Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
fluffigtt profilbild

fluffigtt

Kvinna ·

25 jul, 2015

Vi som ska operera oss i Oktober 2015

Bröstförstoring

Hej lite tidigt kanske men är så taggad på OP och är nyfiken vilka som ska operera sig samma månad! Så skriv gärna här så kan vi peppa varandra :D

Jag har min operation den 29 oktober hos Örjan Gribbe på proforma clinic!

158

Sortera efter

Elijza

Kvinna ·

26 okt, 2015

Då har ni en till här som inte har haft koll. Alla verkar ha stenkoll på profiler etc. Har litat helt på min läkare och här ligger jag 5 dagar efter operationen Bandage borttaget sport-bh på och bröstband. Känns som när man fått barn och mjölken rann till rejält i brösten. Men vilken känsla att se brösten att det är riktiga bröst och inte de där tomma påsarna som tittar tillbaka på en i spegeln. Lycka till nu på era operationer ni kommer bli så nöjda.
Gilla

Rundhunden

Kvinna ·

26 okt, 2015

Då är vi tre här som ska opereras av Patrik den 29:e, kul! Vilken tid har du? Jag opereras klockan 12.30 och velar också fortfarande med strl.
Gilla

Nyfiken70

Kvinna ·

26 okt, 2015

Ute lite i sista minuten kanske, men jag ska oxå opas i oktober. 29 oktober hos Patrik Höijer på Lase&Estetik :) Är lite nervös.. minst sagt. Det blir Motiva Ergonomix Demi, men har inte riktigt bestämt mig för storleken än. Runt 300 cc typ.. Patrik vill lägga in 340/360 men det känns alldeles för stort. Jag har gjort ristestet och även 3 dl känns något för stort. Tror att 250-280 skulle bli perfekt. Samtidigt säger ju alla att man ska ta lite mer än det som känns ok, så det lär väl bli 300 cc. Tror jag... 

Funderar oxå en hel del på reaktioner efteråt. Vill inte att det ska bli för uppenbart, samtidigt som jag inte vill att min rädsla för reaktioner ska påverka mitt val av storlek. Det är verkligen inte enkelt...  :)
Gilla

Nyfiken70

Kvinna ·

26 okt, 2015

Rundhunden skrev:
Då är vi tre här som ska opereras av Patrik den 29:e, kul! Vilken tid har du? Jag opereras klockan 12.30 och velar också fortfarande med strl.
Kul!! Jag opas 11.30, så jag måste vara precis före dig :)

Gilla

katta79

Kvinna ·

26 okt, 2015

Nyfiken70 va roligt att vi är fler och jag är den 3 som ska op jag har tid kl 14.15 och velar också om vilken storlek jag ska ha. Inte roligt när det bara är några dagar kvar.
Gilla

blomman93

Kvinna ·

26 okt, 2015

Här är en till som opas på ons (28e) och som inte heller har koll på något gällande bredd, höjd och put hit och dit! Men det känns faktiskt som att det kommer bli kanonbra och jag litar på att min kirurg vet vad han gör:) Jag vet knappt vad mina implantat heter, snacka om att man kanske är naiv?! Någon mer som skall opas på onsdag?:)

Gilla

booobisar

Kvinna ·

26 okt, 2015

Jag ska opereras på onsdag. Nervöst nu. Försöker städa undan lite och imorgon ska jag fylla kyl o frys så jag slipper handla på länge.
Gilla

fluffigtt

Kvinna ·

28 okt, 2015

Jag opereras också imorgon onsdag! Ingen fler på proforma imorgon? Lycka till nu tjejer!!
Gilla

Rundhunden

Kvinna ·

28 okt, 2015

Lycka till ni som opereras idag!!!
Gilla

katta79

Kvinna ·

28 okt, 2015

Lycka till alla som op idag☺
Gilla

Niceville76

Kvinna ·

28 okt, 2015

Elijza skrev:
Då har ni en till här som inte har haft koll. Alla verkar ha stenkoll på profiler etc. Har litat helt på min läkare och här ligger jag 5 dagar efter operationen Bandage borttaget sport-bh på och bröstband. Känns som när man fått barn och mjölken rann till rejält i brösten. Men vilken känsla att se brösten att det är riktiga bröst och inte de där tomma påsarna som tittar tillbaka på en i spegeln. Lycka till nu på era operationer ni kommer bli så nöjda.

Den beskrivningen var ju klockren! Själv är jag bara inne på andra dagen efter operationen och det är klart lite ovant att se en hylla när man tittar neråt. Antar att vi fåt ungefär samma storlek, jag satte in 325cc fast framför, hade knappa 75A innan. Jag mätte på en BH som jag hade hemma (för risteset) som har D-kupa och den var precis så stor som mina bröst nu, så D-kupa verkar det luta åt (låter stort, men man vänjer sig nog 👍)

Gilla

Niceville76

Kvinna ·

28 okt, 2015

Smulis11 skrev:
Niceville76 skrev:

På tisdag är det dags (!). Sitter och läser och alla verkar ha sån extrem koll och har jämfört alla möjliga alternativ, bredd, höjd, olika implantat, etc. Så nu börjar jag nojja över att jag inte har sån koll själv, jag har dock provat ut 2 gånger och senast sänkte vi profilen (vet dock inte från vad till vad) och storleken (från 400 till 350 tror jag). Men det såg bra ut när jag provade dem och det kändes som det räckte. Jag litar ju på min kirurg att hon har koll på min bröstbredd osv och gör det som blir snyggast utifrån det jag har idag. Är jag naiv eller är det fler som inte har lika detaljkoll som en del verkar ha? Inge fel i det, men det känns som man kan bli snurrig av för många val också...

Nåja, inte mycket att spela på nu, på tisdag sätts de in så får vi väl hoppas att det blir bra 🙂

Känner exakt samma som du, man blir mest snurrig av att kolla runt här och det är skitsvårt att jämföra o tänka sig hur det kommer att bli iom att det är så olika på alla. Dags på onsdag för mig! Lycka till!!!

Skönt att inte vara själv som inte har superkoll då.

Hoppas att din operation går bra idag, jag gjorde min igår och allt känns väldigt bra hittills (la ju framför muskeln så det känns bara lite i ärren, men jag klarar mig på alvedon). Nöjd med storleken är jag också, även om de just nu förstås känns lite puffiga och hårda, men det lägger sig ju med tiden antar jag.

Gilla

fluffigtt

Kvinna ·

28 okt, 2015

Nu är jag opad och klar kom från uppvaket för 20 min sedan mår toppen!! Hoppas det fick bra för er andra också <3
Gilla

Adi

Kvinna ·

28 okt, 2015

Hoppas allt gått/går bra för alla som opereras idag! Ser fram mot att kanske få läsa lite om det sedan? Själv ska jag på konsultation på fred och har prel bokat op till december....
Gilla

Elijza

Kvinna ·

28 okt, 2015

@niceville76. Ja jag kände att jag litade på Marianne. Så nu blir det ju en spännande resa och se hur brösten "sätter sig" på min kropp. Än så länge ser det bra ut. Drygt med sport-bh och bröstband. Svider och är öm i ärren. Men det går ju över. Hon satte bakom bröstmuskeln på mig då jag inte hade så mycket egen vävnad och för att kanten på implantaten inte skulle vara synliga. Se mera naturligt ut. Är dock fundersam på allt som skrivs här om muskelpåverkan. Vissa får det och vissa känner inte av det och jag är ju en träningsmänniska som funderar alldeles för mycket nu. Men tiden får utvisa.
Gilla

booobisar

Kvinna ·

28 okt, 2015

Sitter o väntar på att få komma in på operation just nu. Försenat här men snart är det min tur.fan vad jag är nervös!! Känns som o jag ska dö på operationsbordet o förut skrev jag testamente ang vem som ska få mina barn om jag dör . Inget glammigt med detta överhuvudtaget haha
Gilla

Smulis11

Kvinna ·

29 okt, 2015

Nu är operationen klar och dom var helg fantastiska på laser och estetik, inte haft så super inte, haft ont i ryggen inatt har sovit sen jag kom hem till och från. Det gör ont i revbenen o spänner lite i brösten känns som träningsvärk. Hoppas det inte blir värre än så här! :)
Gilla

Smulis11

Kvinna ·

29 okt, 2015

Smulis11 skrev:
Nu är operationen klar och dom var helt fantastiska på laser och estetik, inte haft så super inte, haft ont i ryggen inatt har sovit sen jag kom hem till och från. Det gör ont i revbenen o spänner lite i brösten känns som träningsvärk. Hoppas det inte blir värre än så här! :)
Gilla

Niceville76

Kvinna ·

29 okt, 2015

Härligt att allt gått bra hittills. Håller tummarna att det fortsätter så.👍

Själv inne på 3:e dagen och det har gått bättre än väntat, fick dock stora problem med halsbränna av antibiotikan, men med lite medcin för det också så är allt OK nu igen.

Gilla

Niceville76

Kvinna ·

29 okt, 2015

Jag har lagt upp en bild i min profil för den som är intresserad 😎. Någon annan som vill dela med sig att resultatet so far?

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem