Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
92johansson profilbild

92johansson

Kvinna ·

25 sep, 2014

Vi som ska operera oss i November 2014

Bröstförstoring

Hej!

Imorgon åker jag och har min konsultation på Citadellkliniken i Landskrona och den 10 november ska jag opereras. Känns så himla konstigt ändå, väntat på denna dagen sedan jag var 16 år! Tror inte jag riktigt fattat än att innan detta året är slut så har jag nya bröst. Då är jag mitt nya jag, den jag velat vara i flera år.
Har förberett mig med inspirationsbilder & frågor inför imorgon. Vill vara så informerad och förberedd som möjligt! Hur snurrar era tankar? Vore kul att få kontakt med andra som ska opereras och höra allas tankar. Vart ska ni göra era?
Kram
277

Sortera efter

Linnéa.W

Kvinna ·

16 okt, 2014

92johansson skrev:

Linnéa.W skrev:
Tjock och 92Johansson. Jag ska operera mig samma dag som ni och på samma klinik men har ej fått några papper än... Borde jag höra av mig och kolla att de inte blivit något fel tycker ni?

Hade jag varit du så hade jag ringt/mailat den sköterskan du blev tilldelad, för säkerhetsskull liksom! Kan juj vara att dina papper är lite försenade, men hade ringt ändå! :)

Tack då gör jag det!

Gilla

SarahBernhardt

Kvinna ·

16 okt, 2014

Jag ska också till KKAB den 12/11! :)

Ska göra lyft hos Ivan.
Gilla

Petite

Kvinna ·

16 okt, 2014

SarahBernhardt skrev:

Ska göra lyft hos Ivan.
Wiie då ska vi va där samtidigt! Ska du bara lyfta, eller inlägg med? Har du vart på konsultation? Det är nära nu!!
Gilla

SarahBernhardt

Kvinna ·

16 okt, 2014

Petite skrev:
SarahBernhardt skrev:

Ska göra lyft hos Ivan.

Wiie då ska vi va där samtidigt! Ska du bara lyfta, eller inlägg med? Har du vart på konsultation? Det är nära nu!!

Skickade pm, fattade först inte hur jag skulle citera. Haha! Kul att du är inloggad :)

Lyft nu och förstorning sen när det läkt :) Ja, var det i augusti i Göteborg. 
Ja, nu kan tiden gå fort tycker jag! Är inte nervös alls, vilket känns skönt :) Du då?
Gilla

92johansson

Kvinna ·

20 okt, 2014

Exakt 3 veckor kvar! Inte ett dugg nervös, antar att det kommer dagen innan eller något! 💋

Gilla

Linnéa.W

Kvinna ·

20 okt, 2014

Samma här. Bara längtansfull! Har tid kl 11.00 så du har väl hunnit få dina nya fina bröst när jag blir inrullad. Ler
Gilla

Tjock

Kvinna ·

20 okt, 2014

Haha och jag är först!!! OMG. jag börjar bli nervös. Det är lite roligt att vi är tre tjejer som opas samma dag! :)

Gilla

Linnéa.W

Kvinna ·

21 okt, 2014

Ja det är det verkligen! Hoppas vi ses. Ler
Gilla

Anonym användare

21 okt, 2014

Den 17/11 ska bli underbart!!
Gilla

Rumpetossa

Kvinna ·

22 okt, 2014

Tjock skrev:

Haha och jag är först!!! OMG. jag börjar bli nervös. Det är lite roligt att vi är tre tjejer som opas samma dag! :)

Ska också opas den 10/11 hos cosmo :-D

Gilla

Linnéa.W

Kvinna ·

22 okt, 2014

Rumpetossa skrev:

Tjock skrev:

Vad kul att vi alla är här och hänger. Vilken tid opereras du?
Gilla

Tjock

Kvinna ·

22 okt, 2014

Rumpetossa skrev:

Tjock skrev:

Ouuuu! Skoj! Haha. Är det bara jag som börjar känna nerver? 2,5 vecka kvar!

Gilla

Beauty

Kvinna ·

23 okt, 2014

12 dagar kvar tills jag intar kliniken i Landskrona 7.00 är inte ett dugg nervös längtar mest som in i men är säkert inte lika tuff efter op men de är det säkert värt ;-)
Gilla

xxxx81

Kvinna ·

23 okt, 2014

Ibland kan jag inte fatta att jag ska göra det här på riktigt, svårt att ta in. Men om man inte fattar mentalt innan så blir det självklart efteråt när man provar kläder :)
Gilla

Anonym användare

23 okt, 2014

Längtar till min andra OP som bara den!!
Gilla

Rumpetossa

Kvinna ·

23 okt, 2014

Linnéa.W skrev:
Rumpetossa skrev:

Tjock skrev:

Vad kul att vi alla är här och hänger. Vilken tid opereras du?
Klockan tio ska jag vara där :-D
Gilla

Rumpetossa

Kvinna ·

23 okt, 2014

Tjock skrev:

Rumpetossa skrev:

Tjock skrev:

Ouuuu! Skoj! Haha. Är det bara jag som börjar känna nerver? 2,5 vecka kvar!

Nervositeten börjar smyga sig på :-P
Gilla

Linnéa.W

Kvinna ·

23 okt, 2014

Haha då var er kanske du och jag som de hade råkat dubbelvikt då. Först fick jag tid kl tio men sen ringde de och sa att de var tvungna att ändra till elva. Ler.
Gilla

Boobis

Kvinna ·

23 okt, 2014

Lillajag skrev:
Jag har lidit över mina icke existerande bröst sen jag var typ 14 år. Har tänkt väldigt mycket på op fram och tillbaka dem senaste åren men i somras tyckte jag det var nog när jag var tvungen att hitta ännu en bikini som i alla fall gjorde så det såg ut som om jag har något (typ omöjligt) och samma visa varje år. Så jag vågade äntligen berätta för mamma om mina känslor och hon förstod faktiskt ganska bra även om hon skulle fördra om jag inte opererar mig. Min syster tog det också bra och förstod mig. Min pojkvän som har vetat om mina komplex för mina bröst sen vi blev ihop eftersom jag vääääldigt sällan visar dem för honom. Och han har alltid sagt att han älskar dem och tycker den är jätte fina osv, så har han också förstått mig nu på senare tid. Han var rädd att det var hans fel när jag berättade att jag ville göra op men det är det verkligen inte. Den svåraste att berätta för var helt klart pappa, vi pratar inte om sådana saker med varandra. Så mamma berättade för honom om mina känslor och planer och sen tog han upp det med mig för någon vecka sedan. Han var inte för att jag skulle göra det men sa att det är mitt eget beslut och att det var svårt för honom att sätta sig i mina skor. Så aa jag får helt enkelt göra min op och dem stöttar väl mig mer (min pojkvän) eller mindre (mina föräldrar). Men jag är nöjd med det så min op blir som sagt på Laser&Estetik av Patrik Höijer den 13 november! :) Oj vad långt det blev! Men hur gick det för er andra med era nära och kära? :)

Känner igen mig såååå mycket med dig. Samma sak för mig, ännu en sommar, ännu en jakt efter en bikini som ska trolla fram något som inte finns, Ska opereras 12 dec, känns så skönt att äntligen gjort beslutet... Hoppas det går SUPER bra för dig

Gilla

Natalie93

Kvinna ·

24 okt, 2014

Opereras på citadellkliniken den 20e november av Tuve Mårtensson, ska ha perthese 550 cc!:) Längtar mer och mer för varje dag, förutom att jag är lite nojjig över narkosen!:)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem