Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Silicon dream profilbild

Silicon dream

Man ·

19 jul, 2014

Vi som ska opereras i oktober 2014

Bröstförstoring

Hittar ingen tråd för oss som ska opereras i oktober så jag tänkte starta en tråd för oss där vi kan prata av oss, få råd, tips, stöttning och pepp.

385

Sortera efter

Vkac

Kvinna ·

23 sep, 2014

fisalotta skrev:

Vkac: Jag ska opereras den 14 okt, idag är det alltså precis 3 veckor kvar tills det är dax för mej! Jag är oxå pirrig, lite nervös men samtidigt längtar jag massor. Vill få det gjort nu. Det ända jag är lite orolig över är att jag inte blir nöjd med resultatet och att det ska uppstå komplikationer. Sen är jag lite rädd för smärtan som kommer vara efteråt, men den får man ju räkna med :) Och när väl smärtan går över så kommer man nog känna att det var värt smärtan, hoppas jag ;) 

Jag har inte förberett något mer än försökt förbereda mej psykiskt på omställningen (så gott det går så här i förhand). Det har jag gjort genom att läsa mkt om hur andra mår efteråt, så jag kanske är lite beredd på hur jag kan må efteråt. Men jag har inte börjat packa och så, men har sparat en lista från en tidigare tråd om vad som kan vara bra att tänka på innan operation :) 

Känner precis som dig! Inte orolig för själva operationen utan enbart för slutresultatet och eventuella komplikationer. Lite nojjig över tiden efter op eftersom jag har två småttingar att ta hand om. En på fem år och en på 2,5 år... Så du opas exakt en vecka efter mig! Jag fick idag veta att jag ska infinna mig på kliniken kl 9:30. Hade hoppats på ännu tidigare, men 9:30 är helt okej!
Gilla

Glanso

Kvinna ·

23 sep, 2014

Vkac skrev:
fisalotta skrev:

Vkac: Jag ska opereras den 14 okt, idag är det alltså precis 3 veckor kvar tills det är dax för mej! Jag är oxå pirrig, lite nervös men samtidigt längtar jag massor. Vill få det gjort nu. Det ända jag är lite orolig över är att jag inte blir nöjd med resultatet och att det ska uppstå komplikationer. Sen är jag lite rädd för smärtan som kommer vara efteråt, men den får man ju räkna med :) Och när väl smärtan går över så kommer man nog känna att det var värt smärtan, hoppas jag ;)

Jag har inte förberett något mer än försökt förbereda mej psykiskt på omställningen (så gott det går så här i förhand). Det har jag gjort genom att läsa mkt om hur andra mår efteråt, så jag kanske är lite beredd på hur jag kan må efteråt. Men jag har inte börjat packa och så, men har sparat en lista från en tidigare tråd om vad som kan vara bra att tänka på innan operation :)

Känner precis som dig! Inte orolig för själva operationen utan enbart för slutresultatet och eventuella komplikationer. Lite nojjig över tiden efter op eftersom jag har två småttingar att ta hand om. En på fem år och en på 2,5 år... Så du opas exakt en vecka efter mig! Jag fick idag veta att jag ska infinna mig på kliniken kl 9:30. Hade hoppats på ännu tidigare, men 9:30 är helt okej!

Har två och en halv vecka kvar, vill också bara ha det gjort nu!

Jag är mest orolig för tiden efteråt, att det skall bli komplikationer av något slag.

Ska se till att storhandla innan, så allt man blir sugen på finns hemma :-). Mina barn är tack och lov så stora att de klarar av det mesta själva och min man får göra saker som att städa och så vidare.

Har tagit ledigt några extra dagar, blir någon bra bok och Netflix.

Gilla

fisalotta

Kvinna ·

23 sep, 2014

Vkac skrev:
fisalotta skrev:

Du kanske ska ta hjälp av nån med barnen i början? :) Sen får man ju inte lyfta nåt (mer än 1 kg) de första veckorna efter op. Kan tänka mej att det blir en del lyft med 2,5-åringen? Man måste ju vara rädd om kroppen när den är nyopererad o inte anstränga sej. Jag har inte fått veta nån tid än :) 9.30 är väl bra :) samtidigt förstår jag dej, jag vill oxå ha en tidig tid så man inte hinner tänka för mkt innan ;) Jag oroar mej för att komma efter i skolan och inte kunna vara med på alla obligatoriska moment som finns på universitetet.. Men det löser la sej. Jag får ta igen det senare.
Gilla

fisalotta

Kvinna ·

23 sep, 2014

Glanso skrev:

Vkac skrev:
fisalotta skrev:

Har två och en halv vecka kvar, vill också bara ha det gjort nu!

Jag är mest orolig för tiden efteråt, att det skall bli komplikationer av något slag.

Ska se till att storhandla innan, så allt man blir sugen på finns hemma :-). Mina barn är tack och lov så stora att de klarar av det mesta själva och min man får göra saker som att städa och så vidare.

Har tagit ledigt några extra dagar, blir någon bra bok och Netflix.

Låter bra med extra ledighet så du kan ta hand om dej själv bara :) Storhandla är ingen dum idé! Massa frukt och nötter så man får i sej lite nyttigheter och godis att småäta på om man blir sugen oxå tänkte jag :)
Gilla

Rockring

Kvinna ·

23 sep, 2014

Jag har operationstid den 14/10 hos Anders Nilsson på Polarkliniken. Hade bestämt mig för runda, släta, 375 cc moderate plus profil men har börjat fundera lite på runda, släta, 425 cc hög profil istället. Har ganska mycket vävnad själv, vill ha ett natuligt resultat men vill samtidigt inte att dom ska upplevas som platta men inte heller för strutiga... Får se vad det blir :)

Hur som helst, längtar massor och är väldigt förväntansfull 👍

Gilla

Emma Sofia

Kvinna ·

23 sep, 2014

Hej allihop!

Jag har bokat operation den 20 okt och försöker gå ner så mycket som möjligt i vikt innan dess. Vet inte hur mycket jag kan räkna med.

Har blivit lite orolig över om bröstvårtorna rent utseendemässigt generellt sett "rör" sig mer utåt mot sidan eller inåt mot klyftan när man förstorar. Någon som har någon erfarenhet av det?

Undrar också hur ni tycker mitt val av storlek låter; stort eller mellan? Längd: 176 cm, Vikt: 74, Nu: Inlägg 300 cc, bh 80B . Kommande operation: anatomiska 535 cc

Tack! Pepp!

Gilla

CillaMilla

Kvinna ·

23 sep, 2014

Vet inget om implantat och hur det passar... Undrar detsamma om mina;) Men vrf så noga att gå neri vikt! Du väger väl inte så mycket??
Gilla

CillaMilla

Kvinna ·

23 sep, 2014

Jag verkar va sist ut el 23:e okt
Gilla

heisenberg84

Kvinna ·

23 sep, 2014

10/10 är min dag, inte så långt kvar nu...
Gilla

Courtesy

Kvinna ·

23 sep, 2014

Rockring skrev:

Jag har operationstid den 14/10 hos Anders Nilsson på Polarkliniken. Hade bestämt mig för runda, släta, 375 cc moderate plus profil men har börjat fundera lite på runda, släta, 425 cc hög profil istället. Har ganska mycket vävnad själv, vill ha ett natuligt resultat men vill samtidigt inte att dom ska upplevas som platta men inte heller för strutiga... Får se vad det blir :)

Hur som helst, längtar massor och är väldigt förväntansfull 👍

Men åh är det sant?! Det är ju samma dag som jag har! Vad roligt med fler därifrån :) Vilken tid har du?
Gilla

Katri77

Kvinna ·

23 sep, 2014

Hänger på här :)

Op fredag 3/10

Ny konsultation inbokad med kirurgen imorgon då jag jag velar med storlekar. Att det ska va sååå svårt ;)

Gilla

Vkac

Kvinna ·

24 sep, 2014

Katri77 skrev:

Hänger på här :)

Op fredag 3/10

Ny konsultation inbokad med kirurgen imorgon då jag jag velar med storlekar. Att det ska va sååå svårt ;)

Va kul! Det är ju rätt snart ju :-) Du måste vara en av dom första som opas i denna tråd. Själv ska jag opereras 7/10... Storleksval är verkligen inte enkelt!!! Tror dom flesta av oss haft svårt att välja storlek. Lycka till!
Gilla

Emma Sofia

Kvinna ·

24 sep, 2014

Hej CillaMilla! Jag har gått upp 18 kg (från 59 kg till 77 kg - vägde lite väl lite först) på två år delvis pga problem med sköldkörteln, och alla kirurger jag pratat med säger att man helst ska ha sin "idealvikt" eller den vikt man tänker sig ha de kommande fem åren, och jag behöver ändå komma i form. På det sättet jag äter nu så kommer jag öka ännu mer fort och det kommer förändra resultatet också, säger dem.

Men jag blev aldrig erbjuden någon 3D-simulering på Akademikliniken. Vet inte om det kostar extra eller ingår?

Vad har du valt för implantat och tid för operation?

:)

Gilla

CillaMilla

Kvinna ·

24 sep, 2014

Jag har inte blivit frågad om nån vikt! Jag va på AKademikliniken på konsultation och vad jag förstod så får man göra 3D i Stockholm!? Jag har tid för op 23/10 och det vi diskuterat är Mentor coh 2 high profile 425 cc. Den är 12,5 cm bred med en projektion på 5,2 cm.
Gilla

Katri77

Kvinna ·

24 sep, 2014

Tack!

Ja, detta velande mellan storlekar.... Men träffade kirurgen idag igen för en ny konsultation. Efter allt jag läst om att det försvinner upp till 20% vid bakom muskel placering blev jag jätteosäker och funderade på att gå upp en storlek. Men beslutade mig nu för att hålla kvar vid det jag från början bestämt, alltså 300cc HP. Något som även han rekommenderade skulle passa min kropp rent proportionenligt och framförallt passa min bröstkorg. Är rätt liten och okurvig, med en bröstbredd på drygt 10cm, om jag inte missminner mig.

Hursomhelst, nu känner jag mig trygg i mitt beslut och ser verkligen fram emot nästa fredag!

Lycka till alla ni andra som oxå har op-tid snart! :)

Gilla

Rockring

Kvinna ·

24 sep, 2014

Courtesy skrev:
Rockring skrev:

Hur som helst, längtar massor och är väldigt förväntansfull👍

Men åh är det sant?! Det är ju samma dag som jag har! Vad roligt med fler därifrån :) Vilken tid har du?

Åh så kul :) Jag har tid klockan 14:00, vilken tid har du? Hur mycket ska du lägga i och vilken implanantat ska du köra på? Såg att du gjort konsultation på Läkarhuset Norr också, varför blev det polarkliniken? :)

Gilla

Vkac

Kvinna ·

26 sep, 2014

Nu är oktober nära :-) Som jag har längtat!!! Tyckte första veckorna gick supersakta... Men nu börjar det rulla på. 10 dagar kvar nu för min del... Har börjat med att göra listan och packlistan...
Gilla

Maria85

Kvinna ·

27 sep, 2014

Jaaa! Nu börjar det närma sig! Förut var jag jättenervös men nu när det närmar sig är jag mest glad och förväntansfull ☺
Gilla

Glanso

Kvinna ·

28 sep, 2014

Vad behöver man ha med sig egentligen? Jag kommer åka hem på eftermiddagen efter operationen. Tänker att jag åker hem i samma kläder jag åker dit i. Mobil så jag kan lyssna på musik, kanske.
Gilla

Cheetah

Kvinna ·

28 sep, 2014

Glanso jag tror att det räcker med att ta med det du skrev. Ska du sova på kliniken så ta med tandborste och lite sånt :-) minsta möjliga packning. Nån mer som ska operera sig på kkab?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem