msfix
Kvinna ·
30 nov, 2014
Vi som ska opereras vecka 50 (8-14 dec 2014)
BröstförstoringEftersom decembertråden blivit så lång, tänkte jag att vi som ska opereras vecka 50 hade kunnat samlas här med våra funderingar. Det blir lättare att få en överblick vilka vi är och kanske även att det blir lite personligare :). Tänker även att det kan vara kul att fäljas åt under återhämtningen. Hoppas vi blir några stycken här som följs åt.
Sortera efter
Annielilja
Kvinna ·
22 dec, 2014
barbieee
Kvinna ·
22 dec, 2014
Annielilja
Kvinna ·
23 dec, 2014
Försökte handla julklappar idag. Fick ge upp pga smärta och obehag i brösten och snitten. Hur har det gått för er andra att shoppa julklappar efter era operationer eller hade ni avklarat det innan?
Fyrtornet
Kvinna ·
23 dec, 2014
Försökte handla julklappar idag. Fick ge upp pga smärta och obehag i brösten och snitten. Hur har det gått för er andra att shoppa julklappar efter era operationer eller hade ni avklarat det innan?
Annie87
Kvinna ·
23 dec, 2014
Lumiess
Kvinna ·
23 dec, 2014
Var på återbesök idag för att kolla snitten och allt ser kanonbra ut! Vilken lättnad! :-) Ska tejpa i 6 månader men kan efter ca 3 månader börja med silikonstift istället, fick jag veta av sjukskötaren.
Angående julklappar så har jag redan handlat det jag ska och eftersom vi i familjen sagt att vi ska ha julklaappsfri jul (nu köpte vi små klappar ändå) så har jag klarat det galant. Började ju gå på stan dagligen redan på dag 3 vilket jag tror har hjälpt mycket i läkeprocessen, bra att stimulera blodcirkulationen liksom. Men visst går man bra stelt, hihi..
Princess
Kvinna ·
23 dec, 2014
Jag har oxå shoppat dom sista Julklapparna & jag har fortfarande ont. Så jag har fått stå ut med allt huggande & alla spänningar & gett mig fan på att det ska gå ändå ;) Hoppas den här skiten släpper snart för nu börjar jag bli less på den här smärtan ;(
Blir jobbig nu på Juldagen när jag ska träffa Pappa för jag har valt att inte tala om något för honom om operationen. Så hur sjutton gör jag nu när varken min stelhet eller smärta försvunnit?? 😢
barbieee
Kvinna ·
23 dec, 2014
Gud så olika vi fungerar vi människor jag är varken stel eller har ont känner bara att de spänner lite när jag ska sträcka mig efter något som är högt uppe försöker softa lite men glömmer fort bort mig har både julhandlat och varit och fixat fransar naglar mm idag glömmer fakstiskt helt av att jag är hyfsad ny opererad dock hade jag ju de extremt jobbigt första 4 dagarna men de var mest pga denna j*vla bh hihi , Nu får ni alla ha en fin jul <3 första julen med BRÖST
Annielilja
Kvinna ·
24 dec, 2014
Fyrtornet
Kvinna ·
24 dec, 2014
Annie87
Kvinna ·
24 dec, 2014
Lumiess
Kvinna ·
24 dec, 2014
barbieee
Kvinna ·
24 dec, 2014
taggar mellandags rean sen då tjejer ? kanske man hittar någon bh som skulle kunna passa sen ;)
Lumiess
Kvinna ·
25 dec, 2014
Börjar sakteliga känna att brösten är en del av mig och för var dag som går blir jag mer och mer nöjd. Nu läler de på bra och det vänstra bröstet som "spökade" lite och var mer svullet börjar nu få en mer hängig form som det högra. Det börjar se fint ut. Längtar precis som du, barbieee, efter att shoppa bh:ar sedan! Har ingen aning om vad det kan tänkas bli för kupa men det återstår att se, hehe..
Annielilja
Kvinna ·
25 dec, 2014
Körde bil för första gången sedan operationen idag. Det var lite jobbigt när man skulle växla, men ont gjorde det inte. Kändes bara lite obehagligt. Det ena bröstet bubblar så fort jag sträcker på mig eller lyfter något. Bubblar era bröst fortfarande?
Lumiess
Kvinna ·
25 dec, 2014
Körde bil för första gången sedan operationen idag. Det var lite jobbigt när man skulle växla, men ont gjorde det inte. Kändes bara lite obehagligt. Det ena bröstet bubblar så fort jag sträcker på mig eller lyfter något. Bubblar era bröst fortfarande?
Annielilja
Kvinna ·
25 dec, 2014
Annie87
Kvinna ·
25 dec, 2014
Fyrtornet
Kvinna ·
25 dec, 2014
Annie87
Kvinna ·
25 dec, 2014
Jag ska tejpa med sån där brun micropore tejp i 6 månader för att få snygga ärr som syns så lite som möjligt. Tejpen ska bytas var 10:e dag typ.