag utan sportbh efter op kommer att vara nyårsafton nu blir det till att börja planera vad man ska ha på sig haha :D

Gilla

Yeny

Kvinna ·

14 okt, 2014

Jag ska operara mig på Laser & estetik 12/11 är såååå nervös! 

Jag ska ha allergan men det står mellan 330cc mellan profil eller 365cc högprofil, är så rädd att det ska bli förstort, när man läser här på forumet så blir ma lätt storleksbild, har en bild på min sida där jag har 365cc :) Ska iaf få prova på operationsdagen igen. 
samtidigt är man ju nervös att man tar för litet med haha 😉👍
Gilla

Petite

Kvinna ·

14 okt, 2014

Yeny skrev:

Jag ska operara mig på Laser & estetik 12/11 är såååå nervös! 

Jag ska ha allergan men det står mellan 330cc mellan profil eller 365cc högprofil, är så rädd att det ska bli förstort, när man läser här på forumet så blir ma lätt storleksbild, har en bild på min sida där jag har 365cc :) Ska iaf få prova på operationsdagen igen. 
samtidigt är man ju nervös att man tar för litet med haha 😉👍
Då ska vi opereras samma dag :) Jag är inte mycket längre än dig, men på min konsultation kom vi fram till 4/5cc hög profil från mentor, funderar på att byta till 400.... Men 375 mellanprofil kändes för litet... Det är skitsvårt verkligen!!!
Gilla

Lillan94

Kvinna ·

15 okt, 2014

Hej! Jag förstår dig till 100%! Jag har gått igenom exakt samma sak. Vi har typ nästan samma kroppsform så jag kan verkligen förstå vad du menar! Jag ska operera mig på Akademikliniken den 3 november. Vilken storlek har du valt på implantaten? Och vad hade du för basbredd? För jag kan tydligen inte fylla så mycket som jag egentligen vill. Har 12.0mm... Men jag ska inte klaga! Blir bara glad om jag får ett par fina bröst :)
Gilla

Yeny

Kvinna ·

15 okt, 2014

Jag vet inte om det är mig du menare, men för mig står det mellan allergan 365cc högprofil eller 330cc mellanprofil. dom två har samma bredd 122mm. tror man basbredd eller bröstkorg eller vad man säger var på 12cm:)  vi kollade på 385cc också men det blev lite för brett för mig! 

Så det står alltså mellan dom två implantaten och 365cc har 50mm i put medans 330cc har 41mm i put. 
Gilla

Linnéa.W

Kvinna ·

15 okt, 2014

Tjock och 92Johansson. Jag ska operera mig samma dag som ni och på samma klinik men har ej fått några papper än... Borde jag höra av mig och kolla att de inte blivit något fel tycker ni?
Gilla

92johansson

Kvinna ·

16 okt, 2014

Linnéa.W skrev:
Tjock och 92Johansson. Jag ska operera mig samma dag som ni och på samma klinik men har ej fått några papper än... Borde jag höra av mig och kolla att de inte blivit något fel tycker ni?

Hade jag varit du så hade jag ringt/mailat den sköterskan du blev tilldelad, för säkerhetsskull liksom! Kan juj vara att dina papper är lite försenade, men hade ringt ändå! :)

Gilla

92johansson

Kvinna ·

16 okt, 2014

Lillan94 skrev:
Hej! Jag förstår dig till 100%! Jag har gått igenom exakt samma sak. Vi har typ nästan samma kroppsform så jag kan verkligen förstå vad du menar! Jag ska operera mig på Akademikliniken den 3 november. Vilken storlek har du valt på implantaten? Och vad hade du för basbredd? För jag kan tydligen inte fylla så mycket som jag egentligen vill. Har 12.0mm... Men jag ska inte klaga! Blir bara glad om jag får ett par fina bröst :)

Vet inte vem du menar, men jag valde storlek 350 perthese, projektion 540 :) Kommer inte ihåg om jag hade 13 eller 11 mm i basbredd, mitt möte var för 3 veckor sedan så har glömt det mesta haha.. Hade först storlek 325 men var rädd att det skulle bli för brett mellan brösten så mailade min läkare och frågade om det funkade med 350 och det sa han att det var!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem