Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
undefined profilbild

Anonym användare

04 feb, 2012

Vi som ska opereras i april 2012!

Bröstförstoring

Nu är det bestämt! Blir en av Clas Lossings sista kunder innan pensionen och det blir 650cc bakom muskeln med Mentor hög profil, ( finns det högre profil från Mentor?). Dela med er om vad ni ska göra! :D Själv är jag sjukt rädd för smärtan Och att kräkas efter narkosen *panik*.... Det känns dock tryggt att man får stanna över en hel dag och natt under övervakning av läkare och sjuksköterskor för att få hjälp med smärtstillande. När man blir stabil dagen efter får man åka hem. Det känns sjukt mycket bättre än att behöva åka hem direkt efter op..... Ställ gärna frågor men berätta vad ni ska göra så kan vi dela glädjen (Rockar)

520

Sortera efter

Citadellisa

Kvinna ·

09 maj, 2012

Trinna skrev:
Gokväll tjejer! Idag bokade vi solsemester!! Gud så härligt att åka utomlands o trivas bättre med min kropp!!
Oh så härligt. Vart ska ni å när? För första gången längtar jag efter sommaren på ett helt annat vis. Ja, ni brudar förstår ju vad jag pratar om ;)
Gilla

Trinna

Kvinna ·

09 maj, 2012

Det blir Mallorca, med barnen. :-D
Gilla

Trinna

Kvinna ·

09 maj, 2012

O visst känns det spännande inför sommaren!!
Gilla

mräv

Kvinna ·

09 maj, 2012

Trinna Va underbart! Förstår att du ser fram emot resan på många sätt. Dags att shoppa bikini nu då. Måste bara säga att du har fått otroligt fina bröst och att du har en snygg kropp. :) Är väldigt nyfiken på er som nästan inte haft ngn byst alls.. Hur ser era nya bröst ut nu? Kan no inte lägga upp ngn bild :) Idag är det 2 veckor sen jag opererades. Jag tror faktiskt att de är klara nu. Har ju framför muskeln så har en snabbare läkning. Brösten är mjuka och känns inte svullna längre. De ser väldigt naturliga ut... Nästan för naturliga :/ men jag ska inte klaga. Tycker ändå att de är fina :) Hade jag velat ha ännu piggare bröst hade jag fått lägga in mer cc och det ville jag inte ha.
Gilla

Trinna

Kvinna ·

10 maj, 2012

Mräv: Tack. De känns som de passar mig, känner mig så mycket mer propertionerlig! O det samma till dig! O måste vara skönt att känna att de känns färdiga o mjuka. Har du känsel i dem? För jag ser fram emot mer känsel o mjukhet. Rätt trött på Tortyren nu oxå. Inte heller van vid så tunnt laget under mina kläder, känner mig lite naken faktiskt utan vadderad BH ;-)
Gilla

mräv

Kvinna ·

10 maj, 2012

trinna!

Tack så jätte mycket! :) Jag har mkt mer känskel i bröstvårtorna nu än jag hade innan. Lite obekvämt, men jag har hört att det kommer lägga sig. Förutom omheten i vänster bröst efter lillans kliv på mitt bröst så känns allt som vanligt. Mina bröst ser nästan ut som de gjorde innan jag var gravid. Kan ha samma bh...hade en sparad faktiskt :)

föratår att du är trött på tortyren men tänk på vilken fin form du har fått redan! Är mannenn där hemma nöjd? :)

Gilla

Trinna

Kvinna ·

10 maj, 2012

Mräv: Haha, mannen är väl nöjd, men har inte riktigt fått tillträde om man säger så... Jag va så mörbultad i över 1 v, sen ont, uppsvälld o förstoppad i flera dagar o sen skadade han sin fot i helgen o har gått på kryckor!! Haha, så skadade familjen här!! Men han har fått hjälpa till med massagen ;-) Hur känns det nu efter dotterns lilla hyss? Har det lagt sig? O så skönt att du har en passande BH. Jag måste ut på shopping så småningom, saknar verkligen en normal o skönt sittande BH!! Aaaa!!
Gilla

smålandstös

Kvinna ·

11 maj, 2012

Jag har ingen känsel under bröstvårtan, känns konstigt. Däremot har jag fått tillbaka känslen på övriga bröstet och det är skönt.

Tror ni det är någon fara med att känna att det är lite "knöligt" på ena bröstet? Det är precis som om implantatet inte får plats. Det är på insidan mot klyftan på övre delen av bröstet som det gör lite ont och känner jag på bröstet kan jag känna en hård punkt som jag röra på.

Brösten är visserligen knappt 2,5vecka och huden har inte töjt sig helt - ska man ringa och rådfråga??

Gilla

Trinna

Kvinna ·

11 maj, 2012

Smålandstös: Det är säkert ingen fara, men är du orolig är det ju bättre att fråga.
Gilla

Vanessa88

Kvinna ·

11 maj, 2012

Daeva, vad svarade han? Har inte fått info om massage men man kan ju fundera....

Gilla

smålandstös

Kvinna ·

11 maj, 2012

Trinna, jag hoppas inte heller att det är någon fara, men jag väntar till nästa vecka för att ev ringa.

Men idag har mina bröstvårtor haft spel. Det har känts som "tuttfräs" hela dagen. Det kliat och pirrat i dem hela dagen så jag har knappt kunnat jobba. Hoppas det snart går över, kanske beror det på att jag snart ska ha ÄL och då får jag alltid öma bröstvårtor?

Skönt är det i alla fall inte.

Gilla

Trinna

Kvinna ·

11 maj, 2012

Hmm, jag börjar bli lite orolig för att min ficka i vänster bröst är för stor/djup. Den sidan vill inte stanna i sitt veck, eller strecket som Tuve ritade o bygeln ska sitta... Så fort jag tar av Tortyren så sjunker det bröstet ner... :-( Har mätt o det skiljer sig 2 cm från bröstvårta till under-veck. Iom detta ser de väldigt olika ut! Klämmer jag till det undertill ser de bra ut, o så släpper jag o det sjunker ner. Har mailat Tuve så får vi se vad han säger. Det fanns en tendens till detta redan vid första återbesöket, därför jag fick en hårdare/mindre BH... Hur har ni andra det? Är era bröst någerlunda lika?? :-(
Gilla

smålandstös

Kvinna ·

11 maj, 2012

Jag faktiskt mätte mina bröst idag på morgonen och då tyckte jag de var ganska lika -jag trodde nämligen det högra var större, men det är nog bara lite svullet och "kantigt" Det är det som jag tycker är lite knöligt. Men samtidigt upplever jag det vänstra större för min bröstvårta är lite större. Kan inte vara bra att stirra sig blind på sina bröst.💡

Två cm är ganska mycket - hur såg dina bröst ut innan?

Hoppas det rätta sig till för annars är väl risken att du får väldigt ojämna bröstveck. Fast samtidigt är dina bröst inte så gamla så det kan ju hända mycket i utvecklingen...

Gilla

Trinna

Kvinna ·

18 maj, 2012

Hej tjejer! Hur går det för er? Jag har idag köpt BH!! Woho! Vet iofs inte när jag får använda den, om det räcker ned 4 v med tortyren (tis nästa v). Har fortfarande problem med underpoolen/fickan på mitt vänstra bröst... Det håller sig på plats i Tortyren, men efter tex en lång-dusch så åker det neråt... Riktigt jäkla trisst, men men... Nån som vet hur man korrar det? Läst att det går att sy av fickan på nått sätt. Men blir det ärr undertill eller kanske genom vårtgården? Smålandstös: Jag hade lite odefinerad underveck redan innan, nästan så det såg ut som db... :-(
Gilla

Anonym användare

22 maj, 2012

hej

nu har det gått snart 4 veckor för mig hur ligger ni till?

jag har köpt mig en ordentlig sportbh med kupor på stadium den kostade 645kr och är bäst i test men det va den värd,

så den rekommenderar jag.

mitt västra bröst ligger efter och har gjort det hela tiden.

Gilla

Daeva

Kvinna ·

23 okt, 2012

Då har 6 månader passerat, hur har det gått för alla? Har ni varit på återbesök ännu? Är ni nöjda med resultatet?
Jag kan ju iaf säga att jag inte alls är nöjd. La in 350cc och tycker att det är alldeles för lite, mellanrummet mellan brösten är för brett dessutom. Tycker det ser lite dumt ut. Så jag ska väl fixa ett återbesök snart och se vad som sägs om en ny op. Jag har kikat runt på bilder, bloggar och sånt och känner att jag vill ha runt 500-600cc. Dock kan jag väl nöja mig med att detta inte var något som skulle vart möjligt med min första op då det inte gick pressa in mer än jag har. Alltid något :p
Gilla

Juli11

Man ·

23 okt, 2012

Jag är nöjd med mitt byte och jag upplever att de inte ser lika ihoptryckta ut som med mina gamla implantat. Till skillnad från dig skulle jag dock velat ha större mellanrum mellan brösten. Men man kan inte få allt ;-) Hoppas att du får det resultat du är ute efter men tänk också på att ny op innebär ny risk, ny läkning, tejpande osv.
Gilla

Sunpeace

Kvinna ·

23 okt, 2012

Högre än "hög profil" ska vara "ultra high profile" när det gäller Mentor, kollla med din kirurg :)
Gilla

Juli11

Man ·

23 okt, 2012

Sunpeace skrev:
Högre än "hög profil" ska vara "ultra high profile" när det gäller Mentor, kollla med din kirurg :)
Svarade du i fel tråd nu eller vad/ vem syftar du på?
Gilla

Trinna

Kvinna ·

23 okt, 2012

Hej hej. Jag är nöjd med stl, placering o inplantatmärke. Dock gjorde jag en korr för 1 v sen, för att flytta upp ena bröstet/förminska fickan. Blir detta bra, så är jag hel-nöjd. Tycker dock det va rätt jobbigt med en till operation. Smärta o orörlighet är inte min grej ;-)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem