Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Spanarn profilbild

Spanarn

Kvinna ·

05 sep, 2015

Vi som ska opereras i November 2015!!

Bröstförstoring

Operation inbokad i november! Ska vi följas åt?

440

Sortera efter

Nova82

Kvinna ·

21 sep, 2015

Ja och sen har man ju hört att det försvinner lite cc bakom muskeln haha det är ju inte som att välja tapet det här direkt, har oxå funderat på ca 400 cc men som sagt vissa får ju värsta bomberna på det och andra mindre. Man kommer nog ha beslutsångest ända tills dagen då det är dax.
Gilla

Cassiopeja

Kvinna ·

23 sep, 2015

Nu är tyvärr op på AK inställd pga cellförändringar. Två op väntar på SÖS.... Lycka till med era operationer. Jag kommer också att göra mina op i november men mina bröst försvinner nog mer än läggs till. Jag får ta ställning till hur jag gör sen. Kram till er
Gilla

Spanarn

Kvinna ·

24 sep, 2015

Monica86 skrev:
Nu är tyvärr op på AK inställd pga cellförändringar. Två op väntar på SÖS.... Lycka till med era operationer. Jag kommer också att göra mina op i november men mina bröst försvinner nog mer än läggs till. Jag får ta ställning till hur jag gör sen. Kram till er

Nej fy vad tråkigt att höra. Hoppas du mår någorlunda ok och att allt kommer gå bra. Antar att man får lite perspektiv på saker och ting i din situation. Ta hand om dig!!

Gilla

Cassiopeja

Kvinna ·

24 sep, 2015

Tack <3 Om man säger såhär utan att det blir fel... Jag skiter fullständigt i mina brösts storlek, form och min kropp. Min familj, mina barn och mitt välmående är det som betyder allt. Att få det här beskedet gav mig ett helt nytt perspektiv och jag lovar - opererar hellre bort allt just nu än att lägga in. Bröst, cc, volym mm kommer inte att göra mig lyckligare. Det ligger väldigt väldigt långt borta just nu. Tråkigt bara att cancer ska få en att vakna upp och se den här sjuka kroppsidelsvärlden med nya ögon...
Gilla

Spanarn

Kvinna ·

24 sep, 2015

Monica86 skrev:
Tack <3 Om man säger såhär utan att det blir fel... Jag skiter fullständigt i mina brösts storlek, form och min kropp. Min familj, mina barn och mitt välmående är det som betyder allt. Att få det här beskedet gav mig ett helt nytt perspektiv och jag lovar - opererar hellre bort allt just nu än att lägga in. Bröst, cc, volym mm kommer inte att göra mig lyckligare. Det ligger väldigt väldigt långt borta just nu. Tråkigt bara att cancer ska få en att vakna upp och se den här sjuka kroppsidelsvärlden med nya ögon...

Jag förstår dig precis så inget som blir fel här inte!

Gilla

miss.m

Kvinna ·

01 okt, 2015

vad roligt hörni! Jag kör också op i november! 5e gäller för mig på citadellkliniken landskrona med Jörg! har konsultation på måndag, är jätteskraj över att missa någon viktig fråga! När jag har kört "ristestet" känns 2,5 dl ris ganska bra, vill ju inte få för stora då jag redan har lite bröst men gärna skulle fylla ut en D-kupa lite snyggt ;) vad var det viktigaste ni fråga på era konsultationer? :)

Gilla

Viv-vi

Kvinna ·

05 okt, 2015

Hej, Op bokad i November och längtar! Känns ändå skönt att det är lite tid så en hinner tänka efter ordentligt och kanske komma på lite nya frågor. Hade tänkt att ta motiva 300cc men gick därifrån med bilder på 375cc. Känns lite stort nu men jag har ganska bred bröstkorg så det skulle bli fint. Är lite orolig att det ska bli för stort. Hur tänker ni andra, velar ni också med storlek?
Gilla

Spanarn

Kvinna ·

05 okt, 2015

Viv-vi skrev:
Hej, Op bokad i November och längtar! Känns ändå skönt att det är lite tid så en hinner tänka efter ordentligt och kanske komma på lite nya frågor. Hade tänkt att ta motiva 300cc men gick därifrån med bilder på 375cc. Känns lite stort nu men jag har ganska bred bröstkorg så det skulle bli fint. Är lite orolig att det ska bli för stort. Hur tänker ni andra, velar ni också med storlek?
OM jag velar!! Bestämde demi 360 men tänker fortfarande mini 310 skulle räcka. Men börjar nog vänja mig. Kom över en kompis gamla pip 350 som ja går runt me i bhn. Hahaha! Mest orolig för bikinigrejen. Inte så mycket i kläder
Gilla

Spanarn

Kvinna ·

05 okt, 2015

miss.m skrev:

vad roligt hörni! Jag kör också op i november! 5e gäller för mig på citadellkliniken landskrona med Jörg! har konsultation på måndag, är jätteskraj över att missa någon viktig fråga! När jag har kört "ristestet" känns 2,5 dl ris ganska bra, vill ju inte få för stora då jag redan har lite bröst men gärna skulle fylla ut en D-kupa lite snyggt ;) vad var det viktigaste ni fråga på era konsultationer? :)

Hur gick det idag?
Gilla

Viv-vi

Kvinna ·

06 okt, 2015

Aa jag är också orolig för bikini men samtidigt har jag nästan alltid på mig vadderad. Sen simmar jag också och är lite orolig att det ska bli väldigt tydligt även om träningsbaddräkt plattar till ganska mycket. Fast gå från att vara helt platt till 375cc lär ju märkas..

Gilla

Ljusblå

Kvinna ·

06 okt, 2015

Hej ☺️ Jag har Op 26/10. Får jag va med ?
Gilla

Spanarn

Kvinna ·

06 okt, 2015

Ljusblå skrev:
Självklart!! Vart ska du opereras?
Gilla

Spanarn

Kvinna ·

06 okt, 2015

Viv-vi skrev:

Aa jag är också orolig för bikini men samtidigt har jag nästan alltid på mig vadderad. Sen simmar jag också och är lite orolig att det ska bli väldigt tydligt även om träningsbaddräkt plattar till ganska mycket. Fast gå från att vara helt platt till 375cc lär ju märkas..

Ja lite så ä de ju. Så oavsett om jag tar 250 eller 450 fattar ju folk ja känner att dom ä köpta. Haha. De ä ju bara dom närmsta jag bryr mig om när dom har en åsikt.
Gilla

Viv-vi

Kvinna ·

07 okt, 2015

Ljusblå skrev:
Klart du ska vara med! Du blir först ut så det blir kul att se hur det går för dig!
Gilla

Viv-vi

Kvinna ·

07 okt, 2015

Det är klart, bara de närmsta som egentligen betyder något.
Gilla

Erikaerikasson

Kvinna ·

09 okt, 2015

Hej! Jag ska opereras 14/11. Tänkte göra det tidigare men ska utomlands nu i oktober så ville vänta iaf jag skulle få någon komplikation. Inte så kul om redan blir inställd. Jag tänkte först 400cc sen bestämde jag mig på min första konsultation för 450 men på andra konsultationen där jag ska operera mig (plastikakademin i Linköping) bestämde jag mig för 500cc. Är lite orolig för resultatet. Inte att det ska bli för stort för jag vill ha stora men om dom blir runda och fina som man vill ;-) har ju ett barn så nu är dom allt annat än runda och fina
Gilla

Duckan

Kvinna ·

09 okt, 2015

Hej! Har bokat tid för op den 2/11 på polarkliniken.. Känns som en evighet! Efter två graviditeter, amningar och viktnedgång finns inte mycket kvar. Har tidigare alltid haft bröst men nu när det ändå blir operation passar jag på att göra lite större;) lutar mot 375 eller 400cc..så svårt! Längtar så tills det är dags men framförallt tills det gått några månader och man känner sig normal i kroppen igen..inkl bröst :)
Gilla

Spanarn

Kvinna ·

10 okt, 2015

Ja de där me storleken kommer man nog aldrig riktigt vara helt 100 på. För min del ä de bredd vs put. aaaah. Däremot ser jag så mycket fram emot att kunna köpa en bh som jag faktiskt fyller ut. Tror rent av jag ska testa en som ger mig dubbelbröst först. Den känslan har jag aldrig känt!! Haha
Gilla

Viv-vi

Kvinna ·

11 okt, 2015

Spanarn skrev:
Ja de där me storleken kommer man nog aldrig riktigt vara helt 100 på. För min del ä de bredd vs put. aaaah. Däremot ser jag så mycket fram emot att kunna köpa en bh som jag faktiskt fyller ut. Tror rent av jag ska testa en som ger mig dubbelbröst först. Den känslan har jag aldrig känt!! Haha
Jag förstår precis vad du menar!
Gilla

Viv-vi

Kvinna ·

11 okt, 2015

Jaha nu har jag börjat fundera på om 375cc blir för lite. Det kändes väldigt stort först men nu när jag kikar runt känns det som att 450cc brösten är det jag vill ha. Åååå om jag kunde få prova att ha de olika implantaten i en vecka och sen bestämma mig.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem