Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
GoldenHeart profilbild

GoldenHeart

Kvinna ·

20 jan, 2012

Vi som ska opereras i februari 2012!

Bröstförstoring

Hur många är vi som ska opereras i februari?

Var ska ni operera er?
Hos vilken kirurg?
Och vilka implantat ska läggas in?

Själv ska jag operera mig hos Jörg Bohn på Citadellkliniken. Det är visserligen en korrigering, men jag är lika förväntasfull ändå :) Ska försöka få bort min DB genom att lägga in större implantat med högre projektion. Ska byta till Mentor 590cc Ultra hög profil. 

384

Sortera efter

PowerS

Kvinna ·

23 feb, 2012

via_dolorosa skrev:

PowerS

Jag har haft väldigt ont i "bara" ärren, tror det é fullt normalt då det ligger mycket tryck ner på just ärren. Det var inget som oroade mig i alla fall. Nu upptäckte jag äcen efter 12dagar att jag hade ett stygn som gick på utsidan av kroppen, fick denna avklippt av en sköterska och det blev mycket bättre efter detta. Men det hade jag bara på ett av brösten, jag hade ju lika ont o båda...

Aha... Ja jag har ju synliga stygn som sticker ut... De ska tas den 2 mars.

Ja det är ju mkt tyngd på ärren. Jag hade ju ärren i armhålan sist och det kändes inget i dem.

Gilla

Tulip

Kvinna ·

23 feb, 2012

Varit på mitt första återbesök idag o blev lugnad av kirurgen ang min svullnad.. Han sa att han hade sett värre o att jag inte skulle oroa mig.. Puh.. Känns redan mycket bättre! Dessvärre hade jag haft tortyren lite för lös så den drogs åt o nu gör det galet ont.. Men.. Svullnaden måste ner! Bara tre veckor kvar! ;-) Boobilicious, grattis till op! Vi har samma storlek du o jag, tycker oxå de känns gigantiska! :-o Hoppas du ska slippa ha för ont!!
Gilla

GoldenHeart

Kvinna ·

23 feb, 2012

PowerS; Jag har bara haft liite ont och då i princip bara kring ärren. Det är nog inte helt ovanligt att det är så. Mina ärr i armhålorna som jag fick efter första op. kändes inget alls.

Gilla

Vendela-74

Kvinna ·

23 feb, 2012

PowerS: Jag har bara ont runt ärren. Hade det så vid första op också. Mina ärr är ju under bysten och det känns ju när man reser sig upp ur liggande ställning, men avlastas när man ligger på rygg. Har jag suttit upp länge så är det skönt att gå och lägga sig en stund på rygg. Fick starka Alvedon och Naproxen utskrivet som jag ätit, men de gör att jag får magkatarr känsla och halsbränna så jag har inte ätit dem i dag och då känns det ju lite ömt igen. Får nog ta en dos när jag ska åka till jobbet i morgon. Det känns lite när jag kör bil och ska växla bl.a., samt ska sitta upp hela dan. Skönt att det är fredag och kort dag och sedan helg igen :)

Gilla

Sugoi

Kvinna ·

24 feb, 2012

Oj vad många svar i tråden! xD Orkar inte läsa igenom alla, men kan skriva en liten update. :)

Mina släta framförbröst är helt AMAZING! Om någon vill se video på dem PM:a mig så kan jag skicka en länk så länge ni inte sprider vidare den. ;P Är jättenöjd med storleken! De ser mega-fejk ut fortfarande, men de börjar bli jättemjuka redan och de är jätteporriga! ;D Längtar tills de är "klara" om 6 månader. :) Tror de kommer se väldigt naturliga (fast stora ;P) ut när de är klara. :D

Gilla

via_dolorosa

Kvinna ·

24 feb, 2012

Sugoi

Här é en till som é nöjd mé släta framför 😀

Gilla

NellyGirl

Kvinna ·

27 feb, 2012

Någon mer än jag som skulle ha opats på proforma idag/denna vecka som fått en ny tid?? Fick samatal från dem i fredags då de sa att min op blivit framflyttad pga personliga skäl för läkaren! Var extremt nära tårarna eftersom det då endast var tre dagar kvar och man gått och längtat och räknat dagarna i månader!
Gilla

GoldenHeart

Kvinna ·

27 feb, 2012

Nellygirl; Tråkigt! När fick du din nya tid då? Du behöver inte vänta alltför länge hoppas jag :)

Gilla

NellyGirl

Kvinna ·

28 feb, 2012

Ja jättetrist :( 7 mars, så 8 dagar kvar! Inte så farligt men ändå, när det endast var 3 dagar kvar då dem ringde..
Gilla

GoldenHeart

Kvinna ·

28 feb, 2012

Dåligt att de ringde med så kort varsel.. men det kan ju faktiskt hända att kirurgen får förhinder. Skittåkigt, men nu räknar vi ner till den 7 mars istället! :D 

Gilla

via_dolorosa

Kvinna ·

28 feb, 2012

NellyGirl Jätte trist att din tid flyttades fram, speciellt då man planerar in allt i minsta detalj... Jag hopps det löser sig för dig ändå. Bättre du fick reda på det några dagarinnan i alla fall så du intevar halvägs påväg dig och att de ringde dig sedan... Lycka till nu!

Gilla

gasp

Kvinna ·

28 feb, 2012

Idag kom äntligen min dag!! Har blivit gråhårig av väntan ;) Ligger på kliniken på citadell, allt gick bra sa Tuve :) Härlig känsla av att man gjort helt rätt! Lagom stora, passar min kurviga kvinnokropp och de känns som de alltid borde sett ut såhär ! Love it!:) Pigg efter 1 tim och fick frukost va så hungrig att jag tror de saknas en bit på madrassen XD Behövde ingen hjälp på toa och har bara " träningsvärks" värk änsålänge ! Sista febr imorn (29/2) har vi nån kvar som ska opas i febr ?
Gilla

PowerS

Kvinna ·

28 feb, 2012

gasp skrev:
Idag kom äntligen min dag!! Har blivit gråhårig av väntan ;) Ligger på kliniken på citadell, allt gick bra sa Tuve :) Härlig känsla av att man gjort helt rätt! Lagom stora, passar min kurviga kvinnokropp och de känns som de alltid borde sett ut såhär ! Love it!:) Pigg efter 1 tim och fick frukost va så hungrig att jag tror de saknas en bit på madrassen XD Behövde ingen hjälp på toa och har bara " träningsvärks" värk änsålänge ! Sista febr imorn (29/2) har vi nån kvar som ska opas i febr ?

Grattis, vad kul att du är nöjd so far :-D

Vilken storlek blev det? (ser att du skrivit olika på din signatur)

Gilla

gasp

Kvinna ·

29 feb, 2012

Det blev 695cc ( bredd 14,5 på dom) tuve tyckte inte bredare vilket 745cc var 15cm, och de va typ samma put så storleksmässigt ingen synbar skilnad. Så det blev 695:) något strutiga just nu hehe men jag blev förvånad över hur snygga dom redan är! Bilder kommer jag pilla upp i veckan!
Gilla

GoldenHeart

Kvinna ·

29 feb, 2012

gasp; Härligt att allt gick bra och att du känner dig nöjd! :D Ska bli spännande att se bilder.

Gilla

boobilicious

Kvinna ·

29 feb, 2012

Hoppas det gått bra fr alla! Har en liten fråga... när kan man börja sova på mage/på sidan? Lider verkligen av att sova på rygg, nu när man gjort det en hel vecka känner man sig ganska slut i ryggen..

Gilla

GoldenHeart

Kvinna ·

29 feb, 2012

Jag svarade precis på det i en annan tråd :P 2 veckor tog det för mig efter min första op. Då kunde jag ligga lite på sidan.
Gilla

Karin83

Kvinna ·

29 feb, 2012

Opererad idag - korr plus byte av implantat från 365cc/340cc koksalt helt bakom till mentors geléhallon 500cc delvis bakom muskeln. Coh 1 high profile textruerad rund :-)
Gilla

boobilicious

Kvinna ·

29 feb, 2012

GoldenHeart skrev:
Jag svarade precis på det i en annan tråd :P 2 veckor tog det för mig efter min första op. Då kunde jag ligga lite på sidan.

Jaha :P Men var det lite obehagligt i början typ att det brände oså?

Gilla

GoldenHeart

Kvinna ·

29 feb, 2012

Nej, inte direkt brände. Men det var svårt att ändra sovställning då det gjorde ont/stramade så fort jag spände bröstmuskulaturen.

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem