Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
undefined profilbild

Anonym användare

04 feb, 2012

Vi som ska opereras i april 2012!

Bröstförstoring

Nu är det bestämt! Blir en av Clas Lossings sista kunder innan pensionen och det blir 650cc bakom muskeln med Mentor hög profil, ( finns det högre profil från Mentor?). Dela med er om vad ni ska göra! :D Själv är jag sjukt rädd för smärtan Och att kräkas efter narkosen *panik*.... Det känns dock tryggt att man får stanna över en hel dag och natt under övervakning av läkare och sjuksköterskor för att få hjälp med smärtstillande. När man blir stabil dagen efter får man åka hem. Det känns sjukt mycket bättre än att behöva åka hem direkt efter op..... Ställ gärna frågor men berätta vad ni ska göra så kan vi dela glädjen (Rockar)

520

Sortera efter

Daeva

Kvinna ·

07 maj, 2012

Tack till er som svarade på mitt inlägg ang massagen. Hmm blir lite fundersam här och kanske ska slänga iväg ett mail till min kirurg trots allt, för jag tycker att mina bröst sitter väldigt "fast", kan inte direkt trycka ihop dem eller något utan de sitter där de sitter. Men är kanske för tidigt att säga. Är drygt en månad sedan min op nu. Och jag vet faktiskt inte ens om jag har släta eller texturerade 😲 Var inget jag ens tänkte på att det fanns, skulle kanske läst på här på forumet innan jag gav mig in i det här haha. Kan inte hitta att det står något speciellt på kortet jag fick med heller.

Gilla

smålandstös

Kvinna ·

07 maj, 2012

Är det någon som har "pirrningar" i sina bröst?

Brösten är idag, 12 dagar. Om jag ska beskriva känslan så är det som när foten har somnat och när man får "liv" i den igen. Det gör inte ont men det pirrar hela tiden.

Gilla

Anonym användare

07 maj, 2012

Ja samma för mig smålandstös :-) Opades 23/4
Gilla

smålandstös

Kvinna ·

07 maj, 2012

Kan det vara känseln som är på väg tillbaka, eller är det för tidigt?

Gilla

Citadellisa

Kvinna ·

07 maj, 2012

Samma för mej med pirret. Op 23 april
Gilla

Trinna

Kvinna ·

08 maj, 2012

Idag, 2v efter op mår jag skit!! Fryser o har ont i nacken (av sovställningen??) o är såååå hård i magen! Tycker med allt jag provat (katrinplommon, linfrön, diverse förstoppningsmediciner från apoteket, samt microlax) Den enda bra är väl att jag glömmer smärtan i armhålorna för en stund ;-)
Gilla

Citadellisa

Kvinna ·

08 maj, 2012

Rör du mycket på dej? Dricker mycket å ofta? Jag fryser ofta i brösten, jätte obehagligt. Spelar ingen roll hur mycket jag klär på dem. Någon annan som känner liknande? Vet inte om det har med nerverna å göra kanske. Känseln som kommer tillbaka? Usch... Å sova på rygg e inget roligt längre. Men men kämpa på, det blir ju bra till slut =)
Gilla

smålandstös

Kvinna ·

08 maj, 2012

Trinna; fy vad tråkigt att du inte mår bra, har du någon feber?

Citadellisa, jag fryser med lätt om brösten, känns helmysko. Tror också det kan vara nerverna.

Gilla

Trinna

Kvinna ·

08 maj, 2012

Citadellisa: Men två barn o en man som skadat foten, samt tillbaks på jobb så tycker jag att jag rör en del på mig... O så konstigt att du fryser om brösten, låter ju som nerver eller annat som jobbar! O ja, sova på rygg gör mig tokig! Smålandstös: Nä, ingen feber. Men mår lite bättre nu. Köpt ännu mer på apoteket, tabletter denna gången. Så hoppas det går över...
Gilla

Citadellisa

Kvinna ·

08 maj, 2012

Ja barn hjälper en att hålla igång. Jag var hård tills för 2-3 dagar sen. Nu e det mycket bättre. Så härligt när det släpper å man slipper se gravid ut mera =) jo, jag tror nog det kan ha med nerverna att göra. Men riktigt obehagligt när jag känner det. Å känns som det förstärks när man på riktigt fryser med. Gör nästan ont då.
Gilla

Anonym användare

08 maj, 2012

Trinna: Kan du inte liga på sidan? Jag sover på sidan sen ett par dagar tillbaka. Känner samma ang pirret men är väl antagligen allt som håller på att "lagas" kanske. Lääääängtar efter att bli av med tortyren och hitta fina BHar... :-) tiden går verkligen fort. Känns som det var igår operationen var ju :p
Gilla

smålandstös

Kvinna ·

08 maj, 2012

Ja det ska bli "kul" att köpa bh, men som jag sa till min man, att jag vet inte hur en bh ska sitta egentligen.

Jag har alltid försökt hitta en som inte glipar för mycket över ena bröstet, så att det syns när man böjer sig framåt och det har inte alltid varit lätt.

Gilla

Trinna

Kvinna ·

08 maj, 2012

Citadellisa: Har du nån vetevärmare? Lägg den på brösten... ;-) Blimedbröst: Jag tycket det drar i armhålorna när jag ligger på sidan. O har ont i den förbaskade senan i höger arm som känns för kort. O ja, det ska bli kul att köpa både bh o bikinis! Vi åker nog utomlands runt 10/6 så ska bli såå kul att fylla ut en ovandel!! :-D
Gilla

LittleMom

Kvinna ·

08 maj, 2012

Jag känner oxå av den där kylande känslan. Vetekudde, smart. Trodde aldrig att man fick lägga en sån på, oj vad man tror mycket om dom där brösten. Haha
Gilla

mräv

Kvinna ·

08 maj, 2012

Vad jobbigt att fortfarande mår så kasst Trinna. Hoppas verkligen att det går över snart.

Mitt skvalpande har börjat avta men känner fortfarande luftbubblan i mitt vänstra bröst. Sååå obehagligt. 

Jag har mått väldigt bra och inte haft speciellt ont..MEN i lördags så låg jag och slumrade i soffan. Min lilla dotter till klätterapa (10 månader) klättrade upp på mig och trampade ett rejält kliv och drog foten neråt på mitt ena bröst..precis på bröstvårtan där såret är. Jag trodde jag skulle dö. Det gjorde sjukt ont så jag började nästan gråta. Kändes som stygnen gick upp. Fick ett stort blåmärke. Mailade kirurgen om detta och han ringde upp mig. Skulle jag bli svullen så skulle jag höra av mig med en gång, men annars verkade det inte vara ngn fara. Men jag är fortfarande väldigt öm..

Gilla

Anonym användare

08 maj, 2012

Åh fy stackare! Ja det är ju inte lätt för de små liven att förstå :-( Hoppas det går bra och att det inte händer nåt. Och Trinna förstår att det ska bli kul att gå på stranden med snygga bröst snart ;-) Guuud vad kul att fylla ut en bikini överdel som sagt. Hoppas det gör över snart med armarna då och att du kan sova ordentligt snart., :(
Gilla

Trinna

Kvinna ·

08 maj, 2012

Mtäv: Aj aj aj!! Hoppas inget blev skadat! Blimedbröst: Låg lite på sidan i soffan ikväll o med kuddar på rätt ställe så gick det faktiskt ok. Ska gå o lägga mig nu o se om jag kan förbereda för lite mer variation i natt! Gonatt tjejer!
Gilla

Citadellisa

Kvinna ·

08 maj, 2012

Värme på brösten. Att jag inte tänkt på det =) tack för tipset. Angående att ligga på sidan. Oh vad jag längtar efter att få sova på sidan. Men Tuve sa nej till det så länge man har tortyren (brösten läker) å sin kirurg ska man lyssna på. Så blir taskig sömn för min del ett tag till. Däremot avlastar jag ryggen lite genom att ligga på sidan när jag vaknar under natten. Olidligt annars.
Gilla

Trinna

Kvinna ·

09 maj, 2012

Han sa Nej till mig oxå ang sidan, men jag låg en kortis innan jag ändrade om med kuddarna, så har sovit helt ok i natt!!
Gilla

Trinna

Kvinna ·

09 maj, 2012

Gokväll tjejer! Idag bokade vi solsemester!! Gud så härligt att åka utomlands o trivas bättre med min kropp!!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem