Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
skytt profilbild

skytt

Kvinna ·

12 mar, 2017

Vi som ska opereras i april 2017

Bröstförstoring

Hej! Tänkte göra en copycat av tråden "alla vi som ska opereras i mars 2017". Är ni taggade?! Jag kan säga att jag är det! Jag opereras 11 April hos Johan Nordquist på bellakliniken. Jag har velat detta så otroligt länge, har aldrig riktigt haft några bröst utan går omkring med hm's super push up hela tiden, inte skönt... känslan att kunna gå i sport-bh t.ex kommer bli helt obeskrivlig. För att inte tala om hur otroligt skönt det ska bli att kunna BADA i sommar utan och skämmas eller ligga hemma på föräldrarnas soldäck hela sommaren och äntligen, äntligen kunna ha ett fungerande sexliv där både jag och min partner känner sog bekväma... Jag är 22 år, 161 cm lång och väger 54 kg. Berätta lite om er själva vet jag! Någon som ska op samma dag som mig kanske? Låt tråden glöda! :)

159

Sortera efter

Mimmii

Kvinna ·

17 mar, 2017

tina82 skrev:

Hej Mimmi! Roligt med fler i gruppen🙂 Vad har du för storlek nu?

70A nu. 167 cm, 55 kg. Ser väldigt mycket fram emot att få bröst! :)
Gilla

tina82

Kvinna ·

17 mar, 2017

Mimmii skrev:
tina82 skrev:

Hej Mimmi! Roligt med fler i gruppen🙂 Vad har du för storlek nu?

70A nu. 167 cm, 55 kg. Ser väldigt mycket fram emot att få bröst! :)

Då har vi nästan samma storlek ju!
Det gör verkligen jag med. Att få känna mig lite mer kvinnlig är något jag längtat så efter🙂
Gilla

Mimmii

Kvinna ·

17 mar, 2017

Spännande! Är det någon mer som ska op:a sig hos Johan Nordqvist och Bellakliniken i v17??
Gilla

cihi

Kvinna ·

17 mar, 2017

tina82 skrev:

cihi skrev:

Jag är jätteosäker på storleken. Jag vill ha en c-kupa och min kirurg vill helst sätta in 350 cc, minsta han sätter in är 300 cc åt mig. Han sa att han går inte med på att sätta in något mindre som inte passar in... iofs skönt med en kirurg som har en åsikt.

Hej! Dum fråga kanskeblush Men jag förstår inte hur sjutton de kan få in implantaten via bröstvårtan? Har han berättat hur de gör? Jag ska sätta in Motiva Ergonomix via armhålan🙂

Det återstår att se :) det vet liksom inte jag heller. De gör ett snitt under vårtgården men sedan hängde jag inte riktigt med på de medicinska termerna på finska nå mer :) Jättefina bilder visade han i allafall, och ärren syntes inte alls.
Gilla

tina82

Kvinna ·

17 mar, 2017

Hahaha....det räcker ju att han vet som tur är😉 Kommer bli super! 
Gilla

Emelie_92

Kvinna ·

17 mar, 2017

Så kul med vår egna april tråd! Själv efter många års väntan ska jag opereras den 25/4 och längtar så himla mycket. Ska dit en gång till innan operations dagen så jag inte är helt hundra på storlek, ska ha motiva ergonomix men velar mellan 375 cc full eller 400cc full. Lutar mer åt 400cc full då jag känner mig rätt så kommer jag ångra mig att jag inte gjorde större! Det jag mest är nervös över är den första veckan efter operations dagen !, hur länge man kommer ha den värsta smärtan och om man bara kommer vara sängliggande! (Bor ensam så vet inte om jag ska ordna så en vän bor med mig första veckan eller om jag ska bo själv?) Sen undrar jag när man kan komma tillbaka till vardagliga sysslor som att laga mat, promenera osv. !
Gilla

MissC

Kvinna ·

21 mar, 2017

Hakar på här! Op 24/4 i Ockelbo!
Gilla

pollyy

Kvinna ·

21 mar, 2017

Hej aprilflickor! Opereras 5/4 på Noridka Kliniken, Stockholm. Har såå länge vela göra. Sjukt taggad. Endast haft telefonkonsultation men är rätt säker på storlek ändå, vi ska testa samma dag som OP 400 eller 450 cc bakom muskeln. Är en A kupa idag, men utifrån bilder tyckte han inte att det skulle bli förstort då jag han sa att jag har en bred bröstrygg och är lång. Tydligen kan implantaten se olika stora ut beroende på längd. Är själv 1.70 cm (60 kg). Längtar!!! Hur ser ni på höjden på implantatet? Bättre att ta högt för att dom ändå går ner sig efter ett tag?
Gilla

skytt

Kvinna ·

22 mar, 2017

Pratade med min chef ang sjukskrivningen igår. Endast positivt, jag berättade bara att jag ska opereras men inte för vad och att jag kommer bli borta 2-3 veckor. Hon sade inte så mycket utan var lika glad och positiv som vanligt (puh). Hur tog era chefer det? :)
Gilla

Missanna

Kvinna ·

22 mar, 2017

Berättade för min chef att jag skulle operera mig och vad jag skulle operera, hon tog de som att det det skulle vara vilken operation som helst och jag kommer vara borta 4 veckor. Läste mycket om andra som berättat och inte fått "beviljad" sjukskrivning, tråkigt anser jag.
Gilla

Jennii

Kvinna ·

22 mar, 2017

Hejsan! Jag opereras 3 april. Jag var på konsultation i måndags (20/3) och kom egentligen inte fram till mycket förutom att jag ska ha runda implantat bakom muskeln men velar mellan 425cc och 450cc. För min del lutar det mest mot Motiva just nu. Jag ska även ha high profile. Funderar på att åka till kliniken nästa vecka och testa implantaten igen så jag känner mig 100% säker! Jag har redan betalat så det är skönt att ha gjort det :) Har så många frågor jag kommit på i efterhand så känner mig som en riktig börda som ska ställa 10000 frågor på op dagen , hihi :p Är 19 år, 162cm och väger 52kg. Lycka till allesammans <3
Gilla

Petraa

Kvinna ·

23 mar, 2017

Hej, jag ska också operera mig den 18/4 på nordiska kliniken av Patrik höijer. Jag är så förväntansfull, för två år sen var jag där på konsultation och bokade en op.tid men blev gravid så var tvungen att avboka. Nu har liten precis fyllt 1år och jag var på ny konsultation igår. Känns så otroligt bra. Har ju drömmt om det här i såå många år.. Jag ska göra operationen genom armhålan är det fler som ska göra det? Lägga in 450 eller 500cc har inte bestämt mig än. Rädd att de ska bli för stora med 500 men och andra sidan vill jag ju ha stora då jag är totalt platt innan, så svårt att välja tycker jag. :)
Gilla

Jess

Kvinna ·

23 mar, 2017

Petraa skrev:

Hej, jag ska också operera mig den 18/4 på nordiska kliniken av Patrik höijer. Jag är så förväntansfull, för två år sen var jag där på konsultation och bokade en op.tid men blev gravid så var tvungen att avboka. Nu har liten precis fyllt 1år och jag var på ny konsultation igår. Känns så otroligt bra. Har ju drömmt om det här i såå många år..
Jag ska göra operationen genom armhålan är det fler som ska göra det?
Lägga in 450 eller 500cc har inte bestämt mig än. Rädd att de ska bli för stora med 500 men och andra sidan vill jag ju ha stora då jag är totalt platt innan, så svårt att välja tycker jag. :)

Spännande! Jag har stått och valt precis som dig mellan 450cc och 500cc men valet vart 450 är rädd att de blir för stort med 500cc blir nog stor skillnad med 450cc endå när man har små bröst innan :)
Gilla

Banannie

Kvinna ·

23 mar, 2017

Hej :) jag hoppar på här också. Jag ska opereras den 19 april hos tuve mårtensson på citadellkliniken. 475 cc bakom bröstmuskeln i demiprofi (har bröstbredd på 13.5 cm). Ska samtidigt göra en fettsugning av hakan :)
Gilla

Petraa

Kvinna ·

24 mar, 2017

åh vad roligt, jag är så sjukt taggad. Jag gjorde en tråd om vilken storlek jag skulle välja, och efter flera kommentarer så har jag beslutat mig för 500cc! Jag tror det kommer bli bra.
Gilla

skytt

Kvinna ·

24 mar, 2017

Har läst mycket på senare tid om min kirurg. Står några inlägg om att han inte vill hjälpa till vid ev fel och då korr skulle behövas. Att han är otrevlig mot de som varit utsatta för någon form av komplikation. Hur vanligt är det att få komplikationer? Borde jag byta kirurg? Under konsultationen sa han att han gör allt för mitt bästa och att jag ska bli nöjd osv, är detta bara prat? Vad tycker/tror ni? Vad borde jag göra? Försäkring?
Gilla

Bell

Kvinna ·

24 mar, 2017

Hej, Jag hakar gärna på tråden! Jag ska opereras den 4/4 av Anna Von Platen på Proforma Clinic i stockholm, supernervös! Har i stort sett ingen egen vävnad och har kommit fram till att jag ska lägga in 375cc HP Choesive II bakom muskeln.. Jag hoppas att det blir lagom på mig :) Kul att följa andra som också står inför operation!!
Gilla

Bell

Kvinna ·

24 mar, 2017

Hej! Jag har också bestämt mig för 375cc mentor HP, bakom muskeln (Cohesive 2). Då jag knappt har någon egen vävnad rekommenderade min läkare att jag tog Cohesive 2 för att det då är mindre risk för rippling (det är alltså lite fastare än om man tar Cohesive 1). Får jag fråga varför du valde mellanprofil och har du koll på om det skiljer sig mycket från högprofil? Det var nämligen läkaren som sa att jag skulle ha HP och kom på nu efteråt att jag egentligen inte vet skillnaden... Lycka till :)
Gilla

Bell

Kvinna ·

24 mar, 2017

Linhog1901 skrev:

Hej jag ska opereras den 5/4... Var på sista konsultationen igår och bestämde storlek 375 cc mentor runda, bakom, mellanprofil... Jag ska även göra ett ankarlyft... Är osäker ändå på storleken och profil men min läkare ville helst 350 cc, känns som han helst inte vill göra stora bröst? ej heller högprofil... Han pratade rätt mycket om hur viktigt det var att inte ta förstora då de hänger sig fortare och de blir tunga o bära. Jag hade heller inte tänkt så mycket större utan velade mellan 375 och 400 hp... Jaja det känns ändå bra tror jag, alltid en liten chansning detta.
Nån som kollat mentors olika storleker där finns de i olika coshive, vad betyder det? tex chosive 1 och chosive 11? är det fasthet på implantatet eller? glömde fråga min kirurg. Lycka till alla

Hej! Jag har också bestämt mig för 375cc mentor HP, bakom muskeln (Cohesive 2). Då jag knappt har någon egen vävnad rekommenderade min läkare att jag tog Cohesive 2 för att det då är mindre risk för rippling (det är alltså lite fastare än om man tar Cohesive 1). Får jag fråga varför du valde mellanprofil och har du koll på om det skiljer sig mycket från högprofil? Det var nämligen läkaren som sa att jag skulle ha HP och kom på nu efteråt att jag egentligen inte vet skillnaden... Lycka till :)
Gilla

Linhog1901

Kvinna ·

25 mar, 2017

Isabe-lle skrev:

Linhog1901 skrev:

Hej jag ska opereras den 5/4... Var på sista konsultationen igår och bestämde storlek 375 cc mentor runda, bakom, mellanprofil... Jag ska även göra ett ankarlyft... Är osäker ändå på storleken och profil men min läkare ville helst 350 cc, känns som han helst inte vill göra stora bröst? ej heller högprofil... Han pratade rätt mycket om hur viktigt det var att inte ta förstora då de hänger sig fortare och de blir tunga o bära. Jag hade heller inte tänkt så mycket större utan velade mellan 375 och 400 hp... Jaja det känns ändå bra tror jag, alltid en liten chansning detta.
Nån som kollat mentors olika storleker där finns de i olika coshive, vad betyder det? tex chosive 1 och chosive 11? är det fasthet på implantatet eller? glömde fråga min kirurg. Lycka till alla

Hej! Jag har också bestämt mig för 375cc mentor HP, bakom muskeln (Cohesive 2). Då jag knappt har någon egen vävnad rekommenderade min läkare att jag tog Cohesive 2 för att det då är mindre risk för rippling (det är alltså lite fastare än om man tar Cohesive 1).

Får jag fråga varför du valde mellanprofil och har du koll på om det skiljer sig mycket från högprofil? Det var nämligen läkaren som sa att jag skulle ha HP och kom på nu efteråt att jag egentligen inte vet skillnaden...

Lycka till :)

Hej det skiljer sig 1 cm i mentors på putet från mellanprofil och hp... jag tog mellanprofil för min bröstbredd är 13. Nu vill jag ha hp, velar hela tiden ;) men jag vet inte om jag törs ge mig på hp då. Får i så fall bli 400 cc hp med bredd 12,3 och put 5,1... 425 hade passat bättre 12,5 i bredd till min 13 men eftersom 400 känns stort redan vill jag inte gå så högt. Jag velar hela tiden och min kirurg ringer nu på måndag och då får han helt enkelt bestämma alltså... han har ju ändå sagt man kan gå ner 1 cm så kanske ska lita på det då, de vet ju bäst liksom och våga mig på hp.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem