Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
skytt profilbild

skytt

Kvinna ·

12 mar, 2017

Vi som ska opereras i april 2017

Bröstförstoring

Hej! Tänkte göra en copycat av tråden "alla vi som ska opereras i mars 2017". Är ni taggade?! Jag kan säga att jag är det! Jag opereras 11 April hos Johan Nordquist på bellakliniken. Jag har velat detta så otroligt länge, har aldrig riktigt haft några bröst utan går omkring med hm's super push up hela tiden, inte skönt... känslan att kunna gå i sport-bh t.ex kommer bli helt obeskrivlig. För att inte tala om hur otroligt skönt det ska bli att kunna BADA i sommar utan och skämmas eller ligga hemma på föräldrarnas soldäck hela sommaren och äntligen, äntligen kunna ha ett fungerande sexliv där både jag och min partner känner sog bekväma... Jag är 22 år, 161 cm lång och väger 54 kg. Berätta lite om er själva vet jag! Någon som ska op samma dag som mig kanske? Låt tråden glöda! :)

159

Sortera efter

Sommar2017

Kvinna ·

12 mar, 2017

Opererar mig 5:e april i Jönköping, 395 cc! Mycket efterlängtat efter att ha ammat 2 barn... Vad kostar din op?
Gilla

emwic

Kvinna ·

13 mar, 2017

Jag ska opereras på plastikakademin i Linköping den 25e april! Längtar som tusan. Det blir 300cc framför bröstmuskel samt ett ankarlyft :-)
Gilla

Linnea

Kvinna ·

13 mar, 2017

Hallå på er alla apriltjejer, här är en till som opas nästa månad! Känns så spännande att vi kan ha en egen grupp att skriva i nu efter att ha följt andra i flera månader! :)
Gilla

skytt

Kvinna ·

15 mar, 2017

Sommar2017: åh vad roligt! Inte långt kvar nu då! :) Min op kommer gå på 44800:-, vad betalar du?
Gilla

skytt

Kvinna ·

15 mar, 2017

Emwic: Ja man räknar ju ner dagarna om vi säger så, haha! Varför valde du framför, om jag får fråga?Lycka till! Hoppas allt går bra för dig! :)
Gilla

skytt

Kvinna ·

15 mar, 2017

Hej Linnea! Ja jag tänkte att vi kan skriva av oss lite, jag om inte minst. Stackars sambon som behöver lyssna på mitt tjat :p
Gilla

Linnea

Kvinna ·

15 mar, 2017

skytt skrev:

Hej Linnea! Ja jag tänkte att vi kan skriva av oss lite, jag om inte minst. Stackars sambon som behöver lyssna på mitt tjat :p

Haha, känner igen mig, min man har inte heller haft det lätt! ;) Men ju mer det närmar sig desto lugnare är jag med allt kring operationen, konstigt nog... Var värre innan med alla tankar som snurrade. Känner att jag kan ändå inte veta exakt hur det blir så får försöka följa magkänslan o tänka att det blir som det blir ... :) men visst funderar jag mkt, och när det närmar sig ordentligt lär jag bli nervös och säkert undra vad jag håller på med... xD
Gilla

cihi

Kvinna ·

15 mar, 2017

Jag ska opereras 10 april i Åbo. Jättenervös. Kliniken har bara funnits sedan sommaren 2016 så jag kan inte hitta mycket information om kirurgen även om jag sökt överallt. Sedan hittade jag att han jobbat på ett bra privat sjukhus, men nu då flyttat över till egen klinik.
Gilla

tina82

Kvinna ·

15 mar, 2017

Hej! Vad roligt med en apriltråd. Jag ansluter mig gärna😉 Jag ska opereras den 19/4 av Jörg Bohn på Citadellkliniken i Landskrona. Jag funderar mellan Motiva Ergonomix 450cc Full eller 590cc corse. Jag vet hur jag vill att brösten ska se ut efter operation men vet inte vilken storlek jag ska välja för att nå dit. Var först helt säker på 450 cc men nu är jag inne på 590 cc eftersom jag är rädd för att jag ska ångra mig och tycka att de blir för små. Det är såååå svårt😕
Är ni andra säkra på ert storleksval? 
Gilla

Linhog1901

Kvinna ·

15 mar, 2017

Hej jag ska opereras den 5/4... Var på sista konsultationen igår och bestämde storlek 375 cc mentor runda, bakom, mellanprofil... Jag ska även göra ett ankarlyft... Är osäker ändå på storleken och profil men min läkare ville helst 350 cc, känns som han helst inte vill göra stora bröst? ej heller högprofil... Han pratade rätt mycket om hur viktigt det var att inte ta förstora då de hänger sig fortare och de blir tunga o bära. Jag hade heller inte tänkt så mycket större utan velade mellan 375 och 400 hp... Jaja det känns ändå bra tror jag, alltid en liten chansning detta. Nån som kollat mentors olika storleker där finns de i olika coshive, vad betyder det? tex chosive 1 och chosive 11? är det fasthet på implantatet eller? glömde fråga min kirurg. Lycka till alla
Gilla

Missanna

Kvinna ·

15 mar, 2017

Hallå alla aprilbrudar :D Jag ska operera mig dem 3/4 på Clinic Strömstad sååååå sjukt taggad på denna dag. Blir antingen 375 eller 400 bakom muskeln, hoppas på 400 men han va inte säker att det skulle få plats då jag inte har några bröst alls idag. Jag får se vad jag vaknar upp med men jag hoppas på 400 :D
Gilla

tina82

Kvinna ·

15 mar, 2017

Missanna skrev:

Hallå alla aprilbrudar :D

Jag ska operera mig dem 3/4 på Clinic Strömstad sååååå sjukt taggad på denna dag. Blir antingen 375 eller 400 bakom muskeln, hoppas på 400 men han va inte säker att det skulle få plats då jag inte har några bröst alls idag. Jag får se vad jag vaknar upp med men jag hoppas på 400 :D

Jag har inte heller några bröst alls nu men jag kunde få Motiva Ergonomix upp till 590cc corse. Kan iof bero på att jag ammat två barncheeky 
Gilla

Missanna

Kvinna ·

15 mar, 2017

Kan ju vara så eftersom du ammat jag har knappt någon hud alls vid brösten men tror nog att det blir bra endå när man kollar andra med 400 så ser dom endå stora ut kommer nog bli lagom till min kropp :D
Gilla

Jess

Kvinna ·

16 mar, 2017

Va roligt äntligen en apriltråd! Jag ska opa mig 24/4 i Ockelbo har nu bestämt mig för 450 HP släta mentor :) börjar Verkligen närma sig nu!
Gilla

tina82

Kvinna ·

17 mar, 2017

Missanna skrev:

Kan ju vara så eftersom du ammat jag har knappt någon hud alls vid brösten men tror nog att det blir bra endå när man kollar andra med 400 så ser dom endå stora ut kommer nog bli lagom till min kropp :D

Det blir säkert superbra🙂 Jag är rädd för att 590 cc ska bli för stort och att 450cc ska bli för litet. Tänkte maila foto på hur jag tänkt mig slutresultatet ska bli så får vi se vad han säger. 
Nu är det snart dags för dig ju. Spännande!!!
Gilla

Tessk

Kvinna ·

17 mar, 2017

3/4 är det dags för mig. 355 och 400 cc ( storleksskillnad) plus ett ankarlyft. Motiva ergonomix full blir det bakom muskeln!
Gilla

cihi

Kvinna ·

17 mar, 2017

Jag är jätteosäker på storleken. Jag vill ha en c-kupa och min kirurg vill helst sätta in 350 cc, minsta han sätter in är 300 cc åt mig. Han sa att han går inte med på att sätta in något mindre som inte passar in... iofs skönt med en kirurg som har en åsikt.
Gilla

Mimmii

Kvinna ·

17 mar, 2017

Hej! Bokat op tid hos Johan Nordqvist 24/4! Velar mellan 350 och 400cc! Motivas runda rekommenderade Johan. Vill inte ha bomber, men vill inte ha för små heller...
Gilla

tina82

Kvinna ·

17 mar, 2017

Hej Mimmi! Roligt med fler i gruppen🙂 Vad har du för storlek nu?
Gilla

tina82

Kvinna ·

17 mar, 2017

cihi skrev:

Jag är jätteosäker på storleken. Jag vill ha en c-kupa och min kirurg vill helst sätta in 350 cc, minsta han sätter in är 300 cc åt mig. Han sa att han går inte med på att sätta in något mindre som inte passar in... iofs skönt med en kirurg som har en åsikt.

Hej! Dum fråga kanskeblush Men jag förstår inte hur sjutton de kan få in implantaten via bröstvårtan? Har han berättat hur de gör? Jag ska sätta in Motiva Ergonomix via armhålan🙂
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem