Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Spanarn profilbild

Spanarn

Kvinna ·

05 sep, 2015

Vi som ska opereras i November 2015!!

Bröstförstoring

Operation inbokad i november! Ska vi följas åt?

440

Sortera efter

Asirnas

Kvinna ·

23 dec, 2015

Är inte ovanligt att brösten läker i olika takt :)

Kommer dock själv behöva göra korr igen, hoppas det räcker med att bara flytta upp ena bröstvårtan.

Gilla

Asirnas

Kvinna ·

23 dec, 2015

För ditt bästa, ta bort dina bilder där man ser en del av din lägenhet, går att beskära bilderna i photoshop.

Gilla

jp85

Kvinna ·

27 dec, 2015

Asirnas skrev:

Kommer dock själv behöva göra korr igen, hoppas det räcker med att bara flytta upp ena bröstvårtan.

Jo jag hoppas.verkligen det andra blir lika som det andra o slipper korr. Är det mina bilder du menar?
Gilla

Asirnas

Kvinna ·

29 dec, 2015

jp85 skrev:
Asirnas skrev:

Jo jag hoppas.verkligen det andra blir lika som det andra o slipper korr. Är det mina bilder du menar?

Om det med korren menade jag mina egna bröst.

Hur går läkningen för dig?

Gilla

jp85

Kvinna ·

30 dec, 2015

Asirnas skrev:

jp85 skrev:
Asirnas skrev:

Om det med korren menade jag mina egna bröst.

Hur går läkningen för dig?

Jo det förstod jag ;-) Du hade skrivit om Någons bilder?det var det jag frågade om Jo det går väldigt bra. Fattar knappt att det är mina bröst ;-) själv
Gilla

jp85

Kvinna ·

17 jan, 2016

Hur går det för alla här inne Mina bröst är olika, eller ja bröstvårtorna pekar olika. Jag får nog leva med det. Men lite bättre har det nog blivit. Men kan ju tycka kirurgen skulle påpekat det innan op.
Gilla

A-D

Kvinna ·

17 jan, 2016

För mig går det bra :D lite orolig då det ena bröstet har helt annan form än vad det andra har, men hoppas att det ordnar upp sig :) lite små men fina i alla fall! Längtar otroligt mycket till när man kan börja köpa bh-ar :D
Gilla

Spanarn

Kvinna ·

17 jan, 2016

Här går de toppen! Är så jäkla nöjd. Har köpt en balconette, en ovadderad utan bygel och en t-shirt bh utan bygel. Däremot tror jag att min älskade balconette är på gränsen till för stor nu så slutar nog på en 70D. Va nog liiiite svullen fortfarande när jag köpte den. Men fantastiskt skönt att fylla ut något med kupa. De börjar mjukna mer och mer med.
Gilla

Bajlan

Kvinna ·

19 jan, 2016

Hej! Jag opererades 11/11-15. La in 400cc högprofil. Tyvärr är jag inte riktigt nöjd då brösten dels ser olika ut nu (kan självklart vara att svullnaden lägger sig sämre/sakta på den ena.) men storlekar motsvarade verkligen inte förväntningarna och det känns fortfarande som att brösten "hänger" lite. Dom är inte riktigt runda. Någon annan som har lite erfarenhet att dela med sig? :) opererades på proforma!
Gilla

Sussss76

Kvinna ·

19 jan, 2016

Bajlan skrev:
Hej! Jag opererades 11/11-15. La in 400cc högprofil. Tyvärr är jag inte riktigt nöjd då brösten dels ser olika ut nu (kan självklart vara att svullnaden lägger sig sämre/sakta på den ena.) men storlekar motsvarade verkligen inte förväntningarna och det känns fortfarande som att brösten "hänger" lite. Dom är inte riktigt runda. Någon annan som har lite erfarenhet att dela med sig? :) opererades på proforma!
Hej, Gjorde lyft o förstoring samma datum som dig. Läkning av ärr har gått bra. Brösten är olika och jag saknar en rund fin form. Vem gjorde du hos på proforma ? Har du bokat tid för 3 mån kontroll ännu ?
Gilla

Asirnas

Kvinna ·

19 jan, 2016

Jag ska korras igen, har nu en tid bokad den 30 Mars men lär få en tidigare tid.

Mina ena bröstvårta ska flyttas mer upp då den hamnade för lång ner, ska också be kirurgen att göra den högra lika stor som vänstra då högra är större och även mindre rund.

Hoppas på det är sista korren nu :/

Gilla

Bajlan

Kvinna ·

22 jan, 2016

Jag gjorde hos Örjan! Har inte bokat tid för 3 mån kontroll. Dags att göra det snart! Jag är imte heller nöjd med formen. Frågan är hur man tar upp det med läkaren utan att trampa någon på tårna kring jobbet. Men synd bara att dom hellre rekommenderar en liten storlek
Gilla

Bajlan

Kvinna ·

22 jan, 2016

Sussss76 skrev:
Bajlan skrev:
Hej, Gjorde lyft o förstoring samma datum som dig. Läkning av ärr har gått bra. Brösten är olika och jag saknar en rund fin form. Vem gjorde du hos på proforma ? Har du bokat tid för 3 mån kontroll ännu ?
Jag gjorde hos Örjan! Har inte bokat tid för 3 mån kontroll. Dags att göra det snart! Jag är imte heller nöjd med formen. Frågan är hur man tar upp det med läkaren utan att trampa någon på tårna kring jobbet. Men synd bara att dom hellre rekommenderar en liten storlek
Gilla

A-D

Kvinna ·

23 jan, 2016

Hur många är det som har 3 månaders kontroll? Jag skulle bara ha en kontrolll efter en vecka och sen vid 6 månader. :/

Gilla

Spanarn

Kvinna ·

24 jan, 2016

Har faktiskt ingen aning om jag ska på 3-mån kontroll. Var nog hög på morfin när det pratades om detta. Vet att han nämnt de men ingen aning vem som bokar in det. Hoppas det går att göra via mail som 3 veckors kollen.
Gilla

Oneofakind_86

Kvinna ·

25 jan, 2016

A-D skrev:

Hur många är det som har 3 månaders kontroll? Jag skulle bara ha en kontrolll efter en vecka och sen vid 6 månader. :/

När jag hade återbesök 3 veckor efter op så bokade jag in en ny tid för 3 månaders kontroll. Det var min kirurg som sa att jag skulle boka. Sen har jag slutkontroll 6 månader efter op.

Gilla

Oneofakind_86

Kvinna ·

25 jan, 2016

jp85 skrev:
Hur går det för alla här inne Mina bröst är olika, eller ja bröstvårtorna pekar olika. Jag får nog leva med det. Men lite bättre har det nog blivit. Men kan ju tycka kirurgen skulle påpekat det innan op.

Mina är 2 månader nu och jag tycker dom läker alldeles utmärkt. Jag ser ingen större skillnad på dom nu. men däremot för knappa månaden var jag gråtfärdig för dom var så hemska. Men nu börjar dom lägga sig mer o mer tillrätta och jag älskar mina nya bröst :)

Lycka till :D
Gilla

emelieee

Kvinna ·

25 feb, 2016

Hur mår ni allihopa efter era operationer? Är ni nöjda med era resultat hittills? Jag var nöjd tills jag var på senaste återbesöket då sköterskan tyckte att mina bröst var väldigt höga fortfarande och även lite hårdare än vad dom normalt skulle vara vid den här tiden. Så nu är jag lite rädd för att det ska bli en ny op. Sköterskan skulle prata med kirurgen först o ringa tillbaka till mig om nån vecka. Hon trodde att fickan kunde vara för liten för inlägget och i värsta fall kapselbildning!
Gilla

Asirnas

Kvinna ·

04 mar, 2016

Var nu ett tag sedan jag var här inne.

Inväntar nu min 3 korr som är den 30 Mars, nu är det bara lyftet som ska fixas och kapsel ska tas bort i vilket fall nu :)
Gilla

A-D

Kvinna ·

17 mar, 2016

Har förmodligen för stor ficka på ena då det ser lite konstigt ut :/ och när jag typ puttar upp det lite så blir det mer likt det andra. Så blir väl förmodligen opereration men ska på återbesök 20 maj så får väl se vad han säger. :(

Om det är någon som har Patrik Höijer som kirurg här, är det ett problem han brukar operera om gratis? har fått för mig det men blev väldigt osäker. 
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem