Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Snövit33 profilbild

Snövit33

Kvinna ·

01 dec, 2014

Vi som skaffar silikonbröst vecka 51. 15 -21 dec. 2014.

Bröstförstoring

Startar en tråd där vi som gör bröstförstoring under vecka 51 så vi kan följas åt både nu innan och efter.

301

Sortera efter

Snövit33

Kvinna ·

22 dec, 2014

Joliine skrev:
Någon som kört bil än? Ska på ett obligatoriskt möte på jobbet i dag kl,12 ( sen sem till 1 jan)och funderar på att ta bilen för att slippa bussen . Kan röra mina armar utan smärta .., men är det dumt?
Jag tycker det kan vara jobbigt att bara skära bröd. Och då har jag gjort framförplacering. Så köra bil väntar jag med in i det längsta. Det är styrkan jag inte har, är rädd att stygnen ska gå upp..
Gilla

SweetMelon

Kvinna ·

22 dec, 2014

Håller med om att jag nog inte vågar köra bil.. Köra bil är farligt då du har ansvar för dig själv och andras säkerhet (andra som åker/cyklar/går på vägarna). Om man är lite orörlig så kan man kanske inte reagera lite snabbt eller på samma sätt om det skulle behövas i trafiken.. Nej det vågar jag inte chansa! Tänk så måste man svänga av snabbt av någon anledning och såret går upp eller vad som! Eller ännu värre att du inte lyckas svänga snabbt för att dina muskler inte orkar och så sker en olycka 👎

Gilla

SweetMelon

Kvinna ·

22 dec, 2014

Idag mår jag mycket bättre faktikst. Opererade mig i onsdags så idag är väl 6:e dagen. Går omkring utan problem, bara vanliga saker som är svåra som att ha armarna över huvudet, lyfta osv undviker jag såklart. Sova är det värsta som finns ärligt talat, hur jag än gör så är det obekvämt antingen i ryggen, brösten, ärren. Ae fy, att gå och lägga sig är det värsta på hela dagen :(

Gilla

Joliine

Kvinna ·

22 dec, 2014

Det var inga problem;) men resten av veckan får sambon köra om vi ska ut på vift.
Gilla

Emzzii

Kvinna ·

22 dec, 2014

SweetMelon skrev:

Idag mår jag mycket bättre faktikst. Opererade mig i onsdags så idag är väl 6:e dagen. Går omkring utan problem, bara vanliga saker som är svåra som att ha armarna över huvudet, lyfta osv undviker jag såklart. Sova är det värsta som finns ärligt talat, hur jag än gör så är det obekvämt antingen i ryggen, brösten, ärren. Ae fy, att gå och lägga sig är det värsta på hela dagen :(

Jag opererades också i Onsdags och mår också mycket bättre idag! Men känner precis som du att sova är det värsta som finns. Det är inte skönt att ligga ner, man är sten som en pinne när man ska resa sig upp, ärren svider oxh nej det är inge roligt alls :( Hoppas det också går över snart!

Gilla

SweetMelon

Kvinna ·

22 dec, 2014

Åh är hemma över jul, och kom på att mina föräldrar har en såndär höj- och sänkbar hästenssäng!! GISSA vem som sover bredvid mamma ikväll i en höjd mjuk, skön säng, utan en vägg att luta sig mot?? Åhhh hej himlen! GOD JUL till mig👍😇

För övrigt är mina bröst mycket mjukare idag, har knappt ont! Tvättade mitt bröstband som luktade tvivale efter att ha suttit i min armhåla i nästan en vecka, känns mycket färschare måste jag säga :) Idag är också första dagen jag känt mig riktigt glad över min bröst, hittills har jag bara haft ont och känt "vad fan ahr jag gjort detta mot mig själv för?" haha :) Men idag känns det superbra, och de är så fina! Men det känns som att de alltid varit där typ? Blir inte förvånad direktn är jag kollar mig i spegeln, utan det känns bara såå naturligt! <3

Gilla

hejsanhoppsam

Kvinna ·

22 dec, 2014

Har en sådan säng hemma :) Guld värd! Skönt att ni mår bra och är nöjda med boobisen :) Själv tycker jag att jag börjar få rodnad på vänster bröstet och tycker det är jobbigt nu vid jul om det ska krångla :/ Svullnaden är kvar men ingen stark smärta eller så.. Återbesöket pga stygnen imorgon. Hoppas de kan säga om de ser något/ ad det beror på.
Gilla

Joliine

Kvinna ·

22 dec, 2014

Svullen Mage!!?? Någon annan som fått svullen mage efter op? Skojar inte men på en dag har den blivit svullen så det ser ut som jag skulle vara gravid i typ femte månaden haha har annars väldigt platt mage så detta ser rätt kul ut? Till och med sambon reagera då han kom in och kika på mig när jag duschade? Har inte ont i magen bara väldigt stor helt plötsligt ?
Gilla

hejsanhoppsam

Kvinna ·

22 dec, 2014

Jo samma här. Beror nog på tabletterna.
Gilla

Joliine

Kvinna ·

22 dec, 2014

hejsanhoppsam skrev:
Jo samma här. Beror nog på tabletterna.
Läst på mer nu och ja, förstått att det kan bli så;/ hade jag inte haft prev.medel så hade jag nog börjat fundera . Fast så stor så snabbt blir ju inte gravid mage haha
Gilla

hejsanhoppsam

Kvinna ·

22 dec, 2014

Ja tyvärr så får man nog ha så en liten stund :)
Gilla

Snövit33

Kvinna ·

22 dec, 2014

Jag är också så himla svullen om magen! Iofs är det ju inte det lättaste att klämma ut en kabel och ta i så brösten spricker..känns det som.
Gilla

SweetMelon

Kvinna ·

22 dec, 2014

Jag har också blivit väldigt svullen om magen, även fast jag varken går på tabletter eller är förstoppad :O Kan ju vara massa vätska som fortfarande är kvar i kroppen eller något? Förstår inte riktigt för det är inte viktökning heller haha ^^ Någon annan som har så?

Gilla

Jojobagge

Kvinna ·

22 dec, 2014

jag håller på att bli tokig, har inte bajat sen opdagen tidigt hemma innan duchen. Magen är hård och d gör ont när jag kämmer på magen. Vågar inte klämma heller rädd att brösten ska spricka, och d gör så jäkla ont :-( testat 3 gånger idag. Äter torkad frukt och dricker ört te hela tiden men inget hjälper. Skickar mannen till apoteket imorron för att köpa någo laxerande. Vad har ni gjort?

Gilla

SweetMelon

Kvinna ·

22 dec, 2014

Jojobagge skrev:

jag håller på att bli tokig, har inte bajat sen opdagen tidigt hemma innan duchen. Magen är hård och d gör ont när jag kämmer på magen. Vågar inte klämma heller rädd att brösten ska spricka, och d gör så jäkla ont :-( testat 3 gånger idag. Äter torkad frukt och dricker ört te hela tiden men inget hjälper. Skickar mannen till apoteket imorron för att köpa någo laxerande. Vad har ni gjort?

Finns nog inte så mycket att göra förutom att ta laxerande :( Mitt släppte 24h efter att jag slutat ta mina smärtstillande som tur var! Hade också riktigt ont i magen då.

Gilla

mmmjo

Kvinna ·

23 dec, 2014

Jag har också problem med magen. Drick MYCKET vatten!
Gilla

Jojobagge

Kvinna ·

23 dec, 2014

SweetMelon skrev:

Jojobagge skrev:

Finns nog inte så mycket att göra förutom att ta laxerande :( Mitt släppte 24h efter att jag slutat ta mina smärtstillande som tur var! Hade också riktigt ont i magen då.

Äntligen, nu har det funat, imorse blev jag befriad. du had erätt exakt 24h efter att jag slutat med morfinen så släppte magen loss , det var dock kämpigt och jag var rädd att brösten ska spricka hehhehe. fler som har fortfarande ont, sådan smärta att det drar i huden och ryggen, d känns hårt hårt hårt, och allt sitter där uppe... liten förbättring märkte jag imorse, men mkt kvar till underpolen ska vara fylld. Hur lång tid tar det, ska jag göra några övningar? Ska jag massera? promenad går väl bra va?

Gilla

SweetMelon

Kvinna ·

23 dec, 2014

Jojobagge skrev:

SweetMelon skrev:

Jojobagge skrev:

Äntligen, nu har det funat, imorse blev jag befriad. du had erätt exakt 24h efter att jag slutat med morfinen så släppte magen loss , det var dock kämpigt och jag var rädd att brösten ska spricka hehhehe. fler som har fortfarande ont, sådan smärta att det drar i huden och ryggen, d känns hårt hårt hårt, och allt sitter där uppe... liten förbättring märkte jag imorse, men mkt kvar till underpolen ska vara fylld. Hur lång tid tar det, ska jag göra några övningar? Ska jag massera? promenad går väl bra va?

Haha ja samma här! :D Tog min sista tablett med morfin klockan 6 på morronen, klockan 6 morgonen efter får jag gå upp från sängen och springa till toaletten💋

Har ont jag också, brösten är hårda och det drar i huden... Igår är det exakt en vecka sen, när var din operation? :) För mig har det faktiskt sett riktigt bra ut fårn början, implantaten har haft en jättefin underpol från dag 1, och inget stort implantat under hakan att trycka ner haha, så jag är nöjd :D Nu ska det ju bara bli en naturligare och finare form, och MJUKARE framförallt.. hua. Ska tvätta håret imorron åh det ska bli såå skönt <3

GOD JUL!

Gilla

Karin-m

Kvinna ·

25 dec, 2014

Joliine skrev:
Någon som kört bil än? Ska på ett obligatoriskt möte på jobbet i dag kl,12 ( sen sem till 1 jan)och funderar på att ta bilen för att slippa bussen . Kan röra mina armar utan smärta .., men är det dumt?
Nu har du säkert redan kört bil. Jag gjorde det den 22/12 och känner att det var rätt dumt gjort. Gjorde ont som satan när jag la i tvåas växel. Körde även den 23/12 kändes då med men mindre. Hur mår ni alla nu? Jag vet inte om jag reagerat på medicinerna eller om jag blivit sjuk av annat, men julafton och idag har jag tillbringat i ett töcken, somnat/vaknat till och kräkts ibland. Har nu slutat med alla smärtstillande och hoppas det blir bättre av det. Antibiotikan måste jag fortsätta med några dagar till. Önskar att jag kunde sluta med dom också. Hur länge ska ni äta antiiotika?
Gilla

Snövit33

Kvinna ·

25 dec, 2014

Jag fick ingen antibiotika alls..
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem