Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
skytt profilbild

skytt

Kvinna ·

12 mar, 2017

Vi som ska opereras i april 2017

Bröstförstoring

Hej! Tänkte göra en copycat av tråden "alla vi som ska opereras i mars 2017". Är ni taggade?! Jag kan säga att jag är det! Jag opereras 11 April hos Johan Nordquist på bellakliniken. Jag har velat detta så otroligt länge, har aldrig riktigt haft några bröst utan går omkring med hm's super push up hela tiden, inte skönt... känslan att kunna gå i sport-bh t.ex kommer bli helt obeskrivlig. För att inte tala om hur otroligt skönt det ska bli att kunna BADA i sommar utan och skämmas eller ligga hemma på föräldrarnas soldäck hela sommaren och äntligen, äntligen kunna ha ett fungerande sexliv där både jag och min partner känner sog bekväma... Jag är 22 år, 161 cm lång och väger 54 kg. Berätta lite om er själva vet jag! Någon som ska op samma dag som mig kanske? Låt tråden glöda! :)

159

Sortera efter

Thessi

Kvinna ·

24 apr, 2017

Mimmii: Vad härligt att allt gått bra! :)
Gilla

Petraa

Kvinna ·

26 apr, 2017

Vad snygga tuttar ni fått allihopa! Grattis! Hur har nu det med smärta och så nu? Jag opade mig för 8 dagar sen, var på återbesök igår och hon sa att brösten var riktigt fina och fått jätte bra form med tortyren och bröstbandet, (bara 3 veckor till med det) haha.. hade så fruktansvärt ont till typ i förrgår då det helt plötsligt bara vände och ikväll är första kvällen utan värktabletter i huvudtaget och det känns riktigt bra!
Gilla

tina82

Kvinna ·

26 apr, 2017

Detsamma om dina :) Jag har haft riktigt galet ont fram tills igår. Idag 7:dagen är det helt okej men jag kör fortfarande med fulldos Alvedon och Ipren. Känns som en mindre mjölkstockning. Jag hoppas att det släpper helt snart. Jag undrar hur länge den här spändheten sitter i?! Veckor...månader?! Ska på återbesök i övermorgon. Så spänd på vad han ska säga om brösten :)
Gilla

Linnea

Kvinna ·

27 apr, 2017

tina82 skrev:

Detsamma om dina :)
Jag har haft riktigt galet ont fram tills igår. Idag 7:dagen är det helt okej men jag kör fortfarande med fulldos Alvedon och Ipren. Känns som en mindre mjölkstockning. Jag hoppas att det släpper helt snart. Jag undrar hur länge den här spändheten sitter i?! Veckor...månader?!
Ska på återbesök i övermorgon. Så spänd på vad han ska säga om brösten :)

Mina boobs är nu 3 v och spändheten är borta!
Gilla

tina82

Kvinna ·

27 apr, 2017

Linnea skrev:

tina82 skrev:

Jag har haft riktigt galet ont fram tills igår. Idag 7:dagen är det helt okej men jag kör fortfarande med fulldos Alvedon och Ipren. Känns som en mindre mjölkstockning. Jag hoppas att det släpper helt snart. Jag undrar hur länge den här spändheten sitter i?! Veckor...månader?!

Åhhh...så skönt för dig. Då hoppas jag att min också släpper om ett par veckor :)
Gilla

Linnea

Kvinna ·

27 apr, 2017

tina82 skrev:

Linnea skrev:

tina82 skrev:

Åhhh...så skönt för dig. Då hoppas jag att min också släpper om ett par veckor :)

Ja jag ville bara ge lite hopp! :D Hoppas det försvinner inom det snaraste för dig också! :)
Gilla

tina82

Kvinna ·

28 apr, 2017

Linnea skrev:

tina82 skrev:

Linnea skrev:

tina82 skrev:

Ja jag ville bara ge lite hopp! :D Hoppas det försvinner inom det snaraste för dig också! :)

Tack det var precis vad du gjorde också :) Tror boobsen lyssnade till dig också för sedan igår ömmar de inte längre när man råkar klämma åt dem. Idag var jag på återbesök och fick instruktioner om hur brösten skulle masseras...eller snarare tryckas inåt mitten för att sedan släppa. Vääääldigt skönt att det inte gör ont när man gör massagen :)
Gilla

Linnea

Kvinna ·

28 apr, 2017

tina82 skrev:

Linnea skrev:

tina82 skrev:

Linnea skrev:
tina82 skrev:

Tack det var precis vad du gjorde också :)
Tror boobsen lyssnade till dig också för sedan igår ömmar de inte längre när man råkar klämma åt dem.
Idag var jag på återbesök och fick instruktioner om hur brösten skulle masseras...eller snarare tryckas inåt mitten för att sedan släppa. Vääääldigt skönt att det inte gör ont när man gör massagen :)

Vad skönt!! :D Men vilka duktiga och lydiga bröst du har fått, haha! :) Nu blev jag lite nyfiken, vad syftar den massagemetoden till, vill ni påverka klyftan eller att bröstmuskeln ska släppa eller vad gör den? Jag ska massera/trycka neråt på ovansidan av bröstet för att få mer underpol! :) så det blir mkt bröstklämmande nu, hehe, skönt att det inte gör ont på dig längre! :)
Gilla

tina82

Kvinna ·

28 apr, 2017

Hahaha...visst är dom lydiga :D Ja du...vad den massagemetoden syftar till. Det är en bra fråga :D Jag tänkte inte ens på att fråga utan tänkte att...jaha...det är väl så alla ska göra....men tydligen inte :D Om jag ska våga mig på en gissning så är det för att mitt vänsterbröst har en lite ojämn form där det går inåt litegrann för att sedan bukta utåt igen. Det är knappt märkbart om man inte studerar brösten noga. Jörg var inte alls orolig för det utan sa att det är fullt normalt och kommer rätta till sig. Litar på honom till 100 % så det blir säkert super :) Så du ska trycka uppifrån :D Det slipper jag än så länge. Han var nöjd med hur de sjunkit hitintills och jag får tom ta av bröstbandet då och då och behöver knappt spänna det över brösten alls. Kan vi inte mixa våra bröst så hade de varit de ultimata brösten?! :D
Gilla

Fröken_M

Kvinna ·

28 apr, 2017

Hej alla! Nu hoppar jag in som ny i denna tråden!! Gjorde äntligen min bröstförstoring 24/4 på Akademikliniken! Nu börjar min man tröttna på mitt tuttsnack men jag behöver snacka mer! Kan inte riktigt fatta att jag har gjort det. Det lilla jag sett av dem så är jag så himla nöjd :) För min del gör det inte ont mer än under vänster bröst alltså nedanför stygnen.., tänker att de kanske tryckt där under operationen.. vad tror bi? Någon mer som opererat sig på Akademikliniken ? Ursäkta rörigt inlägg :) är lite i extas fortfarande!
Gilla

Petraa

Kvinna ·

28 apr, 2017

Haha det är samma här, mannen har ledsnat en del han med, först tjatet om att få dessa underbara bröst, sen gnället om hur jävla ont det gjort, nu försöker jag diskutera vilken bh och bikini jag ska ha och kanske köpa lite nya klänningar som passar bra till brösten :p
Gilla

Fröken_M

Kvinna ·

29 apr, 2017

Precis så! Och lägg till gnället kring - ska de kännas så här, är de för hårda ? Ska de verkligen göra ont där? Osv... sluta noja säger mannen. Jag är mest orolig för varför skulle det vara så här enkelt att få grymma bröst🙂
måste ni ha bh på Er eller vad rekommenderar er kirurg? Jag har en sport-bh som jag fick av kliniken att ha 3 veckor dygnet runt sen 3 veckor till på dagen..
Gilla

10813

Kvinna ·

29 apr, 2017

Nu har jag också äntligen fått nya bröst :) opererades i torsdags. Hur har ni det nu efteråt? Smärtan osv? Min mage är jätte uppsvälld och hård och den spänner, bränner osv vid stygnen när jag sätter mej upp och är uppe. Känns som bh:n nästa sitter för tight? Kan det vara så tro, man borde väl få ta av sej den en kort stund? Och det är med att massera, verkat vara så olika på olika kliniker. Ja fick ingen som helst info om det. Varför ska man masser?
Gilla

Mimmii

Kvinna ·

29 apr, 2017

Hej! Uppdatering: opererades i måndags, i torsdag "peakade" min smärta. Hade otroligt ont, främst ut i ryggen och vid bröstbenet. I fredags vände allt till det bättre, gick en långsam promenad på 1 km, smärtan upplevdes mer som ett tryck över bröstkorgen. Spänner en del efter aktivitet, men jag lägger en fryst grönsakspåse över brösten en stund och sen släpper det. Svider en del vid stygnen och jag är allmänt orörlig vad gäller armarna pga hårt åtsatt bh och bröstband. Gick upp 4kg (!) efter op... svullen mage m.m. Får hoppas det går över snart. Brösten känns för stora just nu, men hoppas det beror på svullnad! Planerar att börja jobba på onsdag. Hur har ni andra det?
Gilla

Fröken_M

Kvinna ·

29 apr, 2017

Jag opererades också i måndags och börjar jobba igen på onsdag.., är lite nervös för det. Just nu känns de rätt bra. Känns lite tungt när man går och jag tycker det är lite läskigt att ta av sport-bh när man ska duscha... känns liksom konstigt när stödet försvinner. Mitt högra bröst är lite mer svullet än de vänstra men gör inte ont. Nojar lite över det men skillnad gör säkert inget. Hur mkt rör ni på er? Mimmii, upplever du är de är mkt svullna än?
Gilla

Mimmii

Kvinna ·

29 apr, 2017

Ja, jag tycker fortfarande de är väldigt svullna och spända.. vet inte riktigt när den värsta svullnaden ska lägga sig? Om ett par veckor till? Bröstvårtorna är också svullna så brösten får en ful konform, haha. Gick 1 km igår och idag blev promenaden 2 km. Långsamt... tog 25 min för mig. Ska försöka ta en liten promenad varje dag.
Gilla

Fröken_M

Kvinna ·

29 apr, 2017

😲Ah! Konform känner jag igen. Tur de går över. Jag längtar efter återbesöket på tisdag så man får höra vad proffsen tycker!   Jag har knappt gått nått alls.. tycker de känns så konstigt i brösten, men ska ta en försiktig tur med hunden nu så får vi se :)
Gilla

Fröken_M

Kvinna ·

30 apr, 2017

Hur går de för alla apriltjejer? Är ni nöjda med brösten? Sköter dem sig 😉 jag tycker det är kämpigt att ligga på rygg o sova 🙂 har lagt upp före och efterbild nu. Får vänta tills jag blir silvermedlem o se era andras hur dem blev 👍
Gilla

Milla-82

Kvinna ·

01 maj, 2017

Jo, jag är så nöjd hittills. De är ännu svullna och konstiga i formen ännu men de är ju ändå mycket mera bröst än jag hittills haft på lång tid. Tycker också det är jobbigt att sova på rygg. Har använt vetekudde för att lite mjuka upp min sjuka rygg. Har återbesök nästa måndag. Spännande att se vad Örjan säger då. Har också lite funderingar på när han tycker man kan göra lite olika tex sova på sidan, cykla osv som man inte tänkte på då.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem