Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Snövit33 profilbild

Snövit33

Kvinna ·

01 dec, 2014

Vi som skaffar silikonbröst vecka 51. 15 -21 dec. 2014.

Bröstförstoring

Startar en tråd där vi som gör bröstförstoring under vecka 51 så vi kan följas åt både nu innan och efter.

301

Sortera efter

plasti

Kvinna ·

03 dec, 2014

Emzzii skrev:

plasti skrev:

Emzzii skrev:

Hej tjejer!

Vad kul att så många ska opereras samma vecka :D

Jag har min op den 17e på Proforma och velar fortfarande mellan 425cc eller 450cc hp. Skillnaden är liten, men tycker ändå att det är så svårt att bestämma sig :/

Någon mer som inte bestämt storleken helt ännu?

Jag ska också opereras den 17e på proforma!! :D Har också velat ihjäl mig fram o tillbaka.. Vet hur det känns

Åh vad kul! då kanske vi träffas på i korridorerna helt groggy ;) har du lyckats bestämma vad du ska lägga in nu?

jo men jag tror det blir 450 high profile, var inne lite på större förut men är väldigt aktiv, tränar mycket, dansar, yogar osv så vill inte ha för stora... Örjan känns som ett grymt val också :) men jag har verkligen oroat mig massor för aaaallt möjligt, även fast jag op mig en gång innan känns det som första gången haha.. Bra att man får sova över där :)

Gilla

Snövit33

Kvinna ·

03 dec, 2014

Nu har jag bestämt mig!
Gilla

Emzzii

Kvinna ·

03 dec, 2014

plasti skrev:

jo men jag tror det blir 450 high profile, var inne lite på större förut men är väldigt aktiv, tränar mycket, dansar, yogar osv så vill inte ha för stora... Örjan känns som ett grymt val också :) men jag har verkligen oroat mig massor för aaaallt möjligt, även fast jag op mig en gång innan känns det som första gången haha.. Bra att man får sova över där :)

Ja samma här, styrketränar ca 7-10 pass per vecka så det är de jag är mest orolig över. Vill samtidigt ha lagom stora bröst till min kropp, är både lång och bredaxlad, så jag vill inte lägga in för lite heller :/ men samtidigt oroar man sig att det ska vara i vägen.. Jaa man ororar sig för allt verkligen, kommer vara ett nervvrak på operationsdagen känner jag. Om det inte vänder helt innan. Men jag känner också att Örjan känns väldigt bra och pålitlig så med honom känner jag mig trygg.

Hur trivdes du med din gamla storlek då bortsett från komplikationerna?

Gilla

mmmjo

Kvinna ·

03 dec, 2014

Bluebutterfly skrev:
mmmjo: Ja det var lite synd, jag får bana väg och värma upp personalen där ;-) När på dagen har du fått tid? Och känner du dig säker på ditt val av storlek och sorts implantat? Jag ska dit kl11.00 är nojjig över att jag ska ha olika stora och olika projektion, men litar på Johan. Bara mitt kontrollbehov som vill veta slutresultatet och vill ju veta att man inte blir mer asymetrisk än innan. Det känns som alla duschar kvällen innan men har inte heller uppfattat att vi ska göra det. Konstigt, brukar vara minst två duschar, men men det är dom som bestämmer.
Jag fick tid 11.30... jag är väldigt osäker på storlek. Jag tror verkligen Johan har koll på läget! Blir säkert jättefint resultat:) Jag börjar bli nervös för smärtan, är världens fegaste! Hatar att ta blodprov och spruta. Är alltid så försiktig så har aldrig slagit mig ens ordentligt, usch, vad nervös jag är. Är du smärtkänslig? Är du helt hundra på storleken? Jag oroar mig för att det blir för stort!
Gilla

SweetMelon

Kvinna ·

03 dec, 2014

Är det någon mer som ska operera sig hos Bo i Strömstad? 🙂 Exakt två veckor kvar idag, gud vad tiden går fort! Kommer ju gå i raketfart och sen ligger jag där på hotellet med nya bröst i världens smärta haha 😀

Gilla

Funderarpåtuttar

Kvinna ·

03 dec, 2014

Hej alla!

Jag har en preliminär operationstid på strandkliniken hos Dr. Oya den 17:e december! Jag är inte 100% men lutar åt att jag ska ta den.. Måste bestämma mig senast fredag då man ska betala in senast 10 dagar innan!

Det jag oroar mig mest över är att man hört om de som fått problem med musklerna så som muskelpåverkan/svaghet/smärta när man lägger bakom. Oya lägger vad jag vet bara bakom och tror ändå att det är det jag vill då det känns som att den placeringen har mest fördelar förutom just att musklerna påverkas. Jag tänker på dig Emzzii också som skriver att du tränar så mkt, du är väl medveten om att detta kan begränsa din träning? Jag tränar också ganska mkt men får väl offra att jag tyvärr nog inte kmr kunna köra bänkpress osv.. Tycker det känns lite luddigt med hur mkt bröstmusklerna påverkas, tror det är olika. Vet vissa med implantat som kan göra tex armhävningar ändå och andra som inte kan det.

Har också läst om vissa som behöver flytta fram implantaten pga muskelproblem som tex du Plasti. Jag tänker om man har opererat sig hos en "bakomkirurg" som Oya kanske hon inte gör det? Står såhär på standklinikens hemsida "Eventuella korrektioner, som plastikkirurgen bedömer nödvändiga ingår i priset". Utifrån detta kan man ju tänka sig att de skulle hjälpa en på det sätt som behövs om man skulle få problem?

Hur var det för dig Plasti, när fick du dina problem och tog du upp dem med Oya? Tänker eftersom du inte gör framflytten hos henne.. Eller hade tiden för det gått ut? Står att korrigeringar kan göras vid 6-månaders eller 1-års-kontrollen..

Kanske blev lite rörigt inlägg men är dessa tankar som snurrar i mitt huvud! :)

Gilla

BrigitteB

Kvinna ·

03 dec, 2014

Jag också: 16.12 ska vara min stora dag! Så spännande... Men storlek... Oj då, hur svårt kan det vara att bestämma.... Jag är ganska liten men vill ha ganska stora men inte gigantiska. Bakom anatomiska 440 cc ska det vara. Men rädd är jag för få gigantiska...
Gilla

Bluebutterfly

Kvinna ·

03 dec, 2014

mmmjo skrev:
Bluebutterfly skrev:
mmmjo: Ja det var lite synd, jag får bana väg och värma upp personalen där ;-) När på dagen har du fått tid? Och känner du dig säker på ditt val av storlek och sorts implantat? Jag ska dit kl11.00 är nojjig över att jag ska ha olika stora och olika projektion, men litar på Johan. Bara mitt kontrollbehov som vill veta slutresultatet och vill ju veta att man inte blir mer asymetrisk än innan. Det känns som alla duschar kvällen innan men har inte heller uppfattat att vi ska göra det. Konstigt, brukar vara minst två duschar, men men det är dom som bestämmer.
Jag fick tid 11.30... jag är väldigt osäker på storlek. Jag tror verkligen Johan har koll på läget! Blir säkert jättefint resultat:) Jag börjar bli nervös för smärtan, är världens fegaste! Hatar att ta blodprov och spruta. Är alltid så försiktig så har aldrig slagit mig ens ordentligt, usch, vad nervös jag är. Är du smärtkänslig? Är du helt hundra på storleken? Jag oroar mig för att det blir för stort!
När det gäller smärta så brukar jag inte vara så kinkig men vill ändå förbereda mig på värsta senarie så blir jag nog inte överraskad. Hoppas kan man iaf. Min oro är att det kommer bli för stort men tar hellre det än för små. Sen har jag inte så många val med tanke på asymmetri och att jag inte vill göra lyft som första alternativ. Lägger in något större än tanken var från början och hoppas på att det räcker. Mest rädd för komplikationer som kommer senare som db, muskelpåverkan som stör vardagslivet. Men är så otroligt lycklig att jag har kommit så här långt och snart är det dax!!
Gilla

Emzzii

Kvinna ·

03 dec, 2014

Funderarpåtuttar skrev:

Hej alla!

Jag har en preliminär operationstid på strandkliniken hos Dr. Oya den 17:e december! Jag är inte 100% men lutar åt att jag ska ta den.. Måste bestämma mig senast fredag då man ska betala in senast 10 dagar innan!

Det jag oroar mig mest över är att man hört om de som fått problem med musklerna så som muskelpåverkan/svaghet/smärta när man lägger bakom. Oya lägger vad jag vet bara bakom och tror ändå att det är det jag vill då det känns som att den placeringen har mest fördelar förutom just att musklerna påverkas. Jag tänker på dig Emzzii också som skriver att du tränar så mkt, du är väl medveten om att detta kan begränsa din träning? Jag tränar också ganska mkt men får väl offra att jag tyvärr nog inte kmr kunna köra bänkpress osv.. Tycker det känns lite luddigt med hur mkt bröstmusklerna påverkas, tror det är olika. Vet vissa med implantat som kan göra tex armhävningar ändå och andra som inte kan det.

Har också läst om vissa som behöver flytta fram implantaten pga muskelproblem som tex du Plasti. Jag tänker om man har opererat sig hos en "bakomkirurg" som Oya kanske hon inte gör det? Står såhär på standklinikens hemsida "Eventuella korrektioner, som plastikkirurgen bedömer nödvändiga ingår i priset". Utifrån detta kan man ju tänka sig att de skulle hjälpa en på det sätt som behövs om man skulle få problem?

Hur var det för dig Plasti, när fick du dina problem och tog du upp dem med Oya? Tänker eftersom du inte gör framflytten hos henne.. Eller hade tiden för det gått ut? Står att korrigeringar kan göras vid 6-månaders eller 1-års-kontrollen..

Heej!

Ja, jag förstår precis dina tankar. Har också funderat väldigt mycket på det där, men känner att jag är villig att offra bröstträningen för ett par tuttar. Har försökt minska ner på min bröstträning de senaste månaderna och räknar med att vara utan det upp till ett år efteråt (eller helt och hållet beroende på hur jag känner). Vill absolut inte riskera att brösten blir konstiga eller att jag får komplikationer. Resten av kroppen kommer förhoppningsvis gå att träna som vanligt när brösten har läkt tillräckligt.

Anledningen till att jag väljer bakom placering trots riskerna är pga att jag har så lite egen vävnad så kirurgen sa att bakom placering var det absolut bästa alternativet för mig. Så vi får helt enkelt hoppas på att det går bra! :)

Gilla

Funderarpåtuttar

Kvinna ·

03 dec, 2014

Emzzii skrev:

Funderarpåtuttar skrev:

Hej alla!

Heej!

Ja, jag förstår precis dina tankar. Har också funderat väldigt mycket på det där, men känner att jag är villig att offra bröstträningen för ett par tuttar. Har försökt minska ner på min bröstträning de senaste månaderna och räknar med att vara utan det upp till ett år efteråt (eller helt och hållet beroende på hur jag känner). Vill absolut inte riskera att brösten blir konstiga eller att jag får komplikationer. Resten av kroppen kommer förhoppningsvis gå att träna som vanligt när brösten har läkt tillräckligt.

Anledningen till att jag väljer bakom placering trots riskerna är pga att jag har så lite egen vävnad så kirurgen sa att bakom placering var det absolut bästa alternativet för mig. Så vi får helt enkelt hoppas på att det går bra! :)

Skönt med någon med liknande tankar! Jag har dock inte tänkt på att inte träna bröst nu innan, tror du att det är bättre att ha svagare muskler som utgångsläge inför operationen? Inte hört ngt om hur man ska tänka kring det.. Oya sa till mig att man förlorar 20-30% av bröststyrkan i och med operationen, tyckte det lät läskigt mkt först :S men kanske inte är så mkt ändå.. Förstod inte heller om det kommer vara permanent eller om man kmr kunna träna upp de senare. Dock lite försiktigt isåfall för man vill ju inte ha komplikationer som du skrev, och man har ju hört att brösten kan bli konstiga av hårt styrketräning, tex att de pressas längre ifrån varandra.

Jag hoppas bara att man inte kommer känna sig allmänt svagare i vardagen liksom, för det vill jag verkligen inte. Men verkar ju som det går vädigt bra för många så vi får väl hoppas på att vi inte får några problem!!

Hmm okej, jag har också lite egen vävnad så framför skulle säkert inte vara ngt bra alternativ för mig heller.. Plus de är mer skyddade bakom, underlättar mammografi och amning, det blir mindre lätt häng och känns dessutom lite tryggare just eftersom det är vanligare. Det är iallla fall som jag förstått det, haha är en djungel detta känns det som och alla säger olika om allt! :o :)

Gilla

Snövit33

Kvinna ·

04 dec, 2014

Det här med bakomplacering.. Stämmer det att det blivit mer vanligt de senaste 10 åren? Att det gjordes betydligt mer framföroperationer förr?
Gilla

Emzzii

Kvinna ·

04 dec, 2014

Funderarpåtuttar skrev:

Emzzii skrev:

Funderarpåtuttar skrev:

Hej alla!

Heej!

Skönt med någon med liknande tankar! Jag har dock inte tänkt på att inte träna bröst nu innan, tror du att det är bättre att ha svagare muskler som utgångsläge inför operationen? Inte hört ngt om hur man ska tänka kring det.. Oya sa till mig att man förlorar 20-30% av bröststyrkan i och med operationen, tyckte det lät läskigt mkt först :S men kanske inte är så mkt ändå.. Förstod inte heller om det kommer vara permanent eller om man kmr kunna träna upp de senare. Dock lite försiktigt isåfall för man vill ju inte ha komplikationer som du skrev, och man har ju hört att brösten kan bli konstiga av hårt styrketräning, tex att de pressas längre ifrån varandra.

Jag hoppas bara att man inte kommer känna sig allmänt svagare i vardagen liksom, för det vill jag verkligen inte. Men verkar ju som det går vädigt bra för många så vi får väl hoppas på att vi inte får några problem!!

Hmm okej, jag har också lite egen vävnad så framför skulle säkert inte vara ngt bra alternativ för mig heller.. Plus de är mer skyddade bakom, underlättar mammografi och amning, det blir mindre lätt häng och känns dessutom lite tryggare just eftersom det är vanligare. Det är iallla fall som jag förstått det, haha är en djungel detta känns det som och alla säger olika om allt! :o :)

Jag har hört för länge sedan (ett halvår sedan kanske) av några på gymmet som har opererat brösten att de blev rekommenderade att dra ner på bröstträningen innan. Inte för att de skulle innebära några direkta risker att träna bröst före op utan mer pga att en tjockade/starkare muskel kommer göra betydligt ondare att skära igenom och töja ut än en mjukare/mindre tränad. Så redan då började jag trappa ner på bröstträningen. Känner också att musklerna där under ändå inte kommer synas efter bröstförstoringen och jag har aldrig varit något större fan av att träna just bröst ändå, så det klarar jag mig nog utan tänkte jag! Däremot älskar jag att köra tungt ben, rygg, axlar och sånt. Så jag hoppas bara på att få behålla så mycket styrka som möjligt där i alla fall!

Tänkte också som du med mammografin och amningen som blir betydligt enklare med en bakomplacering. Jag är ju så pass ung och har inga barn ännu, men självklart skulle jag vilja ha det i framtiden. Så det känns smartast att vara beredd på det också :D Plus att som du sa så är bakomplacering vanligare och känns som ett säkrare alternativ på något sätt.

Gilla

Nemax78

Kvinna ·

04 dec, 2014

Jag den 18/12, först ut på morgonen! Jag är redan nervös, hur ska detta sluta? :)
Gilla

plasti

Kvinna ·

05 dec, 2014

Jag rekommenderar inte strandkliniken. Kanske bara var jag som Hade otur, det vet jag inte. Hoppas det går bra för dig! Har sett några snygga bröst av oya
Gilla

plasti

Kvinna ·

05 dec, 2014

Hjälp mig tjejer. Velar mellan 450 och 500. Sjukt svårt. Såg en kompis igår med mitt utgångsläge och 500. Såg awesome ut. Rädd att det ska bli för tungt bara. Örjan rekommenderade 450. Men vill ha stora bröst m klyfta. Svårt!
Gilla

Anonym användare

05 dec, 2014

Hej alla ! Jag hänger på här också. 19 december är det dags för mig hos Patrik på Laser och Estetik. Börjar inse nu vad jag har gett mig in på, haha. 

Är det någon annan som ska dit samma dag som jag?

Gilla

Emzzii

Kvinna ·

07 dec, 2014

plasti skrev:
Hjälp mig tjejer. Velar mellan 450 och 500. Sjukt svårt. Såg en kompis igår med mitt utgångsläge och 500. Såg awesome ut. Rädd att det ska bli för tungt bara. Örjan rekommenderade 450. Men vill ha stora bröst m klyfta. Svårt!
Jag tror att risken är större att du ångrar dig om du väljer det mindre alternativet. Det är ju som sagt inte såå stor skillnad på 50cc så jag tror inte att 500cc kommer bli märkbart hängigare direkt. Men jag skulle säga kör på din magkänsla, det blir nog allra bäst då! :)
Gilla

SweetMelon

Kvinna ·

09 dec, 2014

Kontaktade min klinik idag om jag kan öka 250cc + 300cc till 300cc + 350cc men de sa att mer än 300cc antagligen inte får plats :'( snyft.. Aja sånt är livet! Imorron är det bara en vecka kvar och sååå jag längtar!! :D

Gilla

Målartjejen

Kvinna ·

09 dec, 2014

jag ska opereras månaden den 15 december i umeå på polarkliniken! vilken rolig tråd! Hoppas det går bra för er alla :D 

Gilla

SweetMelon

Kvinna ·

09 dec, 2014

Vad kul, då är du (och kanske fler här i tråden?) först ut av oss alla, Målartjejen :D Nervös? Hur mycket ska du lägga in? :)

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem