Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
undefined profilbild

Anonym användare

04 feb, 2012

Vi som ska opereras i april 2012!

Bröstförstoring

Nu är det bestämt! Blir en av Clas Lossings sista kunder innan pensionen och det blir 650cc bakom muskeln med Mentor hög profil, ( finns det högre profil från Mentor?). Dela med er om vad ni ska göra! :D Själv är jag sjukt rädd för smärtan Och att kräkas efter narkosen *panik*.... Det känns dock tryggt att man får stanna över en hel dag och natt under övervakning av läkare och sjuksköterskor för att få hjälp med smärtstillande. När man blir stabil dagen efter får man åka hem. Det känns sjukt mycket bättre än att behöva åka hem direkt efter op..... Ställ gärna frågor men berätta vad ni ska göra så kan vi dela glädjen (Rockar)

520

Sortera efter

Sillis

Kvinna ·

22 feb, 2012

Kul att det var så många med samma datum som jag, 11 april :) Hur länge kommer ni att vara lediga efter operationen? Någon som vet hur lång tid det tar innan man kan röra sig någorlunda normalt? Om man lägger helt/delvis under muskeln?

Gilla

Brunett87

Kvinna ·

22 feb, 2012

Jag bokade op idag. Så den 24 april ska jag opereras på Proforma hos Örjan. Spännande och nervöst på en och samma gång!!
Gilla

mira_maria

Kvinna ·

01 mar, 2012

ja kanske inte så mycke för operationen som hur det blir efter. jag har ju tre barn o ett hem att ta hand om.  e rädd för att resultatet inte blir som jag tänkt o då jag e livrädd för allt va nålar heter så tänker jag på komplikationer o att man kanske måste tömmas å vättskesamlingar eller va det heter som händer vissa! tack för du fråga :) /mira maria

Gilla

Smurfen

Kvinna ·

01 mar, 2012

17 april på Proforma. Blir 5:e gången

Gilla

Sillis

Kvinna ·

01 mar, 2012

Brunett87 skrev:
Jag bokade op idag. Så den 24 april ska jag opereras på Proforma hos Örjan. Spännande och nervöst på en och samma gång!!

Det var några "olika bud" du fått från olika ställen. Blev lite nyfiken på vad du bestämde dig för till slut? :)

Gilla

Brunett87

Kvinna ·

02 mar, 2012

Sillis skrev:

Brunett87 skrev:

Det var några "olika bud" du fått från olika ställen. Blev lite nyfiken på vad du bestämde dig för till slut? :)

Jag va först inne på droppformade eftersom jag skulle slippa göra ett ankarlyft på vänster bröst om jag tog droppformade. Men efter att ha funderat ett tag kom jag fram till att det inte är droppformade jag vill ha så då kunde jag ju stryks VK från listan direkt. Hörde av mig till Liss och meddelade att jag ändrat mig och ville ha runda, fick ett nytt prisförslag och skickade ytligare 2mail som hade med op att göra, fick aldrig något svar trots simpla frågor men några va ang komplikationer så då kände jag att om jag inre fick nåt svar på enkla frågor så vill jag inte opas där. Sen AK kändes ju absolut bäst MEN absolut dyrast! Ville jag ha runda med ett lyft och kapselförsäkring samt att sova över på kliniken då jag har 20mils resväg så slutade det på 76 000:- ?! Så hörde av mig till Örjan han har ringt upp 3ggr, jätte trevlig och har svarat på mina frågor. Dock vill jag ev ha coh 2 vilket han inte verkar överförtjust i. Skulle egentligen gjort konsultation på op-dagen men coh 2 lär beställas så ska dit den 30mars. Så som sagt flera konsultationer är att rekommendera! Nu känner jag mig nöjd över valet :-)
Gilla

Anonym användare

02 mar, 2012

Ska opererAs 23/4 av Cosmo. Längtar till det är klart :-) Men är supernervös för smärtan efteråt!!! Aaaaa men men vill man va fin får man lida pin ;) Nån mer som ska op på Citadell?
Gilla

Sillis

Kvinna ·

02 mar, 2012

Brunett87 skrev:
Sillis skrev:

Brunett87 skrev:

Jag va först inne på droppformade eftersom jag skulle slippa göra ett ankarlyft på vänster bröst om jag tog droppformade. Men efter att ha funderat ett tag kom jag fram till att det inte är droppformade jag vill ha så då kunde jag ju stryks VK från listan direkt. Hörde av mig till Liss och meddelade att jag ändrat mig och ville ha runda, fick ett nytt prisförslag och skickade ytligare 2mail som hade med op att göra, fick aldrig något svar trots simpla frågor men några va ang komplikationer så då kände jag att om jag inre fick nåt svar på enkla frågor så vill jag inte opas där. Sen AK kändes ju absolut bäst MEN absolut dyrast! Ville jag ha runda med ett lyft och kapselförsäkring samt att sova över på kliniken då jag har 20mils resväg så slutade det på 76 000:- ?! Så hörde av mig till Örjan han har ringt upp 3ggr, jätte trevlig och har svarat på mina frågor. Dock vill jag ev ha coh 2 vilket han inte verkar överförtjust i. Skulle egentligen gjort konsultation på op-dagen men coh 2 lär beställas så ska dit den 30mars. Så som sagt flera konsultationer är att rekommendera! Nu känner jag mig nöjd över valet :-)

Åh, va skönt att du verkar ha hittat rätt! Lycka till med allt nu! :)

Gilla

Juli11

Man ·

02 mar, 2012

Jag ska göra en ny operation i april, på Proforma. Släta lite större implantat denna gång. Det blir min andra op

Gilla

Smurfen

Kvinna ·

02 mar, 2012

Juli11- vad har du för datum? Och vilken kirurg?

Gilla

Juli11

Man ·

02 mar, 2012

Örjan, 3 april :)

Du ska till Calle va?

Gilla

Smurfen

Kvinna ·

02 mar, 2012

Yes 😉

Gilla

Juli11

Man ·

02 mar, 2012

Smurfen- håller verkligen tummarna för dig! Det måste bli bra den här gången. Blir det byte också eller behåller du samma implantat?
Gilla

Smurfen

Kvinna ·

02 mar, 2012

Tack :) Behåller samma (även om jag skulle vilja byta) Men kan ju ändå inte göra dom större, så får se om det kan bli bra med den här profilen ändå :) Ska du byta stl?
Gilla

augusti11

Man ·

02 mar, 2012

Jag ska opereras 14 april i Örebro av Lars Bölander på Plastikkirurgen AB Jag ska göra lyft + förstoring, tänkte lägga in Mentor 450cc, hoppas det inte blir för stort, vill ju inte se ut som en Barbie lixom ;)
Gilla

Juli11

Man ·

02 mar, 2012

Smurfen skrev:
Tack :) Behåller samma (även om jag skulle vilja byta) Men kan ju ändå inte göra dom större, så får se om det kan bli bra med den här profilen ändå :) Ska du byta stl?
Ja, jag behöver mer bredd. Vill ha 450 men tror jag måste upp till 500 för att bredden ska bli optimal. Vill inte ha över 450 men får väl släppa den tanken. HP behåller jah
Gilla

Juli11

Man ·

02 mar, 2012

augusti11 skrev:
Jag ska opereras 14 april i Örebro av Lars Bölander på Plastikkirurgen AB Jag ska göra lyft + förstoring, tänkte lägga in Mentor 450cc, hoppas det inte blir för stort, vill ju inte se ut som en Barbie lixom ;)
Hur lång/ hur mkt väger du?
Gilla

Juli11

Man ·

02 mar, 2012

augusti11 skrev:
Hur lång/ hur mkt väger du?
Gilla

augusti11

Man ·

02 mar, 2012

158cm 64kg, har idag tomma urammade bröst så guu vad jag längtar, ska gifta mig i sommar oxå så det känns så himla bra :)))
Gilla

Juli11

Man ·

02 mar, 2012

Nu vet jag ju inte hur du ser ut men jag tror 450 blir bra i storlek.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem