Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
msfix profilbild

msfix

Kvinna ·

30 nov, 2014

Vi som ska opereras vecka 50 (8-14 dec 2014)

Bröstförstoring

Eftersom decembertråden blivit så lång, tänkte jag att vi som ska opereras vecka 50 hade kunnat samlas här med våra funderingar. Det blir lättare att få en överblick vilka vi är och kanske även att det blir lite personligare :). Tänker även att det kan vara kul att fäljas åt under återhämtningen. Hoppas vi blir några stycken här som följs åt.

227

Sortera efter

msfix

Kvinna ·

01 dec, 2014

Barbieee: Det blir hög profil. Behövs för att fyll ut haha ;). Jag börjar känna mig så stressad, det känns som att allt jag har inplanerat/måste göra i december måste jag ha fått struktur på senast den 10e. Jag som aldrig brukar drabbas av julstress :/. Det är väl det som kan "störa" mig nu, att jag inte vet hur pass ont eller hur rörelsebegränsad jag kommer vara. Svårt att planera då :). Jag vet ju att jag kommer ha ont, men inte hur mycket eller hur länge. Annars ser jag fortfarande bara fram emot operationen med lycklig förväntan. Känner att jag går runt med en fångt leende hela dagarna haha.
Gilla

Juicyfruit

Kvinna ·

01 dec, 2014

Hallå! Ansluter mig till gruppen jag med, ska opereras den 8/12 på proforma i Sthlm av Micael Olenius. Känns både läskigt men framförallt kul! Jag funderar på att lägga in 250-300 cc, vill att det ska se hyfsat naturligt ut :) Smärtan tycker jag inte känns så läskig (lär väl ångra mig att jag sa det där) är dock mer orolig för hur resultatet kommer bli. Men det ska nog gå jättebra, typiskt mig att noja bara... Superkul att så många andra ska opereras i samma veva, stort lycka till allihopa! :)
Gilla

Lumiess

Kvinna ·

01 dec, 2014

Ansluter hit med :) Opas 12/12 och äntligen uppfylls en 20-årig dröm, nya bröst! Vägen dit de senaste månaderna har dock inte varit helt lätt, först strul med förra jobbet där chefen betedde sig som ett arsel och jag förstod att det skulle bli problem där. Turligt nog fann jag nytt arbete ganska snabbt och där har jag ellet min op inte ifrågasatts. Så nu ser jag bara fram emot 12:e och känner dessutom att jag valt helt rätt klinik och läkare för detta stora beslut.
Gilla

mushufasa

Kvinna ·

01 dec, 2014

Jag ska också iväg under nästa vecka. Den 9e har jag bokat in mig hos Örjan Gribbe på Proforma. Tror aldrig jag varit såhär nervös förut..inte ens under graviditeten, eller inför förlossningen :P Har drömt massa mardrömmar, men ser samtidigt fram emot detta så otroligt mycket. Jag velar också lite mellan storlekar. Tror det blir någonstans mellan 4-500cc. Har 65e (lite hängiga) just nu, men hoppas på att Örjan kan få till ett schysst lyft genom att bara fylla ut. Är, som några av er också skriver, rädd för att göra för små (vill ju ha rätt stora i vilket fall), men är även rädd för att det kommer se alldeles för dumt ut på min lilla kropp ifall de blir för stora. Usch..bara en vecka och några timmar kvar nu!! :P
Gilla

Annie87

Kvinna ·

02 dec, 2014

Hej hoppar in jag med :-) Den 12e dec kl 11.30 ska jag operera mig hos patrik höijer :-) Velar dock mellan runda silimed 360cc mellan profil Eller allergan 385cc högprofil :-/ får se på operations dagen vilka det slutat Med ;-) Har idag en bh kupa på ca C så vill egentligen inte ha storA bomber men drömmer om ett par fasta höga bröst ;-) Så är ännu velig och nojjig över resultatet! :-)
Gilla

Nezz79

Kvinna ·

03 dec, 2014

Oj.. jag har just fått ändra min tid från 10/12 till dagen före 9/12 =) *nervös*

Vad har ni fått för uppfattning - försvinner lite när man lägger bakom muskeln?

Gilla

Annielilja

Kvinna ·

03 dec, 2014

Snart dags.....!!!! Wiiiieeeee!!!
Gilla

Drutten 76

Kvinna ·

03 dec, 2014

Hahaha!! Ja! Ska bli så spännande att följa er alla! :)
Gilla

barbieee

Kvinna ·

06 dec, 2014

msfix skrev:
Barbieee: Det blir hög profil. Behövs för att fyll ut haha ;). Jag börjar känna mig så stressad, det känns som att allt jag har inplanerat/måste göra i december måste jag ha fått struktur på senast den 10e. Jag som aldrig brukar drabbas av julstress :/. Det är väl det som kan "störa" mig nu, att jag inte vet hur pass ont eller hur rörelsebegränsad jag kommer vara. Svårt att planera då :). Jag vet ju att jag kommer ha ont, men inte hur mycket eller hur länge. Annars ser jag fortfarande bara fram emot operationen med lycklig förväntan. Känner att jag går runt med en fångt leende hela dagarna haha.

Lite sent svar ifrån mig här har strul med mitt nya nätverk hemma så är inte så aktiv här inne :P

Jag börjar bli grymt nervös inför min op nu och drömmer om den hela tiden och har såklart börjat vela ang storlek nu igen så rädd att de kommer bli två meloner, Jag vill ha stora bröst men så rädd att de ska bli så stora så de nästan ser "hängiga ut" alt börja hänga för även om de är sillisar så är de jätte tunga så lär de ju också börja hänga med tiden tycker man .

Återgår alltid till mailet där tuve förklarar att detta kommer bli de bästa ang storlek men kan inte släppa de ändå men antar att de är för att de snart är dags så man nojjar över de.

sedan är jag helt sönderstressad också ang allt kring julen har förberett mig på att jag ska vara helt handikappad så försöker göra allt redan nu kring städning bakning mm och kommer jag vara pigg så jag kan göra de senare också så är de ju bara ett plus :P

nu ska jag bara försöka hålla mig frisk också nojjar att jag ska bli sjuk nu innan op också går runt med mössa vantar tom när jag går och hämtar posten hahaha

Gilla

Ellen74

Kvinna ·

07 dec, 2014

Va kul, samma dag. Börjar bli riktigt nervös nu. Blir sjukskriven i minst 2 v då jag jobbar i en matbutik med mycket tunga lyft. Lycka till alla tjejer!
Gilla

msfix

Kvinna ·

08 dec, 2014

Jag är fortfarande inte nämnvärt nervös. Ni som är först ut och opas idag; Lycka till! Uppdatera gärna hur ni mår och hur det gått. Håller tummarna för er!
Gilla

msfix

Kvinna ·

08 dec, 2014

Hur går det för er att hinna med allat julstök innan op? Jag börjar känna mig klar nu faktiskt. Förra veckan kände jag mig stressad och lite orolig för att inte hinna med allt jag hade att göra innan open. Har bockat av en två saker varje dag och nu är det bara smågrejer kvar. Haha, till och med granen är klädd. Brukar aldrig fixa granen innan Lucia. Pepparkakor och pepparkakshus bakade jag och barnen i helgen. Penicillinet är uthämtad och har köpt lite extra förband, kompresser och koksaltlösning för säkerhets skull. Känns som jag är förberedd till max nu :). Det är fortfarande smärtan och tortyren som oroar mig mest eftersom det är så svårt att föreställa sig hur det kommer kännas. Sen är det väl klart att jag är spänd på hur resultatet blir. Känner mig dock mer förväntansfull än nervös. Än så länge...
Gilla

Annielilja

Kvinna ·

08 dec, 2014

msfix skrev:
Jag är fortfarande inte nämnvärt nervös. Ni som är först ut och opas idag; Lycka till! Uppdatera gärna hur ni mår och hur det gått. Håller tummarna för er!
Tack snälla! Jag opereras idag. Ska vara där 10:30. Är inte ett dugg nervös. Sovit jättebra i natt. Lycka till ni andra som också opereras idag!! :) jag skriver senare om jag orkar! Kram på er!
Gilla

msfix

Kvinna ·

08 dec, 2014

Skönt att du inte är nervös. Det kommer gå jättebra. Du ska också övernatta på kliniken väl? Hur går det med fastan? Jag fasar lite för att inte få mitt morgonkaffe, haha. Stort lycka till!
Gilla

Annielilja

Kvinna ·

08 dec, 2014

msfix skrev:
Skönt att du inte är nervös. Det kommer gå jättebra. Du ska också övernatta på kliniken väl? Hur går det med fastan? Jag fasar lite för att inte få mitt morgonkaffe, haha. Stort lycka till!
Nope. Åker hem samma dag. Blir hämtad av mina föräldrar och aka stanna hos dem tills jag känner att jag kan ta hand om mig själv. :) fastan går det fint med. Åt middag kl 21 igår. Är inte en frukostmänniska så jag kommer inte bli hungrig innan lunch iallafall. :)
Gilla

msfix

Kvinna ·

08 dec, 2014

Vad skönt att bli ompysslad av föräldrarna :) Jag är inte heller så mycket för frukost, bara kaffet ☕ men det går säkert bra. Uppdatera när du orkar. Good luck!
Gilla

Annielilja

Kvinna ·

08 dec, 2014

Så! Nu är det gjort! Mår kanon! Fått en macka, yoghurt och saft precis. Alla är supergoa här! :) känner mig såååå nöjd! Uppdaterar bloggen med bilder sen! Hoppas få åka hem inom 1-2 timmar. Kram på er!
Gilla

Nezz79

Kvinna ·

08 dec, 2014

Åh så skönt att ha gjort det Annielilja. Hoppas min op ska gå lika smidigt imorgon :) ser fram emot mer info på bloggen din framöver!!
Gilla

Annie87

Kvinna ·

08 dec, 2014

Annielilja skrev:
Så! Nu är det gjort! Mår kanon! Fått en macka, yoghurt och saft precis. Alla är supergoa här! :) känner mig såååå nöjd! Uppdaterar bloggen med bilder sen! Hoppas få åka hem inom 1-2 timmar. Kram på er!
Åh skönt att allt går bra :-) du mår inte något illa eller så?
Gilla

Pella

Kvinna ·

08 dec, 2014

Hej! Jättenervöst här! Men det är nog bara bra;-) Tycker oxå det är jobbigt att missa barnens luciafirande. Ska operera mig på torsdag morgon den 11/12 , valde mentor hp 425cc hö och 450 cc vä. Fick skjuta upp min förra op som skulle skett den 19/11 men fick en inflammation i armbågen efter att tagit bort en hudförändring. Så nu hoppas jag det är läkt så jag äntligen går känna mig som en kvinna istället för en planka. Hoppas alla berättar en efter en nu så man får veta hur det går för alla.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem