Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
skytt profilbild

skytt

Kvinna ·

12 mar, 2017

Vi som ska opereras i april 2017

Bröstförstoring

Hej! Tänkte göra en copycat av tråden "alla vi som ska opereras i mars 2017". Är ni taggade?! Jag kan säga att jag är det! Jag opereras 11 April hos Johan Nordquist på bellakliniken. Jag har velat detta så otroligt länge, har aldrig riktigt haft några bröst utan går omkring med hm's super push up hela tiden, inte skönt... känslan att kunna gå i sport-bh t.ex kommer bli helt obeskrivlig. För att inte tala om hur otroligt skönt det ska bli att kunna BADA i sommar utan och skämmas eller ligga hemma på föräldrarnas soldäck hela sommaren och äntligen, äntligen kunna ha ett fungerande sexliv där både jag och min partner känner sog bekväma... Jag är 22 år, 161 cm lång och väger 54 kg. Berätta lite om er själva vet jag! Någon som ska op samma dag som mig kanske? Låt tråden glöda! :)

159

Sortera efter

Petraa

Kvinna ·

18 apr, 2017

Missanna skrev:

Lycka till kommer gå superbra :D

Tack! Nu är klar! Jag är så lycklig just nu, men oj vad ont det gör haha, mannen får ta hand om 1åringen ett par dagar det är en sak som är säker :p
Gilla

Opbröst

Kvinna ·

18 apr, 2017

Petraa skrev:

Missanna skrev:

Lycka till kommer gå superbra :D

Tack! Nu är klar! Jag är så lycklig just nu, men oj vad ont det gör haha, mannen får ta hand om 1åringen ett par dagar det är en sak som är säker :p

Grattis till boobsen :)
Gilla

Thessi

Kvinna ·

18 apr, 2017

Opbröst skrev:

Thessi skrev:

Nu ligger jag här färdigopererad. Allt har gått bra, smärtan är ok och jag har precis ätit lite mat och druckit lite cola. Väntar på min make som snart kommer på besök. Måste säga att min upplevelse av Citadellkliniken är så positiv. Väldigt fin personal!

Kommer inte ihåg något från uppvaket, kräktes inte och inget illamående. Fick medicin mot det före op och det funkade bra.

Hann inte ens räkna till två innan jag var sövd. Nu sitter jag i sängen och funderar Hur länge jag behöver ha dropp. Stelt i armen. Inser ju att det kommer göra mer ont i brösten när smärtstillande släpper men just nu är det som sagt ok. Har lagt in 400 Cc bakom.

Jag har gjort lyft + förstoring .

Grattis till nya boobsen :)
Så kul att höra om citadellkliniken. Jag ska oxå göra op där fast i maj :) kan vara kul och läsa vad andra tycker osv :) vem op dig? :) Peter cosmo ska op mig i alla fall :)

Det var Dr Jörg Bohn som opererade mig. Exakt två veckor sedan idag. :)
Gilla

Opbröst

Kvinna ·

18 apr, 2017

Thessi skrev:

Opbröst skrev:

Thessi skrev:

Nu ligger jag här färdigopererad. Allt har gått bra, smärtan är ok och jag har precis ätit lite mat och druckit lite cola. Väntar på min make som snart kommer på besök. Måste säga att min upplevelse av Citadellkliniken är så positiv. Väldigt fin personal!

Kommer inte ihåg något från uppvaket, kräktes inte och inget illamående. Fick medicin mot det före op och det funkade bra.

Hann inte ens räkna till två innan jag var sövd. Nu sitter jag i sängen och funderar Hur länge jag behöver ha dropp. Stelt i armen. Inser ju att det kommer göra mer ont i brösten när smärtstillande släpper men just nu är det som sagt ok. Har lagt in 400 Cc bakom.

Jag har gjort lyft + förstoring .

Grattis till nya boobsen :)
Så kul att höra om citadellkliniken. Jag ska oxå göra op där fast i maj :) kan vara kul och läsa vad andra tycker osv :) vem op dig? :) Peter cosmo ska op mig i alla fall :)

Det var Dr Jörg Bohn som opererade mig. Exakt två veckor sedan idag. :)

Härligt :) vilken Storlek valde du? :)
Gilla

EricaD

Kvinna ·

18 apr, 2017

Imorgon är det min tur! 7:45 ska jag vara på Proforma och jag är först ut till OP. Har sprungit runt som en galning idag för att inte tänka på det och hålla nerverna i styr. Då kanske jag blir så trött så jag kan sova en liten stund i natt iaf. Haha!
Gilla

Petraa

Kvinna ·

19 apr, 2017

Opade mig igår är än så länge nöjd med resultatet, men jag funderar på bh-n som jag fick som jag ska ha på mig en vecka fram till återbesöket, kolla mina bilder så ser ni, han klippte bort hela kupan på bh-n och sa att jag skulle gå så? Vad har ni fått för bh direkt efter operation, svårt att ha tröja uppe på det där, det putar ju rätt bra, haha :)
Gilla

tina82

Kvinna ·

19 apr, 2017

Hej! Nu har jag äntligen genomgått min bröstförstoring och än så länge känns det väldigt bra. Grät när jag vaknade upp. Förstod inte att jag opererats fast att jag kände att jag hade ont. När de berättade och jag insåg att jag verkligen var färdigopererad grät jag av lättnad. Allt det jobbiga jag känt över mina bröst släppte. Jag hade väldigt ont i början. Fick Morfin men det räckte inte utan fick en dos till efter en stund. Efter det har jag inte alls haft den smärtan. Så klart gör det ont och det känns som jag har 10 kg liggandes över bröstkorgen. Men det onda är hanterbart speciellt då jag vet att det är en bra smärta som leder till för mig något gott. Ett tips till alla er som inte opererats än. Säg till om ni har så ont att det inte är hanterbart. Man mår så mycket bättre när smärtan är hanterbar. Kärlek till er alla❤️
Bilder finns i galleriet🙂
Gilla

EricaD

Kvinna ·

20 apr, 2017

Igår var det min tur att få de efterlängtade brösten. Det var Anna von Platen på Proforma som gjorde dom och jag kunde inte vara mer nöjd över både resultatet och hela vistelsen. En utförlig opberättelse kommer. Det vart iaf 450 runda mentor bakom muskeln. Jag har ont men långt mindre än förväntat. Och jag kan verkligen rekomendera både kliniken och kirurgen.
Gilla

Tussen

Kvinna ·

20 apr, 2017

EricaD skrev:

Igår var det min tur att få de efterlängtade brösten. Det var Anna von Platen på Proforma som gjorde dom och jag kunde inte vara mer nöjd över både resultatet och hela vistelsen. En utförlig opberättelse kommer. Det vart iaf 450 runda mentor bakom muskeln. Jag har ont men långt mindre än förväntat. Och jag kan verkligen rekomendera både kliniken och kirurgen.

Åh grattis! Har du möjlighet att lägga ut bild så man får se hur 450 mentor blev? Jag väljer själv mellan 450 och 500 :)
Gilla

EricaD

Kvinna ·

22 apr, 2017

Tussen skrev:

EricaD skrev:

Åh grattis! Har du möjlighet att lägga ut bild så man får se hur 450 mentor blev? Jag väljer själv mellan 450 och 500 :)

Absolut. Lägger upp en bild nu på hur de såg ut dagen efter OP och på onsdag lägger jag upp hur de ser ut efter en vecka. Hon försökte med 500 på mig men det reste sig i mellan brösten så jag hade fått "uniboob". Så jag är jätte nöjd med mina 450. Och jag slipper ångesten att känna att jag kunde gått större, för det kan jag inte. Har fått så stort det går utan att jag ska bli deformerad.
Gilla

Thessi

Kvinna ·

24 apr, 2017

20-dagars bild upplagd. Är nöjd. Vill ha naturlig look och tycker att de börjar få fin och naturlig form. Har dock fortfarande ganska svullna bröstvårtor och är lite spänd runt bröstvårtorna. Hoppas det släpper snart!
Gilla

MissC

Kvinna ·

24 apr, 2017

Så sjukt nervös nu! Op om 35 min!
Gilla

Thessi

Kvinna ·

24 apr, 2017

Lycka till MissC! :)
Gilla

Linnea

Kvinna ·

24 apr, 2017

MissC skrev:

Så sjukt nervös nu! Op om 35 min!

Lycka till, kommer gå kalasbra! :)
Gilla

Linnea

Kvinna ·

24 apr, 2017

Så fina Thessi! Härligt att du är nöjd! Har också uppdaterat med bilder nu när de inte är lika blåslagna längre, haha... Ett litet kollage med förebild bland annat - och lite skillnad är det allt...! :'D
Gilla

Thessi

Kvinna ·

24 apr, 2017

Linnea: Ser riktigt bra ut, fina dina bröst har blivit. :)
Gilla

Mimmii

Kvinna ·

24 apr, 2017

Väntar på op nu... min tur om ca 30 min!!
Gilla

Linnea

Kvinna ·

24 apr, 2017

Thessi skrev:

Linnea: Ser riktigt bra ut, fina dina bröst har blivit. :)

Åh så snällt sagt, tack så mycket! :)
Gilla

Linnea

Kvinna ·

24 apr, 2017

Mimmii skrev:

Väntar på op nu... min tur om ca 30 min!!

Lycka till tjejen!
Gilla

Mimmii

Kvinna ·

24 apr, 2017

Nyopererad och mår oförskämt bra (är väl inte så kaxig när lokalbedövningen släpper). Känns som en rejäl träningsvärk och den sitter mellan brösten och i ryggen. Är överlycklig över storleken! Det första jag sa efter att jag blev väckt va: "blev de jättestora?) Som svar fick jag: "nä, de blev perfekta" Andades med magen de första timmarna och de hjälpte mycket mot smärtan i brösten. Nu har jag fått macka med kaffe och ska snart försöka gå på toaletten. Hoppas ni andra mår toppen!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem