Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Spanarn profilbild

Spanarn

Kvinna ·

05 sep, 2015

Vi som ska opereras i November 2015!!

Bröstförstoring

Operation inbokad i november! Ska vi följas åt?

440

Sortera efter

jp85

Kvinna ·

01 dec, 2015

Spanarn skrev:
Jag mår toppen om man bortser från att jag inte kan lyfta armarna helt än. Framförallt högern. Brösten är riktigt snygga så hoppas verkligen de inte ändrar sig mer! Det bästa är att dom känns som ett par snygga pigga små bröst. Fab! Högra ärret är jättefint. Vänstra lite merbulligt men hoppas de ger med sig lika mycket i slutändan.
Vad härligt du.är nöjd med resultatet Ja ärret läker nog fint så småningom ska du se.
Gilla

hejhopp

Kvinna ·

01 dec, 2015

Smärtmässigt mår jag bra så länge jag är stilla. Annars gör bh-n såååå ont. Och de är jobbigt känslomässigt att inte kunna krama och lyfta min son...
Gilla

A-D

Kvinna ·

01 dec, 2015

Jag känner att det bara blir bättre och bättre, även om jag inte riktigt ser någon skillnad på brösten än.. hoppas det händer snart. Fortfarande svårt att ta mig ur sängen dom gångerna jag glidit ner under natten, så då måste jag puttas upp haha. Väldigt rädd att jag ska tycka dom är för små, vilket jag inte trodde att jag skulle tycka :( hoppas komma upp i en d-kupa. 

Gilla

jp85

Kvinna ·

01 dec, 2015

Återbesöket idag gick tipp topp. Ärren såg jätte fina ut och hon berömde mig verkligen för massagen men måste massera mer på hö. Bröst. Men vä är klart. Då det inte sjunkit lika mkt. Hon frågade med detsamma om jag var höger hänt ;-) Annars får jag nu sova på sidan. Ska fortsätta trycka ihop brösten)massera för att minska mellanrumnet något.
Gilla

jp85

Kvinna ·

01 dec, 2015

Hon tyckte även jag kunde börja använda bygel emellanåt och andra sporttoppar. Så idag köpte jag en spets bh på Lindex i strl 80e. Omkretsen kan jag nog ta mindre om jag vill. Men ville inte att det ska sitta åt så mkt. Sporttoppen tog i Microfiber super skönt, och strl L på.
Gilla

jp85

Kvinna ·

09 dec, 2015

Hur mår ni allesammans?
Gilla

Spanarn

Kvinna ·

09 dec, 2015

Skönt o höra att de gått bra på återkollen. Jag mår hur bra som helst om man bortser från en stel högerarm. Lite svullen hård vid det ärret i armhålan men de lägger sig lite när jag inte använt armen på ett tag. Ivrig att börja jobba så de får jag väl ta helt enkelt. I övrigt har jag fått ett par sjukt snygga bröst. Jättenöjd. Alla ni andra. Hur går de för er?
Gilla

A-D

Kvinna ·

09 dec, 2015

Hur viktigt är det att massera och när ska man börja massera?

När jag frågade min kirurg sa han att jag inte ska massera utan bara låta dom vara, men här känns det som att nästan alla masserar :/ eller beror det på vilket implantat man har?
Gilla

hejhopp

Kvinna ·

09 dec, 2015

mina bröst är super fina, vilket lyckat resultat rent utseenede mässigt.

men JAG känner mig inte finare och hade bara velat spola tillbaka tiden och ångra mig..

tycker det är alldeles för psykiskt påfrestande att inte kunna lyfta och krama om min älskade son och make.

hade jag bara vetat vad jag vet idag så...

men har tre bästa vänner som gjort som inte ångrat sig en sekund och älskar sina bröst.

så olika vi kan reagera...

jag är ganska självsäker med bra självkänsla men detta var helt enkelt inget för mig... tyvärr efter mycket pengar och smärta för sent...

men jag hoppas för er skull att ingen annan av er känner så här utan att ni älskar ert nya jag och att ni verkligen känner er nöjda med

era resultat

Gilla

A-D

Kvinna ·

09 dec, 2015

Jobbigt att du känner så, hoppas att det blir bättre :/

Jag ångrar absolut inget själv, även om dom inte är så fina än. Längtar så mycket till i sommar när jag äntligen kommer vilja bada! älskar egentligen att bada men äger inte ens en bikini då jag inte har velat visa mig i bikini bland människor. Så nu är jag pepp! och köpa bhar som är fina och sitter bra :D 

Nu vill jag bara att dom ska bli klara! Men kan i alla fall gå ut med hundarna och har lyckats bära min hund en bit, även om det kanske var lite tungt, men jag ville gosa så det fick bli så haha. 

Gilla

Lunda

Kvinna ·

09 dec, 2015

Nu är det 4 veckor sedan och jag ska maila bilder till min kirurg och hoppas slippa tortyren!! Efter mina förutsättningar så är brösten fina men sitter lite långt ner och lite brett isär men det är ju hur jag ser ut. De känns fortfarande som några påklistrade bollar :-) Ingen känsel på vissa delar och lite ömma, tar man på dem så sticker det i dem precis som när en arm eller fot somnat. Lite stramt i armarna men annars känns allt bra. Upplever tyvärr lite som när jag ammade och hade bröst att de ser lite hängiga ut, även med kläder på tack vare lågt sittande.... Hoppas det blir lite bättre nu när msn får använda bh. Än så länge har jag bara haft en uppklippt bh så brösten har ju hängt där i det fria, typ. Kul att höra hur ni andra mår!
Gilla

Asirnas

Kvinna ·

09 dec, 2015

A-D skrev:

Hur viktigt är det att massera och när ska man börja massera?

När jag frågade min kirurg sa han att jag inte ska massera utan bara låta dom vara, men här känns det som att nästan alla masserar :/ eller beror det på vilket implantat man har?

Det beror på att din klinik anser att masseringen inte hjälper utan att fickorna fixar till sig själva.

Gilla

Asirnas

Kvinna ·

09 dec, 2015

Får mig går det bra, har dock skav av tortyren, men blir av med den om två veckor! :)

Gilla

Spanarn

Kvinna ·

09 dec, 2015

Jag tog bort all compeed och satte dit microporetejp istället. Känns luftigare på nåt sätt. Dom sndra va så jäkla tjocka och stela
Gilla

jp85

Kvinna ·

12 dec, 2015

Spanarn skrev:
Skönt o höra att de gått bra på återkollen. Jag mår hur bra som helst om man bortser från en stel högerarm. Lite svullen hård vid det ärret i armhålan men de lägger sig lite när jag inte använt armen på ett tag. Ivrig att börja jobba så de får jag väl ta helt enkelt. I övrigt har jag fått ett par sjukt snygga bröst. Jättenöjd. Alla ni andra. Hur går de för er?
Kul att du är nöjd :-D hoppas det med armen lägger sig Jag är också jättenöjd, hö bröst är dock fortfarande inte där jag vill ännu. Men det kommer sakta men säkert strl. Känns perfekt även om man blir strl blind ;-) Ångrar inget alls och undrar varför man inte gjort detta tidigare Har jobbat sedan en vecka tillbaka o det går mer än bra. Dock väldigt mkt nu före jul :-/ så att op sig före julruschen när man jobbar med skönhetsvård är ju kanske inte så klokt. Men jag trodde faktiskt jag skulle få mer ont eller ansträngnt efter en arbetsdag
Gilla

jp85

Kvinna ·

12 dec, 2015

Men så tråkigt att du känner så. Samtidigt har det väl inte gått så lång tid efter En del kan ju känna sig lite nere efter en op. Du kanske bara har en liten svacka Hoppas det ändras för dig. Jag är då super nöjd och ångrar inget även. Om första tiden/dagarna efter op var riktigt jobbigt
Gilla

Spanarn

Kvinna ·

13 dec, 2015

Samma här. Jobbar också i skönhetsbranschen så ja känner att min högra arm är stel och inte riktigt får en chans att vila. Det syns även under armen där jag har en liten svullnad precis vid ärret. Hoppas de släpper snart för själva ärren börjar se riktigt bra ut!
Gilla

emelieee

Kvinna ·

15 dec, 2015

Jag mår jättebra o är supernöjd med storlek o allt. Vad kul att höra att de flesta av er mår bra och är nöjda. Vi får hoppas som de sagt tidigare att det bara är en svacka du hamnat i och att du blir nöjd du med när det har gått ett tag. Men känner som er andra med att man längtar efter att kunna ha bh som vanligt och tills dom är helt färdiga

Gilla

jp85

Kvinna ·

21 dec, 2015

Är det bara mina bröst som är olika.Det vill säga Det andra har sjunkit mer. Masserar o masserar men tycker inte det händer något med det andra
Gilla

A-D

Kvinna ·

22 dec, 2015

Mina är också lite så :/ dock la jag i mer i det som är segt, så kan ju vara därför. Det andra börjar ju bli ganska perfekt, haha. 

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem