Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Spanarn profilbild

Spanarn

Kvinna ·

05 sep, 2015

Vi som ska opereras i November 2015!!

Bröstförstoring

Operation inbokad i november! Ska vi följas åt?

440

Sortera efter

e-w-n

Kvinna ·

05 sep, 2015

Jag har op den 10 november. Känns som en evighet dit! Vilket datum opereras du och hur mycket hade du tänkt lägga i? :)
Gilla

e-w-n

Kvinna ·

05 sep, 2015

Såg nu att det stod 360cc på din beskrivning
Gilla

Spanarn

Kvinna ·

06 sep, 2015

Ja tanken är 360. Men ja är ju lite skraj för att de ska va för mycket. Gick in med inställningen att jag fortfarande vill ha små bröst (har inga nu) men alla säger ju att man ska ta liiiite mer än man tror. Vad ska du själv lägga i? Jag opereras den 16e förresten!
Gilla

e-w-n

Kvinna ·

06 sep, 2015

Blir nog lagomt om du inte vill ha så stora :) Vad rekommenderade dom på konsultationen då? Jag är ganska liten och tänkte lägga in 450 men jag vill ha ganska stora, fast ändå inte så att det ser dumt ut! Vad roligt! Vi får hoppas att tiden går fort
Gilla

Spanarn

Kvinna ·

07 sep, 2015

Jag testade allt från 310 till 380. Vi kom väl fram till att 360 blir bäst då jag väldigt gärna ville ha motivas implantat. Även 705 testade jag iofs för o se hur de kändes. Haha. Vart jag än tittade såg jag brösten. Riktig omställning för en som är helt platt innan. Ja hoppas tiden går fort. Ska bli sjukt kul o köpa bikini och underkläder sen!!
Gilla

hempa

Kvinna ·

09 sep, 2015

Jag ska också opereras i november, den 3dje närmaste bestämt :D Hos Tuve på citadellklinken.

Vi kom överens om 450cc framför brösten, dock så provade jag aldrig några andra implantat vilket känns himla dumt såhär i efterhand!

Är det någon mer än jag som är orolig över hur resultatet ska bli? Det känns nästan som om jag skulle vilja gå på en konsultation igen men då jag har 60mil att köra så känns det inte så aktuellt :P

Gilla

e-w-n

Kvinna ·

09 sep, 2015

Vad roligt! Du får prova med olika storlekar på ristestet hemma och känna efter lite! Sen kommer du säkert kunna prova implantat igen på opdagen ifall du frågar :) Just nu längtar jag bara men antar att när det börjar närma sig så kommer jag bli mer orolig. Tror inte jag har förstått riktigt att det snart är dax :D kommer bli super det här!
Gilla

Spanarn

Kvinna ·

10 sep, 2015

OM jag har ångest för stlken?! hjälp! hahaha drömde häromnatten att jag va jättesnygg med kläder men när jag tog av mig till bikini såg jag grotesk ut. Vad har du för stlk innan? jag funderar på att be om att testa bhn med implantaten i på dagen igen när jag kommer dit för operation. Velar mellan 310 och 360. 310 kändes lite för litet, eller alldeles lagom kanske men alla säger ju att man ska välja stlk större för att man ångrar sig. Den fanns inte så jag testade 380 och den kändes lite stor. Inbillar mig att 360 blir jättebra men velar nåt otroligt nu när jag inte har det färskt i minnet

Gilla

Spanarn

Kvinna ·

10 sep, 2015

hempa skrev:

Jag ska också opereras i november, den 3dje närmaste bestämt :D Hos Tuve på citadellklinken.

Vi kom överens om 450cc framför brösten, dock så provade jag aldrig några andra implantat vilket känns himla dumt såhär i efterhand!

Är det någon mer än jag som är orolig över hur resultatet ska bli? Det känns nästan som om jag skulle vilja gå på en konsultation igen men då jag har 60mil att köra så känns det inte så aktuellt :P

Hur kommer det sig att du valde framför muskeln? Någon annan anledning än muskelpåverkan som verkar vara den vangliaste?

Gilla

hempa

Kvinna ·

11 sep, 2015

Spanarn skrev:

hempa skrev:

Hur kommer det sig att du valde framför muskeln? Någon annan anledning än muskelpåverkan som verkar vara den vangliaste?

Jag har något strutig form på brösten som jag vill vara säker på att vi får bort, framförbröst fyller ut mycket bättre än bakom. Dessutom så känns oftast framför bröst mjukare och mer naturliga. Dom rör sig också mer naturligt då det inte är någon muskel som håller dom på plats på samma sätt :P

För mig är det väldigt viktigt att få så naturliga som möjligt, mig gör det ingenting om brösten skulle få lite häng med tiden heller :)
Gilla

Spanarn

Kvinna ·

11 sep, 2015

hempa skrev:

Spanarn skrev:

hempa skrev:

Jag har något strutig form på brösten som jag vill vara säker på att vi får bort, framförbröst fyller ut mycket bättre än bakom. Dessutom så känns oftast framför bröst mjukare och mer naturliga. Dom rör sig också mer naturligt då det inte är någon muskel som håller dom på plats på samma sätt :P

För mig är det väldigt viktigt att få så naturliga som möjligt, mig gör det ingenting om brösten skulle få lite häng med tiden heller :)

Ok! ack för svaret. Jag har ingen bröstvävnad alls egentligen så det kanske hade varit bättre för mig också om man tänker på de sättet. Men hur blir det med rippling o så? Måste ju vara svårare att dölja tänker jag om man inte har bröst innan

Gilla

Cassiopeja

Kvinna ·

11 sep, 2015

Jag ska op den 25 nov på AK i Sthlm men har efter senaste veckans mammografi/UL fått reda på att jag har förkalkningar i bröstvävnaden som måste opereras bort. Ska rådfråga med Ulf S på AK vad som ska göras först.

För mig blir det 295 cc Allergan MF bakom eller delvis bakom muskeln. Jag vill egentligen inte få en muskelpåverkan men eftersom jag knappt har någon egen bröstvävnad så får det bli bakom.

Gilla

hempa

Kvinna ·

12 sep, 2015

Spanarn skrev:

hempa skrev:

Spanarn skrev:

hempa skrev:

Ok! ack för svaret. Jag har ingen bröstvävnad alls egentligen så det kanske hade varit bättre för mig också om man tänker på de sättet. Men hur blir det med rippling o så? Måste ju vara svårare att dölja tänker jag om man inte har bröst innan

Den enda platsen man kan få mer rippling på är över implantatet, där muskeln annars täcker. Men det är väldigt ovanligt att man får rippling där så chansen är liten. Annars är det lika stor risk att få rippling på övriga ställen oavsett om man placerar under eller på muskeln, för muskeln täcker inte implantatet där.

Jag har också valt släta implantat, med dom har man mindre chans att få rippling.

Och om jag nu skulle få en massa rippling så får jag ta ställning till det då och eventuellt placera bakom muskeln. Men att skära sönder muskeln direkt är ingenting jag vill göra, det får bli min allra sista utväg :)

Jag har sett flera stycken här på forumen som haft väldigt lite vävnad och placerat framför ändå och de har fått supersnyggt resultat :)

Gilla

Spanarn

Kvinna ·

12 sep, 2015

Monica86 skrev:

Jag ska op den 25 nov på AK i Sthlm men har efter senaste veckans mammografi/UL fått reda på att jag har förkalkningar i bröstvävnaden som måste opereras bort. Ska rådfråga med Ulf S på AK vad som ska göras först.

För mig blir det 295 cc Allergan MF bakom eller delvis bakom muskeln. Jag vill egentligen inte få en muskelpåverkan men eftersom jag knappt har någon egen bröstvävnad så får det bli bakom.

Vad tråkigt med en massa hinder innan operationen. Hoppas allt går bra! Var mammografi något du blev kallad till eller valde du att göra en själv innan operationen?
Gilla

Nova82

Kvinna ·

16 sep, 2015

Va kul att följa er som ska göra samtidigt Jag ska op 19 november, längtar har inte bestämt storlek än men ska dit en gång till och prova, då jag inte fick höra nått om cc endast storlek som C eller D kupa ? Lyssnade kanske inte så noga heller då jag var så inne i allt hehe
Gilla

Spanarn

Kvinna ·

17 sep, 2015

Nova82 skrev:
Va kul att följa er som ska göra samtidigt Jag ska op 19 november, längtar har inte bestämt storlek än men ska dit en gång till och prova, då jag inte fick höra nått om cc endast storlek som C eller D kupa ? Lyssnade kanske inte så noga heller då jag var så inne i allt hehe
Hos mig va de tvärt om. Han ville inte prata kupor eftersom det oftast blir större än vad det visuellt ser ut som. Roligt med en till i november iaf! Vad har du för utgångsläge?
Gilla

Lunda

Kvinna ·

17 sep, 2015

Jag ska också opereras i nov, den 12:e på citadellkliniken för Helena. Ska dit igen för konsultation då jag velar mellan 380 mellan och 450 högprofil. Har också massa frågor som jag inte alla tänkte på innan. Har inga bröst utan bara tomma påsar efter 5 barn. Är sjukt nojjig över hur resultatet kommer bli, har aldrig haft runda fina bröst så jag är rädd att de inte alls kommer bli fina. Kul att följas åt :-)
Gilla

Nova82

Kvinna ·

18 sep, 2015

Och jag som läst och kollat bilder på olika cc hi o dit, nu vart det ju jätte svårt när han pratade kupor, vill inte ha för litet eller för stort. Har hört att Paulo på AK gör små naturliga , men ska dit igen som sagt skulle vilja ha en D kupa om det skulle passa mig gahhh va svårt det här är. Har nu 75 B men dom bh jag har är super tjocka inlägg i så tror jag har A någonting på riktigt, länge sen jag provade nått utan vaddering.
Gilla

Lunda

Kvinna ·

20 sep, 2015

Nova82 skrev:
Och jag som läst och kollat bilder på olika cc hi o dit, nu vart det ju jätte svårt när han pratade kupor, vill inte ha för litet eller för stort. Har hört att Paulo på AK gör små naturliga , men ska dit igen som sagt skulle vilja ha en D kupa om det skulle passa mig gahhh va svårt det här är. Har nu 75 B men dom bh jag har är super tjocka inlägg i så tror jag har A någonting på riktigt, länge sen jag provade nått utan vaddering.
Känner som dig. Har också 75b i super vadderade bh, skulle nog också vilja ha d kupa men tycker många som op sig med 350-450cc får gigantiskt stora i kupor :-) Tycker det är jätte svårt att veta men tror jag bestämt mig för 450cc.
Gilla

emelieee

Kvinna ·

20 sep, 2015

Vad kul att jag hittade den här tråden.

Jag ska op den 19 november i Jönköping via Kosmetisk kirurgi. Nån mer som ska operaras där och då? =)

Är så taggade för det här o ser verkligen framemot detta. Men tycker det känns otroligt långt kvar.

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem