GoldenHeart
Kvinna ·
20 jan, 2012
Vi som ska opereras i februari 2012!
BröstförstoringHur många är vi som ska opereras i februari?
Var ska ni operera er?
Hos vilken kirurg?
Och vilka implantat ska läggas in?
Själv ska jag operera mig hos Jörg Bohn på Citadellkliniken. Det är visserligen en korrigering, men jag är lika förväntasfull ändå :) Ska försöka få bort min DB genom att lägga in större implantat med högre projektion. Ska byta till Mentor 590cc Ultra hög profil.
Sortera efter
Sjörövare
Kvinna ·
21 jan, 2012
GoldenHeart
Kvinna ·
21 jan, 2012
triiiixi
Kvinna ·
21 jan, 2012
Jag har tidigare blivit sövd 4ggr tidigare, fast det har varit andra operationer och har alltid varit jätte pigg efter operationerna. Tror ni det finns stor chans att man kanske är pigg efter den här operationen också? :) Fast jag försöker föreställa mig att jag kommer ha så ont att jag inte vet vart jag ska ta vägen, så kan det ju bara bli bättre :)
Anonym användare
21 jan, 2012
Ska operara mig den 2 februari på Polarkliniken i Umeå. Kommer att lägga in mentors runda 450 cc i höger och 500 cc i vänster; bakom muskeln, samt göra ett litet lyft på höger. Kirurg: Anders Nilsson, och det kostar mig 43 000 kr.
Börjar bli så otroligt nervös. Men är samtidigt överlycklig över att det äntligen är min tur! =)
Sjörövare
Kvinna ·
21 jan, 2012
Goldenheart; nej inte lika nervös.. förra gången var jag nervös för ALLT, narkosen, illamåendet, resultatet, komplikationer osv.. nu är det bara resultatet jag är nervös för typ ;)
Kan du inte köpa hem Postafen? (Illamående piller som finna receptfritt på Apoteket) funkar alltid på mig :)
Jag mår illa titt som tätt för ingenting o de funkar på mig (Y)
Jag ska också åka hem samma dag, bara nån timme efter.. men förra gången gick det bra, fast hade ont och det var jättejobbigt, men man klarar det. Har du långt att åka?
triiiixi; om du mått bra de senaste gångerna så tror jag denna kommer gå lika fint :) fast du kommer såklart att ha ont, men det står man gärna ut med så att säga ;)
GoldenHeart
Kvinna ·
21 jan, 2012
Sjörövare; Vad skönt att slippa vara så orolig. Jag är nervös, men väldigt förväntasfull också. Vill bara få det gjort! :) Postafen kan kanske vara något för mig. Visste inte att det fanns tabletter mot illamående som var receptfria. Vet ju om åksjukepiller, men det är inte samma då? Det kan ju vara värt att köpa hem för att slippa må illa.
Jag har ca 30 min med bil att åka, så det känns inte speciellt jobbigt. Hur långt har du att åka?
triiiiix; Jag har varit sövd två gånger tidigare. Minns inte att jag mådde illa första gången, men andra var det hemskt. Både gångerna har jag dock varit väldigt trött och sovit mycket. Tror att det är väldigt olika hur pass pigg man är efter op. Sen beror det väl på vilken typ av narkos som man fått också? Både mina operationer var "stora" plastikoperationer. Annars finns det ju lättare narkoser också.
Anonym användare
21 jan, 2012
Jag ska opereras den 14 feb av Johan Nordquist på Citadellkliniken i Landskrona, bröstförstoring, 600/650cc, Allergan, High/Ultra high.
Sjörövare
Kvinna ·
21 jan, 2012
Goldenheart; Ja alltså, man kan kalla dem för åksjukepiller, men doktorn brukar rekommendera dem annars också, jag har mycket värk o äter tramdol till och från. Måste ta en postafen ibland för kan känna mig illamående på just de tabletterna, eller ja, starka värktabletter överlag. Tycker de funkar sjukt bra :) Värt att testa iaf!
Aha, 30 min är överkomligt ju ;) fast jag har det ännu lyxigare, typ 5 min ;) Hade nästan kunnat gå 😎
Anonym användare
21 jan, 2012
ska opas 23 Feb KKAB i Falköping, Ivan Letterfors, ska byta ut mina PIP till Mentor, samma storlek som jag har 395 och 410 och korrigera vänstra, mer vet jag inte, vad rekomenderar ni när det gäller Mentor? finns två olika matreial om jag inte har helt fel. det är en djungel, önskar att jag slapp, men orkar inte gå runt med PIP längre :( hoppas på bra resultat iaf!!!
triiiixi
Kvinna ·
21 jan, 2012
Jo det ska bli spännande att se hur det blir! :)
Piptess, jag ska också opereras på kkab i falköping! :)
Ska även ha med mig en kompis, känns verkligen super. Annars hade jag fått ligga själv i ett rum och det vill jag verkligen inte göra! :)
Anonym användare
21 jan, 2012
triiixi när ska du opas?
Anonym användare
21 jan, 2012
Jag ska opas 29 feb hos kjell-ove sällström på plastikkirurggruppen vi ska korrigera mitt övermuskelhäng med ett nytt lyft
Anonym användare
21 jan, 2012
Jag har betalat 38000 för operationen + drygt 2000 för resekostnad och läkemedel (Polarkliniken Umeå-runda implantat)
Januari12
Kvinna ·
21 jan, 2012
Triiixi :)! Kom hem från Falköping igår, opererades av Avni men måste bara säga att du kan vara lugn vad gäller allt!
Jag kom dit 19.30 dagen innan, gick egenom allt med Avni och "slappade" framför en film resten av kvällen. Innan sänggång var det dags för duschen, det finns descutan där, inget du behöver ha med mig. Sen väcker dom dig kl 7 så att du får duscha och nån timme innan du opereras får du lugnande och dropp. Sen hämtar dom dig och det är dags. Jag la mig på operations"sängen", hälsade på narkosläkaren och sköterskorna och fick en spruta mot illamående, vilken jag inte ens kände men dom sa att dom sprutade i den. Sen somnade jag typ direkt när jag såg den där grejen man får över mun och näsa och sövs med. Jag sov tydligen ovanligt länge efter, 45 min på uppvaket men dom fick väcka mig och sen rullades jag mot rummet och sen minns jag inte så mycket mer. Smärtan tänkte jag inte på, somnade direkt igen.
Nu gör det ju ont men klart värt :)!! Du har valt en väldigt bra klinik, dom tar väl hand om dig! Då var jag ändå där själv tills min kille kom på kvällen när jag redan var opererad för att sova sista natten med mig. Kommer gå så bra så :)
triiiixi
Kvinna ·
21 jan, 2012
Anonym användare
21 jan, 2012
Jag ska opereras den 2 feb i stockholm på plastikkirurggruppen läkaren är Davor Jergovic
jag ska lägga in Mentors släta 350cc highprofile har nu 70B och hoppas nu på 70D
Jag har inte hunnit bli nervös än men måste nu införskaffa en sport bh tills efter op så det börjar kännas verkligt nu.
Längtar massor!!
malinm
Kvinna ·
21 jan, 2012
korrin
Man ·
22 jan, 2012
Ni som redan hade packat och förberätt allt, har ni några tips på vad? fick tid så fort, återbud samma dag jag ringde så fick konsultation samma dag och sen op 12 dagar senare, så jag har inte hunnit fundera ut vad jag behöver än, och så ska jag börja plugga i morgon, så är så mycket nu! så några flera tips skulle vara jätte bra! :)
triiiixi
Kvinna ·
22 jan, 2012
Så här har mina listor sett ut på ett ungefär, (kommer inte ihår exakt i huvudet):
Dagen innan:
Bädda rent i sängen
Duscha med Descutan
Drick 2 liter vatten
Packa:
Leg
Pengar
Trosor
Strumpor
Mjukisbyxor
En lite större tröja med dragkedja (smidigast att klä på sig, tänk på att den inte ska sitta för tajt sen när du har dina nya vänner)
Lite godis ;)
Mobil
Mobil laddare
Tandborste
Tandkräm
Sen behöver man inte ha med sig så mycket mer.. Trori nte jag har glömt något i alla fall :)
Sen har jag en lista när jag ska gå upp på operationsdagen och åka hemifrån så jag hinner med tåget osv.. :)
piptess: Den 1 Februari ska jag opereras :)
korrin
Man ·
22 jan, 2012
Tack! :)
men måste undra varför man ska dricka 2L vatten dagen innan operationen??