Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
msfix profilbild

msfix

Kvinna ·

30 nov, 2014

Vi som ska opereras vecka 50 (8-14 dec 2014)

Bröstförstoring

Eftersom decembertråden blivit så lång, tänkte jag att vi som ska opereras vecka 50 hade kunnat samlas här med våra funderingar. Det blir lättare att få en överblick vilka vi är och kanske även att det blir lite personligare :). Tänker även att det kan vara kul att fäljas åt under återhämtningen. Hoppas vi blir några stycken här som följs åt.

227

Sortera efter

msfix

Kvinna ·

30 nov, 2014

Jag börjar med att berätta lite om mig. Jag ska opereras den 11 dec (längtar!) på Citadellkliniken av Peter Cosmo. Än så länge velar jag mellan 450 cc och 500 cc hög profil. Ska dit nästa vecka och prova en gång till. Nu vill jag bara att tiden ska gå snabbt så att man kan börja följa resultatet. Har läst så mycket om tortyren så just nu är det den jag oroar mig mest för ;).
Gilla

Nezz79

Kvinna ·

30 nov, 2014

Oj.. läser din tråd och inser att jag oxå faktiskt ska operera mig just den veckan, den 10/12 närmare bestämt =) Känns så overkligt dock - vi är ju snart där !!

Jag ska operera mig i Umeå på Din plastikkirrurg av Ulf Bertheim. Vid konsultationen tyckte han att 425 cc var max att lägga in då jag inte vill att det direkt ska synas utanpå kläderna. Ibland kan jag fundera på om det blir för små.. när man ändå gör en operation =) Är det vanligt att man går på mer än 1 konsultation?

Men vad är tortyren för ngt? Har tydligen missat nått här =)

Gilla

msfix

Kvinna ·

30 nov, 2014

Hej Vickys! Dagen innan mig :) Jag har varit på flera konsultationer. Jag ville vara säker på att jag skulle kunna få ett bra resultat med endast förstoring, och alla sa att det skulle gå fint! Brösten är ju ganska tomma efter 4 barn. Storleken är det svåraste beslutet tycker jag. Det är ju det att "de flesta önskar att de gjorde större" och lite som att man "borde passa på när man ändå gör det" som ställer till det för mig när jag ska bestämma mig. Jag har ändå kommit fram till att JAG hellre har lite mindre än lite för stora. Jag tror att jag skulle vara mer obekväm med för stora faktiskt. -Men ändå spökar de kommentarerna i bakhuvudet. Tortyren är en uppklippt bygelbh som tydligen ska sitta så tight att många som använder den skriver trådar här i panik över smärtan. Det är nog bara Citadellkliniken som använder sig av den tillsammans med ett bröstband.
Gilla

barbieee

Kvinna ·

30 nov, 2014

Op 11/12 Citadellkliniken hos Tuve mårtensson.

Kändes helrätt på första besöket kollat in kliniken över nätet i flera år så blev ett självklart val då jag flyttade 100 mil neråt landet så nu har jag ca "bara 30mil" dit.

Jag bokade direkt in op efter att ha besökt tuve så de är nu snart äntligen dags har haft grov ångest över allt detta dock eftersom jag är otroligt rädd att jag valde för stora implantat till min lilla kropp men efter att tuve lugnat ner mig och sagt att detta blir absolut bäst då de andra implataten blir för breda för mig som jag förstått så stod de mest mellan 440 cc och 590 cc och 440 var inte alls bra tyckte jag så då blev de 590 cc uhp mentor som jag kommer lägga bakom muskeln.

Gilla

Annielilja

Kvinna ·

30 nov, 2014

8 december kl 10:30 är det min tur! Akademikliniken i Göteborg! Anatomiska allergan 410g (motsvarar ca 445 cc) MX (6,1 cm projektion) bakom bröstmuskeln.
Gilla

Drutten 76

Kvinna ·

30 nov, 2014

Jag opererar mig den 10 december! Ska bli så spännande. Men nu börjar jag stressa upp mig med att alla julbestyr ska vara klara innan! ;) hur känner ni inför det?
Gilla

Princess

Kvinna ·

30 nov, 2014

12 December är det min tur hos Patrik Höijer! Just nu lutar det åt att jag kommer lägga in ca 450cc allergan runda. Men ena dagen vill jag ha anatomiska ;) Kikar runt på bilder nu när man blivit silvermedlem & det finns så mycket fina & liknande resultat med både runda & anatomiska. Men eftersom att dom flesta tar runda så känns det som att jag oxå följer grupptrycket där ;) På konsultationen kom vi fram till anatomiska bara för att jag gillade profilbilden mest på 3D bilderna. Men eftersom att brösten inte kommer se ut som på 3D bilderna (vilket jag är väldigt lättad över) så tror jag att jag kan få ett fint resultat med runda också. Samt att Patrik även sa att både runda & anatomiska kommer se snyggt ut. Så antar att det är upp till mig att bestämma mig nu då det snart är dax för operation :)

Gilla

msfix

Kvinna ·

30 nov, 2014

barbieee skrev:

Kändes helrätt på första besöket kollat in kliniken över nätet i flera år så blev ett självklart val då jag flyttade 100 mil neråt landet så nu har jag ca "bara 30mil" dit.

Jag bokade direkt in op efter att ha besökt tuve så de är nu snart äntligen dags har haft grov ångest över allt detta dock eftersom jag är otroligt rädd att jag valde för stora implantat till min lilla kropp men efter att tuve lugnat ner mig och sagt att detta blir absolut bäst då de andra implataten blir för breda för mig som jag förstått så stod de mest mellan 440 cc och 590 cc och 440 var inte alls bra tyckte jag så då blev de 590 cc uhp mentor som jag kommer lägga bakom muskeln.

Måste bara fråga om du bytt nick? Skönt att ha någon man skrivit med här på samma klinik samtidigt som man själv är där :). Åhhh, detta storlekskval...
Gilla

msfix

Kvinna ·

30 nov, 2014

Hej tjejer! Kul att fler hittat hit :). Det verkar som att vi alla ska ha relativt stora implantat. Ja dessa julbestyr... Det är så svårt att planera när man inte vet hur ont man kommer ha eller hur länge man är rörelsebegränsad. Vi är i stort sett klara med julklapparna. Maten brukar svärmor sköta även om vi brukar fira hemma hos oss. Sambon kommer få fixa granen, även om det kommer klia i hela mig för jag vet redan nu att den inte kommer se ut som jag vill då ;). Lite trist att man missar barnens luciafirande, men så får det bli i år. Det är ju ändå inte på riktigt när det firas dwn 12e ;), eller hur? Är ni nervösa än tjejer?
Gilla

Drutten 76

Kvinna ·

30 nov, 2014

Jag är inte så värst nervös, men börjar man tänka på det så är det klart att det börjar att kännas ;) Det är mest att jag vill ha det mesta "klart" innan. Är lite kontrollfreak :). Sen vet man ju inte hur ont man kommer att ha och det kan man ju bli lite nervös för! Hur är det med nerverna själv msfix? :)
Gilla

Annielilja

Kvinna ·

30 nov, 2014

Inte ett dugg nervös. Bara förväntansfull. Hihi!
Gilla

Ellen74

Kvinna ·

30 nov, 2014

Hoppar oxå in här, då jag ska opereras 11/12. Hos Patrik Höijer på L & E. Det blir 450cc mentor bakom bröstmuskeln. Har inte hunnit berätta på jobbet än och vet inte riktigt vad jag ska säga, då jag inte vill att de ska veta vad jag ska göra. Nå tips? Har hunnit med de flesta julklapparna, vilket känns skönt. Men det är ju en hel del man ska förbereda innan, då man inte vet vad man klarar av/ orkar efter op. Men börja bli nervös.
Gilla

barbieee

Kvinna ·

30 nov, 2014

msfix skrev:
barbieee skrev:

Måste bara fråga om du bytt nick? Skönt att ha någon man skrivit med här på samma klinik samtidigt som man själv är där :). Åhhh, detta storlekskval...

Yes de har jag var minnea förut :P

Gilla

msfix

Kvinna ·

30 nov, 2014

Jag är inte heller nervös, inte alls faktiskt. Vill bara ha det gjort. Jag skulle egentligen opas i slutet av januari men fick en återbudstid. Jag är också mer praktisk av mig. Läser på, förbereder etc både när det gäller op'n men även för att livet ska rulla på så bra som möjligt för familjen medan jag ligger och åtethämtar mig. På något sätt känns det som att man gör något då i stället för att bara vänta. Tror jag skrev det innan att det är den ökända tortyren som oroar mig mest haha. Vissa verkar ju lida hur mycket som helst av den. Bra Barbieee, då vet jag :) känns ditt val av storlek helt bra nu? Jag har såå svårt att bestämma mig så jag försöker att inte tänka på det innan jag fått prova en gång till.
Gilla

msfix

Kvinna ·

30 nov, 2014

Ellen74 skrev:
Hoppar oxå in här, då jag ska opereras 11/12. Hos Patrik Höijer på L & E. Det blir 450cc mentor bakom bröstmuskeln. Har inte hunnit berätta på jobbet än och vet inte riktigt vad jag ska säga, då jag inte vill att de ska veta vad jag ska göra. Nå tips? Har hunnit med de flesta julklapparna, vilket känns skönt. Men det är ju en hel del man ska förbereda innan, då man inte vet vad man klarar av/ orkar efter op. Men börja bli nervös.
Välkommen :) Samma dag som jag och Barbieee, kul! Berätta för jobbet, hade du tänkt sjukskriva dig eller ta ledigt? Svårt att tipsa om tycker jag som inte är särskilt hemlig av mig haha... Någon annan här i tråden kanske kan vara till större hjälp. Annars kommer du säkert på något som känns okej för dig.
Gilla

msfix

Kvinna ·

01 dec, 2014

Nu har jag äntligen bestämt mig och jag känner mig helt trygg i beslutet :). Jag kommer lägga in Mentor coh 1, 500 cc. Alla tvivel är som bortblåsta och det känns så skönt. Hur går det för er andra som också haft svårt att bestämma storlek?
Gilla

barbieee

Kvinna ·

01 dec, 2014

Jag är helt bestämt nu på 590 men ändå lite rädd att de blir aningen för stort men hellre de än att ångra mig sedan att de är för små vill ju ha rätt stora dock så blir nog bra. Men man blir helt klart bröst skadad av denna sida tror de är därför man velar mkt också haha. Tror 500 cc kommer bli kanon snyggt på dig vad ska du ha för profil?
Gilla

Nezz79

Kvinna ·

01 dec, 2014

Shiit tjejer - jag har inte ens tänkt en tanke på att man kanske ska göra bort alla julklappsinköp mm innan op :O

Vilken tur att det finns de som tänker till .. nu vet jag vad helgen ska ägnas åt!

Jag har oxå svårt att veta om jag ska ta 425 el 450 ... vet ni hur mkt man får räkna med "försvinner" då man lägger inplantatet bakom muskeln?

Gilla

Lillelsa

Kvinna ·

01 dec, 2014

Annielilja, Wow, då opas vi exakt samtidigt! Den 8 december 10,30 får jag äntligen ett par tjejer, haha! Ska opereras hos GabriellaRudbeck Wattin på plastikkirurggruppen här i stockholm :)

Själv funderar jag på 255-275 cc, är fortfarande osäker på om jag ska ta runda eller anatomiska... Hur väljer ni tjejer!!😕

Gilla

Ellen74

Kvinna ·

01 dec, 2014

Har nu berättat för chefen att jag ska opereras och blir borta 2-3v. Sa inte vad jag ska op för. Vet inte om jag ska berätta för kollegorna.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem